Skocz do zawartości
szylton

2.0 TSI - wykres z hamowni

Rekomendowane odpowiedzi

Podjechałem moim 2.0 TSI na wagę żeby się przekonać jak to faktycznie wygląda.

Moja wersja wyposażenia (z cięższych elementów): Sedan, szklany dach, Dynaudio, wentylacja foteli, grzana szyba, Telefon Premium, 19".

Ok. 60litrów w baku, waga bez kierowcy, parę drobiazgów w schowku, czy bagażniku nie przekraczające 5kg, no i trochę wytłumień drzwi pod Dynaudio.

Rozkład mas nawet niezły ok. 57% - 43% przód/tył.

Masa równe 1580kg (898kg/682kg przód/tył)

Wg. instrukcji powinno być 1505kg z kierowcą

Co ciekawe w dowodzie mam wpisane: 1430kg (sic!) to tyle co 1,4 TSI. (Chyba że to jest wartość bez kierowcy 75kg)

 

Przy okazji zrobiłem test zbieżności i zonk!

Przód jest na -4,9 to już się kwalifikuje do poprawki.

Tył +2,7 jeszcze w granicach normy.

 

Pojadę przy najbliżej okazji do serwisu żeby to poprawili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez na zbierznosc musze jechac bo kierownica nie jest idealnie rowno w jezdzie na wprost. Szymon a zauwazyles cos takiego ze przy bardzo gwaltownym przyspieszaniu sciaga go lekko w prawo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety zmartwię Was. Zbieżność nie jest w zakresie gwarancji :( Przynajmniej tak było dla B6

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja tez na zbierznosc musze jechac bo kierownica nie jest idealnie rowno w jezdzie na wprost. Szymon a zauwazyles cos takiego ze przy bardzo gwaltownym przyspieszaniu sciaga go lekko w prawo?

 

Skręca moment obrotowy na jednym kole :) Mam tak w B6 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety zmartwię Was. Zbieżność nie jest w zakresie gwarancji :( Przynajmniej tak było dla B6

 

zgadza się - kiedyś po pół roku od zakupu pojechałem do ASO (innym autem) i się dowiedziałem że gdybym przyjechał dwa tygodnie po odbiorze do bezpłatnie panowie z ASO by poprawili....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierownica jest prosto, ale faktycznie przy gazie w podłogę znosi trochę na prawo.

Na gwarancji czy nie i tak pojadę to załatwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też uwaga :) Nie każdy serwis VW może ustawić zbieżność :D Np Bursiak w Łodzi nie ustawiają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjechałem moim 2.0 TSI na wagę żeby się przekonać jak to faktycznie wygląda.

Moja wersja wyposażenia (z cięższych elementów): Sedan, szklany dach, Dynaudio, wentylacja foteli, grzana szyba, Telefon Premium, 19".

Ok. 60litrów w baku, waga bez kierowcy, parę drobiazgów w schowku, czy bagażniku nie przekraczające 5kg, no i trochę wytłumień drzwi pod Dynaudio.

Rozkład mas nawet niezły ok. 57% - 43% przód/tył.

Masa równe 1580kg (898kg/682kg przód/tył)

Wg. instrukcji powinno być 1505kg z kierowcą

Co ciekawe w dowodzie mam wpisane: 1430kg (sic!) to tyle co 1,4 TSI. (Chyba że to jest wartość bez kierowcy 75kg)

 

Przy okazji zrobiłem test zbieżności i zonk!

Przód jest na -4,9 to już się kwalifikuje do poprawki.

Tył +2,7 jeszcze w granicach normy.

 

Pojadę przy najbliżej okazji do serwisu żeby to poprawili.

 

Cześć. Ciekawa sprawa. To, że producenci zaniżają dane typu spalanie lub masa pojazdu to już prawie norma. Jedyny wniosek to taki, że Twojemu autu jest u Ciebie dobrze skoro w rok nabrało tyle masy. :piesio Wynik, którego nie powstydziłby się najlepszy hodowca trzody chlewnej :brawo

Wszyscy kochamy swoje auta, ale żeby tak je utuczyć w tak krótkim czasie? ;-) A tak na serio, masa pojazdu gotowego do drogi to może według VW masa wersji trend albo comfort, bez tych wszystkich bajerów. Ciekawe czy w to wliczają panoramę i pełne zapasowe koło, z pewnością jest to dodatkowe kilkadziesiąt kilo. Benzyny do pomiaru masy masz chyba zbyt dużo. Z tego co się orientuję norma pomiarowa to 2/3 baku, więc kolejne +/- 10kg. Upewnij się jeszcze, że wyjąłeś zabawki dziecka. Moje dzieciaki na podróż zabierają ok. 50kg sprzętu ;-)

Sprawa zbieżności to może być wypadkowa dużych kół, tego po czym jeździsz i może gwałtownych przyspieszeń? Dziwne, w poprzednim b6 sprawdzałem zbieżność po kilku latach i była w normie. Niemniej jednak trzeba to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Polsce podawane sa rozne masy, troche inaczej liczone niz na zachodzie, 1430 to jest masa wlasna samochodu (bez kierowcy! - kierowca wchodzi w DMC ) ze wszystkimi plynami i paliwem w baku 90%. Instrukcja podaje mase wlasna samochodu ale z kierowca ( 68 kg + 7 kg bagaz ), zas masa zwazaona na wadze obejmuje dodaatkowo wyposazenie dodatkowe.

 

w homologacji niemieckiej ( nie wiem czy VW taka sama dodaje do polskich wersji )

 

punkt 13 - masa samochodu gotowego do jazdy tzn. tez z kierowca ( BiTDI 1721 kg)

punkt 13.2 - masa rzeczywista czyli punkt 13 + wyposazenie dodatkowe. ( BiTDI 1833 kg )

 

W polsce dowod punkt G masa wlasna czyli punkt 13 - kierowca 75 kg

 

pozd.

 

PS

moj BiTDI to prawie jakies 1900 kg na drodze:), niezle

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy pomiar serii na RON98 i miły bonus :)6b178cbc9637771979442074e054d803.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no! bardzo ładnie :) zastanawiam się tylko dlaczego wykres ucina się przy 5200 obr? Nie kręcili Ci do 6500? W sumie w trybie "Sport" nierzadko przekraczamy 5500obr, a na moim wyjkresie wszystko zaczyna spadać po tych wartościach :) Też muszę powtórzyć na jakiejś innej hamowni moją próbę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 5ce podobno ogranicznik mu wchodził, zreszta i tak kreski spadają :) czekam na boxa od gebelsa i zobaczymy ile wyjdzie :D

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko Maha jak dla mnie. I to skalibrowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Box od Niemca założony, jutro jadę hamować [emoji41]

Subiektywnie jedzie jak 300/310 zobaczymy co wyjdzie na kreskach :D

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duza roznica przy wiekszych predkosciach w przyspieszeniu? Bo przy starcie to 220 km nie radzi sobie z trakcja to co dopiero 300...

Wrzuc koniecznie wykres z gamowni z boksem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

180 w gore idzie jeszcze lepiej, a juz i tak było niezłe ;) właśnie jest spoko nie wiem czy przez moje wyczucie czy tak zestrojony ale nie ma tragedii z trakcja na suchym :) wiadomo jakby sie chciało to sie zerwie, ale szkoda skrzyni i laczkow :D

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

f4c3258dab2f7db15ec8c2ba49a80c33.jpg

Hamowania zaliczona oraz próba pomiaru Top Speed [emoji23]

 

Na kreskach wyszło 270km i 425niuta, za jakis czas powtórzę pomiar, bo producent daje czas na adaptacje :)

 

Smutni panowie okazali się bardzo mili i na szczęście dzisiaj z magazynku wzięli urządzenie do pomiaru zawartości alkoholu w wydychanym powietrzu zamiar Ultralyta [emoji56]

 

3c2ffe3e78c8eb715c9a97e2618dfadf.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez merci_94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy boxa masz? Ja zamontowałem SB i właśnie wybieram się na hamownię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zmień hamownię? Auto powinno ciągnąć jeszcze dodatkowy 1000 obrotów i nie wiadomo co tam by się pokazało, szczególnie z boxem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Box speedbustera dedykowany do 2.0 220, przy okazji jak będę jechał do Wrocławia to podjade do znajomego na hamowanie, gdzie robiliśmy wszystkie auta w firmie, siadając za kołkiem czuje sie znacznie więcej :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko MAHA. Ja innym nie wierzę. Sprawdzę mój i zobaczymy co wyjdzie na serii i jak wyjmę zworkę i wepnę boxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności