Losec Zgłoś #41 Napisano 15 Marca 2016 Ja nie znam innej sześciobiegowej skrzyni DSG niż DQ250 i na 99% masz wersje 0D9DQ250 (0D9300012A lub AX). Jak chcesz mieć 100% to "podnieś" auto i na skrzynia bedziesz miał cyfry jak na zdjęciu[ATTACH=CONFIG]142625[/ATTACH]Sam jestem zdziwiony że nie stosują DQ500. W słabszych wersjach Tiguana jest dq500. Zapewne redukcja kosztów i masy pojazdu były decydujące. Ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, że VW stosuje skrzynię zaprojektowaną do 350Nm w połączeniu z silnikiem 400Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #42 Napisano 15 Marca 2016 Z materiałów rosyjskich wynika, że są te same. Tylko oznaczenie się zmieniło z 02E na 0D9 bo jest jakiś nowy układ położenia skrzyni względem ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mabesto Zgłoś #43 Napisano 17 Marca 2016 Skąd masz takie informacje, jeśli można wiedzieć? z serwisu, temat skrzyni DSG7 w B7 z 2012 przecwiczyłem w pełnej wersji. Kłopoty zaczeły się przy około 15 tysiącach przebiegu. Delikatne mrowienie przy ruszaniu, odczuwalne wyjątkowo na dwójce, zdarzały się też szarpnięcia przy przełaczaniu z 1 na 2. Wyższe biegi wchodziły super. Najpier wymienili zespoł sprzęgieł, potem ze 2 razy wgrywali nowy soft. Po wymianie zespołu sprzegieł było cacy. przez 3 miesiace i wrocily te same objawy. Po miesiacy diagnostyki uznali wymiane mechatroniki. Czekałem na nią od września do stycznia. Po jej wymianie nic sie nie zmieniło. Serwis uznał, że znów trzeba wymienic zespol sprzegiel. I wtedy wszystko zaczelo dzialac super. Potem mi powiedziano, ze padnieta byla mechatronika i jej wadliwe dzialanie przyspieszalo zuzycie sprzegiel. Wiec wymiana tylko sprzegiel bylo jak tabletka na bol zeba. Redukowala problem na troche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #44 Napisano 17 Marca 2016 Tylko oznaczenie się zmieniło z 02E na 0D9 bo jest jakiś nowy układ położenia skrzyni względem ... Zmieniło się z uwagi na platformę modułową MQB ale głównie zmieniono mechatronikę, np. możliwość rozłączenia skrzyni biegów od silnika - bieg jałowy aktywowany przy pomocy infotainment, przy prędkości powyżej 20km/h i nachyleniu drogi nie większym niż 12%. Co do tych 400Nm. DQ250 w wersji 02E ma fabryczny ogranicznik momentu obrotowego. VW zapewne założył w początkach produkcji to za optymalny wskaźnik przy proporcji mocy do momentu ( dłuższa żywotność, spalanie, itp) Są tunerzy, którzy potrafią "wydusić" ponad 600N dla tej skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #45 Napisano 29 Maja 2016 Odkopię trochę temat DQ200... Czy ktoś z użytkowników B8 miał już jakieś problemy z tą skrzynią? (1.4 lub 1.8 TSI)? Ewentualnie czy ktoś ma już jakieś większy przebieg bezawaryjny na tej skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #46 Napisano 31 Maja 2016 Mi tylko dość głośno załącza bieg jak dłużej żegluje, nie wiem czy to normalne .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #47 Napisano 8 Czerwca 2016 Oddałem dzisiaj samochód na przegląd okresowy i przy tym zgłosiłem delikatnie słyszalne czasem włączanie drugiego biegu oraz czasem delikatne odgłosy słyszalne przy otwartym oknie, jakby zepsutego koła dwumasowego. Dodam, że to mi nie przeszkadza bo jest ledwo słyszalne ale wolałem zgłosić. "Mistrz serwisu" powiedział, że to normalne odgłosy i pochodzą z przegubów wewnętrznych przy skrzyni biegów. Dodał jednak z rozbrajającą szczerością, że ta skrzynia i tak i tak się rozleci, najszybciej już przy ok 60 tys km i że mam się na to nastawić Całe szczęście wszystko będzie jednak zrobione w ramach gwarancji. Powiedział też, że koło dwumasowe (gdyby się zepsuło) też będzie podlegało gwarancji. A gwarancję mam, całe szczęście, na 5 lat/150 tys km. Moja skrzynia DSG to sucha 7-biegowa DQ200 (właśnie te suche są mniej wytrzymałe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidekbeskid Zgłoś #48 Napisano 13 Czerwca 2016 Mateusz, wiesz coś więcej na temat DSG? , mądre głowy coś wymyśliły w serwisie ?? mi zaczyna coraz głośniej terkotać czy popiskiwać na 4 ,5 i 6 biegu przy obrotach tak do 2 tyś/min , ja obstawiam dwumasę ale z drugiej strony głośno załącza biegi także... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #49 Napisano 14 Czerwca 2016 Mateusz, wiesz coś więcej na temat DSG? , mądre głowy coś wymyśliły w serwisie ?? mi zaczyna coraz głośniej terkotać czy popiskiwać na 4 ,5 i 6 biegu przy obrotach tak do 2 tyś/min , ja obstawiam dwumasę ale z drugiej strony głośno załącza biegi także... generalnie cały czas mnie zbywają, twierdzą, że wszystko jest OK a ewentualne stuki to pochodzą od przegubu wewnętrznego i że to jest OK.... - - - - - aktualizacja - - - - - Powiem Ci jeszcze, że w internecie jest cała masa informacji o "turkoczących" DQ200... wpisz sobie "dq200 rattle" albo kliknij w ten link i posłuchaj na filmikach dźwięków... pewnie odnajdziesz te Twoje... https://www.youtube.com/results?search_query=dq200+rattle&spfreload=1 Spotkałem się z opiniami w internecie, że podobno to jest cecha tej skrzyni wywołana w tym, że dużo elementów nie jest zanurzonych w oleju i wywołuje takie dźwięki. Z drugiej strony są też pozwy sądowe i wygrane sprawy przeciwko VW, np to: https://www.anwalt.de/rechtstipps/klappergeraeusche-am-pkw-mit-dsg-getriebe_066890.html Podobno te dźwięki nasilają się jadąc po np kostce brukowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #50 Napisano 14 Czerwca 2016 Z tego co piszecie jak ktoś planuje dłużej jeździć autem to aż się opłaca brać 2.0 tsi - koszt wymiany skrzyni rekompensuje wyższa cenę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #51 Napisano 14 Czerwca 2016 Zwróciłbym się ku jednostce sterującej. Sprawdzając najpierw kody błędów jakie ewentualnie są zapisane w ECU. Czasami pomaga aktualizacja jednostki sterującej w przypadku drgań podczas przyspieszania- Powód - powolny wzrost ciśnienia oleju po zapłonie. W skrzyni o oznaczeniu 0AM jeżeli część mechaniczna (sprzęgła) była poprawna to mechatronika stała "okoniem" . Zatykanie kanałów, zaworów ciśnieniowych, filtra,wióry na magnesach które śledzą położenie popychaczy, czy spalone elektromagnesy-solenoidy. To główne przyczyny uszkodzeń zespołu mechatroniki, które wpływały na pracę skrzyni. Wasze mają już oznaczenie 0CM i miały być pozbawione błędów ale... Dobrze byłoby wymienić cały olej w mechatronice (ok1l) tutaj co każde 40tyś. Umieścić magnes taki o grubości ok2mm na pokrywie od mechatroniki do zbierania opiłków i zmienić obudowe plastikową filtra na metalową z magnesem w środku- wyglada jak radiator i lepiej oddaje ciepło. Pamiętać aby na dłuższym postoju (światła, korek itp) powyżej 15s zmieniać położenie na pozycje N i nie korzystać z Launch Control. To wydłuży trwałość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #52 Napisano 14 Czerwca 2016 Zwróciłbym się ku jednostce sterującej. Sprawdzając najpierw kody błędów jakie ewentualnie są zapisane w ECU. Czasami pomaga aktualizacja jednostki sterującej w przypadku drgań podczas przyspieszania- Powód - powolny wzrost ciśnienia oleju po zapłonie. W skrzyni o oznaczeniu 0AM jeżeli część mechaniczna (sprzęgła) była poprawna to mechatronika stała "okoniem" . Zatykanie kanałów, zaworów ciśnieniowych, filtra,wióry na magnesach które śledzą położenie popychaczy, czy spalone elektromagnesy-solenoidy. To główne przyczyny uszkodzeń zespołu mechatroniki, które wpływały na pracę skrzyni. Wasze mają już oznaczenie 0CM i miały być pozbawione błędów ale... Dobrze byłoby wymienić cały olej w mechatronice (ok1l) tutaj co każde 40tyś. Umieścić magnes taki o grubości ok2mm na pokrywie od mechatroniki do zbierania opiłków i zmienić obudowe plastikową filtra na metalową z magnesem w środku- wyglada jak radiator i lepiej oddaje ciepło. Pamiętać aby na dłuższym postoju (światła, korek itp) powyżej 15s zmieniać położenie na pozycje N i nie korzystać z Launch Control. To wydłuży trwałość. Myślę iż ten post powinien zostać przypięty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #53 Napisano 14 Czerwca 2016 Z tym N to ciekawe bo wszędzie piszą żeby w automacie z tego nie korzystać bo wtedy skrzynia nie ma smarowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #54 Napisano 14 Czerwca 2016 Z tym N to ciekawe bo wszędzie piszą żeby w automacie z tego nie korzystać bo wtedy skrzynia nie ma smarowania. to mialo znaczenie przy starych hydrokinetycznych automatach. ale taki stary automat mogl 'pelzac' i przez 'milion' kilometrow. skrzynia dsg to nic innego jak zwykla skrzynia biegow z hydraulicznym 'robotem' zainstalowanym na niej. czy stoisz z N czy z D co ma byc jest smarowane. gdy soisz z wybranym D sprzeglo delikatnie ale jednak proboje ciagnac auto do przodu - nikt nie robil by tego majac manuala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #55 Napisano 15 Czerwca 2016 nie korzystać z Launch Control O ile mi wiadomo DSG7 (DQ200) nie ma LC. Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #56 Napisano 15 Czerwca 2016 to mialo znaczenie przy starych hydrokinetycznych automatach. ale taki stary automat mogl 'pelzac' i przez 'milion' kilometrow. skrzynia dsg to nic innego jak zwykla skrzynia biegow z hydraulicznym 'robotem' zainstalowanym na niej. czy stoisz z N czy z D co ma byc jest smarowane. gdy soisz z wybranym D sprzeglo delikatnie ale jednak proboje ciagnac auto do przodu - nikt nie robil by tego majac manuala. Nie po to kupuje się automat by nim wachlować! Po prostu VW leci w kulki... Co w przypadku gdybyśmy nie ustawiali automatu na N? Po jakimś czasie będą po prostu sprzęgła do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem Zgłoś #57 Napisano 15 Czerwca 2016 Z tym N to ciekawe bo wszędzie piszą żeby w automacie z tego nie korzystać bo wtedy skrzynia nie ma smarowania. Ja czytałem że nie wolno wrzucać na luz w manualach bo skrzynia nie ma smarowania, również że DQ200 w technologii suchego sprzęgła to kłamstwo bo jest jednak skąpana w oleju, dodatkowo czytałem że auto jadące na pochylni bokiem nie ma smarowania nie tylko w skrzyni ale również w przekładni Haldex i bloku silnika. Na poważnie to jedynym zaleceniem VW jest nie załączanie biegu w pozycji N gdy auto toczy się a w szczególności przy wyłączonym silniku. Ja napisałem że auto stoi, nie porusza się. - - - - - aktualizacja - - - - - O ile mi wiadomo DSG7 (DQ200) nie ma LC. Czy coś się zmieniło w tej kwestii? Wiesz, można zdjąć blokadę, przeprogramować itd. Fabrycznie w przypadku dizli nie ma ale czy w słabszych benzynach? Nie ważne, lepiej nie używać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #58 Napisano 24 Czerwca 2016 gdy soisz z wybranym D sprzeglo delikatnie ale jednak proboje ciagnac auto do przodu - nikt nie robil by tego majac manuala. Bzdury. W skrzyniach półautomatycznych na postoju po wciśnięciu hamulca lub przy auto hold napęd jest rozłączany aby nie niszczyć sprzęgła. Dowód tego można zaobserwować gdy czasami skrzynia się "gubi" podczas parkowania gdy często się naciska i puszcza hamulec. Nie wiem czy w nowym pasku też to występuje ale w starszych autach na pewno. Gdyby tego nie było to sprzęgła wymieniało by się na każdym przeglądzie. Już to widzę jak by to wyglądało podczas projektowania skrzyni "O kurde, Mietek, nie uwierzysz co przeczytałem na forum! Zapomnieliśmy zaprojektować rozłączanie napędu na postoju, ale z nas gapy! Jakbyśmy to dodali to mogli byśmy zamontować kilka razy tańsze sprzęgło, które wytrzyma zaplanowane 100k przebiegu!" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #59 Napisano 24 Czerwca 2016 Naped w dsg nie jrst rozlaczany w autohold bo czyc delikatne drgania, po wrzuceniu P czy N znikaja calkowicie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #60 Napisano 24 Czerwca 2016 Bzdury. W skrzyniach półautomatycznych na postoju po wciśnięciu hamulca lub przy auto hold napęd jest rozłączany aby nie niszczyć sprzęgła. Dowód tego można zaobserwować gdy czasami skrzynia się "gubi" podczas parkowania gdy często się naciska i puszcza hamulec. Nie wiem czy w nowym pasku też to występuje ale w starszych autach na pewno. Gdyby tego nie było to sprzęgła wymieniało by się na każdym przeglądzie. Już to widzę jak by to wyglądało podczas projektowania skrzyni "O kurde, Mietek, nie uwierzysz co przeczytałem na forum! Zapomnieliśmy zaprojektować rozłączanie napędu na postoju, ale z nas gapy! Jakbyśmy to dodali to mogli byśmy zamontować kilka razy tańsze sprzęgło, które wytrzyma zaplanowane 100k przebiegu!" Rozumiem, ze jestes uzytkownikiem B8 1.8TSI DSG?? U mnie skrzynia (przy wylaczonym auto-hold) caly czas ciagnie auto do przodu. puszczasz hamulec i samo zaczyna pelzac do przodu. Nawet przy delikatnie wcisnietym hamulcu auto jedzie. u zony ktora ma polautomata czuc ze naped jest rozlaczany. trzeba wciasnac gaz zeby zeby auto sie ruszylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach