Boger Zgłoś #341 Napisano 20 Listopada 2019 W dniu 19.11.2019 o 12:34, kenhor napisał: Jako że mam manuala, to nie będę się wygłupiał z TJA i EA, LA zakodowałem. Ale pytanie - czy ktoś dokładał identyfikację pieszych do FA i może się podzielić kodowaniem? Cześć, mógłbyś podzielić się wiedzą wg jakiej instrukcji kodowałeś? Używałeś OBDEleven czy VCDS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Igor_666 Zgłoś #342 Napisano 20 Listopada 2019 (edytowane) ja kodowałem z tego obd11: https://obdeleven.pl/content/31-b8 + jakieś angielskie forum - bo chyba jednego bita nie mogłem znaleźć line assist odblokowany + inne pierdoły Edytowane 20 Listopada 2019 przez Igor_666 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WooojaS Zgłoś #343 Napisano 20 Listopada 2019 Przy tym kodowaniu nie ma znaczenia czy wykorzystasz obd11 czy vcdsa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boger Zgłoś #344 Napisano 21 Listopada 2019 Ok, dzięki za odpowiedź. Zakodowałem Lane Assist i działa - standardowo świeci się ikonka na żółto, a powyżej 65 km/h i po "złapaniu" pasów zapala się na zielono i utrzymuje pas Tutaj pytanie - jeździcie z włączoną opcją adaptacji? Dodatkowo zauważyłem jeszcze opcję "System mode, lane depart. warn," - drżenie kierownicy. Przestawiłem ją z "disable" na "Selection via menu" i pojawiła się w DM. Włączaliście ją - działa? Nie chciało już mi się dzisiaj wyjeżdżać ponownie więc sprawdzę ją u siebie jutro. Dodatkowo pytanie - można jakoś wydłużyć czas wyłączania się Line Assist po zdjęciu rąk z kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenhor Zgłoś #345 Napisano 21 Listopada 2019 (edytowane) Sorki, że wcześniej nie odpowiedziałem. Jako, że już zakodowałeś to luz, ogólnie kodowanie jest tu dostępne, jedynie co to też włączyłem ustawianie siły z menu, bo część ludzi jak widziałem po prostu dała średni. Ja jeżdżę z adaptacją, lepiej utrzymuje na środku a nie jeździ od lewej do prawej. Jaka sama nazwa mówi powinien tez adaptować np. do części pasa po której jedziesz. Na razie drżenia nie zauważyłem, ale tez niewiele miałem okazji jeździć z włączonym systemem. Trzeba by potestować gdzieś, wg instrukcji drżenie wystąpi przy skrajnych sytuacjach, gdy za słabo odbija i możesz wylecieć z pasa, lub gdy mocniej koryguje i nagle nie rozpozna pasa. Nie wydaje mi się, żeby to można było zmienić czas (zdaje się że adaptacyjne prowadzenie jak będą oba pasy widoczne, to będzie prowadził cały czas), zresztą to dość niebezpieczne mogłoby być, gdyby ktoś sobie wydłużył i nie dotykał kierownicy. Po prostu dla bezpieczeństwa po kilku razach ostrzega i się wyłącza. Edytowane 22 Listopada 2019 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #346 Napisano 22 Listopada 2019 Drżenie występuje jak chcesz komuś zajechać drogę przy zmianie pasa, który znajduje się w twoim martwym polu, czy też wogole na pasie na który chcesz zjechać, a ty go nie zauważyłeś. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #347 Napisano 22 Listopada 2019 W dniu 19.11.2019 o 22:45, BartekV napisał: Ciekaw jestem czy komuś własnymi siłami udało się aktywować LA i wrzucił tu dobrowolnie jakiś tutorial dla innych żeby skorzystali ? ja skorzystałem z informacji znalezionych na tym forum i też wielu osobom pomogłem zakodować LA. Wystarczy że ktoś poprosi, zapyta. Nie mam tez problemu by opublikować opis tu, choć jak pisałem opis nie jest mój więc może lepiej bym nie przypisywał sobie czyiś zasług. To że eldar nie publikuje gotowców to chyba wiadome - on z tego żyje a wiedza kosztuje. Ponadto to co eldar dokłada do swoich usług to przeze wszystkim gwarancja że to co zrobił będzie działać, bo nikt ci nie da gwarancji że opis znaleziony w necie na 100% zadziała u ciebie. Nikt też nie weźmie odpowiedzialności za powstałe z tego tytułu ewentualne problemy. Stosując opis robisz to na własne ryzyko. Część rzeczy zakodowałem sobie sam przez obd11 (LA, kamera cofania), bywały problemy które musiałem rozwiązać sam (brak linii skrętnych po zakodowaniu kamery), bywały problemy które wspólnie udawało się rozwiązać na forum i to po miesiącach od publikacji opisu (dokodowanie VPS do kamery, alternatywne widoki itd) ale też zdarzyło mi się skorzystać z usług kolegi Eldar gdy był przelotnie we Wroclawiu bo natrafiłem na problem z którym nie byłem sobie w stanie poradzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #348 Napisano 22 Listopada 2019 11 godzin temu, paolokos napisał: Drżenie występuje jak chcesz komuś zajechać drogę przy zmianie pasa, który znajduje się w twoim martwym polu, czy też wogole na pasie na który chcesz zjechać, a ty go nie zauważyłeś. To już chyba reakcja Asystenta zmiany pasa ruchu (Side Asist Plus) str 242 w dziale LA (screen 1) i 248 instrukcji w dziale SA (screen 2) Koledze kenhor chodziło chyba o opis Lane Assist str.243 (screen 3). Mi osobiście jeszcze nie zdarzyła się taka sytuacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenhor Zgłoś #349 Napisano 22 Listopada 2019 Tak jest, dokładnie o to mi chodziło. Pozostałych nie podawałem, bo też rozumiem że wynikają z side assist. Ja nie mam u siebie tylnych radarów, więc trudno oczekiwać że coś będzie drżało przy próbie zjazdu na kogoś. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boger Zgłoś #350 Napisano 24 Listopada 2019 @Freddie, dzięki za przytoczenie szczegółowych pkt z instrukcji. Podsumowując - jeżeli dobrze rozumiem to ta funkcja powinna zostać włączona - w bardzo specyficznej sytuacji kierownica może zadrżeć - z resztą jeśli dobrze pamiętam to opcja jej włączenia w menu znajduje się pod Line Assist. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzykt Zgłoś #351 Napisano 24 Listopada 2019 (edytowane) Możesz podać instrukcję gdzie włączałeś tą opcję wibrującej kierownicy. Jak możesz to zrób zdjęcie jak to wygląda w MENU Edytowane 24 Listopada 2019 przez perzykt 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boger Zgłoś #352 Napisano 25 Listopada 2019 A5 Przednie czujniki systemów wspomagających kierowcę kodowanie Wibracje kierownicy nieaktywne - zmiana na "Wybór przez menu" Zdjęcie będę mógł zrobić wieczorem - żona zabrała auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzykt Zgłoś #353 Napisano 26 Listopada 2019 W dniu 25.11.2019 o 09:05, Boger napisał: A5 Przednie czujniki systemów wspomagających kierowcę kodowanie Wibracje kierownicy nieaktywne - zmiana na "Wybór przez menu" Zdjęcie będę mógł zrobić wieczorem - żona zabrała auto Kodowaleś LONG CODING HELPER czy poprzez adaptację ? Możesz dodać jakoegoś screena z VCDS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WooojaS Zgłoś #354 Napisano 26 Listopada 2019 Przecież masz podane slowo "kodowanie". Pozdrawiam Tomasz 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boger Zgłoś #355 Napisano 1 Grudnia 2019 Siadając do tematu aktywacji Line Assist trochę się naszukałem opisów, więc pozwolę sobie wrzucić linki do miejsc z których czerpałem wiedzę - w większości były już one tutaj wymieniane, jednak wiem ile czasu zabrało mi przekopanie się przez te 18 stron więc może komuś ułatwi to sprawę Wszystkie są podobne i trzeba je sobie tylko trochę na "check liście" ułożyć U mnie MY2019 (przed FL) dało radę i AL działa bez problemu. W sterowniku 44 są 3 możliwości - ja sprawdziłem najpierw w tablicy bajtów/bitów i zrobiłem na widoku z nazwami poszczególnych pozycji - wtedy przełączyłem znowu na widok bajt/bit i okazało się, że zaznaczył się wariant "bajt 3 bit 0" https://onedrive.live.com/redir?resid=3AE6945C79E4C9E!17729&authkey=!AMn8y885S2R-6Xg&page=View&wd=target(B8 - Passat.one|eb75f39e-982e-42de-958d-3fe719284c95%2FSpurhalteassistent freischalten (Kamera mit STG A5 muss verbaut sein\)|59f3b37d-7639-4a47-bb9a-d0b71f16c957%2F) https://www.ascoding.ch/en/activate-lane-assist/ https://obdeleven.pl/content/31-b8 + opis jednego z użytkowników z tego wątku - nie mam zapisanego nicka, ale do odnalezienia "STG 17 > Codierung > Byte 4 > Bit 6 - aktivieren ("Spurhalteassistent/Lane Assist aktivieren") STG 17 > Codierung > Byte 11 > Bit 1 - aktivieren ("Spurhalteassistent/Lane Assist Information BAP verbaut aktivieren") STG A5 > Codierung > Byte 16 > Bit 7 - aktivieren STG A5 > Codierung > Byte 00 > Bit 0 - aktivieren STG A5 (Front-/Vorfeldkamera) auswählen STG A5 Adaptacja Zugriffscode 20103 eingeben -umcodiert (Personalisierung BAP) (BAP personalization,not activated ) von aktiviert auf nicht aktiviert -umcodiert (Warnungsintensität Spurhalteassistent)(Warning intensity; lane depart. warning,Medium > from menu) von Mittel auf Auswahl über Menü - status włączenia HCA - wybór przez Menu STG F5 -umcodiert (ADP-(49)-Car_Function_List_BAP_Gen2-LDW_HCA_0x19) von nicht aktiviert auf aktiviert -umcodiert (ADP-(21)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning) von nicht aktiviert auf aktiviert -umcodiert (ADP-(23)-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning_over_threshold_high) von nicht aktiviert auf aktiviert STG 44 > Codierung > Byte 3 > Bit 4 - aktivieren ("Spurhalteassistent HCA verbaut") - u mnie był już aktywny STG 44 > Codierung > Byte 3 > Bit 0 - aktivieren STG 10 - Park Assist > kodowanie > Byte 03 > Bit 5 - aktywny (tego modułu nie mam) Na koniec kasowanie błędów (chyba w A5 wystąpił) i restart radia (POWER przez 10s, wyłączy się i uruchomi ponownie)." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzykt Zgłoś #356 Napisano 1 Grudnia 2019 W dniu 26.11.2019 o 22:16, perzykt napisał: Kodowaleś LONG CODING HELPER czy poprzez adaptację ? Możesz dodać jakoegoś screena z VCDS ? Próbowałem dziś znaleźć opcję uruchomienia "wibracji kierownicy" i okazało się, że u mnie jest możliwość aktywacji ale poprzez adaptację i dostęp upoważniony a nie przez kodowanie. Po wybraniu opcji - włączanie przez menu - nic się nowego nie pojawiło ani w menu radia ani w MFA. Czy to oznacza że ta funkcja u mnie nie jest programowalna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenhor Zgłoś #357 Napisano 2 Grudnia 2019 13 hours ago, perzykt said: Próbowałem dziś znaleźć opcję uruchomienia "wibracji kierownicy" i okazało się, że u mnie jest możliwość aktywacji ale poprzez adaptację i dostęp upoważniony a nie przez kodowanie. Po wybraniu opcji - włączanie przez menu - nic się nowego nie pojawiło ani w menu radia ani w MFA. Czy to oznacza że ta funkcja u mnie nie jest programowalna ? Piszesz o tej opcji: (Warnungsintensität Spurhalteassistent)(Warning intensity; lane depart. warning,Medium > from menu) ?? Czy jeszcze innej? Jak włączyłem żeby to, co wkleiłem mieć z menu, to też mi się nie pokazało, oczywiście restartowałem DM. Pokazało mi się dopiero przy następnym odpaleniu auta, więc pewnie też włączenie/wyłączenie zapłonu było potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzykt Zgłoś #358 Napisano 2 Grudnia 2019 9 godzin temu, kenhor napisał: Piszesz o tej opcji: (Warnungsintensität Spurhalteassistent)(Warning intensity; lane depart. warning,Medium > from menu) ?? Czy jeszcze innej? Jak włączyłem żeby to, co wkleiłem mieć z menu, to też mi się nie pokazało, oczywiście restartowałem DM. Pokazało mi się dopiero przy następnym odpaleniu auta, więc pewnie też włączenie/wyłączenie zapłonu było potrzebne. Ta funkcja akurat u mnie działa - mogę ją włączać z poziomu menu radia. Jest dodatkowa opcja - wibracja kierownicy w momencie jakiegoś zagrożenia - którą można jakoś uruchomić. Ja próbowałem to włączyć i niby daje się zaprogramować ale nigdzie jej nie widzę w menu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #359 Napisano 2 Grudnia 2019 Podejrzewam, że ta wibracja to nie jest Lane Assist, tylko system oparty na tylnych radarach - nie wiem jak się to w Pasacie nazywa - Blind Spot Detection? Jak ktoś nadjeżdża z tyłu a Ty chcesz zmienić akurat pas, to trzepie kierownicą, miga kontrolka w lusterku i samochód chce Ci powiedzieć, że to jednak zły pomysł w tym momencie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WooojaS Zgłoś #360 Napisano 2 Grudnia 2019 To jest side assist. Martwe pole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach