mariusz1985 Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2016 Witam, proszę o pomoc w diagnozie, Pacjent to B6 2.0 TFSI , przy "normalnej" jeździe tzn. przyspieszanie, wyprzedanie i normalna jazda po mieście i w trasie, wszystko jest ok, az do momentu agresywnej jazdy - tzn wysokie obroty, duze prędkości pojawia się komunikat "STOP Oil pressure Engine Off" nie jest to związane z niskim poziomem oleju (olej wymieniony tydzień temu - wcześniej też pojawiał się ten komunikat) Jak pojawi się komunikat i chwile jadę spokojnie to gaśnie, ale każde mocniejsze wciśnięcie pedału i znowu się pojawia. Jeśli zgaszę auto to po odpaleniu znowu na jakiś czas spokój z tym komunikatem. Na komputerze zero błędów, z tym związanych. Pierwsze ci to wymieniłem olej ale nadal to samo? czy ktoś miał podobną sytuację w tym modelu silnika (benzyn oznaczenie BWA) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofil Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2016 Komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Sprawdź jak najszybciej bo możesz zarżnąć silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1985 Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2016 tylko przy niskim nie powinno byc "Low oil pressure" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2016 Wypadało by sprawdzić ciśnienie. Jazda z tym może sie zle skończyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofil Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2016 (edytowane) Kontrolka oleju też się zapala? Komunikat mówi wyraźnie o ciśnieniu oleju, niestety nie precyzuje jakie jest. W instrukcji widnieje ten komunikat po niemiecku o treści - Ciśnienie oleju, wyłącz silnik! Edytowane 15 Lutego 2016 przez tofil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1985 Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2016 Umówiłem się u mechanika na sprawdzenie ciśnienia, i wymianę czujnika ciśnie bo stwierdził że może być uszkodzony czujnik, czujnik kosztuje około 50 zł, a od czegoś trzeba zacząć żeby wyeliminować problem. Dam znać jak będzie z ciśnienie i czy nadal się pojawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2016 Lepiej zrobic trase z kompem i zarejestrowac ten moment i przesledzic wyniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz1985 Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2016 problemem był czujnik ciśnienia oleju, został wymieniony - problem zniknął, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Ubiegłego roku, pewnego upalnego (bardzo ! - to chyba istotne) dnia, po przejechaniu ok 20 km zapaliła mi się czerwona kontrolka konewki i wyskoczył napis oil pressure... STOP. Zatrzymałem szybko Passata, przeczekałem kilka godzin, odpaliłem ponownie, komunikatu już nie było i jeździłem do dzisiaj. W międzyczasie wielokrotnie podłączałem komputer - nie było żadnego błędu powiązanego z olejem i ciśnieniem. Wymieniłem olej (Castrol EDGE 5W30), filtr. Dzisiaj (znowu gorąco - ok 30*C) po przejechaniu ok 20 km znowu podobna sytuacja. Wyskoczył ten sam komunikat. Niestety nie miałem możliwości zatrzymania się (droga w remoncie, korek). Komunikat mignął ze 3x i zniknął. Zdecydowałem, że jadę dalej. Pokonałem jeszcze z 10 km. Wszystko OK. Co może być przyczyną ? Pewnie zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju. Co jeszcze ? Przede mną długa droga. Wakacyjne 1200 km. Boję się trochę, że spotka mnie niemiła przygoda. problemem był czujnik ciśnienia oleju, został wymieniony - problem zniknął,pozdrawiam Jak doszedłeś, że to czujnik. Można jego jakoś fizycznie przetestować. Czy po prostu wymieniłeś i błędu już nie ma. Edytowane 19 Czerwca 2017 przez radas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2017 Podjedź na warsztat i niech mechanik sprawdzi analogowym manometrem jakie są ciśnienia. Kupno czujnika "na oko" nie ma sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #11 Napisano 24 Czerwca 2017 Byłem u mechanika: silnik na wolnych obrotach 0,9 atm Zaraz po odpaleniu 2 atm. Po rozgrzaniu nawet 4 atm. Czyli chyba wszystko ok. Chyba muszę zmienić olej z Castrol Edge 4W30 na 5W40 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neon1987 Zgłoś #12 Napisano 21 Listopada 2018 Witam mam problem z passatem b6 benzyna 2.0 tfsi . W czasie jazdy wyświetla się kontrolka oleju na czerwoną z napisem stop. Mniej więcej po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów . Nie mam pojęcia co może się za tym kryć. Wyłączam i włączam silnik od nowa w czasie jazdy i jest ok. Problem sie powtarza po paru kilometrach . Dołączam filmik jak to wygląda. received_301195990728391.mp4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #13 Napisano 22 Listopada 2018 A olej masz w silniku? Zauważyłem też, że wyświetla Ci się komunikat o przekroczonym serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 22 Listopada 2018 Temat przeniosłem i nadałem mu poprawną nazwę - następnym razem będzie kosz. Co do tematu samego w sobie - zerwany łańuch pompy oleju lub ukręcony imbus (to samo co w 2.0 TDI). Gratuluję odwagi z dalszym poruszaniem się tym pojazdem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianoocc2011 Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2020 Witam passat cc 2011 r 2.0t nie chce odpalić po dłuższym kręceniu rozrusznikiem pojawia się taki sam komunikat jak wyżej podany nie wiem co robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2020 Zająć się brakiem zapłonu. Nie kręcić bez sensu skoro nie chce odpalać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianoocc2011 Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2020 Czy to może być pompa paliwa ? Miał ktoś już taki przypadek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2020 Chłopie laweta i do mechanika a nie na necie szukać wróżki. Powodów może być milion. Podstawa to podpięcie pod komputer i porządna diagnoza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2020 Po długim kręceniu pojawi się komunikat o braku ciśnienia, bo.... bo go tam nie ma. Dlatego jest zasada, że jeśli po kilku próbach nie załapuje to się odstawia do kogoś kto ma pojęcie i to najlepsza rada jaka chyba, może być w Twoim przypadku przy braku dostępu do jakiegokolwiek urządzenia diagnostycznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach