kicol Zgłoś #1021 Napisano 11 Lutego 2019 4 godziny temu, shibby napisał: @Nol i nie miałeś ostrzeżenia o niskim stanie oleju? Ja miałem raz taki komunikat ale to po zrobieniu blisko 30kkm na jednym oleju, akurat tuż przed serwisem na 60kkm. Dolałem pół litra i po tygodniu pojechałem na przegląd. Teraz mam 74tyś zrobione (czyli 14k od wymiany) i mam stabilne pół bagnetu. Jedyne co mnie niepokojącego spotkało w tym czasie to "wyparował" płyn chłodniczy?!? Miałem stan zdrowo poniżej stanu minimalnego. Pojawiło się ostrzeżenie na desce rozdzielczej, dolałem i tyle w temacie. sprawdź chłodniczke EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1022 Napisano 11 Lutego 2019 (edytowane) Dnia 10.02.2019 o 11:23, Nol napisał: Nie naprawione. A może z przeliczaniem spalania jest coś nie tak. Masz dobry rozmiar opon ??? Ostatnio sprawdzałem jeszcze raz spalanie i 6,5 to zimą po mieście pali ,a 5,5 na trasie np. Katowice-Cieszyn przez bielsko . Także dolewałem płyn 2 razy około 0,2 L . Przebieg 50 tyś. Co do ASO o dealerów to te cwaniaczki z serwisu czyli doradcy są szkoleni żeby zbyć klienta. U mnie tylne drzwi kijowo się zamykają, a w ASO typ mi powiedział że ten typ tak ma i jak chce żeby mi się drzwi ładnie zamykały to żebym kupił sobie Phaetona . Mogłem sukinsyna nagrać wtedy. I nie pomogą argumenty, że w autach o połowę tańszych drzwi praktycznie same się zamykają, a co ważne w salonie stoją passaty gdzie nie ma tego problemu. . Edytowane 11 Lutego 2019 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #1023 Napisano 11 Lutego 2019 (edytowane) 1 hour ago, kubek197878 said: A może z przeliczaniem spalania jest coś nie tak. Masz dobry rozmiar opon ??? Ostatnio sprawdzałem jeszcze raz spalanie i 6,5 to zimą po mieście pali ,a 5,5 na trasie np. Katowice-Cieszyn przez bielsko . Auto dobrze liczy spalanie - dzisiaj w trasie pomylil sie o 0,15l/100km względem obliczeń z dystrybutora. Przeważnie błąd jest mniejszy niż 0,2litra. O 6tej rano w zaprzyjaźnionym serwisie Boscha dolalem 1,3 litra oleju LL Castrola do pelnego stanu na bagnecie i ruszyłem w trasę. O 17tej zameldowalem sie w hotelu w Düsseldorfie niecałe 1080km dalej. Stan oleju na bagnecie w zasadzie bez zauwazalnych zmian. Zobaczymy jak będzie po powrocie, tylko niestety tym razem pojadę zupełnie inną trasą i nie będzie tyle jazdy ACC=170km/h do porównania. Stan AdBlue przed wyjazdem: zatankowany do pelna, komputer pokazywał zasięg 13k km. Po pokonaniu <1100km zasięg AdBlue to... 8000km. Trzeci raz ta trasa i trzeci raz to samo. Niestety komputer nie pokazuje jeszcze ile mogę dolać, więc ciężko oszacować zużycie. Może po prostu ekstrapoluje zużycie po szybkiej jezdzie i stąd to wskazanie. Przy ostatnim wyjeździe w styczniu zauważyłem, że odkąd komputer zaczyna pokazywać ilość AdBlue do dolania (jakieś 7000km pozostałego zasięgu), to nagle spadek przewidywanego zasięgu AdBlue wręcz sie zatrzymuje na parę tysięcy przejechanych km. A jak to u Was wygląda? Spalanie. Z trzech wyjazdów do Düsseldorfu ta runda po uprzedniej wizycie w serwisie zezarla najmniej paliwa. Przy ACC =170km/h na sporej części trasy spalanie wyliczone z dystrybutora to 7,6/100(szybszy odcinek) oraz 7,4/100 z komputera na odcinku mieszanym z wolną jazdą. Poprzednie trasy to ok. 8,3. Co ciekawe, w Dortmundzie zaczął się mocny ruch po 16tej i miałem 35 minut jazdy w przedziale prędkości 50-110km/h i auto na statystykach ThinkBlue nie przekroczyło sredniego spalania 5 litrów z tego odcinka! To pasuje do mojej jednej jazdy z Bielska do Tychów - zanotowalem wtedy 5,4 i az nie mogłem w to uwierzyć. O tyle ta wizyta w serwisie pomogła, że auto teraz pali w kratkę. Raz jest jak dzisiaj, czyli normalnie, a za innym razem w tych samych warunkach +1-1,5litra/100km. To są mega jaja, bo na mojej drodze z pracy w Bielsku do Cieszyna auto mi często pokazywalo 7,4, a Vmax byla 130 i zero przyspieszania. W inny dzień auto spala 6,1/100 i bądź tu mądry. Po przeczytaniu SSP do tego silnika mam wrażenie, że on często DPFa i katalizator dogrzewa. Wtedy ECU podaje dłuższą dawkę wtrysku i część paliwa idzie w wydech. W sam raz znajdzie się tam 20% wzrost zużycia paliwa, tylko będę sobie musiał kupić trochę sprzętu, by to zbadać i udowodnić. Tak z ciekawości, przy zagrzanym samochodzie (silnik i kabina) i braku odbiorników energii, jakie macie spalanie na postoju? 0,4 lub 0,5 l/h czy 0,6? Mam wrażenie, że widzę u siebie pewien schemat - auto żre paliwo, kiedy po rozgrzaniu na postoju wciąż pobiera 0,6-0,7l/h. Jak zużywa 0,4-0,5, to na trasie spalanie mam dużo mniejsze. Niestety wciąż mam mało danych porownawczych z jazd, ale ten schemat mi sie dość często powtarza. Acha, dzwoniłem dzisiaj do Carefleetu i przekazałem im stan bagnetu po wizycie w VW ASO Tychy. Byli mocno zdziwieni, ale nie wiem co z tym będą robić. Jeśli jako właściciel auta to oleją, to ja za dużo nie wskoram. Mogę tylko sie umawiać w nieskończoność na wizyty diagnostyczne, ewentualnie w innym serwisie. Edytowane 11 Lutego 2019 przez Nol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #1024 Napisano 11 Lutego 2019 Potem kupuje się używane auto niby w salonie cały czas serwisowane w ASO stan super i płaci się więcej a tak naprawdę cały ten serwis to wymiana oleju co 30 tyś a filtra paliwa co 60 tyś.Taki serwis można sobie ...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #1025 Napisano 11 Lutego 2019 Ja mam 0.5l/h na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #1026 Napisano 11 Lutego 2019 Wiesz, ja to auto wybrałem, by go potencjalnie odkupić po leasingu. Traktuję go jak prywatne, więc było normalne docieranie i brak butowania jak idiota od momentu odebrania pojazdu w październiku. Dosłownie nie można się przyczepić do eksploatacji, a serwis na to zwala (styl jazdy, warunki na drodze). 10 hours ago, shibby said: @Nol i nie miałeś ostrzeżenia o niskim stanie oleju? Nie miałem. Widocznie złapałem problem w ostatniej chwili. Nie zakładam, ze w tym systemie również mam usterkę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1027 Napisano 11 Lutego 2019 Może po prosu jeździsz jakoś dziwnie że tyle pali i już . Na trasie jak się lata po 170 to też będzie 6l. Najbardziej optymalnie to do 140/h . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #1028 Napisano 11 Lutego 2019 Jasne, jeżdżę tak dziwnie, że przy tym samym stylu jazdy i warunkach auto ma rozrzut spalania o 1,5litra. Wsiadam w jakiegokolwiek innego Diesla (o swoim starym B5 AFN nawet nie wspominam) i żadnych rozrzutow spalania nie ma na tych samych trasach, a jego poziom oscyluje w granicach 6-6,5l. Trochę się roznymi autami najezdzilem, zanim dostałem na wyłączność B8... Cudów nie ma, nie ma za wiele zmiennych do opanowania, jak się chce jeździć oszczednie, a cale życie jeżdżę dieslami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adisb Zgłoś #1029 Napisano 15 Lutego 2019 Panowie jak to jest z tym spalaniem w 1.4 i 1.8 (miasto, trasa 110/140) czy są duże różnice? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KonradWroc Zgłoś #1030 Napisano 15 Lutego 2019 1.8 DSG Miasto Wrocław - tutaj mamy 'trochę' niższe śr. prędkości jazdy ? 6 km/h - 20L (średnia na dystansie kilku km) 12 km/h - 14L 17 km/h - 12L 22 km/h - 10L Pewnie nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #1031 Napisano 15 Lutego 2019 9 godzin temu, adisb napisał: Panowie jak to jest z tym spalaniem w 1.4 i 1.8 (miasto, trasa 110/140) czy są duże różnice? Miałem oby dwa silniki i przy takim samym sposobie (normalnej) jazdy moje średnie osiągnięte wyniki różniły się od siebie o ok. 1-1,5 l/100 km na korzyść 1,4. Przy szybkiej autostradowej jeździe ta różnica może być mniejsza. Moje średnie wyniki długookresowe: 1,4 125 KM - od 6,5 do 8 l/100 km 1,5 150 KM (ACT) - od 6 do 8 l/100 km 1,8 180 KM - od 7,5 do 9,5 l/100 km Tak to wyglądało jeżeli chodzi o moje wyniki tymi trzema Passatami B8. Specyfika silników TSI charakteryzuje się dużą rozpiętością spalania i np. jeżdżąc "anemicznie" i w miarę równo, możne bez problemu osiągnąć wyniki na poziomie dla silnika 1,4 - 5,5 l/100km i dla 1,8 - 6,5 l/100km i cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji. Ale z kolei jeżdżąc często tak, jak z żoną do porodu, na wyświetlaczu możemy zobaczyć przy 1,4 - 11 l/100km i przy 1,8 - 12 l/km. Także dużo tutaj zależy od kierowcy i od sposobu jazdy, dlatego najbardziej wiarygodne są wyniki długookresowe (i oczywiście nie w 100% w miejskich korkach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adisb Zgłoś #1032 Napisano 17 Lutego 2019 Dnia 15.02.2019 o 13:15, KonradWroc napisał: 1.8 DSG Miasto Wrocław - tutaj mamy 'trochę' niższe śr. prędkości jazdy ? 6 km/h - 20L (średnia na dystansie kilku km) 12 km/h - 14L 17 km/h - 12L 22 km/h - 10L Pewnie nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś? ? Dnia 15.02.2019 o 19:27, [email protected] napisał: Miałem oby dwa silniki i przy takim samym sposobie (normalnej) jazdy moje średnie osiągnięte wyniki różniły się od siebie o ok. 1-1,5 l/100 km na korzyść 1,4. Przy szybkiej autostradowej jeździe ta różnica może być mniejsza. Moje średnie wyniki długookresowe: 1,4 125 KM - od 6,5 do 8 l/100 km 1,5 150 KM (ACT) - od 6 do 8 l/100 km 1,8 180 KM - od 7,5 do 9,5 l/100 km Tak to wyglądało jeżeli chodzi o moje wyniki tymi trzema Passatami B8. Specyfika silników TSI charakteryzuje się dużą rozpiętością spalania i np. jeżdżąc "anemicznie" i w miarę równo, możne bez problemu osiągnąć wyniki na poziomie dla silnika 1,4 - 5,5 l/100km i dla 1,8 - 6,5 l/100km i cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji. Ale z kolei jeżdżąc często tak, jak z żoną do porodu, na wyświetlaczu możemy zobaczyć przy 1,4 - 11 l/100km i przy 1,8 - 12 l/km. Także dużo tutaj zależy od kierowcy i od sposobu jazdy, dlatego najbardziej wiarygodne są wyniki długookresowe (i oczywiście nie w 100% w miejskich korkach). Dzięki panowie za szczegółową informację. Przyznam się szczerze, że 1.8 z DSG trochę mnie wynik zaskoczył biorąc pod uwagę, że jeżdżąc teraz Audi B8 2.0 TFSI QUATTRO STRONIC 245/45/18 spalanie średnio po mieście na odcinkach 10-20 km wychodzi ok 10 litrów. Z drugiej strony trwałość silnika 1.8 a 1.4 będzie z przewagą dla tego pierwszego do 200 tys km.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #1033 Napisano 17 Lutego 2019 W Twoim fajnym Audi wyniki spalania mogą być trochę wyższe ze względu na napęd Quattro. Poza tym, jak na krótkie miejskie odcinki, ok. 10 litrów to i tak dobry wynik. W Passacie oba silniki (1,4 i 1,8) oceniane są jako bezproblemowe, ponieważ wyeliminowane zostały bolączki znane do roku 2014, czyli branie oleju czy awaryjne łańcuchy rozrządu. Jednakże 1,8 dla Passata jest zdecydowanie lepszy, gdyż daje większą frajdę i o wiele przyjemniejszy dźwięk silnika, a spalanie jest tylko trochę wyższe (to jednak duże auto więc 1,4 może bardziej "cierpieć" szczególnie pod obciążeniem). Co do nowego 1,5 ACT to trudno powiedzieć jak będzie z trwałością, bo to w miarę nowa jednostka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1034 Napisano 25 Lutego 2019 (edytowane) Dzis jezdzilem na europejskiej autostradzie z predkosciami 180 - 190 non stop Spalanie z dojazdem do autostrady 30 km 7 litrow srednia wyszla Trasa 159km Rewelacja Przy tych predkosciach bez klopotu rozmawialem telefonicznie Temperatura oleju max 105 stop Olej taki zwykły ligui moly 4200 Edytowane 25 Lutego 2019 przez galux20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1035 Napisano 26 Lutego 2019 (edytowane) 6 godzin temu, galux20 napisał: Dzis jezdzilem na europejskiej autostradzie z predkosciami 180 - 190 non stop Spalanie z dojazdem do autostrady 30 km 7 litrow srednia wyszla Trasa 159km Rewelacja Przy tych predkosciach bez klopotu rozmawialem telefonicznie Temperatura oleju max 105 stop Olej taki zwykły ligui moly 4200 Pokaz zdjecie z parametrow jazdy i ile przeklamuje komputer.? Pewnie pokazuje z 2 litry za duzo. Kolejnym razem tempomat na te twoje 180kmh, min 10km jazdy stala prędkością i cyk fotka na koniec. Wtedy możesz przechwalać się wynikami z podaniem przeklamania kompa, bo jak na razie testy dziennikarzy motoryzacyjnych pokazuja vag czesto zaniza spalanie. Od ok 0.5l do nawet ok 1l. Edytowane 26 Lutego 2019 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #1036 Napisano 26 Lutego 2019 U mnie max 0.3 litra choć ostatnio dwa tankowania i idealnie 5.5 na kompie i z obliczeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1037 Napisano 26 Lutego 2019 Raczej przeklamuje O 2 czy 3 dziesiąte maksymalnie Raczej to nie jest przechwalanie Tylko zadowolenie ze samochod sie tak odwdziecZa spalaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1038 Napisano 26 Lutego 2019 Lejecie do 1szego odbicia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1039 Napisano 26 Lutego 2019 Ja tak Ale z tankowania mi sie zgadza dosc dobrze 150 ps to nie jest demon Ot auto do szkoły na zakupy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1040 Napisano 26 Lutego 2019 Ja prowadze statyski na motostat, i spalanie.realne mam jak na dloni oraz widac przeklamanie kompa. Silnik 1.4tdi cusb, a komp skromne min 20% zaniza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach