kezman Zgłoś #1 Napisano 4 Kwietnia 2016 (edytowane) Demontaż deski rozdzielczej Passat B5 FL w celu pozbycia się wkurw***** trzasków i stuków. Narzędzia: - Torx 15 oraz 20 + przedłużki - Nasadka 13' oraz 10' z przedłużkami - Spline M20 - jeśli demontujemy kierownicę - Płaskie oraz krzyżakowe śrubokręty - najlepiej różnej wielkości Części: 2x klamra deski - 8E0-857-117 nowa część oblana gumą - Koszt w ASO 17.57zł/szt. Czas: 2h - demontaż 3.5h - montaż ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- W moim przypadku deska skrzypiała/trzeszczała i cholera wie co jeszcze (podkładałem kliny, ale to jest tylko tymczasowe i nie tak skuteczne), ponieważ w serwisie VW wymieniając element klimatyzacji złożyli deskę nie trafiając w jej klamry przy szybie i deska opierała się z góry na nich. A no i nie jest to nic skomplikowanego i można to spokojnie zrobić pod blokiem. W większości przypadków wystarczy jedna osoba, jedynie do włożenia deski z powrotem przyda się (chociaż da się to zrobić samemu) druga osoba. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1. Wyciągamy lewy boczek i odkręcamy 4 torxy 2. Odkręcamy osłonę pod kierownicą 2 torxy - jeden z prawej strony kierownicy, drugi z lewej 3. Odkręcamy harmonijkę kierownicy - 2 torxy (prawa oraz lewa strona kierownicy) oraz 2 torxy pod licznikiem (pod harmonijką) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ja wybrałem opcje bez demontażu kierownicy ponieważ nie ma potrzeby demontażu poduszki, kierownicy, kierunkowskazów, taśmy poduszki etc. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Odkręcamy 4 śruby ampol podtrzymujące kolumnę kierownicy (uwaga cala kolumna jest dość ciężka) 5. Odkręcamy 2 torxy licznika oraz wypinamy 2/3 jego kostki (niebieska/zielona/szara) 6. Odkręcamy 2 śruby trzymające deskę rozdzielczą (bezpośrednio od spodu) - jeden po prawej stronie kierownicy drugi po lewej 7. Odkręcamy mały trójkątny plastik w okolicy pedału gazu 8. Przechodzimy na prawą stronę i zdejmujemy prawy boczek i odkręcamy 4 torxy trzymające deskę oraz odpinamy kabel podświetlenia nawiewów - kostka dwa piny pod lewym boczkiem 9. Otwieramy schowek wyciągamy lampkę i odkręcamy 7 torxów w koło schowka i wyciągamy schowek - trzeba uważać żeby nie wyrwać mocowań 10. Odkręcamy 2 torxy które są na krawędzi schowka - trzymają deskę i poduszkę 11. Odkręcamy mały trójkątny plastik w okolicy lewej stopy pasażera 12. Wyciągamy radio a następnie wszystkie zaślepki oraz przyciski 13. Odkręcamy 4 torxy climatronica i odpinamy 4 wtyczki - wyciągamy moduł climatronic 14. Odkręcamy 2 torxy jakby "za nad" radiem trzymające osłonę radia etc. 15. Odkręcamy 4 torxy trzymające kosz radia, wyciągamy ramkę oraz kosz 16. Odkręcamy 3 torxy "za nad" radiem trzymające deskę rozdzielczą 17. Odkręcamy 2 śruby 10' trzymające tunel środkowy (okolice lewarka pod zaślepkami) 18. Odkręcamy 3 śruby 13" w podłokietniku (wyciągamy zaślepkę schowka) 19. Wyciągamy popielniczkę i odkręcamy śruby pod zapalniczką - UWAGA u mnie serwis dał fabryczne nity ! 20. Wyciągamy tylną połowę tunelu 21. Wyciągamy przednią połowę tunelu (odczepiamy kabel popielniczki) 22. Po odkręceniu około 45 śrub możemy wyciągnąć deskę - w dwie osoby lekko podnosząc i ciągnąc do tyłu 23. Wymieniamy klamry deski które są w podszybiu - nowe są oblane gumą. Ja je przykleiłem do belki auta klejem, żeby się nie ruszały ani trochę. Dodatkowo obkleiłem miękką taśmą plastikowe zaczepy w desce oraz kant deski przy szybie. Stare Uchwyt obklejony taśmą Koniec: Jest to wersja robocza - będę poprawiał opis oraz dodam zdjęcia Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez kezman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekj001 Zgłoś #2 Napisano 4 Kwietnia 2016 Super ! :dobrze :ok Przyda się jeszcze fotorelacja i trochę bardziej szczegółowy opis, chociaż i z tym każdy sobie poradzi. Te klamry deski tylko ASO ? Na szybko na Allegro i u mnie w sklepie po numerze nie znalazłem. Jaka cena w ASO ? Czy lepiej poczekać z demontażem deski do czasu wyciągnięcia szyby czy to praktycznie nie ma znaczenia ? Myślę, że niedługo będę wymieniał szybę... Wydaje mi się też, że obecna tak jakby obcierała o deskę stąd u mnie trzaski... Przynajmniej jak przycisnę deskę w dół przy samej szybie to cichnie. Myślisz, że może obcierać ? Czy raczej jest sporo luzu pomiędzy szybą, a deską ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Zdjęcia dodane. Klamry kupowałem w ASO po 17.57zl/szt. Wymiana szyby nie ma w tym przypadku znaczenia, bo po jej wyjęciu będziesz miał może 1cm szczeliny. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez kezman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2016 proponuje temat wrzucić co warsztatu B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2016 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach