Skocz do zawartości
nowson

zapieczona kierownica i luzy wirnika turbiny???-filmy

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Wymontowałem turbine i przy poruszaniu dzwignią nie przesówa się ona płynnie tylko muszę użyć trochę siły żeby ją przesunąć (jest pewien opór i dopiero się przesówa) Widać to dobrze na filmie:

Edytowane przez nowson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

do przeczyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem też wirnik dolotowy i ma dość duży luz :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdziłem też wirnik dolotowy i ma dość duży luz :

 

Dla pocieszenia dodadam ze mialem turbine regenerowana i tez byl luz. Zainwestowalem jednak w zupelnie nowe turbo i ono tez ma luz. Podobno minimalny musi byc. Jest on kasowany przez olej podczas pracy turbiny. Jezeli podczas ruszania wirnikiem nie dotyka on o obudowe muszli to ja smigalbym jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli podczas ruszania wirnikiem nie dotyka on o obudowe muszli to ja smigalbym jeszcze.

właśnie że dotyka obudowe jak nim ruszam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luz ma być a turbo wyczyść i będzie śmigać. Nie masz co szukać dziury w całym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak obciera mimo luzu to regenaracja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa obcierać o obudowę, i nie ma prawa mieć luzu wzdłużnego. Luz promieniowy np.w turbinie CAHA jest w porównaniu z AWX o wiele większy, a kasuje go olej. Niektórzy nie są w stanie ocenić luzów, i na prawidłowy mówią że jest wielki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja nie ma luzów wzdłużnych tylko poprzeczne tak jak na filmie ( na obudowie nie widać żadnych przetarć tak jakby wirnik ocierał)

więc próbuję ją rozebrać i wyczyścić ale nie mogę ściągnąć tej części od strony wydechu (strasznie zapieczone) i nie wiem zaco chwycić żeby czegoś nie urwać lub pogiąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Palnikiem podgrzej obudowe i puści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Palnikiem podgrzej obudowe i puści.

 

poważnie ??? nic się nie stopi ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poważnie. Psiknij też jakimś antykorozyjnym preparatem w miejscu styku korasa z częścią gorąco. Po podgrzaniu obstukaj młotkiem cześć gorącą i puści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak robiłem koledzie w golfie 4 1.9 TDI 90km-nie pamietam oznaczenia silnika ale już miał zmienna geo- to było identiko, kierownice były na tyle zapieczone ze nie dało się ruszyć cięgnem, a rozpołowienie części gorącej to była mordownia - grzanie najpierw opalarką, później palnikiem... i stukanie młotkiem az w koncu puściło. nie ma co się stopić, turbawka sama z siebie się też potrafi konkretnie nagrzać, więc palnik jej na pewno nie zabije

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Młotkowanie nie wchodzi w grę, jedynie można opukiwać, bo jak piźniesz i się rozpołowi z impetem to możesz skrzywić sobie wirnik:P Po prostu z wyczuciem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sa filmy na youtubie jak rozebrac turbine, polecam obejrzec jak sie to robi po raz pierwszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności