Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

Przypomnij ile ci pastuch pali w tych samych warunkach jak skoda? Jaki masz silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Jericho napisał:

Przypomnij ile ci pastuch pali w tych samych warunkach jak skoda? Jaki masz silnik?

W B8 silnik jak pod awatarem czyli 2.0 TDI 150hp. Spalanie mam poniżej 6l na tej samej trasie i rzekłbym bardziej dynamicznej jeździe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, shibby napisał:

W B8 silnik jak pod awatarem czyli 2.0 TDI 150hp. Spalanie mam poniżej 6l na tej samej trasie i rzekłbym bardziej dynamicznej jeździe ;)

Juz pare.miesiecy temu pisalem ze cos sie skopalo na forum i znikly dane pojazdow przy przeglądaniu na telefonie. Pare osob potwierdziło ten blad.

 

Wartosci z kompa pokrywają ci się z dystrybutorem?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, shibby napisał:

@Jericho to auto flotowe, akurat wróciło z trasy wrocław-poznań-wrocław. Ja go wziąłem na wrocław + obwodnica wschodnia.

@sfra hmm ok 25kkm robię rocznie. 100km dziennie x 22 średnio dni pracujące w miesiącu x 12 miesięcy daje 26,4kkm. ale to suche liczby. Wiadomo że ma się urlop, jakieś chorobowe i się wtedy nie jeździ ale i jakieś wakacje nad morzem... Może inaczej, kupiłem paska jak miał 41k (listopad 2017). Dziś ma 98k czyli liczmy 27 miesięcy go użytkuję i zrobiłem 57kkm czyli wychodzi średnio 2100km miesięcznie, czyli 25kkm rocznie :)

@shibby to ja przekalkulowałem to inaczej:

Napisałeś, że ok 900zł przepalasz na m/c. Przy deklarowanym spalaniu ~5,8l, wychodzi ~29zł /100 km, czyli na miesiąc ok 3100 km (900/29*100). 3100 * 12 mcy = 37 200, a pisałeś, że to tylko praca, więc zaokrągliłem do 40 000 by uwzględnić jeszcze jakieś dodatkowe trasy :) 

Edytowane przez sfra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sfra a widzisz to mnie delikatnie santander wprowadził w błąd ;) tam mi wykresami pokazuje na co wydaję pieniążki więc zaznaczyłem poprzedni miesiąc, wygrałem kategorię samochód i transport -> paliwo i pokazało mi 868pln. Dlatego napisałem, że wydaję ok 900/mc na paliwo. Teraz wszedłem w szczegóły i okazało się, że miałem 3 tankowania po ok 300pln każde, z tym że pierwsze 2go stycznia, drugie 15go i trzecie 31go :D Tak że trochę przypadek, że akurat taką kwotę mi pokazało. Mea Culpa za wprowadzenie w błąd. Wychodzi na to, że jednak koło 650-700pln/mc wydaję na paliwo obecnie patrząc na średnią z poprzedniego roku...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat b8 2.0tdi 150hp DSG 

Rekord jak mi się udało wykręcic 

A tak to ogólnie około 6 pali. 

(też nie widzę kto jaki ma silnik ma przy swoim profilu) 

DSC_0504.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 140km po zakupie 6,3l, a średnia po pierwszym baku 50/50 (miasto/trasa) 8,7l. Zobaczymy jak będzie dalej, bo jestem bardzo ciekawe wyników :)

 

EDIT: Passat B8 1.8 TSI 180KM DSG7

Edytowane przez Dreed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Średnio tak mi wychodzi ok 8.5.

Minimalnie jak mi się udało zejść to 5.4 w nocy przy pustej drodze i przelotowej prędkości 70-90km/h.

TSI jest bardzo elastyczny jeśli chodzi o spalanie. Przy spokojnej, jednostajnej i umiarkowanie wolnej jeździe spali mało. Pytanie jak często tak się jeździ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B8 variant 2.0TDI 150KM DSG6 trasa 75km jazda na emeryta/piernika max 90km/h spalanie 4l/100km{podane z komputera od uruchomienia}(z czystej nudy ile wyjdzie spalanie)  dziwi mnie że DSG potrafi przy 70-80km/h zapinać 6 bieg

póki wyczuwam auto oraz poznaje DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne spalanie, tylko do tych ekstremalnie niskich wartości z kompa to przy dystrybutorze musisz dodać tak 0,4- 0,5 L.

Wrzucanie biegów przy takich prędkościach to normalne, ale jest jeden warunek. Auto musi praktycznie się toczyć, lub przyspieszać, ale to bardzoooo delikatnie. Wolniej od autobusu i załadowanego tira. Jak tylko delikatnie mocniej muśniesz gaz to ci zrzuci ponownie na niższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że jestem zaskoczony, pierwszy raz na takiej długiej trasie (głównie autostrady) udało mi się osiągnąć taki wynik przy 1.8 TSI. Trasa z Krakowa do Vir w Chorwacji przez Czechy, Austrię, Slowenie. Dotankowalem do pełna na ostatniej stacji BP w Mszanie w kraju i ten dystans na jednym baku i jeszcze zasięg pokazuje na 200km :) 

Od uruchomienia 5.8,

Od tankowania 5.7

Ale to kwestia przepisowej jazdy, bez korków, na tempomacie :)

20200802_101409.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, biokd napisał:

Muszę przyznać, że jestem zaskoczony, pierwszy raz na takiej długiej trasie (głównie autostrady) udało mi się osiągnąć taki wynik przy 1.8 TSI. Trasa z Krakowa do Vir w Chorwacji przez Czechy, Austrię, Slowenie. Dotankowalem do pełna na ostatniej stacji BP w Mszanie w kraju i ten dystans na jednym baku i jeszcze zasięg pokazuje na 200km :)

Od uruchomienia 5.8,

Od tankowania 5.7

Ale to kwestia przepisowej jazdy, bez korków, na tempomacie :)

20200802_101409.jpg

No ale średnia 86 na autostradzie szału nie robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Dolek napisał:

No ale średnia 86 na autostradzie szału nie robi.

Tempomat ustawiony miałem na 120, ale były odcinki wolniejsze jak objazd autostrady w Słowenii i dojazd do celu po zjezdzie z autostrady, stad pewnie taka średnia. Jechalo się bardzo dobrze, to są wakacje więc nigdzie się nie spieszylem bo i po co:)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu jeszcze można zaoszczędzić nie używając tempomatu, szczególnie na drogach górzystych, których w tych krajach nie brakuje. Wiadomo kosztem komfortu.

Ja jak jadę na wakacje, lub ferie z rodziną to zawsze przepisowo i bez pośpiechu. Osiągam wtedy średnie spalanie takie jak nigdy w normalnych warunkach. Zawsze człowiek się gdzieś spieszy, a na urlop pełen luz i czas jazdy jest bez znaczenia, nawigacja i tak liczy czas prędkościami przepisowymi, więc można wyjechać godzinę, czy dwie wcześniej. Rodzina nie odbija się jak podczas jazdy szybkiej od drzwi do drzwi i odruchy wymiotne nie występują, bezpieczeństwo wzrasta i w baku zostaje. Same plusy kosztem tych godzin.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benzyna 2.0 TSI 220KM

trasa podobna jak kolegi wyżej PL-HR 1159km spalanie wg kompa 7,3l/100km (w tym 1,5h korka na granicy podbiło jakieś 0,2l średnią) spokojna jazda, zgodnie z przepisami, bez tempomatu

powrót HR-PL 1166km spalanie 8,0l/100km jazda trochę szybsza, ale bez szaleństw (auto nie wyłączane na 2 postojach po 15 do 30min by się nie nagrzało wnętrze) 50% trasy na tempomacie

ogólnie z jazdą na miejscu po Chorwacji robione 2669km spalanie wg kompa 7,6l/100km z dystrybutorów wyliczone dokładnie 7,7287 l/100km

 

Jak widać 2.0 TSI pali odpowiednio więcej od 1,8 TSI ?

 

 

 

 

Edytowane przez Freddie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas zeszłotygodniowego urlopu mi się udało taki wynik zrobić jak poniżej i to wszystko w Polsce :) max z 50km miasta, około 300km ekspresówek, a reszta zwykłymi dróżkami i oto taki wynik :) i to wszystko z DSG :) 

17.jpg.81bf92e93def1461b5a3bd321413dc5a.jpg

Na najlepszym odcinku było tak:

.718.jpg.876ff4e71a00d20dcf5b439b80189b2a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG w większości przypadków jest skrzynią oszczędniejszą, więc nie wiem skąd to zdziwienie?

Jak ktoś nie za bardzo ma wyczutą skrzynię manualną i ciągnie wyżej na obrotach jak DSG. Dodatkowo skrzynia sucha ma mniejsze opory jak mokra, która musi dodatkowo mielić olej w tarczach sprzęgłowych. Wiadomo mniej awaryjna i wieksze moce przenosi od suchej, ale opory ma większe. Twoja pewnie jest ta ekonomiczniejsza, sucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI manual tryb jazdy ustawiony na normal. 

IMG_20190827_193623.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Makuus tryby jazdy w manualu nie mają znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam wyniki z dwóch moich ostatnich wyjazdów. Prędkość jaką starałem się utrzymywać to 90-100 km/H. Temperatura ok30 st, pełne słońce. Wyniki przejazdu osiągnąłem jadąc w 75% drogami krajowymi przez niewielkie miasta i w 25% drogami ekspresowym i autostradami. Auto to vw passat b8 2.0 tdi 150 , pełna wersja bluemotion , manualna skrzynia biegów. Przy sprzyjających warunkach i temp poniżej 20 st  można zejść że spalaniem poniżej 3l/100?. Generalnie czy jadąc wolno czy szybko pali ok 0,4-0,7l mniej na każde 100 km od zwykłej wersji.

20200820_112310.jpg

20200820_165026.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności