Tobol Zgłoś #801 Napisano 26 Stycznia 2018 No i kultura pracy, większość ludzi raczej woli pod tym względem silniki benzynowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #802 Napisano 27 Stycznia 2018 Sam robię 22 tyś km Rok Z diesla jestem zadowolonym. Przy 150 -160 pali mi 7-7,3 PPrzy większym natężeniu byłoby mniej Sprawdzone z soboty na niedzielę trasa Łódź Wawa Średnią z pierwszego roku mam 5.3 Dpf jest owszem Ale 1.8 tsi ze swym przekombinowanym układem wtryskowym taki prosty nie jest Mi 1.8 tsi na testowaniu weekendowym palił 2.5 do 3 więcej. Sam Comfort mam z tym pakietem i niczego mi nie brakuje. główna roróżnica to brak skóry ekologicznej I chromiku udołu auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoo Zgłoś #803 Napisano 27 Stycznia 2018 Przy tym samym wyposazeniu, roznica w cenie miedzy 1.8 TSI a 2.0 TDI to 10 500zł (oba w DSG); jezdzac 22k na rok i przy roznicy w spalaniu na poziomie 2,5 litra mamy 550l wiec 2700zł - nijak sie to nie oplaca. Nie mowiac o tym ze TSI bedzie mialo lepsze osiagi i lepsza kulture pracy. Nie chodzi tez o to ze "DPF jest ale TSI tez sie psuje", a raczej o to ze DPF z zalozenia nie bedzie dzialac poprawnie przy takich przebiegach; jak ktos robi 40-50k rocznie to DPF dla niego nie jest problemem. No i w TDI jeszcze jest AdBlue ktore tez potrafi sie zepsuc a naprawa kosztuje 3-4k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #804 Napisano 27 Stycznia 2018 Nie bardzo wiem skąd wniosek, że "nijak" się to nie opłaca. Jaki okres zwrotu albo użytkowania przyjąłeś, jako opłacalny? Jaką relację wartości rezydualnych zakładasz, bo przyjmujesz że po roku cena sprzedaży TDI = TSI Generalnie porównanie Twoje niczego nie pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xellio Zgłoś #805 Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Wszystko zależy gdzie auto będzie eksploatowane trasą czy miasto. Ja celowo szukałem TDI 150 bo nie miała ad blue. Po 9 miesiącach użytkowania przejechaniu 36 tys km przeliczane spalanie mam 5,8L. Więc moim zdaniem spalanie spoko jak N Tak duże auto. Edytowane 27 Stycznia 2018 przez xellio Błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #806 Napisano 27 Stycznia 2018 Licząc ze TDI spali ok 10 zł mniej na każde 100 km to wyższa cena zakupu zwraca się po około 100.000 km. Czyli jakieś 4-5 lat przy 22 tys rocznie. Jak masz zamiar jeździć autem dłużej to faktycznie po tym okresie będzie taniej. O ile nie będziesz dokładał wyższej kasy na serwisowanie. No i oczywiście trzeba dodać niższa kulturę pracy o gorsze osiągi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #807 Napisano 27 Stycznia 2018 Te 2 litry to moim zdaniem zbyt optymistycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #808 Napisano 27 Stycznia 2018 Trzeba tez brac pod uwagę to ze w najbliższej przyszłości wjazd dieslem do dużych miast zacznie być kosztowny. Niestety Ale gnojowniki Poprostu umierają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #809 Napisano 27 Stycznia 2018 No umieraja tsi na rynku też jakoś nie wzbudzają. 1 .8 jakoś też wszedł w fazę zmierzchowĄ Mi po odliczeniu kosztów różnica wychodzi 7 tyś. Przy spalaniu t si 8 do8.5 wychodzi mi 15zl różnicy Czyli jakieś 45tys km trzeba żeby wyjść na zero Diesel ma pewne plusy . Jeżeli ktoś pisze że t si są wyraźnie prostsze niż tdi to się może zdziwic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #810 Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Raczej ja jesli mam uciec z tdi to będzie coś raczej z okolic mazdy czy hybrydy toyoty Jeśli benzyna to prosta A nie silnik z 8 wtrydwunmasa dwum czy gpf Edytowane 27 Stycznia 2018 przez galux20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #811 Napisano 27 Stycznia 2018 23 minuty temu, galux20 napisał: No umieraja tsi na rynku też jakoś nie wzbudzają. 1 .8 jakoś też wszedł w fazę zmierzchowĄ Mi po odliczeniu kosztów różnica wychodzi 7 tyś. Przy spalaniu t si 8 do8.5 wychodzi mi 15zl różnicy Czyli jakieś 45tys km trzeba żeby wyjść na zero Diesel ma pewne plusy . Jeżeli ktoś pisze że t si są wyraźnie prostsze niż tdi to się może zdziwic Mi nie chodzi o konkretny silnik , sam mam jeszcze a3 8V z 2.0 tdi. Chodzi mi l rodzaj paliwa. Poruszam się trochę po świecie i widzę ze już w wielu stolicach jazda dieslem jest bardzo droga. To chciałem przekazać , nie wyższość tdi nad tsi bądź odwrotnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #812 Napisano 27 Stycznia 2018 Stopień skomplikowania t si dosciga powoli tdi. Dojdzie jeszcze urealnienie badań spalin i okaże się że taka oczywista przewaga się zniweluje Faktem jest że przy 20 tyś km to można się zastanowić co brac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KUBAG Zgłoś #813 Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Trasa S3 jest w budowie. Wymuszona jest powołana jazda. Stąd wynik 5.3 l/100km. W normalnych warunkach spalanie 7 l w trasie jest możliwe przy płynnej jeździe. Edytowane 27 Stycznia 2018 przez KUBAG Uzupełnienie.Odcinek pomiarowy ok. 70km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #814 Napisano 27 Stycznia 2018 Ładny wynik Przy tdi jazda70 do 90 na 30 km zdarzyło mi się zjeść do3.6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #815 Napisano 28 Stycznia 2018 Jeżeli mi w tdi wychodzi spalanie 5 do 5.5 To czy w1.8 t si spokojnie miescilbym się w 7 do 7.5 Jeżeli tak to jest nad czym myśleć Jazda na KRAJOWKACH do 100 km H Autostrady 150 km H Non stop podwozenie dzieci do szkoly Miasto 100 tys Jest jeszcze 1.4 t si 150 ps CIUT tańszy a chyba mniej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #816 Napisano 28 Stycznia 2018 W 1.4 T si dochodzi jeszcze dołączenie cylindrów Czy na 100 proc nigdy nie zawiedzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #817 Napisano 28 Stycznia 2018 5 godzin temu, galux20 napisał: Jeżeli mi w tdi wychodzi spalanie 5 do 5.5 To czy w1.8 t si spokojnie miescilbym się w 7 do 7.5 Jeżeli tak to jest nad czym myśleć Jazda na KRAJOWKACH do 100 km H Autostrady 150 km H Non stop podwozenie dzieci do szkoly Miasto 100 tys Jest jeszcze 1.4 t si 150 ps CIUT tańszy a chyba mniej pali Mi w TSI wychodzi z 6500 km średnia 8,5. Przy tym samym stylu jazdy w TDI miałem 6,5. Oczywiście ze zejdziesz na 5-5,5 a ja zejdę czasem na 6,5-7. Liczy się średnia długookresowa bo tylko ona jest miarodajna. Czyli około 10 zł na każde 100 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaros Zgłoś #818 Napisano 28 Stycznia 2018 (edytowane) Trasa Livigno - Bielsko-Biała, pełny bagażnik, bez boxa, 2+2, tryb normal ,raczej przepisowo, prędkości dozwolone przekraczane o max 10-15 km/godz. jak zawsze korek przy wjeździe do Niemiec, sam się zdziwiłem ( w drugą stronę 8,0 przy niższej prędkości - śnieg w Czechach i Szwajcarii , ale większy korek) Alltrack 2.0TSI Edytowane 28 Stycznia 2018 przez jaros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KUBAG Zgłoś #819 Napisano 29 Stycznia 2018 Dnia 28.01.2018 o 08:41, galux20 napisał: Jest jeszcze 1.4 t si 150 ps CIUT tańszy a chyba mniej pali Być może i mniej. W manualu 1.8 TSI ma moment obrotowy 320Nm, 1.4 - 250Nm. Nigdy nie miałem okazji jeździć 1.4 ale myślę sobie, że taka różnica momentu musi być zauważalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maryjan Zgłoś #820 Napisano 4 Lutego 2018 A to moje spalanie po 3 tyś km. Jazda 50/50, miasto 180 tyś mieszkańców, korki. Na drugim zdjęciu dzisiejsza trasa, połowa ekspresowka. Jazda normalna ani PSJ ani wyścigi. W aucie 2 osoby dorosłe i 2 dzieci. Jestem bardzo zadowolony ze spalania jak i z tego silnika. Dla mnie dynamika spoko, nie mam problemow zeby wyprzedzic tira czy innego zawalidroge. System odlaczania tłokow pracuje praktycznie niezauwazalnie, gdyby nie komunikat na wyświetlaczu nie wiedziałbym ze akurat działa w danym momencie. Wcześniej miałem Octavię 1.9 tdi bxe i góra litr mniej paliła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach