Skocz do zawartości
Varcan

Przyszarpywanie przy ruszaniu-walka od roku(nie dwumas)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od ponad roku powoli staram się usunąć upierdliwe objawy i coś mi się nie udaje.

 

B5FL 1.9 TDI AVB (posiadane od 2009 r)

 

Objawy:

Przy szybkim ruszaniu czuć jakby szarpanie na budzie. Jeżeli ruszę delikatnie używając sprzęgła wówczas objawy nie wystąpią - ale jaki kolwiek rozjazd w tej delikatności lub ruszanie pod większą górkę i mam takie przyszarpywania (nie jest to bardzo straszne jakbym miał głową przywalić w kierownicę bardziej delikatne). Podczas jazdy żadnych problemów.

 

Co zrobione do tej pory:

Pierwszy pomysł to to że kończył się dwumas (wprawdzie 30 tyś km jedynie przejechałem na nowym sprzęgle i dwumasie) no to ok wymieniamy komplet na jednomasa (bo mnie to juz zaczęło wk... ). Problem po chwili znów się pojawił :/

Kolejny pomysł to poduszki po silnikiem - ok wymiana na komplet (silnik i skrzynia) nowych poduszek lemfordera (tutaj dobrze że operacja wykonana bo jedna była pęknięta a z drugiej olej się wylał. Komfort się bardzo poprawił ... ale objawy zostały ... nieco mniejsze.

 

PS: Przy skrzywionych kołach chyba problem nie występuje. W samym zawieszeniu nic nie znaleziono z problemów.

 

WTF ? co to może być ? potrzebuje jakichś pomysłów gdzie szukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeguby zew lub wew?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem - mimo wymiany dwumasy, poduszek, kompletnych półosi z przegubami i zawieszenia - wyczuwalne było szarpanie sprzęgła.

 

Problem ustąpił po zmianie silnika - wg mechanika przyczyną była nierówna kompresja na cylindrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten problem od prawie dwóch lat,jak kupiłem auto AVF, w poprzednim pasku AWX było to samo,najlepsze jest to że np latem nie występuje wcale,ale jak temp spadnie poniżej 10 stopni okres jesienny,jak są druże mrozy -10 to też ten objaw nie występuje ,sprzęgło ,dwumas w dobrym stanie ale jadąc dziś jakieś 15 km po mieście telepało podczas ruszania,dojechałem ,zgasiłem auto , za 15 min odpaliłem jade i nic cisza żadnego telepania,dodam że przeguby w porzadku i półosie ,raz ten problem występuje a raz nie,zastanawiam sie nad wymianą płynu hamulcowego i wysprzęglika?? dziwne jest to też z tymi temperaturami że to ma znaczenie,z silnikiem wszystko ok,pompki,wałek w głowicy,posprawdzane,odpala od strzała zawsze,łapy opadają

Edytowane przez coffin80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam koeldzy to samo w lato jest ok w sumie nic sie nie dzieje a ja kzimno temeratura taka jak teraz to rano ja ksilnik zimny to własnie sie tak dzieje i tylko przy ruszaniu nie ma tej płynnosci ruszania ... tylko poszarpuje troche ale tez nie zawsze a jaki tego moze byc problem nie mam pojecia, i tez nie zawsze to wystepuje ... Jak wystepuje to zawsze przy ruszaniu na jedynce na innych biegach ok jak zimny ... Moze one tak maja juz ...

 

 

miałem podobny problem - mimo wymiany dwumasy, poduszek, kompletnych półosi z przegubami i zawieszenia - wyczuwalne było szarpanie sprzęgła.

 

Problem ustąpił po zmianie silnika - wg mechanika przyczyną była nierówna kompresja na cylindrach.

 

A tobie koelgo dzialo sie to na zimnym tylko czy jak był ciepły silnik lub w lato tez sie tak dzialo jak to dokładnie sie objawialo ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zróbcie logi 13, 18, 23 grupy podczas ruszania jak ten obiaw występuje, może to coś powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam koeldzy to samo w lato jest ok w sumie nic sie nie dzieje a ja kzimno temeratura taka jak teraz to rano ja ksilnik zimny to własnie sie tak dzieje i tylko przy ruszaniu nie ma tej płynnosci ruszania ... tylko poszarpuje troche ale tez nie zawsze a jaki tego moze byc problem nie mam pojecia, i tez nie zawsze to wystepuje ... Jak wystepuje to zawsze przy ruszaniu na jedynce na innych biegach ok jak zimny ... Moze one tak maja juz ...

 

 

 

 

A tobie koelgo dzialo sie to na zimnym tylko czy jak był ciepły silnik lub w lato tez sie tak dzialo jak to dokładnie sie objawialo ??

 

U mnie najbardziej dokuczało to na mocno rozgrzanym silniku. Na zimnym prawie nie wyczuwalne. Problem zniknął po wymianie gołego słupka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz koelgo a u mnie jest to nie zawsze czesciej zimowa pora i tylko na zimnym silniku np po n ocnym postoju dziwne to zjawisko ... pompki w normie sa tzn w granicach moze jak zimny troszke te korekty sa wyzsze ale bardziej w imnus pod 1.30 podchodza na pierwszej pompce ale nie sadze zeby az taki to wpływ mialo na to poszarpywanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak samo na zimnym silniku to występuje a w miarę nagrzania problem ustępuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poducha przednia silnika była wymieniana? Bo ona też odpowiada za skoki silnika. Ja latem wymieniłem na ori z ASO i jest lepiej. Jedynie to mi silnik skacze po dłuższej jeździe w korku, ale to wina chyba sprzęgła. Sprzęgło mam ori, przebieg 275000km i na razie przy normalnej jeździe jest ok. Jedynie te korki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam prawdziwy przebieg w tej chwili 186 tys nie kręcony,sprzęgło raczej ori,chodzi dobrze ,biegi wchodzą jak w masło,pedał sprzęgła chodzi lekko nie ma na nim żadnych wibracji itp,poduszka przednia miała by znaczenie że jak sie nagrzeje silnik to problem ustępuje??? latem nie mam tego efektu wcale,wszystko chodzi idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może temperatura wpływa tu na twardość poduszki gumowej, miękka nie powoduje drgań, zimą twardnieje i drgania bardziej przenoszą się na budę. Zaciągnij ręczny lub wciśnij hamulec a następnie spróbuj ruszyć w przód lub tył. Jak silnik będzie się poruszać w górę to bedzie objaw wybitego zawieszenia silnika, a dokładniej tej przedniej poduszki. Sprawdź jak silnik porusza się na zimnym i jak na ciepłym. Może to coś pomoże w diagnozie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeguby zew lub wew?
- Hmm do sprawdzenia :)

 

 

Problem ustąpił po zmianie silnika
- no tego raczej nie będę stosował ;) ąż tak źle to nie jest.

 

 

U mnie najbardziej dokuczało to na mocno rozgrzanym silniku. Na zimnym prawie nie wyczuwalne. Problem zniknął po wymianie gołego słupka.
- tak jest i u mnie, na zimnym jest spokój a na rozgrzanym już czuć. No kurde silnik mam wymieniać ? :(

 

 

A poducha przednia silnika była wymieniana?
komplet nowych lamfordera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że lemforder robi też przednie poduszki silnika. Latem wymieniałem, szukałem i szukałem i wyszukałem że jedynie ta zakupiona w ASO spełnia w pełni oczekiwania dotyczące eliminacji drgań. Więc i ja zamówiłem w ASO, koszt około 40zł. A może sprzęgło gdzieś zalewa się olejem i zaczyna się ślizgać? Albo tarcza sprzęgła krzywa i inaczej się sprawuje zimna i jako ciepła też inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez z tym kupe czasu walczylem. U mnie jak sie silnik nagrzal to ruszajac tylko z jedynki szarpalo na polsprzegle. Najczesciej jak sprzeglo bylo dogrzane tzn czeste ruszanie w korku. Mialem pewne podejrzenia co sie stalo bo kapal olej spod silnika. Wyjelem skrzynie i wylal sie olej silnikowy z laczenia skrzynia-silnik. Powodem oczywiscie byl uszczelniacz na wale. Czy szarpanie wystepowalo przez ten olej to niw wiem bo tarcza i dwumasa byla sucha. Wymienilem komplet sprzegla + dwumasa sachsa(330 tys na orginale) i problem ustapil i z olejem i z szarpaniem na cieplym przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sporo ludzi tutaj na forum wymieniało sprzęgła itp a problem pozostał tak jak był to jest dopiero wyje.....bka i koszty ,co do poduszek to może to być jakiś trop ponieważ jak ostro przyspieszam lewarek lekko sie rusza raz do przodu a jak puszczam gaz to w tył,zacznę od wymiany tej z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacznę od wymiany tej z przodu

 

Nic ci kolego nie da wymiana poduszki czolowej tej z przodu ja ja wymieniłem dwa lata temu i problem caly czas jest niestety tak samo lewarek biegów tak samo lata jak u Ciebie i tez to nic nie dało a poduszka nowa wyjalem stara to nawet zuzyta nie była jak nowa wygladala praktycznie nie pobrywana i nie porozryana tylko brudna :) Wiec jak masz zaczac od wymiany poduszek to zacznij moze od silnikowych tych olejowych skoro od tego chcesz zaczac :) bo ja akurat tego nie wymienialem bo mysle ze nie ma potrzeby silnik nie rzuca buda nie trzesie przy odpaleniu i gaszeniu wiec nie ma sensu... a co do tej czolowej to kupywałem nawet w ASO oryginalna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to od czego lata ten lewarek??? poduszki skrzyni??? biegi wchodzą jak w masło ,silnikiem mi też nie rzuca,to może tak jak mówisz to nie ma sensu,sam nie wiem co dalej robić,czy poprostu pogodzić sie z tym że ten typ tak ma?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym ze lata lewarek to sie chyba pogodzic musisz bo od czego to jest nie wiadomo u mnie poduszki na skrzyni wygladaj jak nowe i jest tak czolowa zmieniana i dalej tak a poszarpywanie wracajac do tematu jak było tak jest ale NIE ZAWSZE i tylko na zimnym silniku w zimne dni hehe :) Nie wymieniałem poduch silnika olejowych jezeli masz zaczac to zacznij od tego i zobaczymy czy tocos da i napisz jak po wymianie :)

 

A lewarek mój lata odkąd mam tego passata i nic sie nie dzieje lozyska nie wyja wszystko ok biegi powiedzmy ze tez ok :) ale u mnie to inna sprawa z biegami jesli juz bardziej synchronizatory :) Wiec zostaw na tym ze ten typ tak ma co do lewarka przod tył przy dodawniu gazu i odejmowaniu to w niczym nie przeszkadza jedynie to poszarpywanie z tym mozesz walczyc bo jest denerwujace to fakt ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MI szarpie czasami na gorącym silniku przy 1800 obr. Najbardziej odczuwalne na 3 biegu. Przyczyn może być sporo: EGR, przepływka, wałek rozrządu, poduszki, podpora wału, przeguby wewnętrzne i zewnętrze, pompa vacum. przewody podciśniena itd.

 

Najgorsze jest to, że powyżej 2tys auto jedzie normalnie. Czasami mam nadzieję, że w końcu to "gówno" padnie całkiem i wtedy będę wiedział co wymienić.

 

Ja sprawdzam po kolei i jak na razie brak czegokolwiek do czego mógłbym się przyczepić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności