Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie sprawdzałem u siebie w Fuelio i ja już kilka razy tankowałem 69,85l do 70l i to do pierwszego odbicia.

Widocznie 2.0 TSI mają większe zbiorniki niż TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

spala mi średnio ok 14, jak macie pytania to walcie śmiało;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomekmj napisał:

spala mi średnio ok 14

to oleju, a ile benzyny? :hyhy::hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, mkpol napisał:

to oleju, a ile benzyny? :hyhy:

oleju nie chce palić;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, wspomoże ktoś z opinią na temat spalania passata w wersji ALLTRACK 2.0 TDI 190KM?

Pytanie może wydać się dość dziwne, ale zastanawia mnie wpływ 4motion na spalanie (niektóre źródła w necie sugerują, że 4motion w ALLTRACK jest na stałe przyłączony względem innych wersji passata również z napędem 4motion).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

wracam z Chorwacji. Średnie spalanie 6.8L/100km z całości.
Dla mnie bajka, bo nie jechałem eko, cisnąłem gdzie tylko się dało (ale nie na złamanie karku).
1.8TSI DSG, bez tempomatu, koła 18cali. 
Trasa Katowice, Słowacja, Austria, Słowenia, Vodice.

Line assist mega się przydał, genialna sprawa, pomaga odpocząć na autostradzie. Duży bak to również zaleta. Zalewasz i zapominasz.

Całość:

IMG_20200825_223515.thumb.jpg.0b55b25c8bc1f135aefb68a2155da9c7.jpg

Powrót: 

IMG_20200825_223535.thumb.jpg.fc6e9ec9b7e39f58aa3f0979e00c9316.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie, wiadomo tyle żeby nie zbankrutować czyli między 140 a 150km/h. Ale w piku jechało się i 180km/h. Było z 10 przyspieszeń z butem w podłogę. Dwa razy żeński ogranicznik prędkości na prawym siedzeniu wszczął alarm. Za to na lokalnych drogach było spokojnie i przepisowo. Długie odcinki z ograniczeniem do 80km w Austrii i na Słowacji pomogły obniżyć wynik.
Widząc że ruch przede mną zwalnia albo zbliżając się do zakrętu - odpuszczałem gaz a nie gnałem do końca a późńiej stałem na hamulcu. Jeśli na autostradzie przyspiesza się tak, że skrzynia nie musi zrzucać biegów to spalanie nie rośnie zbytnio.

W PL na co dzień mam średnią ok 8.2-8.5 ale głównie robię krótkie odcinki po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mając BiTDI 240KM trochę się zawiodłem że nie pali tyle co 1.9 JTD w Stilo, czyli trasa 4,5-5,8 a miasto do 6,8 :) 

Teraz już z pokorą pogodziłem się, że trasa to teraz 6,8 a miasto jak był odebrany z salonu to 10-12 teraz 7-9. No jest kawał silnika i budy do przemieszczania.

Wiadomo że każdy by chciał żeby mieć moc czy tam moment, a żeby palił mało a nawet produkował paliwo ?

Coby oddać sprawiedliwość, w Szwajcarii gdzie jest na autostradzie max 120, a głównie są ograniczenia 80-100, to spalił mi ten silnik 5,3 - aż oczy przecierałem ze zdumienia.

Ale tam się bardzo płynnie jeździ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, spodziewać się po aucie prawie 2x cięższym i lekko 2x mocniejszym, że będzie paliło tyle samo jest delikatnie mówiąc lekko naiwne. Nawet w salonie żaden sprzedawca nie kryje, że nowe auta są oszczędne ;) Na pewno nie w kwestiach paliwa. Tani i ekonomicznie to już było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tym niemniej, po gwarancji mogę pojechać do mojego znajomego tunera i zrobić tak jak miałem poprzednio mapę: do 70% wychylenia pedału gazu moc była ujmowana, dla oszczędności, dopiero powyżej 70% było podlewane, wtedy ze 120 robiło się 170. I w spokojnej podróży palił nawet 4,2 :> Tutaj na codzień nie jest potrzebne mi 240KM, więc powiem mu żeby zrobił 150, a dopiero powyżej 70% wychylenia, ze 300. Szkoda że nie można tu odłączać cylindrów, nie ten silnik.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, nie ma kompletnie sensu rozważanie BiTDI jako rozwiązania ekonomicznego. Do oszczędzania paliwa to są inne silniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już się wpakowałem w leasing, to teraz muszę jeść tę żabę przez 4 lata co najmniej, więc dumam jak zrobić żeby mniej palił.

Ostatecznie mogę machnąć ręką, ale gdzieś z tyłu głowy jest żal jaki byłem durny że dałem się pani z salonu namówić na ten silnik :> 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

21 godzin temu, twinsen napisał:

Teraz już z pokorą pogodziłem się, że trasa to teraz 6,8

Wiem że każdy grosz się liczy ale czy nie jest przesadą narzekać na to że auto pali 7 litrów zamiast 6 w aucie za ponad 200 tyś zł i z mocą 240 KM.Ciesz się furą i frajdą z jazdy.W fiacie raczej takiej zabawy nie było.Gdybyś chciał tak nisko zejść ze spalaniem to musiałby przekroczyć próg tzw tutaj biedy i kupić 1.6 TDI?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Passat b8 2017r 2.0 tdi 150 manual i ciężko mam zejść z spalaniem w trasie spokojnej jeździe do 120km/h poniżej 6 litrów Auto zero błędów itp korekty wtrysków tez ok 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglada sprawa z grzaniem się silnika, dochodzi do 90* i w jakim czasie? Jakie odległości pokonujesz w trakcie wspomnianej jazdy? W jakim terenie jeździsz; górzysty czy bardziej nizinny? Po mieście tez można cisnąć 120 :)

I na koniec? Jakich wartości oczekujesz jeśli 6 to za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie wiekszosc sie chwali minimalnym spalaniem.

Teraz napiscie prosze jakie mieliscie maksymalne ;)

Silnik, moc, warunki jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15,5 pod wiatr z przyczepą kempingową :) 1,8 tsi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj 12,6l/100 km - 30 km w 1,5 h po Wrocławiu . Skrzynia na "S" , start-stop wyłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie z dystansu 5000 km - 4,8L/100 km

Minimalne spalanie z dystansu 50 km - 3,6L / 100 km (tryb mega emeryt)

Zazwyczaj przy jeździe drogami krajowymi z prędkościami (gdzie można) do 120 km/h spalanie nie przekracza 5 L. Czasami pokazuje nawet 4,5 L/100 km.

Na autostradach i ekspresowych pali okolice 5,5-6,5  L - prędkości nie mniej niż 150 km/h

2.0 TDI 150 KM, Manual, Sedan. Ogólnie bardzo ekonomiczny samochód, niestety po przejechaniu 100 tys w 4 lata brakuje mocy - zwłaszcza kiedy trzeba wyprzedzić kogoś jadącego 120/130 km/h i liczą się sekundy :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wjazd na Grossglockner Strasse w Austrii.

17 kilometrów od bramek wjazdowych na 'dole' (skasowane 'od uruchomienia' ) na samą górę (Biker's Point) 2571m n.p.m.

Arteon 2.0TSI 272 4M, 4 osoby z pełnym bagażnikiem

IMG_0032.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności