Skocz do zawartości
ciuciek

Bi-xenon skrętny - usterka?

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko jasne, napiszę dla potomnych. Jeśli są zakodowane coming/leaving home przez VCDS, blokuje to test xenonów. Po przekodowaniu i wyłączeniu c/l home test robi się jak zwykle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei problem rozwiązał się sam choć nadal nie wiem dlaczego tak się stało. Po ustawieniu lewej lampy ręcznie do poziomu jaki powinna mieć , po paru dniach zauważyłem że zaczeła bić za wysoko. Wiec po odpaleniu auta postanowiłem przyjrzeć sie testowi lamp i okazało się że obie lampy test wykonują prawidłowo po czym lewa świeci za wysoko bo ją oczywiście wcześniej przestawiłem, wiec przekręciłem z powrotem w dół i jak narazie jest ok, za każdym razem wykonują obie test prawidłowo po czym ustawiają się tak jak powinny do jazdy.

Edytowane przez cedro23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod ten tema bo nie chcę zakładać nowego z tak błahego powodu. Mianowicie mam pytanie może trochę naiwne ale powiedzcie czy można jakoś ustawić w którym momencie załączają się xenony gdy przełącznik jest w pozycji auto ,czy zależy to tylko od czujnika zmierzchowego i nie ma możliwości ingerencji . Pytam gdyż wydaje mi się ,że u mnie xenony włączają się nawet wtedy gdy na zewnątrz jest dość jasno .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podepnę się pod ten tema bo nie chcę zakładać nowego z tak błahego powodu. Mianowicie mam pytanie może trochę naiwne ale powiedzcie czy można jakoś ustawić w którym momencie załączają się xenony gdy przełącznik jest w pozycji auto ,czy zależy to tylko od czujnika zmierzchowego i nie ma możliwości ingerencji . Pytam gdyż wydaje mi się ,że u mnie xenony włączają się nawet wtedy gdy na zewnątrz jest dość jasno .

 

można ustawić czułość czujnika zmierzchu. rozumiem że masz włączone światła do jazdy dziennej w halogenach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w B7 jako światła dzienne są ledy w lampach xenonowych. Jak ustawić czułość czujnika zmierzchowego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nastaw podstawowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, was mam błąd 02628 right swivel module position sensor i pytanie moje brzmi gdzie znajduje się taki sterownik w b6 sedan oraz czy trzeba go kodować po wymianie na inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volkswagen Passat Variant VI 2.0 TDI Mam problem z Bi-xenonem, świeci kontrolka - nie działa prawy reflektor , a czasem mruga (rzadko) i pisze że coś nie działa w lewem reflektorze (lewy świeci w tym czasie a prawy nie, jeśli zgasić silnik i odpalić świeci kontrolka jak zawsze i prawy reflektor nie działa). Wcześniej prawy reflektor działał, potem zaczęł świeci - gaśnie, świeci -gaśnie, teraz nie świeci w ogóle, i kontrolka świeci. Poradźcie fachowca we Wrocławiu, nic nie wiem w instalacji elektrycznej. Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli reflektor wcześniej raz działał a raz nie i w końcu na dobre przestał działać, to najprawdopodobniej wypalony już żarnik xenonowy. Zwykle przy końcu świeci tak bardziej na różowo zamiast na biało, następnie raz działa raz nie aż w końcu wysiada całkiem.

Stawiam na żarnik do wymiany w prawym.

Dobrze jest podłączyć pod komputer VCDS i wtedy będzie można się dowiedzieć też co w lewym reflektorze się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Volkswagen Passat Variant VI 2.0 TDI Mam problem z Bi-xenonem, świeci kontrolka - nie działa prawy reflektor , a czasem mruga (rzadko) i pisze że coś nie działa w lewem reflektorze (lewy świeci w tym czasie a prawy nie, jeśli zgasić silnik i odpalić świeci kontrolka jak zawsze i prawy reflektor nie działa). Wcześniej prawy reflektor działał, potem zaczęł świeci - gaśnie, świeci -gaśnie, teraz nie świeci w ogóle, i kontrolka świeci. Poradźcie fachowca we Wrocławiu, nic nie wiem w instalacji elektrycznej. Dziękuję

 

NA 100% oba palniki do wymiany - miałem to samo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NA 100% oba palniki do wymiany - miałem to samo ;)

 

dziękuję, do kogo się zwrócić możesz polecić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem z Łodzi.

Żeby wymienić paliki musisz zderzak zdemontować a przynajmniej go opuścić aby wyjąć reflektory.

Generalnie słabo to rozwiązali.

 

Ja oddałem auto do zaprzyjaźnionego mechanika, nie miałem natchnienia żeby się w to bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jechałem do swojego mechanika, gdzie wcześniej inne samochody robiłem. Ale wcześniej sam kupiłem żarnik D1S Osram Xenarc 66140.

Wyszło 1,5 godziny roboty - trzeba zdjąć prawie całkiem zderzak, żeby lampę wyciągnąć na stół - dopiero jest dostęp do żarnika.

Oryginalny żarnik powinien kosztować dwieście i kilkadziesiąt złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jechałem do swojego mechanika, gdzie wcześniej inne samochody robiłem. Ale wcześniej sam kupiłem żarnik D1S Osram Xenarc 66140.

Wyszło 1,5 godziny roboty - trzeba zdjąć prawie całkiem zderzak, żeby lampę wyciągnąć na stół - dopiero jest dostęp do żarnika.

Oryginalny żarnik powinien kosztować dwieście i kilkadziesiąt złotych.

 

dziękuję bardzo, mi nie jest trudne do zrobienia samemu, ale najpierw trzeba zrobić diagnostykę szczegółowe. Mieszkam pół roku we Wrocławiu i nie mam znajomych, do kogo można zwrócić się z badaniem tego problemu. Będę wdzięczny za konkretny adres warsztatu lub numer telefonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że piszecie o b6, bo w b7 nie trzeba ściągać zderzaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w B6 nauczyłem się już wyjmować lampę tylko częściowo odkręcając zderzak. A jak w skodzie octavia łatwo wyjąć lampę! Macie pojęcie?! Pstryk i wyjeżdża :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w lampie wewnątrz na takim ramieniu plastikowym razem z siłownikiem do sterowania kątem dynamicznego doświetlania zakrętów.

Wygląda to tak po wyjęciu już:

Czujnik z silniczkiem 2.jpg

 

A tak wygląda sama płytka z czujnikiem Halla:

Czujnik.jpg

 

Część generalnie bardzo trudno dostępna i tylko z odzysku.

Ja to przelutowałem sądząc, że to zimne luty i generalnie pomogło. Przeczyściłem styki i dodatkowo poprawiłem luty gniazdka w samym module sterującym skąd przewody wychodzą. Ruszyłem też magnesik, z którym toto współpracuje a umieszczony jest na koszyku soczewki.

 

Rozmieszczenie elementów, z którego można dojść jaka jest zasada działania przedstawia rysunek:

Czujnik położenia - szkic.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedz, ale czemu wpisując na allegro sterownik bi xenon wyskakuje takie coś jak w linku http://allegro.pl/modul-sterownik-bi-xenon-5m0907357-vw-passat-b6-i5542283085.html

 

a znów takiej części jaka ty opisujesz do reflektora to się nie kupi tylko pewnie cały nowy reflektor.

 

poradź mi co mam zrobić bo rozumiem ze przechodziłeś taki problem, a i co jeszcze zauważyłem ze po tej kontrolce te światła oba nie skręcają a błąd jest tylko po prawej stronie, a jak kontrolka nie świeci to normalnie lewo prawo działa wszystko na trasie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tu znalazłem taki reflektor najtańszy, http://olx.pl/oferta/lampa-volkswagen-passat-b6-CID5-IDfSctX.html#9339201e1f na 3 zdjęciu widać ten silniczek jego się tylko wymienia czy trzeba coś lutować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł, który opisujesz na początku nie jest w lampie. Jest rzeczywiście do sterowania całym systemem bi-xenonów skrętnych w obu lampach i znajduje się w pod centralną konsolą w kabinie. Nie to jest uszkodzone.

Ta lampa, którą znalazłeś, może się nadawać. W każdym razie ja bym ją kupił na Twoim miejscu.

Ten silniczek, co piszesz i jest fragment na zdjęciu, to właśnie przy nim jest ten czujnik (swivel module position sensor).

Możesz przełożyć cały (silnik z sensorem) - dwie śrubki mocowania i jedna łącząca końcówkę siłownika.

Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności