Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, shibby napisał:

@Nol i nie miałeś ostrzeżenia o niskim stanie oleju? Ja miałem raz taki komunikat ale to po zrobieniu blisko 30kkm na jednym oleju, akurat tuż przed serwisem na 60kkm. Dolałem pół litra i po tygodniu pojechałem na przegląd. Teraz mam 74tyś zrobione (czyli 14k od wymiany) i mam stabilne pół bagnetu. Jedyne co mnie niepokojącego spotkało w tym czasie to "wyparował" płyn chłodniczy?!? Miałem stan zdrowo poniżej stanu minimalnego. Pojawiło się ostrzeżenie na desce rozdzielczej, dolałem i tyle w temacie.

sprawdź chłodniczke EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2019 o 11:23, Nol napisał:

Nie naprawione.

A może z przeliczaniem spalania jest coś nie tak. Masz dobry rozmiar opon ??? Ostatnio sprawdzałem jeszcze raz spalanie i 6,5 to zimą po mieście pali ,a 5,5 na trasie np. Katowice-Cieszyn przez bielsko .

Także dolewałem płyn 2 razy około 0,2 L . Przebieg 50 tyś.

Co do ASO o dealerów to te cwaniaczki z serwisu czyli doradcy są szkoleni żeby zbyć klienta. U mnie tylne drzwi kijowo się zamykają, a w ASO typ mi powiedział że ten typ tak ma i jak chce żeby mi się drzwi ładnie zamykały to żebym kupił sobie Phaetona . Mogłem sukinsyna nagrać wtedy. I nie pomogą argumenty, że w autach o połowę tańszych drzwi praktycznie same się zamykają, a co ważne w salonie stoją passaty gdzie nie ma tego problemu. .

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, kubek197878 said:

A może z przeliczaniem spalania jest coś nie tak. Masz dobry rozmiar opon ??? Ostatnio sprawdzałem jeszcze raz spalanie i 6,5 to zimą po mieście pali ,a 5,5 na trasie np. Katowice-Cieszyn przez bielsko . 

Auto dobrze liczy spalanie - dzisiaj w trasie pomylil sie o 0,15l/100km względem obliczeń z dystrybutora. Przeważnie błąd jest mniejszy niż 0,2litra.

O 6tej rano w zaprzyjaźnionym serwisie Boscha dolalem 1,3 litra oleju LL Castrola do pelnego stanu na bagnecie i ruszyłem w trasę. O 17tej zameldowalem sie w hotelu w Düsseldorfie niecałe 1080km dalej. Stan oleju na bagnecie w zasadzie bez zauwazalnych zmian. Zobaczymy jak będzie po powrocie, tylko niestety tym razem pojadę zupełnie inną trasą i nie będzie tyle jazdy ACC=170km/h do porównania. 

Stan AdBlue przed wyjazdem: zatankowany do pelna, komputer pokazywał zasięg 13k km. Po pokonaniu <1100km zasięg AdBlue to... 8000km. Trzeci raz ta trasa i trzeci raz to samo. Niestety komputer nie pokazuje jeszcze ile mogę dolać, więc ciężko oszacować zużycie. Może po prostu ekstrapoluje zużycie po szybkiej jezdzie i stąd to wskazanie. Przy ostatnim wyjeździe w styczniu zauważyłem, że odkąd komputer zaczyna pokazywać ilość AdBlue do dolania (jakieś 7000km pozostałego zasięgu), to nagle spadek przewidywanego zasięgu AdBlue wręcz sie zatrzymuje na parę tysięcy przejechanych km. A jak to u Was wygląda? 

 

Spalanie. Z trzech wyjazdów do Düsseldorfu ta runda po uprzedniej wizycie w serwisie zezarla najmniej paliwa. Przy ACC =170km/h na sporej części trasy spalanie wyliczone z dystrybutora to 7,6/100(szybszy odcinek) oraz 7,4/100 z komputera na odcinku mieszanym z wolną jazdą. Poprzednie trasy to ok. 8,3. Co ciekawe,  w Dortmundzie zaczął się mocny ruch po 16tej i miałem 35 minut jazdy w przedziale prędkości 50-110km/h i auto na statystykach ThinkBlue nie przekroczyło sredniego spalania 5 litrów z tego odcinka! To pasuje do mojej jednej jazdy z Bielska do Tychów - zanotowalem wtedy 5,4 i az nie mogłem w to uwierzyć. 

O tyle ta wizyta w serwisie pomogła, że auto teraz pali w kratkę. Raz jest jak dzisiaj, czyli normalnie, a za innym razem w tych samych warunkach +1-1,5litra/100km. To są mega jaja, bo na mojej drodze z pracy w Bielsku do Cieszyna auto mi często pokazywalo 7,4, a Vmax byla 130 i zero przyspieszania. W inny dzień auto spala 6,1/100 i bądź tu mądry. 

Po przeczytaniu SSP do tego silnika mam wrażenie, że on często DPFa i katalizator dogrzewa. Wtedy ECU podaje dłuższą dawkę wtrysku i część paliwa idzie w wydech. W sam raz znajdzie się tam 20% wzrost zużycia paliwa, tylko będę sobie musiał kupić trochę sprzętu, by to zbadać i udowodnić. Tak z ciekawości, przy zagrzanym samochodzie (silnik i kabina) i braku odbiorników energii, jakie macie spalanie na postoju? 0,4 lub 0,5 l/h czy 0,6? Mam wrażenie, że widzę u siebie pewien schemat - auto żre paliwo, kiedy po rozgrzaniu na postoju wciąż pobiera 0,6-0,7l/h. Jak zużywa 0,4-0,5, to na trasie spalanie mam dużo mniejsze. Niestety wciąż mam mało danych porownawczych z jazd, ale ten schemat mi sie dość często powtarza. 

 

Acha, dzwoniłem dzisiaj do Carefleetu i przekazałem im stan bagnetu po wizycie w VW ASO Tychy. Byli mocno zdziwieni, ale nie wiem co z tym będą robić. Jeśli jako właściciel auta to oleją, to ja za dużo nie wskoram. Mogę tylko sie umawiać w nieskończoność na wizyty diagnostyczne, ewentualnie w innym serwisie. 

Edytowane przez Nol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potem kupuje się używane auto niby w salonie cały czas serwisowane w ASO stan super i płaci się więcej a tak naprawdę cały ten serwis to wymiana oleju co 30 tyś a filtra paliwa co 60 tyś.Taki serwis można sobie ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja to auto wybrałem, by go potencjalnie odkupić po leasingu. Traktuję go jak prywatne, więc było normalne docieranie i brak butowania jak idiota od momentu odebrania pojazdu w październiku. Dosłownie nie można się przyczepić do eksploatacji, a serwis na to zwala (styl jazdy, warunki na drodze). 

10 hours ago, shibby said:

@Nol i nie miałeś ostrzeżenia o niskim stanie oleju? 

Nie miałem. Widocznie złapałem problem w ostatniej chwili. Nie zakładam, ze w tym systemie również mam usterkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prosu jeździsz jakoś dziwnie że tyle pali i już . Na trasie jak się lata po 170 to też będzie 6l. Najbardziej optymalnie to do 140/h .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, jeżdżę tak dziwnie, że przy tym samym stylu jazdy i warunkach auto ma rozrzut spalania o 1,5litra. Wsiadam w jakiegokolwiek innego Diesla (o swoim starym B5 AFN nawet nie wspominam) i żadnych rozrzutow spalania nie ma na tych samych trasach, a jego poziom oscyluje w granicach 6-6,5l. Trochę się roznymi autami najezdzilem, zanim dostałem na wyłączność B8... Cudów nie ma, nie ma za wiele zmiennych do opanowania, jak się chce jeździć oszczednie, a cale życie jeżdżę dieslami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak to jest z tym spalaniem w 1.4 i 1.8 (miasto, trasa 110/140) czy są duże różnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 DSG

Miasto Wrocław - tutaj mamy 'trochę' niższe śr. prędkości jazdy ?

6 km/h - 20L (średnia na dystansie kilku km)

12 km/h - 14L

17 km/h - 12L

22 km/h - 10L

Pewnie nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś? ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, adisb napisał:

Panowie jak to jest z tym spalaniem w 1.4 i 1.8 (miasto, trasa 110/140) czy są duże różnice?

Miałem oby dwa silniki i przy takim samym sposobie (normalnej) jazdy moje średnie osiągnięte wyniki różniły się od siebie o ok. 1-1,5 l/100 km na korzyść 1,4. Przy szybkiej autostradowej jeździe ta różnica może być mniejsza. 

Moje średnie wyniki długookresowe:

1,4 125 KM - od 6,5 do 8 l/100 km

1,5 150 KM (ACT) - od 6 do 8 l/100 km

1,8 180 KM - od 7,5 do 9,5 l/100 km

Tak to wyglądało jeżeli chodzi o moje wyniki tymi trzema Passatami B8. 

Specyfika silników TSI charakteryzuje się dużą rozpiętością spalania i np. jeżdżąc "anemicznie" i w miarę równo, możne bez problemu osiągnąć wyniki na poziomie dla silnika 1,4 - 5,5 l/100km i dla 1,8 - 6,5 l/100km i cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji. Ale z kolei jeżdżąc często tak, jak z żoną do porodu, na wyświetlaczu możemy  zobaczyć przy 1,4 - 11 l/100km i przy 1,8 - 12 l/km. Także dużo tutaj zależy od kierowcy i od sposobu jazdy, dlatego najbardziej wiarygodne są wyniki długookresowe (i oczywiście nie w 100% w miejskich korkach). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.02.2019 o 13:15, KonradWroc napisał:

1.8 DSG

Miasto Wrocław - tutaj mamy 'trochę' niższe śr. prędkości jazdy ?

6 km/h - 20L (średnia na dystansie kilku km)

12 km/h - 14L

17 km/h - 12L

22 km/h - 10L

Pewnie nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś? ?

 

 

Dnia 15.02.2019 o 19:27, [email protected] napisał:

Miałem oby dwa silniki i przy takim samym sposobie (normalnej) jazdy moje średnie osiągnięte wyniki różniły się od siebie o ok. 1-1,5 l/100 km na korzyść 1,4. Przy szybkiej autostradowej jeździe ta różnica może być mniejsza. 

Moje średnie wyniki długookresowe:

1,4 125 KM - od 6,5 do 8 l/100 km

1,5 150 KM (ACT) - od 6 do 8 l/100 km

1,8 180 KM - od 7,5 do 9,5 l/100 km

Tak to wyglądało jeżeli chodzi o moje wyniki tymi trzema Passatami B8. 

Specyfika silników TSI charakteryzuje się dużą rozpiętością spalania i np. jeżdżąc "anemicznie" i w miarę równo, możne bez problemu osiągnąć wyniki na poziomie dla silnika 1,4 - 5,5 l/100km i dla 1,8 - 6,5 l/100km i cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji. Ale z kolei jeżdżąc często tak, jak z żoną do porodu, na wyświetlaczu możemy  zobaczyć przy 1,4 - 11 l/100km i przy 1,8 - 12 l/km. Także dużo tutaj zależy od kierowcy i od sposobu jazdy, dlatego najbardziej wiarygodne są wyniki długookresowe (i oczywiście nie w 100% w miejskich korkach). 

Dzięki panowie za szczegółową informację. 

Przyznam się szczerze, że 1.8 z DSG trochę mnie wynik zaskoczył biorąc pod uwagę, że jeżdżąc teraz Audi B8 2.0 TFSI QUATTRO STRONIC 245/45/18 spalanie średnio po mieście na odcinkach 10-20 km wychodzi ok 10 litrów.

Z drugiej strony trwałość silnika 1.8 a 1.4 będzie z przewagą dla tego pierwszego do 200 tys km.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Twoim fajnym Audi wyniki spalania mogą być trochę wyższe ze względu na napęd Quattro. Poza tym, jak na krótkie miejskie odcinki, ok. 10 litrów to i tak dobry wynik.

W Passacie oba silniki (1,4 i 1,8) oceniane są jako bezproblemowe, ponieważ wyeliminowane zostały bolączki znane do roku 2014, czyli branie oleju czy awaryjne łańcuchy rozrządu. Jednakże 1,8 dla Passata jest zdecydowanie lepszy, gdyż daje większą frajdę i o wiele przyjemniejszy dźwięk silnika, a spalanie jest tylko trochę wyższe (to jednak duże auto więc 1,4 może bardziej "cierpieć" szczególnie pod obciążeniem). 

Co do nowego 1,5 ACT to trudno powiedzieć jak będzie z trwałością, bo to w miarę nowa jednostka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis jezdzilem na europejskiej  autostradzie z predkosciami 180 - 190 non stop

Spalanie z dojazdem do autostrady

30 km  7 litrow srednia wyszla 

Trasa 159km

Rewelacja

Przy tych predkosciach bez klopotu rozmawialem  telefonicznie

Temperatura oleju max 105 stop

Olej  taki zwykły ligui moly 4200

 

 

 

 

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, galux20 napisał:

Dzis jezdzilem na europejskiej  autostradzie z predkosciami 180 - 190 non stop

Spalanie z dojazdem do autostrady

30 km  7 litrow srednia wyszla 

Trasa 159km

Rewelacja

Przy tych predkosciach bez klopotu rozmawialem  telefonicznie

Temperatura oleju max 105 stop

Olej  taki zwykły ligui moly 4200

 

 

 

Pokaz zdjecie z parametrow jazdy i ile przeklamuje komputer.?

Pewnie pokazuje z 2 litry za duzo.

Kolejnym razem tempomat na te twoje 180kmh, min 10km jazdy stala prędkością i cyk fotka na koniec. Wtedy możesz przechwalać się wynikami z podaniem przeklamania kompa, bo jak na razie testy dziennikarzy motoryzacyjnych pokazuja vag czesto zaniza spalanie. Od ok 0.5l do nawet ok 1l.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie max 0.3 litra choć ostatnio dwa tankowania i idealnie 5.5 na kompie i z obliczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej przeklamuje

O 2 czy 3 dziesiąte maksymalnie

 

Raczej to nie jest przechwalanie

Tylko zadowolenie ze samochod sie tak odwdziecZa spalaniem

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lejecie do 1szego odbicia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak 

Ale z tankowania mi sie zgadza  dosc  dobrze

 

150 ps  to nie jest demon

Ot auto do szkoły na zakupy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja prowadze statyski na motostat, i spalanie.realne mam jak na dloni oraz widac przeklamanie kompa.

Silnik 1.4tdi cusb, a komp skromne min 20% zaniza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności