paolokos Zgłoś #21 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) a co to cos w lusterku ma do front assist, radar do front assist jest z przodu, pozd ps radar do front assist jest na grilu za emblematem VW. Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akronaut Zgłoś #22 Napisano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) :stop mnie tego nie tłumacz, to serwis ma takie rewelacyjne informacje Gdybyś tylko wiedział jak montowali hak i alarm z czujnikiem przechyłu... Po pierwszym podejściu nie działał ACC i FA, instalacja haka nie była rozpoznana przez komputer (oryginalny hak Westfalia z kodami VW), za drugim podejściem zainstalowali hak i uruchomili ACC, za trzecim podejściem (już w innym serwisie) poradzili sobie z alarmem, FA dalej nie działa. Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez Akronaut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #23 Napisano 17 Kwietnia 2016 montaz haka czy alarmu w takim samochodzie jak b8 jest mocno niezalecane, co na twoim przykladzie dokladnie widac, czemu nie zamowiles tego od razu, swiety spokoj! ps kamera w wewnetrznym lusterku jest m. in. do rozpoznawania pieszych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akronaut Zgłoś #24 Napisano 17 Kwietnia 2016 musiałem szybko kupić samochód, był taki, który mi odpowiadał do natychmiastowego odbioru, hak jest mi potrzebny a alarm ubezpieczycielowi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #25 Napisano 17 Kwietnia 2016 no coz, to nie wiem jak ci pomoc, w najblizszym czasie postaram sie dokladnie przetestowac front assist i dam znac, pozd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szu Zgłoś #26 Napisano 17 Kwietnia 2016 Brakuje mi argumentów w rozmowie z serwisem.Twierdzą, że jeżeli ACC działa poprawnie to FA też jest OK, bo informacje zbiera z tego samego radaru. Czy ktoś może to potwierdzić? O kalibracji słyszałem tylko jak ich do tego przekonać? Moim subiektywnym zdaniem jeżeli miałbym czekać na ostrzeżenia i dopiero pod ich wpływem hamować to już dawno bym zaliczył bagażnik. Nie zauważyłem żadnej reakcji polegającej na sygnale akustycznym, symbolu na AID lub zbyt małym odstępie. Sytuacje są raczej "podbramkowe". Na podstawie moich doświadczeń mogę powiedzieć o czterech fazach działania FA - takich doświadczyłem. Pierwsza faza FA to symbol bliskiej odległości od samochodu poprzedzającego. Jeżeli masz AID zamiast przejechanych kilometrów wyświetlany jest symbol zbyt bliskiej odległości do samochodu poprzedzającego. Przy wyświetlaniu symbolu brak jest ostrzegawczego sygnału dźwiękowego. Najszybciej uzyskać taki znaczek na autostradzie przy wyższych prędkościach, trzymając się poprzedzającego samochodu na tzw. zderzaku. Druga faza FA - duży czerwony symbol na AID i piszczenie. Pojawia się na wyświetlaczu i krzyczy jak poprzedzający samochód zacznie ostro hamować a Ty odruchowo nie odpuścisz pedału przyspieszenia. Zauważyłem, że jeżeli od strony kierowcy pojawi się jakakolwiek zmiana - FA odpuszcza lub pewnie przesuwa dalej punkt zadziałania. Dosyć łatwo FA można wprowadzić do sygnalizacji przy samochodach poprzedzających, które jadą i robią prawoskręt. Kiedy wiem, że i tak jestem w stanie taki zjeżdżający samochód ominąć i nie odpuszczam gazu to jest moment w którym FA u mnie najczęściej krzyczy. Uwaga też przy testowaniu - FA nie działa przy najeżdżaniu na stojące nieruchome pojazdy. A przynajmniej tak mi się wydaje. Kolejna faza działania FA to czerwony symbol, pisk i kopnięcie w hamulce. Takie dosyć zdrowe szarpnięcie hamulcami - ingerencja w hamulce wyczuwalna bardzo mocno. Ani nie potrafię powiedzieć nic na temat progu zadziałania - ani czy wyhamuje do zera - nie czekałem by przetestować do końca Jeden raz w samochodzie doświadczyłem kolejnej fazy działania FA. FA piszczało i świeciło czerwonym symbolem, kopało w hamulce oraz zacisnęło pasy u mnie jak i u pasażera. Pasy zostały napięte jakimś mechanizmem na górze obok zagłówka. Po pierwsze zdrowo szarpnęło - bo i hamowanie i pasy. Było też słychać pracę jakiegoś mechanizmu przy uchu. Żona stwierdziła, że ją zabolało, jak się pas zacisnął. Sytuację miałem jeden raz. Nie jestem w stanie dokładnie jej przeanalizować - na pewno nie była to jakaś ekstremalna sytuacja. Raczej sytuacje podobne to tej w które FA sam zaczyna hamować. Co w tym przypadku przesunęło dalej próg - nie wiem. FA działa z wykorzystaniem zarówno radaru za znaczkiem VW (ten sam co ACC) jak i kamery za lusterkiem. Nie zauważyłem jakichś zależności działania FA od innych systemów. Zdarzało się, że oblodzone logo skutkowało komunikatem o wyłączeniu FA, podobnie z brudną szybą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #27 Napisano 17 Kwietnia 2016 Tak, działają niezależnie w golfie aby zadziałał front assist musi był byc włączony aktywny tempomat. bez tego ACC nie zobaczy przeszkody bo wylaczony jest radar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #28 Napisano 18 Kwietnia 2016 FA działa z wykorzystaniem zarówno radaru za znaczkiem VW (ten sam co ACC) jak i kamery za lusterkiem. - no to instrukcja nie podaje prawdy, bo mowi ze radar z przodu do front assist a kamera za szyba do lain assist w golfie aby zadziałał front assist musi był byc włączony aktywny tempomat. bez tego ACC nie zobaczy przeszkody bo wylaczony jest radar. - nie mam golfa ale chyba musisz sie mzlic bo bylo by to csalkowice nielogiczne, po co ci front assist przy dzialajacym tempomacie, gdzie tu sens pozd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #29 Napisano 18 Kwietnia 2016 do lain assist "lane" Ja nie mam lane assist, a kamerę za lusterkiem mam. Ten znaczek dwóch samochodów z wykrzyknikiem pojawia się również w przypadku zwykłych, analogowych zegarów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akronaut Zgłoś #30 Napisano 18 Kwietnia 2016 wiec tak:w niemieckiej instrukcji jest napisane ze mozna Front assisit wylaczyc w ustawieniach, mozna tez wylaczyc samo powiadamianie o za malej odleglosci, mozna wylaczyc tez dodatkowo powiadmianie sygnalem o zagrozeniu czyli 2 soipien po odstepie, mozna tez ustawic czulosc Front Assist na slabe, srednie i pozne itd pozd w polskiej instrukcji też jest napisane o czułości systemu, nie mam jednak takiej opcji na Infotainment w zakładce Asystenci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #31 Napisano 18 Kwietnia 2016 w podstawie lusterka jest kamera do Line Assist a nie do Front Assist, do Front Assist jest radar, pozd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KUBAG Zgłoś #32 Napisano 19 Kwietnia 2016 Ja dotarłem tylko do drugiej fazy. Chyba mam za słabe nerwy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomryb Zgłoś #33 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Ja nie mam Line Assist a kamerę w lusterku posiadam, więc się mylisz. Kamerka steruje również światłami TOP LED. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez tomryb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #34 Napisano 19 Kwietnia 2016 Kamera w lusterku obsluguje zarowno dynamic light assist jak i front assist, front assist we wspolpracy z radaraem w znaczku vw. Dlatego da sie teoretycznie zakodowac line assist mimo ze fabrycznie go nie bylo, w praktyce nie zawsze sie to udaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #35 Napisano 19 Kwietnia 2016 w instrukcji jest jasno napisane co za co odpowiada, pokazcie mi gdzie jest napisane ze kamerka obslugije Front Assist? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akronaut Zgłoś #36 Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) FA jednak u mnie zadziałało. Jak próbowałem to się nie udało. Jak się trochę zagapiłem to od razu na bogato: sygnał dźwiękowy czerwone auto na AID pedał hamulca uciekł w podłogę Kolejne etapy następowały w odstępach ułamków sekundy. Prędkość około 50km/h. Zacząłem przyspieszać a w tym samym czasie auto przede mną awaryjnie hamowało przed rowerzystą (to się później okazało). Teraz wiem, że FA jest i nie ma sensu wymuszać zadziałania. Zakładam, że jak będzie trzeba, to zadziała. Dzięki za pomoc, podpowiedzi i dyskusję. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Akronaut 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #37 Napisano 19 Kwietnia 2016 Teraz wiem, że FA jest i nie ma sensu wymuszać zadziałania. Zakładam, że jak będzie trzeba, to zadziała.Dzięki za pomoc, podpowiedzi i dyskusję. Jest dokładnie tak jak piszesz! FA działa, ale trudno je sprowokować do działania. Ono odzywa się w sytuacjach, które na prawdę wymagają interwencji auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #38 Napisano 20 Kwietnia 2016 Jest dokładnie tak jak piszesz! FA działa, ale trudno je sprowokować do działania. Ono odzywa się w sytuacjach, które na prawdę wymagają interwencji auta. Dokładnie rak jest , cofam sobie pomalutku a tu nagle pisk i hamulec, okazało się ze koleś jakiś z tylu nadbiega Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apko Zgłoś #39 Napisano 20 Kwietnia 2016 U mnie coś ten ACC nie działa dobrze. Jadę 150km/h na ACC, w oddali ciężarówka, jak się później okazało jechała około 90km/h, no i jadę i jadę i jadę, a ACC nie widzi, w końcu zobaczył około 100m od niej, no i rozpoczął hamowanie.... Było już tak blisko że prawie się zlałem w gacie, że się nie zatrzyma... jestem w 100% pewien, że gdyby padało i było mokro to bym zaparkował jej na plecach... Hamowanie było z piskiem kół! Coś chyba jest nie tak, nie powinien zobaczyć jej wcześniej i bardziej delikatnie hamować? Ustawianie odległości nie wiele zmienia w zakresie wykrywania. Jak to u Was działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #40 Napisano 20 Kwietnia 2016 ja na autostradzie ustawiam sobie większy odstęp w ACC oraz tryb Normal/Comfort dla ACC, w Sport działa bardziej "na krawędzi" Jak chcecie potestować FA/ACC to zróbcie manewr wyprzedzania kogoś z prawej strony jednocześnie szybko dojeżdżając do auta na prawym (waszym pasie). Takie zmieszczenie się w lukę, często spotykane jak jakiś zawalidroga jedzie lewym pasem a prawy jest wolny aczkolwiek gdzieś niedaleko pojawia się już TIR, to niektórzy nerwowi decydują się na takie zagranie Choinka murowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach