Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Dolek napisał:

Słyszałem o takich przypadkach, niektórzy twierdzą że to prawdziwa oszczędność :-)

Ja jak odebrałem auto i włączyłem to od dwóch lat zapomniałem że jest przycisk on/off.

Ja jak nie ma potrzeby to nie wlączam sprężarki. Nie tam z żadnych oszczędności (obok passata w garażu stoi quad który 'pali' mi 25l/100km) ale z przyzwyczajenia. Po co niepotrzebnie gonić sprężarkę i wentylator (na postoju na światłach), po drugie za suche powietrze też nie za zdrowe. W domu jak nie ma potrzeby też nie 'gonie' klimatyzacji 365/24/7. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, marcin232 napisał:

Ja jak nie ma potrzeby to nie wlączam sprężarki. Nie tam z żadnych oszczędności (obok passata w garażu stoi quad który 'pali' mi 25l/100km) ale z przyzwyczajenia. Po co niepotrzebnie gonić sprężarkę i wentylator (na postoju na światłach), po drugie za suche powietrze też nie za zdrowe. W domu jak nie ma potrzeby też nie 'gonie' klimatyzacji 365/24/7. 

Ja w domu nie mam więc nie używam :D

Oczywiście - zimą, w okresach przejściowych też miałem wyłączoną. Chodzi mi bardziej o to, że obecne sterowniki i tak ten kompresor "usypiają", i nie pracuje on non-stop.

2 godziny temu, chriso napisał:

ja wyłączam klimę parę km przed dojechaniem na miejsce:

1) żeby wyrównać temp (kwestie zdrowotne)

2) żeby osuszyć parownik (rzadsza konieczność jego dezynfekcji)

Wystarczy nie jeździć z temperaturami skrajnymi ;) Ja teraz mam ustawione 19*C bo i tak siedzę w bluzie etc. W B4-ce stosowałem tą procedurę - wyłączałem przed dojechaniem do domu, z parownika lała się woda strumieniami (taka specyfika SD7V16, że potrafił chodzić z ciśnieniem na ssaniu w okolicach 2 bar co dawało ujemne temperatury na parowniku) ale szybko z niej zrezygnowałem, bo nic nie dawało. Kupiłem butlę Incyduru, umyłem parownik nim i bieżącą wodą, i był spokój. Ozonowanie nie dało takiego efektu.

Mi jednak oczywiście chodziło bardziej o temat spalania - według mnie w dzisiejszych autach nie wiele to zmienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.04.2018 o 10:13, chriso napisał:

ja wyłączam klimę parę km przed dojechaniem na miejsce:

1) żeby wyrównać temp (kwestie zdrowotne)

2) żeby osuszyć parownik (rzadsza konieczność jego dezynfekcji)

Kurcze, nigdy nie gasiłem klimy w żadnym ze swoich samochodów. Przed dojazdem do klienta...Ty pamiętasz żeby gasić? Ja ja jadę w 5, 6 miejsc dziennie, to postępując jak Ty , gasiłbym klimę spoooro razy. Żeby osuszyć parownik...a po co? Dezynfekcje i tak robię co roku....czy rzadziej to raz na ...2 lata? Absolutnie nie chodzi mi o krytykę Twojego postępowania...jednak z mojego punktu widzenia nie widzę żadnych korzyść, a właściwie uciążliwość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj na drogach krajowych, niskie natężenie ruchu, prędkość do 110, aktywny tempomat w użyciu, kilka razy dynamicznie wyprzedzalem. Raczej spokojnie. 

 

IMG_20180412_210043.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trasa Warszawa-Wrocław, 150 na tempomacie. Chyba niezły wynik.

IMG-1453.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Verbrauch 120 km/h7,1 l / 100 km

Verbrauch 150 km/h11,0 l / 100 km

Verbrauch 180 km/h15,9 l / 100 km

Verbrauch 210 km/h21,6 l / 100 km

Verbrauch 232 km/h26,4 l / 100 km

Passat b8 1.8 tsi, pozd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@paolokos i inni posiadacze bitdi 

Jakie macie spalanie na D jak stoicie na światłach u mnie waha się od 0,9 do 1,1 l/h ? Czy to prawidłowe ? 

Na Biegu P, od 0,5 do 0,7 l/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na D/S jest 1.0 do 1.1 a na P zawsze 0.9, pozd. 

Edytowane przez paolokos
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2018 o 23:38, paolokos napisał:

Verbrauch 120 km/h7,1 l / 100 km

Verbrauch 150 km/h11,0 l / 100 km

Verbrauch 180 km/h15,9 l / 100 km

Verbrauch 210 km/h21,6 l / 100 km

Verbrauch 232 km/h26,4 l / 100 km

Passat b8 1.8 tsi, pozd. 

Skąd die Daten o Verbrauchu? ;)

B8 1,8TSI manual na pustej autrostradzie, tempomat najpierw na 150 potem na 170, przy 170 nie dałem rady odpowiednio długo utrzymać stałej prędkości, ale raczej wynik bardzo by się nie zmienił przy dłuższej jeździe:

 

IMG_20180416_212622.jpg

IMG_20180416_213709.jpg

Edytowane przez nosacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby porownac spalanie TSI vs TDI musielbyscie miec te auta obok siebie i jechac trasa obok siebie przez ten sam czas.

 

Wplyw na spalanie ma:

- rozmiar kol

- kierunek wiatru i sila wiatru 

- nachylenie drogi

- zuzycie bieznika

Prosty przyklad ..Passat Bitdi z Warszawy do Gdanska i jazda pod lekkie wiatr dala wynik 9,2l. Powrot z Gdanska , wyzsza predkosc, ale jest nazwijmy z gorki, z wiatrem 8,0 l.

 

Jeden wrzuci na tempomat 150 i spali mu 8,2 a innemu 10...

Dodam jeszcze temperatura na zewnatrz i cisnienie atmosferyczne.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja nic nie porównuję, tylko zastanowiło mnie to co wrzucił kolega Paolokos i postanowiłem zrobić swój pomiar. 

Co ciekawe różnica wysokości terenu to ok 25 metrów - jechałem w kierunku pod górę, ale nie ma to wielkiego znaczenia ponieważ po dystansie ok 30km średnia przestała się zmieniać bez względu na to czy teren opadał czy się podnosił, po prostu ilość górek i dołków się uśredniła.

Pogoda wczoraj też była niemal bezwietrzna. Rozmiar kół ma pomijalne znaczenie, bo jedziemy ze stałą prędkością, więc nie ma efektu zjadania energii przez moment bezwładności kół, rozmiar bieżnika chyba w 1,8TSI jest zalecany jeden (215?)

Moim zdaniem to jedyny sensowny pomiar jaki można wykonać, chwilowe wskazania takie jak pokazuje np autocentrum nic nie znaczą a średnia z jazdy po mieście też nie wiele znaczy, bo dla jednego jazda po mieście to stanie w korku w stolicy a dla innego przejazd przez 50cio tysięczną miejscowość. Zachęcam użytkowników do zrobienia podobnego pomiaru jak mój jeśli będziecie mieli ku temu okazję, ustawienie tempomatu na stałą prędkość na pustej autostradzie i zrobienie tych kilkudziesięciu kilometrów powoduje, że na pomiar nie ma wpływu styl jazdy - oczywiście duży wiatr też zaburzy pomiar, ale i tak mniej niż styl jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest wyliczane przez program, którym dysponuje jakaś gazeta motoryzacyjna, w tych obliczeniach nie ma właśnie błędu wiatru, wzniesień itd. Dobre do porównań. Na marginesie przy 180 dokładnie tyle wyszło testerom  z auto bilda, coś koło 15. Pomiary, które robimy to sobie można między bajki włożyć, wystarczy lekki wiaterek i różnica bardzo duża. Poszukam dla innych wersji Passata, jak znajdę to wrzucę do porównania. 

Passat B8 2.0 tdi 150 Ps

Verbrauch 120 km/h5,2 l / 100 km

Verbrauch 150 km/h8,1 l / 100 km

Verbrauch 180 km/h11,7 l / 100 km

Verbrauch 210 km/h15,9 l / 100 km

Verbrauch 220 km/h17,4 l / 100 km

Edytowane przez paolokos
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jest info, czy to są prędkości licznikowe czy wg gpsa? Licznik znacznie zawyża (260 km/h na liczniku to realnie 250 km/h i podobnie przy niższych prędkościach). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj może jeszcze raz mój post. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Macmaciek napisał:

Czy jest info, czy to są prędkości licznikowe czy wg gpsa? Licznik znacznie zawyża (260 km/h na liczniku to realnie 250 km/h i podobnie przy niższych prędkościach). 

Przy tych predkosciach prawie kazdy licznik zawyza o tyle. Przy 100 km/h w Arteonie mam roznice 2km z gpsem czyli 98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kriss555 napisał:

Przy tych predkosciach prawie kazdy licznik zawyza o tyle. Przy 100 km/h w Arteonie mam roznice 2km z gpsem czyli 98

Podałem przykładowo. Przy 100kmh na liczniku GPS pokazuje mi zwykle około 94. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, to jest zrobione specjalnie, ale co ciekawe kilometry przejechane liczy dobrze. No i w ciężarówkach Tacho też jest dokładne. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4/15/2018 o 23:38, paolokos napisał:

Verbrauch 120 km/h7,1 l / 100 km

Verbrauch 150 km/h11,0 l / 100 km

Verbrauch 180 km/h15,9 l / 100 km

Verbrauch 210 km/h21,6 l / 100 km

Verbrauch 232 km/h26,4 l / 100 km

Passat b8 1.8 tsi, pozd. 

Bzdury. Na autostradzie jeździłem właśnie średnią 150-160 i 11 jest wartością kosmiczną, nigdy nawet blisko takich wartości nie byłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nikt nie może się z tobą równać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności