Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli pompa z końcówką T to sterownik jest przy ścianie grodziowej pod wykładziną (nogi pasażera przód) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Nr to 8e0 614 111t. Czy przy braku komunikacji z abs może mieć tryb awaryjny skrzynia biegów? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłoby trzeba sprawdzić błędy skrzyni, może coś one podpowiedzą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie o działanie esp i abs.

Mam pewien problem przy mocniejszym hamowaniu zapalają mi się kontrolki ABS i ESP [wykrzyknik w pomaranczowym trojkacie i okragłej strzałce] 

po kilku km znikają. 

Nie zawsze mi się to zapala czy ma to związek z czujnikiem esp pod kanapą, że wykrywa on jakieś przeciążenie ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@passeratii błędy na vagu sprawdzałeś? Może to być też problem z pompą lub sterownikiem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie bo czasem znika i sie nie pojawiaja ikonki. No i brak czasu bylo. Jeżeli znikają to będą zapisane błedy mimo to ?

 

Dodam ze czasem uczucie na pedale jak przy hamowaniu i załączeniu się abs ale to może z 3 razy było losowo. No i mam klocki do wymiany, ale dziwnie bo jest starty tylko wewnetrzny klocek . Po obu stronach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli błąd wystąpił na będzie zapisany i można go odczytać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B5 FL 130KM 1,9 TDI. Po hamowaniu z użyciem ABS następuje delikatne przyblokowanie hamulców. Czuć opór podczas jazdy. Problem znika po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Żadne kontrolki się nie zaświecają. Ostatnio wymieniałem tarcze i klocki przód z 1 przewodem ale nie przypuszczam, że to może być mieć związek. Nie wiem co to jest, może ktoś pomoże. Z góry dziękuję....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy mam takie pytanko gdyż tak jak wyżej w temacie zaczęła zapalić mi sie kontrolka  (i) sygnał dźwiękowy ABS i kontrola trakcji .. po podłączeniu pod kompa błąd 16352 .. co robić może ktoś tak miał czy to pompa czy szukać coś innego 

 

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienilem pompe abs ze sterownikiem , wymienilem przewody hamulcowe i wszystkie zaciski i dalej jest ten sam problem .. grzeje mi sie nadal lewe kolo od kierowcy , praży bledami (!) i ESP I ABS . nie mam już pomysłu jak to ruszyc . czy ktoś moze wymienial serwo hamulcowe ? slyszalem zeby jeszcze to sprobowac a jak nie to ,to rece rozlozone ..... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, arekes napisał:

wymienilem pompe abs ze sterownikiem , wymienilem przewody hamulcowe i wszystkie zaciski i dalej jest ten sam problem .. grzeje mi sie nadal lewe kolo od kierowcy , praży bledami (!) i ESP I ABS . nie mam już pomysłu jak to ruszyc . czy ktoś moze wymienial serwo hamulcowe ? slyszalem zeby jeszcze to sprobowac a jak nie to ,to rece rozlozone ..... 

Wymieniłeś pompe, wymieniłeś sterownik, wszystkie przewody i wszystkie zaciski. Teraz wymienisz serwo a czujnikiem ABS nie zainteresowałeś się żadnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale z pompą abs znajomy greg jesli kojarzysz ze skarżyska nie mogl sie w ogole polaczyc. wymieniona zostala - jest polaczenie a bledy dalej są . niestety oddaje zwykle auto do mechanikow ktorzy sa nie powazni i licza na to zeby to wskazywac co wymieniac dalej . greg z forum golf.pl probowal pomoc ale kazdy pracuje i nie ma czasu i miejsca na rozbieranie auta od tak pod blokiem , domem etc. 

zainteresuje sie w takim razie podpowiedzią by ktos sprawdzil czujniki ABS  . tylko bierz pod uwage fakt , auto jak jest zimne , lata zajebiscie bez bledow.hamulec czasem wpadnie . czasem nie . drugie odpalenie auta powoduje ze bledy zaczynaja prazyc spowrotem . paranoji idzie dostac . wiec jesli tak sie stanie ze to ten czujnik jest przeczyna calej zabawy to stawiam Ci piwo. btw a jak mi serwo kiedys zamarzlo , slychac je, jak wciskam pedal hamulca , slychac na zewnatrz taki zasys. nie jestem mechanikiem , dlatego sorry za bezposredni jezyk .pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, arekes napisał:

No dobra, ale z pompą abs znajomy greg jesli kojarzysz ze skarżyska nie mogl sie w ogole polaczyc. wymieniona zostala - jest polaczenie a bledy dalej są . niestety oddaje zwykle auto do mechanikow ktorzy sa nie powazni i licza na to zeby to wskazywac co wymieniac dalej . greg z forum golf.pl probowal pomoc ale kazdy pracuje i nie ma czasu i miejsca na rozbieranie auta od tak pod blokiem , domem etc. 

zainteresuje sie w takim razie podpowiedzią by ktos sprawdzil czujniki ABS  . tylko bierz pod uwage fakt , auto jak jest zimne , lata zajebiscie bez bledow.hamulec czasem wpadnie . czasem nie . drugie odpalenie auta powoduje ze bledy zaczynaja prazyc spowrotem . paranoji idzie dostac . wiec jesli tak sie stanie ze to ten czujnik jest przeczyna calej zabawy to stawiam Ci piwo. btw a jak mi serwo kiedys zamarzlo , slychac je, jak wciskam pedal hamulca , slychac na zewnatrz taki zasys. nie jestem mechanikiem , dlatego sorry za bezposredni jezyk .pozdrawiam

Nie napisałeś wcześniej o wpadającym hamulcu i zamarzniętym serwie :P  Wymień w takim razie to serwo bo też nie działa dobrze a koszt ogromny nie jest. Jeżeli to nic nie da to wtedy zostaną czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema,

mam taki problem z hamulcami w Passacie 3BG z 2001 sedan 1,9 TDI.  W zasadzie to chyba z ABS. Jestem świeżo po wymianie kompletu tarcz i klocków (przód i tył) - przed wymianą też ta usterka występowała.  Problem polega na tym, że gdy hamuję delikatnie mam bardzo często problem z załączaniem się ABS i szarpnięciem auta (wpada pedał i coś z przodu auta tarabani) oczywiście żadna kontrolka nie świeci. Czasem auto hamuje normalnie. Co ciekawe czujniki na kołach pokazują te same prędkości na każdym kole. Niestety test jest przy małej prędkości, a to często się dzieje powyżej tej prędkości "testującej". Przy próbach hamowaniach z małej prędkości 20-30 km problem nie występuje lub bardzo ciężko go wyłapać. Wymieniłem sterownik ABS (używany) - nie pomogło, sadze ze takiego szczęścia bym nie miał, że drugi sterownik z taka sama wadą. Błąd który się pokazuje sporadycznie to: "18261 - CAN-BUs niezrozumiała informacją z komputera sterującego ABS". Gdy odłączyłem sterownik ABS kontrolki na desce się zapaliły, auto hamowało normalnie nie było żadnych problemów prócz braku abs i esp :D - tylko tak jeździć to niebezpiecznie. Jakie dalej kroki podjąć? Wymieniać po jednym czujniku ABS od razu z koronkę - może trafie na też zepsuty? Nie wiem co jeszcze mogę zrobić ktoś miał taki problem? Czy sterownik silnika ma coś do ABS? Dzięki za pomoc i ewentualne wskazówki jak odzyskać sprawne hamulce.  

70510210_2268899620088092_6066064753485152256_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich czytających odgrzewanego kotleta po raz kolejny :) Pacjent to Passat B5 Fl 2003r 2.0 20v 130 km, błędy takie jak wszyscy tzn, po przekręceniu klucza pali się abs i esp, po odpaleniu nic nie gaśnie, dopiero po ruszeniu i przekroczeniu około 5 km/h zapala się czerwony ! i piszczy trzykrotnie. Robiłem tak jak tutaj większość osbó czyli sterownik do naprawy, koleś mi go zrobił ( ponoć się zna :P , dużo nie wziął bo 200 zł :) ) ale problem dalej nie ustępuje :( dodam że po wymontowaniu sterownika jeździłem autem ( niestety ale nie mam zastępczego, a do pracy jakoś trzeba się dostać z wioski do miasta :P ) Jeden z faktów mnie dziwi, sterownik nie był kasowany/czyszczony z pamięci i po wpięciu i podłączeniu do VAG ( co prawda wersja lite bo na tyle mój kabel stać :) ) pokazywał że jest zaprogramowany, ale jedno co mnie dziwi to fakt że miał dziwny kod, mianowicie 04275 , a z tego co się doszukałem na ross-viki tech powinienem mieć kod 04255 , i logowanie do niego powinno być jako 09555, pod takimi danymi próbowałem go przesterować, ale problem dalej ustępuje, a dodam że po zalogowaniu się na 40168 pokazuje jako że czujnik G85 ( o ile dobrze pamiętam nr) ma status OK na zielono, ale po przejechaniu się kawałek do przodu dalej błędy są. Nie mam już na to siły, bo nie mam pojęcia co z tym zrobić, komunikacja mniędzy vag a sterownikiem abs jest, więc coś jest chyba na rzeczy dalej, logi jakie udało mi się zrobić wersją lite to :

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 16 May 2020, 18:02:02:0


Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,47,55,56,57,58,75,76,77
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 3B0 907 557 R
   Component: 2.0L R4/5VS     G   0002
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 05311
   VCID: 3803ABE30B4B
No fault code found.
Readiness: 0110 0101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 4B0-614-517.LBL
   Controller: 4B0 614 517 G
   Component: ABS/ESP front       3428
   Coding: 04275
   Shop #: WSC 00000
   VCID: 253D7297ACF9
1 Fault Found:
01421 -  High Pressure Switch Valve 2 for Electronic Stability Program (N228)
            35-00 -   -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC       Labels: 3Bx-907-044.LBL
   Controller: 3B1 907 044 J
   Component: CLIMATRONIC B5GP    0006
   Coding: 17010
   Shop #: WSC 05311
   VCID: 28237BA3DBEB
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags       Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
   Controller: 1C0 909 605 B
   Component: 0A AIRBAG VW51 04   0008
   Coding: 12353
   Shop #: WSC 05311
   VCID: 23396C8FA2CD
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments       Labels: 3B0-920-xx5-17.LBL
   Controller: 3B0 920 827 
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V10
   Coding: 05115
   Shop #: WSC 00000
   VCID: E1B5A6877851
   WVWZZZ3BZ3E466164     VWZ7Z0C7543953
1 Fault Found:
01316 -  ABS Control Module
            49-10 -  No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway       Labels: 6N0-909-901-19.LBL
   Controller: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    0001
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 05311
   VCID: F093D3C3A3BB
1 Fault Found:
01316 -  ABS Control Module
            49-10 -  No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.       Labels: 1C0-959-799.LBL
   Controller: 1C0 959 799 A
   Component: 7W Komfortgerát HLO 0003
   Coding: 00067
   Shop #: WSC 05311
   VCID: 351DA2D71C59
1 Fault Found:
01336 -  Data Bus for Comfort System
            80-00 -  Single-Wire Operation

End   --------------------------------------------------------------------------------------------------

Może ktoś pomoże mi to rozwiązać bo nie mogę, lub za słabo szukałem informacji co to za błędy, wiem że mam błędy od klapek nawiewu, komfortu ( wymieniałem zamek w drzwiach kierowcy, mikrostyk padł, wiecie jak to wkurza :P ) oraz coś o słabym akumulatorze, to ostatnie wymieniłem , ale problem dalej pozostał, będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub nakierowanie mnie co dalej z tym robić. 

PS, światła stopu mam, działają przy lub bez ikony hamulca ręcznego ! , dźwignia hamulca nożnego ( żeby nie pisać pedał :P ) nie jest miękka ani nie wpada w podłogę, mogę niby te błędy skasować, ale po ponownym odpaleniu dalej kontrolki świecą i po ruszeniu piszczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie drugą pompę na alidrogo są od 50 zł nie opłaca się naprawiać (200zł ) później kodowanie i adaptacja i po sprawie z kodowaniem i adaptacją mogę pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi skąd wiesz że to akurat pompa siadła ? mechanik mówił że to typowe dla sterownika, dlatego najpierw go oddałem do naprawy. A tak nawiasem mówiąc że pomożesz w kodowaniu, możesz mi powiedzieć czemu miałem inne numery kodowania po podłączeniu sterownika (prędzej nawet tego nie sprawdziłem :P mój błąd, wiem ) ?? powinienem mieć 04255 a po podłączeniu pojawiło mi się 04275 ? Tego rozkminić nie mogę o co chodzi. Próbowałem kodować go na tych kodach, inny numer do logowania używałem. te pompy ponoć się aż tak nie psują jak sam sterownik. i tak jeszcze na koniec, dużo pracy jest z wymianą pompy? tak w skali 1-10 :D dla hobbysty, nie do końca laika, nie zupełnie jak mechanik :D jakieś później odpowietrzanie czy coś takiego ? jakiś czas temu, wieczorem siedząc w aucie i próbując kodowania, usłyszałem pod maską jakiś odgłos :D filmik załączam z tego zdarzenia. w tedy też myślałem o wymianie pompy, tak jak by się coś zatarło i odpało, ciul to wie :P po tym zabiegu, tzn po lekkim uderzeniu w pompę problem w sumie znikł na chwile, do pracy jechałem normalnie, ale na powrocie już się na nowo zaświeciły kontrolki :) myślałem że coś od sterownika odpało, dlatego dałem go naprawiać :D  Oglądajcie z głosem i to dość głośno musi być :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,  dołączę się do tematu.

U mnie wygląda to tak: 

Żonie pękł przewód hamulcowy przedni lewy i tak dojechała do domu prawie bez płynu h. Więc postanowiłem zrobić serwis i wymienić przy okazji kilka rzeczy, rozrząd, wszystkie paski, rolki, płyn, olej, wężyki od podciśnień itp.. I wszystko było ok tylko zanim złożyłem do końca postanowiłem sprawdzić czy wszystko działa i tu pojawiła się pierwsza kontrolka od zużytych klocków a są dobre, przewody podłączone całe, więc pożyczyłem vcdsa i zonk nie chce się łączyć. Kolejną rzeczom kutrom zrobiłem to nacisnąłem na  przycisk ESP i kontrolka zadziałała i wyłączyłem zapłon. po złożeniu samochodu do końca po odpaleniu zrobiła mi się choinka świeci się : Czujnik klocków , ESP , ABS , Mruga napis STOP + zgnał dźwiękowy + ikonka ręcznego i napis że nie ma płynu hamulcowego a jest ful.

Tym razem vcds połączył się i były 2 błędy :

00265    Zawór wyjściowy ABS-Lewy przód (N102) 

01044    ten usunąłem zmieniając kod  z 0004 na 0006

Co mogę jeszcze sprawdzić, czy tylko wymiana pompy ABS

Wszystkie wtyczki które ruszałem sprawdziłem i te od ABS 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer nic nie pokazuje, klawisz od ESP nic nie reaguje. Nigdy też nie widziałem kontrolki abs ani esp. Od czego zacząć? B5 fl 1.8t 2004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Passat B5 fl po wymianie silnika z 2.5 TDI na 1.9tdi afn. Mam problem polegający na tym że świeci się kontrolka esp, i nie działa abs po podpięciu vaga pokazuje błąd p1848, którego nie można wykasować, próbowałem robić kodowanie sterownika ale nic nie pomaga. Sterownik silnika to 038906018GA a sterownik ABS to bosch.5.7. czy ktoś z was wie jak pozbyć się tego problemu i poprawnie zakodować sterowniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności