Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś błędy są?

Długo masz to auto? Od kiedy tak się dzieje?

Zrób foto jak podpięty są przewody do pompy abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, piotrekp122 napisał:

No ale aż tak że na suchym asfalcie samochód w miejscu staje ? Nawet ręczny mi tak nie hamuje .. ?

NIe wiem jaka sile potrafi pompa wytworzyc ale pewnie podobna jakbys wciskal pedal noga. Na przod przewaznie idzie wieksza sila a w Twoim przypadku moze trafiac na kola tylne, ale to tylko moje podejrzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów to jutro może mi się uda podpiąć ale kiedyś podpinałem to nie było nic, zdjęcie też jutro wrzucę . Samochód mam już ponad rok i odkąd kupiłem to już tak się działo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pewien problem. Podczas jazdy zapala mi sie kontrolka hamulca ręcznego oraz trzy krotny sygnał dźwiękowy. Zazwyczaj dzieje sie tak podczas skrętu w prawo, a czasami wystarczy nawet delikatny ruch kierownicą w prawo aby ta kontrolka i sygnał zadziałały. Oczywiście wszystko dzieje sie w ruchu na postoju problemu nie ma. Co to może być? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu hamulcowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Temat umarł lecz spróbuje , jak sprawdzic czujniki ABS? mam to samo , kontrolka recznego i abs, plyn w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie przez pewien czas w kraju i wracając do mojego problemu.. Zaglądałem pod wykładzine i kable od absu szły pod pasażera i są przedłużane pod kierowce, czy jeśli były by pomylone to mogło to by być przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawa dość poważna bo jestem w trasie, aktualnie w Austrii. Passat B5 1.8T ,nowy gaz. Wczoraj w trakcie jazdy zapaliły się dwie powyższe kontrolki + sygnał dźwiękowy, dodatkowo padły światła i wyłączył się gaz. Tzn napięcie miał ale nie potrafił się uruchomić. Przy pierwszym hamowaniu od tego komunikatu, słychać jakby chrobot po nacisnieciu  hamulca, kiedy naciskam pedał sprzęgła. Wszystko wraca do normy , puszczam i znów. Kiedy wyłączę silnik i włączę to gaz czasami funkcjonuje normalnie , a kontrolki pozostają jak były , dodam że do tej pory problem znikał sam. Tak jak się pojawiał tak i znikał. Problem w tym że prawdopodobnie kiedy następuje, nie mam ABS. Poziom płynów w normie, jedyne co mnie zaniepokoiło to fakt że czojnik ciśnienia z LPG praktycznie przylega do przewodu z chłodnicy co go rozgrzewa. Luzów na tylnych łożyskach brak. Masa na Aku jest. Z góry dziękuję za pomoc, Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat zakończony, akumulator podawał 15v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana akumulatora na nowy? Opisz proszę jak doszliście że przyczyną było zbyt wysokie napięcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2018 o 12:36, baksik28 napisał:

Witam. Temat umarł lecz spróbuje , jak sprawdzic czujniki ABS? mam to samo , kontrolka recznego i abs, plyn w normie.

najprędzej podłączająć pod komputer jak jakiś uwalony to wyświetli błąd

witam panowie mam pytanie czy ktoś kiedyś próbował zamontować sterownik ABS o innym numerze niż miał w aucie na pompie a dokładniej chodzi mi o to że mam

8E0614111 B  a chcę założyć 8E0614111AB czy mogą być jakieś złe konsekwencje tego czynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, jacas napisał:

mam

8E0614111 B  a chcę założyć 8E0614111AB czy mogą być jakieś złe konsekwencje tego czynu

 

Zamiennikiem 8E0614111 B jest  8E0 614 111 F

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zbliża mi sie koniec przeglądu więc muszę ogarnąć pare spraw bez których passek go nie przejdzie. A mianowice świeci mi się kontrolka ABS od czasu kupna czyli Listopad ubiegłego roku. ABS nie dziala, jednak jest jedno ale.. od czasu kupna czasem w bardziej sloneczne dni (dziwna zależność) kontrolka ABS-u i czerwony wykrzyknik nie zapalają się same od razu po przekręceniu zapłonu tylko albo po pierwszym hamowaniu albo po wpadnieciu w jakąś dziurę. Bylo tak kilka razy i musialem sie zatrzymać, zgasic silinik odpalic ponownie i to samo do czasu pierwszego hamowania bądź jakiejś wiekszej nierówności kontrolki nie świeciły. Zaraz każdy powie ze czujnik ABS w którymś z kół, niby oczywiste ale  sprawdzane przez mechanika i niby wszystko ok. A po podłączeniu do kompa nie można połączyć sie ze sterownikiem, ze wszysykim innym idzie ale nie z modulem ABS, próbowałem różnych programów. Zostawiłem to na jakis czas i zauważyłem odwrotność objawów wcześniejszych czyli kontrolki palą sie od razu po zapłonie i gasna tylko gdy przypale troche kapcia na światłach albo na szutrowej drodze podskocze na kilku dziurach. Kolejna przyczyna jaką sprawdziłem to poziom płynu hamulcowego może jest za mało ale jest okej bo max, Nawet ostatnio wymieniłem. Więc moje pytanie co to może być? Mechanik rozkłada ręce a szukając na forum nie znalazłem nic pasujacego do mojego opisu. Proszę o pomoc i sugestie gdzie szukać przyczyny tej sytuscji. 

IMG_20180909_175719.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pacjent VW Passat B5 1.9 TDI 110km 00r z esp. 

Wujka samochód, więc proszę o wyrozumiałość. Był problem z absem prawy tył (wyskakiwał błąd abs esp na blacie, nie wiem jaki był kod błędu). Do tego doszło wpadanie pedału hamulca albo drżenie tak jakby abs się załączał. Pierwsza myśl mechaniorów wymiana piasty z czujnikiem prawy tył. Przez chwile spokój, problem powrócił. Druga myśl mechaniorów sterownik pompy siadł i może piasta zła, więc druga pompa wstawiona i piasta z czujnikiem ze sprawnego auta i dalej jest to samo. 

Auto wziąłem w celu weryfikacji problemu. Uruchomiony samochód, wciskam pedał, a wtedy drży pedał jakby abs się załączał i słychać jak pompa pracuje. Podczas jazdy czasami jest ok, czasami złapie błąd absu prawy tył, a gdy w trakcie jazdy wyłączę esp od razu łapie błąd.

Co sprawdziłem:

Sprawdziłem przewody przy kostce sterownika abs - zdrowe

Sprawdziłem napięcie na zapłonie przy kostkach absu tył : lewy 4.74V, prawy równe 1V 

Sprawdziłem oporność czujników tył: lewy 1194 ohm, prawy 1256 ohm

VCDS w blokach pomiarowych na postoju lewy-tył, lewy-przód i prawy-przód pokazuje 1km/h a prawy-tył raz 1km/h, a czasami 12km/h, ale co ciekawe jak ruszę to pokazują wszystkie jednakowo, a powyzej 21km/h sterownik abs rozłącza od vcds'a, sprawdziłem na vag com i ta sama sytuacja.

Wyskakiwał błąd 00287- prawy tył g44 27-00 implausible signal, po wyczyszczeniu kostki 00287 prawy tył g44 30-00 open or short to plus

Moje podejrzenie to albo wiązka od sterownika pompy do czujnika abs, albo sterownik pompy. Proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał podobny problem.. ?

Edytowane przez kEru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem wyjaśniony.

Było zwarcie przy module komfortu i przetopiło pare przewodów m.in od czujnika abs prawy tył. Po sprawdzeniu wiązki czy jest wszystko ok sterownik nadal wyrzucał błąd 00287 open or short to plus, a na pinie sterownika modułu abs esp pod nogami kierowcy (8D0 907 389 D) nie było napięcia ( pin 9,10 prawy tył) , podejrzewałem usmażony sterownik przez zwarcie. Wstawiony drugi sterownik, kodowanie i wszystko gra. Co ciekawe pompa hamulcowa z końcówką T nie ma sterownika przy pompie, a właśnie pod nogami pasażera przód. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Dołączę się z moim problemem.
Po wymianie pompy ABS przyszła pora na kodowanie sterownika, kody logowania i kodowania znam do swojego B5 (poza tym inne nie wchodzą).
Loguje się: 09557
Koduje: 04257

Wszystko śmiga, kasuje błędy, wchodzę w tryb odpowietrzania pompy niby wszystko gra...ale...
Po zamknięciu modułu ABS i ponownym uruchomieniu znów kodowanie jest na 00000 i błąd źle zakodowanego sterownika...

Próbowałem z 2 innymi pompami i sterownikami i to samo...loguje, koduje a po wyjściu resetuje wszystko do 00000

No i standardowo pali się ABS + ESP + po ruszeniu (!) i 3x sygnał dźwiękowy

Macie jakieś pomysły bo już ja i mechanik ręce rozkładamy :/ Gdzieś czytałem że trzeba "dynamiczny" test zrobić hamowania i samo poznika...no ale jak ma poznikać jak sterownik nie trzyma i gubi kodowanie :/ jeszcze gdyby od początku nie przyjmował to bym zrozumiał że może uszkodzony albo coś, ale przyjmuje działa tyle że nie chce zapamiętać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3B)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7)

Sprawdź dokładnie czy wszystko się zgadza, przed wejściem do kodowania sterownik nie może mieć innych błędów jak tylko 01044 i 00778 po zakodowaniu  przechodzisz bezpośrednio w adaptacje czujnika skretu

Masz automat?

9557 to kodowanie automatu, 9555 to manual tak samo 04257(automat) a 04255 (manual)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Draganta napisał:

Hey,

Dołączę się z moim problemem.
Po wymianie pompy ABS przyszła pora na kodowanie sterownika, kody logowania i kodowania znam do swojego B5 (poza tym inne nie wchodzą).
Loguje się: 09557
Koduje: 04257

Wszystko śmiga, kasuje błędy, wchodzę w tryb odpowietrzania pompy niby wszystko gra...ale...
Po zamknięciu modułu ABS i ponownym uruchomieniu znów kodowanie jest na 00000 i błąd źle zakodowanego sterownika...

Próbowałem z 2 innymi pompami i sterownikami i to samo...loguje, koduje a po wyjściu resetuje wszystko do 00000

No i standardowo pali się ABS + ESP + po ruszeniu (!) i 3x sygnał dźwiękowy

Macie jakieś pomysły bo już ja i mechanik ręce rozkładamy :/ Gdzieś czytałem że trzeba "dynamiczny" test zrobić hamowania i samo poznika...no ale jak ma poznikać jak sterownik nie trzyma i gubi kodowanie :/ jeszcze gdyby od początku nie przyjmował to bym zrozumiał że może uszkodzony albo coś, ale przyjmuje działa tyle że nie chce zapamiętać :/

miałem tak samo i z tydzień męczyłem się z problemem. Odłączałem klemy, zwierałem, zostawiałem na godziny z odłączonym akumulatorem i inne tego typu czary. Nic nie pomagało.

Programowałem chińskim vcds 11.11 (albo 12.12, nie pamiętam). Kiedy wziąłem mój drugi, zapomniany, niebieski kabelek z vag-com 409 wszystko ruszyło, od razu.

 

reasumując: u mnie objawy były takie same, a rozwiązaniem był inny kabelek i oprogramowanie

 

pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

!!!!!EDITED !!!     Auto zrobione. Faktycznie pomogła zmiana kabla na jak się okazało najtańszy na alledrogo 409 do VAG. !!!!!EDITED !!!!!
 

Dnia 23.11.2018 o 05:28, janekg16 napisał:

Sprawdź dokładnie czy wszystko się zgadza, przed wejściem do kodowania sterownik nie może mieć innych błędów jak tylko 01044 i 00778 po zakodowaniu  przechodzisz bezpośrednio w adaptacje czujnika skretu

Masz automat?

9557 to kodowanie automatu, 9555 to manual tak samo 04257(automat) a 04255 (manual)

 

Wszystko się zgadza...wchodzę w błędy i mam tylko i wyłącznie błąd źle zakodowanego sterownika nic więcej.
Auto automat, diesel, hamulce teves/ATE...wszystko zgodnie ze stronki wiki.ross-tech (poza tym nawet na innym logowaniu nie chce mi wejść ani żadne inne kodowanie)

 

 

Dnia 23.11.2018 o 08:46, stefanpajak napisał:

miałem tak samo i z tydzień męczyłem się z problemem. Odłączałem klemy, zwierałem, zostawiałem na godziny z odłączonym akumulatorem i inne tego typu czary. Nic nie pomagało.

Programowałem chińskim vcds 11.11 (albo 12.12, nie pamiętam). Kiedy wziąłem mój drugi, zapomniany, niebieski kabelek z vag-com 409 wszystko ruszyło, od razu.

 

reasumując: u mnie objawy były takie same, a rozwiązaniem był inny kabelek i oprogramowanie

 

pozdrawiam i życzę powodzenia :)

W sumie ja mam kabel niebieski 409.1 i nim kiedyś udało mi się zakodować stary sterownik na VAG COM...a mechanik ma jakieś swoje kable ale no on się tym zajmuje "profesjonalnie" możliwe że ma złe kable? a programuje normalnie VAG COM. No kit wezmę swój i spróbuje :)
Wielkie dzięki za podpowiedź że może chodzić o kabel...wiem chociaż w którym kierunku szukać dalej rozwiązania :)

Mam nadzieję że znajdę rozwiązanie :)

Edytowane przez Draganta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Mam problem z pompą abs. Tzn brak komunikacji między sterownikami. Ściągnąłem dzisiaj ta część elektryczna z pompy w celu zobaczenia tych 2 drucikow co lubią się zrywać a tam były tylko końcówki nóżek od cewek. Stwierdziłem że tam nie ma sterownika więc musi być w jakimś innym miejscu. Auto to Passat b5 2000 1.9 automat multitronic 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności