Jump to content
wagen

Line Assist odblokowanie

Recommended Posts

witam kolegów ,czy komuś z was udało się odblokować Line Assist ? Ja męcze się już tydzień wedlug ponizszej procdedurki i lipa.

http://www.vcdscoding.com/#!passat/cog8

 

Line Assist Activation]

Select STG 17 (switchboard)

STG Long Coding -> Function 07

Bye 4

Bit 6 Activate

Bye 11

Bit 1 Activate

Select STG A5 (front / advance camera)

STG Long Coding -> Function 07

Bye 0

Bit 0 Activate

Select STG A5 (front / advance camera)

STG Access Permission -> Function 16

Access Code 20103

STG adjustment -> function 10

Channel - Seçim HCA_On_State

Put emphasis on menu

Channel - Seçim HCA_Warning_intensity

Put emphasis on menu

Channel - Seçim BAP_Personalisierung

Put emphasis on not activated

Select the time of engagement

Set adjustment via menu - emphasis on late

Select Personalization spurt holding an assistant to a terminal 15 - channel

Set value to last setting

Select STG 44 (power steering)

STG Long Coding -> Function 07

Bye 0

Bit 0 Aktif

Select STG 5F (Informationselektronik)

STG adjustment -> function 10

(49) function -Vehicle list BAP LDW_HCA_0x19

Activate

(21) vehicle menu operation-menu_display_Lane_Departure_Warning

Activate

(23) vehicle menu Bedienung_menu_display_Lane_Departure_Warning_over_threshold_high – channel

Activate

 

 

kodowanie z mojej kamery, poproszę kolegów o log z działającym Line Assist

 

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242)

Part No SW: 3Q0 980 654 HW: 3Q0 980 654

Component: MQB_B_MFK H04 0010

Coding: 0004080200000401002213448040A10010000E200040

Edited by wagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modyfikując różne ustawienia nie miałeś obaw o utratę gwarancji lub ewentualnie jakieś problemy w serwisie? Jak to wygląda w praktyce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiekszosc modyfikacji nie ma wplywu na utrate gwarancji poniewaz nie zmieniają sie PR-ki. W praktyce wyglada to tak ze dużo funkcji jest wyłączonych i jak chcemy je mieć aktywne musimy słono zapłacić w ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam informację od znajomego mechanika z ASO VW, że:

- lane assist wymaga dodatkowo jakichś radarów w zderzaku, wierzyć mi się w to nie chciało, bo też czytałem na niemieckich forach, że gdy mamy DLA, rozpoznawanie znaków, kamerę w szybie - to jest wszystko co jest potrzebne do aktywowania lane assist. Czy słyszeliście o jakichś dodatkowych radarach w zderzaku przednim potrzebnych dla lane assist?? (dodam, że nie chodziło mu na pewno o side assist bo wyraźnie powiedział, że chodzi o radary w przednim zderzaku, ponoć ostatnio komuś dokładali lane asisst i wymagało to demontażu pasa przedniego w celu dołożenia tych "radarów" i ich kalibracji)

- aktywacja lane assist czy też innych rzeczy może spowodować utratę gwarancji czy też inne konsekwencje, gdyż "jest to ingerencja w oprogramowanie samochodu co jest zabronione"

- podobno obecnie trwają akcje serwisowe dotyczące aktualizacji oprogramowania DM oraz różnych asystentów

 

Nie wieszajcie na mnie psów jeśli nie zgadzacie się z powyższym, przekazuję tylko to co powiedział mi przed chwilą znajomy gość, który pracuje w ASO. Sam nie do końca zgadzam się ze wszystkim ale nie chciałem polemizować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim poprzednim passacie B7 zakładaliśmy z kolega z forum m3iaz, kamere od podstaw, wszystko dziala bez problemu co widac na foto. Na marginesie auto bylo na gwarancji i skanowane w ASO kilka razy w innych sprawach. Nikt nawet sie nie kapnal ze byl zainstalowany pełen pakiet drogowy he he.

Radar pod zderzakiem jest od aktywnego tempomatu ACC.

 

2013-10-18-223.jpg

IMG_20160116_132750.jpg

IMG_20160116_132855.jpg

IMG_20160116_132805.jpg

Edited by wagen

Share this post


Link to post
Share on other sites
W moim poprzednim passacie B7 zakładaliśmy z kolega z forum m3iaz, kamere od podstaw, wszystko dziala bez problemu co widac na foto.

No to widzę, że jesteś ekspertem w grubszych przeróbkach :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a czy wibracje kierownicy wywoływane jako ostrzeżenie przy lane assist wymagają jakiegoś dodatkowego silniczka? czy jest on montowany standardowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wibracje kierownicy są w kodowaniu, można włączyć jak jest silniczek lub wyłączyć jak go nie ma. Ja nie miałem silniczka w kierownicy i przy najechaniu na linie tylko odbija kierownica w druga strone bez wibracji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałbym też u siebie spróbować to odblokować. Podpowiecie jaki interfejs zakupić? Czy HEX-USB+CAN ze strony vcds.pl będzie ok?

Edited by newchief

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabelek będzie jak najbardziej ok i minimum półroczne doświadczenie w kodowaniu sterowników inaczej się do tego nie zabieraj jak nie chcesz później kłopocików i dużych kosztów w ASO :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.stemei.de/pages/coding/vw-passat-b8/lane-assist-freischalten.php - zobacz jeszcze to, jak odbiorę samochod to tez mam zamiar pobawić sie kodowaniem i odblokować Lane assist. Jak ogarniesz temat to daj znac jak kodowales krok po kroku

Poniżej link do jeszcze innego, bardzo kompleksowego opracowania możliwych kodowań:

https://goo.gl/QXQXiL

Niestety, w języku zachodnich sąsiadów. Ale jest tam dostępna funkcja tłumaczenia dla tych, co sprachen Deutsch nicht ;-)

Edited by Rumcajs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie poddaje się :swirus.

Wszystko włączone, wywala tylko jeden błąd w zegarach magistrali danych, w innych sterownikach ok. Jeśli ktoś to rozgryzie to wielki szacun. Mam nadzieje że znajdzie się drugi wariat taki jak ja :D i się podzieli wiedza.

 

IMG_20160228_173736.jpg

 

jeszcze jedno u mnie w kanałach adaptacji kamery

HCA_On_State nie mogę zmienić !!! a HCA_Warning_intensity nie ma czegoś takiego, a jest HCA lane

i też tego nie mogę zmienić . Te dwa kanały są zablokowane . Proszę o sprawdzenie tego u was.

pozdrawiam

IMG_20160228_175941.jpg

IMG_20160228_180227.jpg

Edited by wagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega był u mnie i skasował moje autko. Niestety nie udało się i złożył zamówienie w VW

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kolega był u mnie i skasował moje autko. Niestety nie udało się i złożył zamówienie w VW

 

Możesz trochę jaśniej? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega Wagen, był u mnie i sprawdzał kodowanie mojego aut (mama fabryczne LA). Nie udało mu się tego uruchomić, więc złożył, zamówienie w VW na dołożenie. Zobaczymy co odpisza

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie to jest kodowanie Radka z oryginalnym LA

 

Adres A5: Czujniki asyst.j.-p. (R242) Plik etykiet: Brak

Oznaczenie elementu SW: 3Q0 980 653 C HW: 3Q0 980 653

Komponent: MQB_B_MFK H08 0060

Kodowanie: 00040802000004010026234E8050A100940084200040

Zbiór danych ASAM: EV_MFKBoschMQBB 001001

ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW36.rod

VCID: 366805528907A08E9A-8062

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wagen, rozumiem, że teraz czekasz na odpowiedź ASO w sprawie możliwości oficjalnego dołożenia LA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Próbowałeś wkleić kodowanie do samochodu bez LA?

Moze wtedy dopasowanie bedzie możliwe, u mnie jest poza zakresem.

 

jeszcze sie zastanawiam czy ktos próbował zwiekszyć czas "ACC gotowy do pracy" w audi dało sie kodowac opcje regulacji czasu w MMI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, w kwestii kodowania funkcji, która wydaje mi się dużo bardziej dostępna - jest w Czechach, w Holandii i innych krajach a u nas nie ma - przy aucie z LA i ACC żeby uruchomić funkcję Emergency assist - która w zasadzie "prawie jest", bo samochód sam utrzymuje pas, sam utrzymuje prędkość lub hamuje gdy potrzeba a jedynie co brakuje to żeby nie przestawał kierować po po próbie przebudzenia kierowcy a zwolnił, wyhamował i uruchomił awaryjne. Czy możliwe jest uruchomienie tej funkcji? Wiecie jak to uruchomić? Chętnie podjadę jeśli nie będzie za drogo :)

 

Druga sprawa - czy możliwe jest, żeby w chwili, gdy radar jest zapaćkany np śniegiem, żeby ACC działał jak zwykły tempomat, a nie w cholerę się całkiem wyłączał. Czy takie obejście też jest możliwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy