Skocz do zawartości
rzeszow

skrzypienie/trzeszczenie przy skręcie i dodaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu przy niektórych zakrętach w prawo, gdy na biegu 2 dodam gazu w trakcie skrecania to z okolic lewego koła dochodzi taki dziwny dzwięk - ni to trzeszczenie, ni to skrzypienie.

 

Auto ma ledwo ponad 30 tys przejechane i gwarancje, dlatego pojechalm do ASO, a tam po prezentacji i jezdzi testowej powiedzieli, ze wg. producenta jest wszystko OK - i to osłona na przegub przy skrecie sie skleja i moze takie odgłosy wydawac.

 

Nie wiem czy chcieli się mnie tylko pozbyć - czy takie coś jest mozliwe - i mam niecało 2-letnim autem słuchac skrzypienia przy zakrętach.

 

Poniżej filmik który słabo bo słabo, ale przedstawia ten dzwięk.

 

Będe wdzięczny za wszelkie sugestie - co to moze być ????

 

 

 

Edytowane przez rzeszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie jest to normalne. Skręt i terkotanie daje na myśl przegub ale na pewno nie sklejanie osłony jak to w serwisie twierdza. Moze ktos sie spotkał z czyms takim i sie wypowie. Nie daj sie zbyć aso. Niech szukają chos znając zdolności serwisantów może byc problem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co ma się niby sklejać ? Przecież na przegubie masz bardzo elastyczną gumę, a w środku jest smar więc nie ma takiej możliwości żeby się sklejało coś. Wracaj do ASO i niech szukają przyczyny.

 

Tak z ciekawości , trzeszczy tylko przy skręcie w którąś konkretną stronę? W prawo/lewo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeszczy tylko przy skręcie w prawo ale w lewym kole - i tylko jak dodaje gazu za zakręcie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie przegub zewnętrzny lewy. Jedź do innego ASO, może trafisz na kogoś bardziej kompetentnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi znajomy oraz mechanik powiedzial, ze to rowniez przegub. Jutro oddaje samochod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem u mechanika. Powiedzial, ze przegub w porzadku, ale spadla opaska chyba maszety czy jakos tak i to nasmarowal i zalozyl. Problem ustapil. Zobaczymy w trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak spadla opaska z osłony gumowej przegubu to smar Ci wyrzuciło na pewno i dlatego trzeszczało. pytanie czy syfu Ci sie tam nie naładowalo, bo pomimo to ze mechanik nawalił tam smaru to z czasem moze wystąpić to samo ale nie musi oczywiscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zupelna racje. Powiedzial, ze byl "swiezy" smar. Tak czy inaczej przejechalem sie i niestety odzywa sie nadal, ale nie przy kazdym skrecie. Mowil mi, ze musze sie przygotowywac do wymiany maglownicy i, ze ona moze miec z tym zwiazek oraz z tym, ze przy hamowaniu trzesie mi kierownica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od przegubu najpierw wyjdzie duzo taniej. Jak miałeś syf to nawalanie smaru nowego nic nie da - musisz wymienić i tyle. Co do maglownicy to najpierw wymień ten przegub i zobacz czy usterka ustala. Jak trzęsie kierownica przy hamowaniu to moze tarcze masz pokrzywione i biją wlasnie przy hamowaniu, kiedy zmieniałeś ostatnio ? Czy uderzyłeś gdzies kołem ostatnio ? Mam na mysli dziura w ulicy, jakis krawężnik itp?

 

Przegubów wymieniłem juz troche w swoim życiu, co prawda nigdy nie w aucie ale zasada działania przegubu jest taka tu i tam. Ja obstawiam ze jak wymienisz przegub to objawy ustąpią. Tylko zeby Ci mechanik za duzo smaru nie nawalił do osłony przegubu bo bedzie Ci wyrzucać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanior powiedzial, ze przegub ok, tarcze na oko dobre, ale mozliwe ze sa nierownosci. Natomiast ta maglownica ma luz 4mm i trzeba wymienic i od tej maglownicy moga leciec te wszystkie drazki, ktore mi tez wymienil, bo tez byly zuzyte i faktycznie tak bylo oraz tarcze i klocki. W kazdym razie najpierw maglownica, potem tarcze i klocki. Po dolach staram sie jezdzic, omijac, a ma krawezniki delikatnie. Mam nadzieje, ze wie co robi, bo to roznie jest z nimi. Zreszta oni tez nie sa duchami swietymi. Zobacze po ile takie jakies uzywki (maglownice). Eeech... normalnie jak wymienili te drazki to wtedy zaczelo byc slyszalne to chrobotanie po lewej stronie przy skrecie w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze do regeneracji oddaj swoją . Pamiętaj ze nie wiesz w jakim stanie kupisz używkę. No jesli mechanik juz Ci powiedział ze masz duży luz to faktycznie zacznij od tego. A o doły pytałem bo pomyślałem tez ze masz felgę skrzywiona i przy hamowaniu mogą byc bicia na kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze nie mam skrzywionej, ale wezme to pod uwage. A moze amortyzator po lewej stronie moze sie zuzywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator to na dołach pewnie bardziej by sie odzywał a nie od skręcania kół w prawo czy lewo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności