Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem ze świecącą non stop kontrolką od hamulca ręcznego. Na wyświetlaczu pojawia się komunikat HANDBRAKE ON oraz emitowany jest sygnał dźwiękowy w trakcie jazdy. Sprawdzałem przełącznik przy dźwigni ręcznego i działa (zwiera/rozwiera). Czy możliwe, że komunikat HANDBRAKE ON może być powiązany np z czujnikiem poziomu płynu hamulcowego? - sprawdzałem płyn i jest ok. Czy możecie mi powiedzieć gdzie wędruje przewód od ręcznego? czy do komputera komfortu i ewentualnie do których pinów?

pozdrowienia

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy coś zmienia się na desce gdy ręcznie wciskasz stycznik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ręczne wciskanie przy włączonym zapłonie nie zmieniało stanu wskazania na wyświetlaczu.

Problem pojawił się po wyładowaniach atmosferycznych.

Zawsze kontrolka działała sprawnie, bez mrugań itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś się załamałem bo nikt nie zna odpowiedzi na tą usterkę. Postanawiam go spalić a film udostępnić na YT to może zarobię wejściami na jaką mazdę. Zbyt dużo się w nim psuło/psuje i straciłem nadzieję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem, który pierwszy raz pojawił się około dwóch i pół miesięcy temu. Otóż, przez kilka dni nieustannie paliły się kontrolki ABS i ESP aż w pewnym momencie podczas delikatnego hamowania zablokowało mi całkowicie jedno (chyba lewe) z przednich kół (albo całą oś, choć wydaje mi się że raczej jedno koło). Po owym incydencie podjechałem do mechanika, ten sprawdził auto i okazało się że od strony mechanicznej wszystko jest w 100% okej, natomiast po podłączeniu do komputera pojawił się błąd G200 lub G202 (czujnika ESP z tego co się dowiedziałem).

 

Mechanik stwierdził że pompa ABS jest do wymiany, ale skasowali błąd i miałem się pojawić z nową pompą. Poczytałem tutaj trochę na forum ik ktoś podpowiedział, że jeśli to w/w czujnik ESP to wymiana pompy ABS nic nie da, bo czujnik ten jest zupełnie oddzielnym tworem. Temat na chwilę odpuściłem bo nic się nie działo, zero jakichkolwiek oznak że coś jest nie tak, oprócz delikatnie słabszych hamulców.

 

Dzisiaj, po ponad dwóch miesiącach, problem powrócił. Wsiadłem do auta i po odpaleniu nie gasną kontrolki od ESP i ABS, jednak czuję, że hamulce wydają się znacznie lepsze - fakt, to może być subiektywne odczucie, ale różnica jest naprawdę znaczna. Teraz tylko obawiam się, czy znowu podczas próby hamowania nie zablokuje mi całkowicie kół, albo w ogóle czy czujnik nie zgłupieje gdzieś podczas jazdy.

 

W związku z tym kieruję moje pytanie, może ktoś naprowadzić mnie i pokazać taki przykładowy pasujący czujnik z Allegro? Jest jakiś manual do wymiany czy jest to dość skomplikowane, nie wiem trzeba robić adaptacje jakieś i być za pan brat z elektroniką żeby to ogarnąć? Czy może plug&play? A może wystarczy przeczyścić styki? Jakby ktoś mógł podpowiedzieć to byłoby super.

 

Passat 3bg avf 1.9 tdi 2000r (końcówka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Jestem nowym posiadaczem vw passat.

Mój problem polega na tym że co chwilę zapalają się i gasną lampki od abs i tc.

Nie zależnie czy jadę czy stoję co jakiś czas zaswiecą się i za chwilę zgasną. Dodam że nie trzeba wyłączać zapłonu by lampki zgasly, porostu same gasną.

Czy ktoś już spotkał się z takim problemem?

W czym szukać problemu?

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie.

Jestem nowym posiadaczem vw passat.

Mój problem polega na tym że co chwilę zapalają się i gasną lampki od abs i tc.

Nie zależnie czy jadę czy stoję co jakiś czas zaswiecą się i za chwilę zgasną. Dodam że nie trzeba wyłączać zapłonu by lampki zgasly, porostu same gasną.

Czy ktoś już spotkał się z takim problemem?

W czym szukać problemu?

Z góry dziękuję.

 

Zamiast wróżyć z fusów to podepnij auto pod Vaga. Po co podawać przykładowe przyczyny, skoro nie wiadomo, gdzie leży problem (po jakiej części osprzętu...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie jest problem, nie mam już przeglądu w aucie inne mogę go bez przeglądu zarejestrowac żeby móc gdzie kolwiek jechać a żeby zrobić przegląd muszą działać abs itp.

Kupiłem jakiś skaner diagnostyczny na ebay max scan vag 405 ale to jakaś ściema... Dlatego zwracam się z prośbą czy ktoś miał podobny problem bo może wie gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak bez odczytania,co ma do powiedzenia ECU nic się nie dowiesz:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie mój problem polega na tym iż nagle na desce pojawił się komunikat STOP i Ogromny (!) oraz informacja o układzie hamulcowym pali się kontrolka ABS i kontrolka hamulców sprawdziłem płyn i jest ok lecz słychać cięgle działający silnik pompy ABS który ustaje dopiero po odłączeniu akumulatora lub wtyczki przy pompie moje pytanie co mogło nawalić i czy bezpiecznie mogę jeździć z odłączoną wtyczką od pompy ABS do momentu naprawy czy choćby dojechać do jakiegoś mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu z odłączoną wtyczką pojechałbym do kogoś, kto ma komputer do vag'a (nawiasem samemu też warto się w to wyposażyć, max 50zł i możesz diagnozować auto) i z jego pomocą powinno wyjść co mu dolega.

Jeździć jako tako w takim przypadku nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem tu nowy - choć od dłuższego czasu śledzę forum passata ale dzisiaj postanowiłem dołączyć do grona użytkowników ponieważ mam pewien problem. Mam passata b6 rocznik 2007 - tdi 170 km, dsg - od jakiegoś czasu zapalają mi się kontrolki abs, kontrola trakcji i hamulec postojowy jednak problem w tym, ze po jakimś czasie gasną... w trakcie jazdy również tak się dzieje - zapalają się po czym np po pół godz znowu gasną itd itd...

Czy ktoś z was miał do czynienia z takim przypadkiem???

co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a błędu żadnego nie masz? Na silniku albo innym sterowniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już wiem i już naprawione - czujnik abs się zepsuł, wymieniłem i wszystko hula

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie komputerowiec powiedzial ze siada tasma kierownicy,a wyswietlaq sie kontrolka ABS i trojkat ostrzegawczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzewam kotleta :) Witam wszystkich forumowiczów na początku chciałbym zaznaczyć iż szukałem czytałem na internecie ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Standardowo jak u wszystkich po przekręceniu zapłonu słychać dźwięki z błędami pierwszy jest własnie po przekręceniu zapłonu natomiast po odpaleniu dodatkowo są jeszcze 3 sygnały plus na liczniku wyświetla sie na chwilę ABS i (!)

natomiast gdy sprawdzałem bezpieczniki natknąłem sie na dziwną sprawę a mianowicie tak zwane '' zwatowane'' bezpieczniki [ATTACH=CONFIG]154200[/ATTACH] gdy ściągnąłem miedziany drucik z bezpiecznika (bezpiecznik wsadziłem w swoje miejsce) podczas przekręcenia stacyjki auto zachowywało się tak

wszystkie kontrolki były osłabione oraz zaczęły mrugać plus climatronic zaczął wariować. Nie mam pojęcia co to może być może ktoś miał taki przypadek jak ja. Czytałem o sterowniku ABS i o reszcie przypadków które mogą powodować takie objawy ale dlaczego te bezpieczniki są złączone kabelkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak w temacie mam problem lecz nie do końca wiem o co chodzi. Podczas ruszania np. na śniegu gdy koła zaczną się ślizgać blokuje tylne koła. Z tego co wiem to był to kiedyś anglik.. Męczy mnie już taka jazda gdy trzeba uważać choćby na światłach żeby ręcznego na środku nie zaciągnęło... Próbowałem kiedyś sprawdzać na bezpiecznikach i po wyciągnięciu bezpiecznika od ABS'u poza tym że na desce mrugają kontrolki i piszczy to wydaje się być ok lecz taka jazda to nic przyjemnego.. Spotkał się już ktoś z czymś takim ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, piotrekp122 napisał:

Witam. Jak w temacie mam problem lecz nie do końca wiem o co chodzi. Podczas ruszania np. na śniegu gdy koła zaczną się ślizgać blokuje tylne koła. Z tego co wiem to był to kiedyś anglik.. Męczy mnie już taka jazda gdy trzeba uważać choćby na światłach żeby ręcznego na środku nie zaciągnęło... Próbowałem kiedyś sprawdzać na bezpiecznikach i po wyciągnięciu bezpiecznika od ABS'u poza tym że na desce mrugają kontrolki i piszczy to wydaje się być ok lecz taka jazda to nic przyjemnego.. Spotkał się już ktoś z czymś takim ?

Dziwna sprawa. Sprawdz czy rurki hamulcowe nie sa zamienione. Moze ktos wymienial pompe ABS i zle podlaczyl, zamienil przod z tylem. Przednie kola traca przyczepnosc i komputer probuje je przyhamowac a faktycznie hamuje tylne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale aż tak że na suchym asfalcie samochód w miejscu staje ? Nawet ręczny mi tak nie hamuje .. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności