Skocz do zawartości
grgr

AVF + BRD brak doładowania, z jednym wyjątkiem

Rekomendowane odpowiedzi

Poza problemami, o których wspominałem w innych tematach (zresztą, chyba dalej nie rozwiązanych, ale na razie mniejsza z tym), pojawił się nowy i to dość poważny. Stara hybryda mi zdechła, zaczęła wciągać olej i pchać do silnika, postanowiłem wymienić tym razem na brd. Mechanik dzwoni, mówi, że wszystko złożone, a turbo w ogóle nie dmucha powietrza. Przyjechałem, przejechałem się raz. Nic. Dyskusja na temat wężyków podciśnienia, oni się uparli, że podciśnienie działa dobrze, bo jak wyjmie wężyk to sztanga zmienia swoje położenie. No dobra widzę, może i się zgadzam, ale cały czas pytam o to samo, bo jest to dla mnie nie do pojęcia jak świeża turbina może w ogóle nie dawać znaków życia. Mówię, to zamień może te wężyki i sprawdzę, bo kiedyś miałem na odwrót zamontowane i też w ogóle nie było doładowania. Odparł mi na to, że to nic nie da, bo dobrze wszystko chodzi, tak jak ma być, ale może mi odpiąć wężyk, efekt będzie ten sam i niech się przejadę. Faktycznie, bez różnicy, dalej jakbym jechał bez turbiny. Wróciłem mówię, dobra wsadź z powrotem ten wężyk i jadę, będziemy w poniedziałek myśleć. Wyjechałem zza bramy i prawie mi kręgosłup połamało, jak wcisnąłem gaz. No nic, wróciłem, mówię, jedziemy razem zobaczyć, no i wyjechałem, fajnie ciągnie. Później był zakręt, no to odpuściłem trochę gazu, wrzuciłem wyższy bieg. Wyskoczył jakiś błąd bodajże zbyt niskiego ciśnienia doładowania (dzisiaj jeszcze to sprawdzę dla pewności) i generalnie znowu ****. No nic, pojechałem, cały dzień kombinowałem. Wężyki obmacałem chyba ze 100 razy, ostatecznie auto działa tak, że jak zgaszę, odpalę i ruszę, to jest moc, dopóki zap****am, a jak tylko odpuszczę gaz na chwile, to znowu wszystko zdycha. Raz czy dwa się zdarzyło, że jak przycisnąłem raz jeszcze to pierw mulił, ale w końcu zaskoczył. W innych przypadkach trzeba od nowa odpalać. Zdarzyło się jeszcze poszarpywanie, tak jakby chciało się obudzić, ale nie mogło. Co to się dzieje z tym wynalazkiem? To możliwe, żeby to była wina turbiny? Turbo rzekomo nowe, gruszka regenerowana, ale do tego, czy faktycznie tak jest, to nikt oczywiście nie dojdzie. Dodam, że kiedyś miałem wymieniany zaworek N75 i taką dużą kulę, zaraz pod turbiną, nie pamiętam jak to się nazywa, zbiorniczek jakiś, czy coś podobnego. Z tego co pamiętam, to ten zbiornik był oryginalny, N75 nie, czy to możliwe, że zaworek jest jakiś lipny (skończył już żywot)? Przepływomierz? Ukryta dziura w przewodach podciśnienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę może namotałem, w skrócie, po tygodniu jeżdżenia tym cudem, to auto jedzie, ale tak powyżej 2200 obr., poniżej to trzeba delikatnie gazem operować (czuć, jakby chciał jechać ale nie mógł) i dopiero jak zaskoczy to przy 2200 można wcisnąć do podłogi. Jakieś pomysły, czy tylko usterka turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że regeneracja turbo źle zrobiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstaw komplet logów dynamicznych i BS 011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik temperatury (kanal 003 lub 004) u mnie pokazywal 125stopni i tez mialem takie jaja i podobny przypadek mialem w bmw z 3.0d m57d30 tyle ze tam winna okazala sie wiazka wtryskiwaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim zrób logi 011 coś będzie wiadomo.

co mogę podpowiedzieć, regulacja wydechu turbiny, wygląda jakby na niskich obrotach nie napełniało się turbo i wywala niedoładowanie, powodem może też być złe osadzenie gruszki na muszli (odchylenie będzie miło wpływ na zakres pracy się kierownic)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trochę mi wszystko opada. Mechanik był przekonany, że winne jest turbo. Zregenerowałem to stare, wsadziliśmy, w zasadzie, bez zmian, poza tym, że hybryda nie wciska w fotel tak jak ta chińska (jak się okazuje) BRD. Tamta turbina muliła do 2,2 tys, później wystarczyło odpuścic gaz, zaskakiwała i ciągnęła od 2,2 do samego końca. Ta hybryda zachowuje się podobnie, jak wcisnę gaz do dechy od niskich obrotów, to nie ciągnie. Dopiero jak odpuszcze, powyżej 2tys i wcisnę z powrotem, to budzi się do życia (poza tym, że hybryda ciągnie od 2800, a brd od 2200). Nie wykluczone, że ta hybryda faktycznie została źle naprawiona, mimo wszystko, dziwny zbieg okoliczności, żeby obie były źle zrobione i obydwie załapywały dopiero po odpuszczeniu i ponownym wciśnięciu pedału przyspieszenia. :sciana

Tym razem mechanik podmienił N75 na nowy, czy czujnik ciśnienia (chyba ten map sensor) - zero poprawy. Przepływomierz od jakiejś Fabi, efekt ten sam, w poniedziałek ma być nowa przepływka na próbę. Od dłuższego czasu chodzi za mną filtr paliwa, naczytałem się na forach różnych rzeczy, większość kłopotów to N75, ale pisali też o filtrze paliwa - także, to też wymienię w poniedziałek. Najgorsze, co obstawiamy, to wykończone pompowtryski, które na wolnych obrotach nie dają rady z paliwem. Nie wiem ile w tym może być prawdy? Z 3cim pompowryskiem miałem już przeżycia, ostatnio dostałem na podmianę z Tucholi, nie chciał współgrac z resztą, bo pokazywał korekty +2,99. Pojechałem, posiedziałem 3 godziny. Czort wie co tam narobili. Może zabrał moje 3 sprawne i ten swój 1 niekoniecznie sprawny i wsadził mi 4 na wykończeniu?? Auto mimo wszystko jakoś wtedy jechało, w miarę normalnie, bo turbina kończyła już żywot i niekoniecznie chciała ciągnąć poniżej 2 tys, ale poza tym wsio było ok, moc normalna.

 

No cóż.. porobiłem logi, wszystkie z tego co wyczytałem w innym dziale, że są istotne, jednak nie wiem na ile się przydadzą do czegokolwiek, bo wciśnięcie pedału na 100% od 1,5 tys obrotów po prostu wrzucało mnie w tryb awaryjny, bo coś się ewidentnie przycina. Wyskakuje oczywiście błąd

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 038 906 019 KE

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 4898

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

 

ale wcale mnie on nie dziwi, skoro pedał w podłodze, komputer chce ciśnienia, a turbina go nie pompuje.

 

dynamiczne

003 008 011 http://vaglog.pl/log_253158.html

003 008 011 (2) http://vaglog.pl/log_253159.html

000 001 http://vaglog.pl/log_253160.html

001 004 010 http://vaglog.pl/log_253161.html

 

statyczne

013 018 023 http://vaglog.pl/log_253162.html

000 001 003 http://vaglog.pl/log_253163.html

004 007 http://vaglog.pl/log_253164.html

 

statyczne bs

011 http://vaglog.pl/log_253165.html

011 (2) http://vaglog.pl/log_253166.html

003 http://vaglog.pl/log_253167.html (egr - ale nie wiem, czy na cokolwiek jest potrzebne, bo egr jest usunięty i kolektor zaślepiony, kata też nie ma, jeśli o tym nie wspomniałem)

000 http://vaglog.pl/log_253168.html

 

Dodam tylko, że autko trochę ciężko odpala, łatwiej mu rano zaskoczyć, niż w ciągu dnia. Głowica silnika była w naprawie, ale ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach jest idealne i takie samo, sprawdziliśmy dwa dni temu. Poza filtrem paliwa, przepływką, mogę jeszcze pozmieniać wszystkie wężyki podciśnienia, poza tym jedno jeszcze mnie zastanawia - zaworek zwrotny (to takie biało czarne małe coś z tego co rozkminiłem), bo można w niego dmuchać w obydwie strony, podmieniałem w lewo i w prawo, bez różnicy. W planie jest też ostatecznie podłożenie innych pompowtrysków, podobno mechanik jest w stanie coś tam ogarnąć. Macie jeszcze jakieś pomysły? Może w tych logach coś mądrego widać?

 

A, i jeszcze jedno. Auto nie kopci, praktycznie wcale. Może jakiś szaro-przeźroczysty, ledwo widoczny dymek, bardziej po zmroku.

Edytowane przez grgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z przeplywka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa wymieniony, wężyki podciśnienia też - nic to nie dało, później przepływomierz, faktycznie była poprawa i lepiej pokazywał parametry, także przepływka pozostała, ale problem zmienił swoją postać. Teraz mogę wcisnąć gaz od zera i jedzie (tzn. i tak dość intensywnie zamula poniżej 2 tys, nie wiem, czy ta turbina po prostu tak miała, a ja już nie pamiętam i oczekuję bóg wie czego, czy coś jest z nią nie tak). Kłopot w tym, że w okolicy 3 tys. strasznie dymi, w dodatku słychać jakby coś rzęziło z przodu, po chwili odpuszcza i ma strzała do końca obrotów.. oczywiście, mogę sam odpuścić i jeszcze raz wcisnąć gaz, to już jedzie normalnie

 

logi dynamiczne - przy logowaniu każdego z nich pojawiał się ten sam problem przy 3 tys.

013 018 023 http://vaglog.pl/log_254132.html

003 008 011 http://vaglog.pl/log_254133.html

000 001 004 http://vaglog.pl/log_254134.html

001 004 010 http://vaglog.pl/log_254135.html

 

statyczne

013 018 023 http://vaglog.pl/log_254136.html

004 007 http://vaglog.pl/log_254137.html

000 001 009 http://vaglog.pl/log_254138.html

Edytowane przez grgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1. nie rob po trzy logi na raz, rob max po dwa, a najlepiej jeden parametr - jeden log.

 

Po 2. mała próba, zdejmij wężyk od vac do n18, tak abyś nie miał szczelnego podcisnienia i napisz czy było lepiej ?

 

Jak będzie poprawa to będziemy myśleć dalej, bo na chwile obecną masz podobny proloem do mojego, który rozwiązałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymiane wężyków od podciśnienia rozłączyliśmy N18 całkowicie, bo i tak nie ma egr i do niczego nie był potrzebny :hmm Co najwyżej można by odpiąć od N75 :hmm Napisz od razu z czym miałeś problem, może akurat to to samo i u mnie? Mamy w planach podmianę pomp, ale nie wiem, czy to ich wina.

Edytowane przez grgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem żebyś zobaczył jak się zachowuje auto gdy masz otwarty obieg podciśnienia, ale ok, łap linka gdzie opisałem swój problem i go rozwiązałem. Jak cos to pisz pw.

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=11880

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie brak już pomysłów z tym dziadostwem. Turbina brd poszła z powrotem tam skąd przyszła, została tylko ta stara zregenerowana. Regulacja śrubkami niewiele wnosiła, czy to w jedną, czy to w drugą stronę. Turbo wyciągnięte, sprawdzone jeszcze raz na stole i wszystko niby ok. Poniżej 2200 doładowanie znikome, a od tych 2000-2200 jak trzymam gaz, to kopci, ale nie jedzie, a jak puszcze i wcisnę, to jedzie. Wszystko wskazuje na problem z turbiną.. no ale kurde, sprawdzali na stole dwa razy (podczas regeneracji i drugi raz dla pewności).

 

W między czasie kombinacje, podmiany zaworków na oryginalne (nowe), tak jak pisałem, wężyki wymienione, podmieniona pompa vacum (mniejszy luz), ciśnienie na pompie dobre, na pompie paliwa też dobre, pompowtryski zregenerowane (nowe końcówki). Podciśnienie też dobrze idzie, daje tyle ile ma dawać, mierzone w czasie jazdy.

 

A, no i cały czas tragicznie pali, gdy jest ciepły, choć też bez reguły. Zimny praktycznie na dotyk.

Edytowane przez grgr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasami może być tak, że przywiesza się geometria ale tylko pod obicążeniem. Co prawda sytuacja z goła inna ale ja przytoczę: Moja mala suszara miała tak że jak ruszałem i trzymalem gaz w podłodze do cały czas to okropnie przeładowywała, a wystarczyło puścić na chwile znów wcisnąć i zero overboostu. Mi wystarczyło porządnie wyczyścić i wyszlifować geometrie, ale w brd to chyba nie możliwe. Tak więc albo mogła sie zasyfić albo np. zwichrowało bieżnie i kierowniczki się przycinały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest brd, to chinskie brd w ogole jakies trefne bylo.mam hybryde swiezo zregenerowana i sprawdzona moze tydzien temu po raz drugi na stole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jako nowy pragne sie podczepić pod temat, w moim avf wymeniłem turbine na brd , fmic i soft. zestaw po korkcie softu wstaje ładnie od 1800 obr ale wynik jest tragiczny mianowicie 173 KM i 340 NM tuner powiedział ze nie wie co jest i najprawdopodobniej silnik "słaby" ne mam vag i nie umiem zrobić logów możne ktoś coś podpowie co można zrobić aby było tak jak trzeba na takim zestawie czyli te 185 -190 i 380-390 NM.program bezdymny ale przy nm 360 kopcił jak lokomotywa, wiec tuner zdjął wartosci. wiem ze doładowanie ustawił na 1,65 bar. pomocy bo ręce mi opadły wydałem ponad 3 000 a efekt słabiutki. może ktoś zrobi mi logi albo sprawdzi pompki vagiem .lokalizacja Wałbrzych, proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tuner powiedział ze nie wie co jest i najprawdopodobniej silnik "słaby"

jakaś piz*a nie tuner, powinien logi dokładne zrobić najpierw i sprawdzić czy auto w ogóle się nadaje to modzenia...

 

wiem ze doładowanie ustawił na 1,65 bar.

a ile faktycznie dmucha i w jakim zakresie obr...??

tak czy inaczej komplet logów trzeba koniecznie zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz odpowiedź, co do doładowania to 1.65 dla BRD jest wystarczająco
wiem ze doładowanie ustawił na 1,65 bar

czyli zadane 1,65bar a ile faktycznie jest to wyjdzie dopiero po logach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro mam nadzieje ze uda mi sie wykonać logi i przeanalizować pompki vagiem, dziękuje za zainteresowanie, jak będę miał to umieszczę do oceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto stroił? Vagiem sprawdzisz +/- stan pompek itp. Możesz mieć słaby wałek rozrządu, słabe pompki, albo z milion kilometrów nalatane w co wątpię. Pomiar na stacjonarnej hamowni czy drogowa np. Dynomet?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności