Skocz do zawartości
wagen

Line Assist odblokowanie

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, wymaga to głębszego kodowania, w tym sterownika ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj testowałem Arteona z Drogowym plus i generalnie zasada działania TrafficJam wydaje się ni potrzebować SideAssista do działania bo jak byłem bliżej samochodu którego widział w martwym polu to nie skorygował.

 

Jest szansa dokodowac Traffic Jam do LA bez Side Assist? ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jest tak jak mówisz i TJA używa tylko LA i ACC, kwestia odpowiedniego zakodowania, ostatnio jak byłem u Wagena to mi powlaczal gdzie się dało TJA i Emergency Assist, nie grzebalismy tylko w sterowniku ABS co może jednak być kluczowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin bawiliśmy się z Szymonem kilka godzin włączone w kilku miejscach i tak nie chciał zadziałać TJA i Emergency Assist, jedynie coś pomrukuje Asystent Pieszych ale trudno go przetestować na drodze.

 

20170605_215616.jpg

20170605_210828.jpg

20170605_210739.jpg

20170605_210659.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Line Assist zakodowany według następującej procedury za pomocą klona VCDSa 17.8.0 (są wszystkie konieczne podpowiedzi ;-) ) VW Passat 3C/2016

Line Assist Activation / VW Passat 3C / 2016 / Coding / VCDS 

17-Instruments
Coding 
Byte 4, Bit 6 - Activate/Enable ( "Lane Departure Warning / Lane Assist Enable")
Byte 11, Bit 1 - Activate/Enable ( "Lane Departure Warning / Lane Assist Information BAP installed activate")


A5-Frt Sens. Drv. Assist
Coding
Byte 16, Bit 6 and 7 - Activate/Enable
Security Access - 16
Enter security access key: 20103
Adaptation
-change (ADP Personalization BAP) (BAP personalization, not activated) from activated to not activated
-change (ADP-warning intensity lane departure warning) (Warning intensity;. lane depart warning, medium) by menu selection - Medium


44-Steering Assist
Coding
Enter security access key: 19249
Byte 3, Bit 0 - Activate/Enable ("Lane Assist installed")


5F-Information Electr.
Adaptation
-ENG122229-ENG117740-Car_Function_List_BAP_Gen2-LDW_HCA_0x19) from NOT ACTIVATED to ACTIVATED
-ENG122227-ENG117506-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning) from NOT ACTIVATED to ACTIVATED
-ENG122227-ENG117508-Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Lane_Departure_Warning_over_threshold _high) from NOT ACTIVATED to ACTIVATED

 

 

Edytowane przez kolon2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TJA nie wymaga do działania aby był aktywowany LA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak w takim razie TJA trzyma się linii nie korzystając z LA? na logikę musi być LA żeby było TJA, chyba że ktoś na siłę chce sobie wyłączyć w ogóle LA to może by się dało jakoś na siłę, ale nie słyszałem nigdy o aucie które by miało TJA a nie miało LA (Pakietu Drogowego)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie nie, zle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi o to TJA i LA to 2 różne usługi, mogą działać razem, ale mogą także niezależnie

Żeby załapał TJA, czyli stawał i ruszał w korku sam, nie wymagane jest w ogóle ani uruchomienie LA, ani złapanie przez niego linii (zielone linie a nie pomarańczowe)

oczywiście że w pakiecie VW sprzedaje je razem jako drogowy+ , ale możesz korzystać z TJA pozostawiając wyłączonego asystenta LA i TJA działa prawidłowo

Także wydaje mi się, że mówiąc o "dodaniu" TJA a nie kupieniu ich fabrycznie to czy jest LA czy nie, nie powinno mieć wielkiego znaczenia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, ffffjjjj napisał:

możesz korzystać z TJA pozostawiając wyłączonego asystenta LA i TJA działa prawidłowo

U mnie nie można (MY17). Wręcz jest napisane w instrukcji, że warunkiem koniecznym działania TJA jest włączenie lane assist. Jak się załącza TJA to wskaźnik LA podświetla się na zielono. 

A tak w ogóle, to TJA w Polsce ciężko używać - za dużo rajdowców zmienia co 3 sekundy pas i wciska się przed maskę w ostatniej chwili. 

Tym niemniej warto zamówić drogowy plus ze względu na emergency assist w pakiecie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może zdefiniujmy też TJA - Na pełną funkcjonalność Traffic Jam Assist, oprócz tego że rusza i zatrzymuje się w korku, składa się również funkcja utrzymania samochodu na pasie ruchu w prędkościach poniżej 65kmh. - Czyli jest to połączenie systemów ACC oraz LA dopełnione działaniem tej funkcjonalności poniżej 65kmh

Ja nie mam TFL tylko ACC i LA, i też nie mam problemu żeby mi auto samo stawało i ruszało w korku, jednak jeśli korek jest na łuku to w końcu mi auto wyjedzie na sąsiedni pas, bo LA nie widzi linii przy prędkości poniżej 65kmh.

Dlatego zgadzam się że aby

Cytuj

stawał i ruszał w korku sam, nie wymagane jest w ogóle ani uruchomienie LA, ani złapanie przez niego linii (zielone linie a nie pomarańczowe)

bo do tego wystarcza ACC :D, ale to nie jest TJA tylko ACC

Edytowane przez szylton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że do tego trzeba dodać że ten okres kiedy auto ruszy samo od czasu zatrzymania się w korku jest bardzo krótki. Też nie mam TJA ale widzę, że to nie działa inaczej nawet z tą funkcją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TJA to właśnie stawanie i ruszanie w korku, było to jeszcze przed pakietem drogowym plus i nazywało się ACC z funkcją start-stop, ale później nazwano to TJA żeby było ładniej.

LA nie ma nic do TA, to dodatek, nawet ikonka na desce się różni, na mniejszym obrazku samo acc, na drugim obrazku TJA bez LA

 

 

 

 

acc samo.jpg

TJA bez LA.png

Edytowane przez ffffjjjj
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, ffffjjjj napisał:

 

TJA to właśnie stawanie i ruszanie w korku, było to jeszcze przed pakietem drogowym plus i nazywało się ACC z funkcją start-stop, ale później nazwano to TJA żeby było ładniej.

 

 

Nie. TJA ma prowadzenie po pasie przy niskich prędkościach (od 0kmh w górę). 

W poprzednim b8 miałem LA oraz ACC i gwarantuje Ci, ze to NIE jest to samo pod inna nazwa. Potrafiło zatrzymać się i ruszyć, ale nie prowadzić po pasie od zera. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie .. mam passata z ACC do 160 to nie rusza w korku .. tzn. jak jest jakiś dłuższy czas to muszę mu dodać gazu aby ruszył w korku .. więc ACC to nie jest to samo co TJA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale w TJA też trzeba dodać gazu. Zależy na jak długo auto się zatrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, nie ma znaczenia czy TJA czy ACC, ze względów bezpieczeństwa tak to zrobili że jak auto zatrzyma się na jakies 2-3 sekundy to późnej jeszcze samo ruszy, ale jak dłużej, to trzeba albo dodać gazu, albo wcisnąć Resume - bo wyobraźcie sobie sytuację, że korek dojeżdża do skrzyżowania, gość przed wami rusza a światło zmiana się na czerwone, auto nie może samo się wepchać wtedy na krzyżówkę. Nie wiem jak działa to w innych autach, ale w VW tak. To nie jest tak że sobie otworzycie gazetę i będziecie popijali kawkę ;) Zawsze trzeba kontrolować drogę, a to że nie trzeba będzie kręcić kierownicą ani podnosić stóp na pedały (można wznowić RESUME) to jest to jakaś wygoda 

Bardzo proszę, tutaj gość pokazuje działanie TJA. Ma włączone ACC. Ludzie się spuszczają w komentarzach że to nie TJA, ale to jest TJA :D Warto zajrzeć też do instrukcji :)

 

 

A kropka nad "i" z materiałów VW... "continues after a SHORT stop" (0:42) pozostawili w domyśle już że po dłuższym postoju - nie kontynuuje samo i trzeba je wzbudzić :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do uruchomienia Lane Assist. Działa prawidłowo, choć w menu radia nie mam możliwości wyboru siły ostrzeżenia. 

Zauważyłem jednak, że gdy zostawię daną funkcję wyłączoną STG A5 > Codierung > Byte 16 > Bit 7 - aktivieren, opcja wyboru siły się pokazuje. Niestety sam lane assist nie może być aktywowany. Gdy ten Bit 7 zaznaczam i aktywuję, to opcja wyboru siły znika, a lane assist zaczyna działać. Jakieś pomysły? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 9.10.2017 o 13:14, Dean napisał:

Wracając do uruchomienia Lane Assist. Działa prawidłowo, choć w menu radia nie mam możliwości wyboru siły ostrzeżenia. 

Zauważyłem jednak, że gdy zostawię daną funkcję wyłączoną STG A5 > Codierung > Byte 16 > Bit 7 - aktivieren, opcja wyboru siły się pokazuje. Niestety sam lane assist nie może być aktywowany. Gdy ten Bit 7 zaznaczam i aktywuję, to opcja wyboru siły znika, a lane assist zaczyna działać. Jakieś pomysły? 

Tak - U mnie też brak wybory siły na Navi, szkoda :-( 

Trzeba ustawić przez A5 w adaptacjach :-(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2016 o 21:53, wagen napisał:

witam kolegów dzisiaj udało się zrobić Asystenta Pieszych :jupi z pakietu drogowego plus. Żeby nie było tak różowo kodowanie ma duże obwarowanie sprzętowe ,da się TYLKO ZAKODOWAĆ kamerę która ma oznaczenie PR-VL3 ( większość aut które robiłem ma PR-VL1 i owej kamery NIE DA SIE ZAKODOWAĆ !!!, ponieważ nie obsługuje asystenta pieszych przez co nie przyjmuje zmian !!!)

 

kamera.jpg

 

Dla wszystkich co mają kamerkę z PR-VL3 i kabel vcds podaję jak włączyć Asystenta Pieszych :

A5 kamera:

długie kodowanie: bajt 18 zaznaczamy bit 2 i 7 wyłączamy bit 3

5F nawigacja: adaptacje

Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Pedestrian_Assist, activated

Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Pedestrian_Assist_after_disclaimer, not activated

Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Pedestrian_Assist_clamp_15_off, not activated

Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Pedestrian_Assist_over_threshold_high, activated

Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_Pedestrian_Assist_standstill, not activated

Car_Function_List_BAP_Gen2-Pedestrian_Assist_0x3A,activated

Car_Function_List_BAP_Gen2-Pedestrian_Assist_msg_bus_0x3A,Databus extended

17 licznik

długie kodowanie : bajt 11 włączamy bit 5

 

:hurra

Hej

Możesz mi powiedzieć dlaczego już na próbie zalogowania byte18 po odznaczeniu bit 3 i zaznaczeniu bit7 wyskakuje błąd że nie może zakodowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy podpinam sie i prosze o pomoc. Do dzisiaj nie mialem light asist kolega cos probowal aktywowac i  udalo sie tylko tyle ze jak manetka dam do przodu to na sekunde pojawia sie ikonka a pozniej mam komunikat jak na foto. Mam kamere znaki czyta  a light asist i lane asist brak. Swiatla mam led basic.

20180424_154819.jpg

20180424_154830.mp4

20180406_234538.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności