Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

Każdemu co innego ;-) Ja raczej preferuję dynamiczny styl jazdy i aktualnie mając 2.0 TDI 140KM "nie udaje mi się" zejść ze średnim spalaniem poniżej 7 l/100km - bo po co?

Odczuwam większą frajdę z szybszej jazdy niż to, że po podróży średnie spalanie wyniesie 4,5 l/100km - zresztą nigdy nie sprawdzam tego :-)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

To może być bardziej interesujący temat :-)

A zarazem niebezpieczny. Jeszcze ktoś się zabije próbując udowodnić, że jest najszybszy. A może wątek, kto osiągnął najwyższe spalanie i w jaki sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@adamoz

Demonizujesz moim zdaniem. Czy uważasz, że gdyby taki program jak TopGear czy TGT odniósłby popularność pokazując „oszczędne” samochody i sposoby eko-drivingu? ;-)

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, żartowałem oczywiście. Im więcej tematów na forum tym lepiej. Taki temat z v max, najlepiej jeszcze z filmikiem nagranym przez pasażera byłby fajny. Taka przeciwwaga do ostatniego zalewu postów ze spalaniem tdi 150KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w czym problem

 

robie miesięcznie autami 10 tys km

i nie uważam żeby jazda na krajówkach 100 a na autostradach 150 za mało dynamiczną

wręc uważam że to ciut za dużo jeśli chodzi o bezpieczenstwo swoje i innych .

 

ja auta traktuje jako narzędzie do pracy

a nie upajania się czymkolwiek

dla przyjemności to ja mogę pojezdzić po górach rowerem.

 

a jeśli ktos traktuje jazdę na krajowej drodze jako nieustanne hamowanie i przyspieszanie to ja dziękuję-na 100km zysk 5-10 min ulala.

 

mam inną osobówkę z 400nm momentem i tym jeżdzi się sympatycznie

aha no i w dostawczaku v190 ps-no ale tu idzie średnio 11-12 litrów ropy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

zresztą układ kierowniczy i zawieszenie passata DYSKWALIFIKUJE go do dynamicznej i bezpiecznej jazdy

do passata brałbym x4 dla bezpieczeństwa

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...ja auta traktuje jako narzędzie do pracy a nie upajania się czymkolwiek dla przyjemności to ja mogę pojezdzić po górach rowerem...

 

Dlatego napisałem: "Każdemu co innego". Znasz to powiedzenie: "jeden lubi pomarańcze a drugi jak mu nogi śmierdzą" :P

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

... zresztą układ kierowniczy i zawieszenie passata DYSKWALIFIKUJE go do dynamicznej i bezpiecznej jazdy

do passata brałbym x4 dla bezpieczeństwa ...

 

Nie znam się na tym o czym piszesz, ponieważ auta, którymi jeżdżę są zawsze najlepszej marki. Jakiej?

To auta marki: Służbowe :P. Oto ich zalety:

 

- Auto służbowe przyśpiesza o wiele szybciej, osiąga większą prędkość, a zużycie paliwa nie gra istotnej roli.

 

- Służbówka pokonuje spowalniacze z o wiele większą prędkością niż prywatne.

 

- Błoto, dziury, niedostępne tereny nie są dla służbówki najmniejszym problemem.

 

- Służbówka ma o wiele lepsze (wytrzymalsze) zawieszenie niż auto prywatne.

 

- Autem służbowym o wiele lepiej przewozi się drewno, kartofle, cegły i inne materiały budowlane.

 

- Najlepszym sposobem aby pozbyć się w służbówce niepokojących szmerów i odgłosów jest podgłośnienie radia.

 

- Jadąc autem służbowym wszystkie znaki drogowe i ograniczenia są tylko wartościami umownymi i pod żadnym pozorem nie należy się do nich ściśle stosować.

 

- Auto prywatne jest zdecydowanie mniej odporne na zimno i wszelkiego rodzaju opady tak wiec w odróżnieniu od służbówki musi ono stać w garażu.

 

- Domowy inwentarz z niestrawnością o wiele lepiej znosi wycieczki do weterynarza gdy jedzie autem służbowym

 

- Zapalone kontrolki stanu oleju, przegrzania silnika, ciśnienia opon itp. w aucie prywatnym zmuszają do natychmiastowej interwencji. W służbówce taki pośpiech nie jest konieczny.

 

- Auto służbowe nie jest wybredne, pojedzie na najtańszej benzynie z domieszkami, oraz na oleju ze smażalni.

 

- Stosowanie wszelkiego rodzaju środki ochrony karoserii, tapicerki itp. jest w prywatnym aucie obowiązkiem, a w służbowym tylko zbędną fanaberią.

 

- Autem służbowym wspaniale jeździ się w cyklu miejskim gdyż posiada tzw. niewidzialną tarczę, chroniącą Cię przed jakąkolwiek odpowiedzialnością cywilną

 

- Inni użytkownicy drogi czują respekt do użytkowników aut służbowych i grzecznie ustępują im drogi.

 

- Różnego rodzaju pokrowce na fotele, ozdobne dekle, spojlery i inne pierdoły są totalnie zbędne. Służbówka i bez nich będzie jeździć najwydajniej.

 

- Montowanie sportowego wydechu, wszelkiego rodzaju chipów, niskoprofilowych felg, podtleneków azotu, strumiennic i innego drogiego badziewia jest w służbówce głupotą, gdyż i bez tego auto służbowe będzie najszybsze.

Edytowane przez multisync

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w czym problem

 

robie miesięcznie autami 10 tys km

i nie uważam żeby jazda na krajówkach 100 a na autostradach 150 za mało dynamiczną

wręc uważam że to ciut za dużo jeśli chodzi o bezpieczenstwo swoje i innych .

 

ja auta traktuje jako narzędzie do pracy

a nie upajania się czymkolwiek

dla przyjemności to ja mogę pojezdzić po górach rowerem.

 

a jeśli ktos traktuje jazdę na krajowej drodze jako nieustanne hamowanie i przyspieszanie to ja dziękuję-na 100km zysk 5-10 min ulala.

 

mam inną osobówkę z 400nm momentem i tym jeżdzi się sympatycznie

aha no i w dostawczaku v190 ps-no ale tu idzie średnio 11-12 litrów ropy

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

zresztą układ kierowniczy i zawieszenie passata DYSKWALIFIKUJE go do dynamicznej i bezpiecznej jazdy

do passata brałbym x4 dla bezpieczeństwa

 

Chyba za bardzo przejąłeś się tym tematem. Nikomu nie musisz nic udowadniać i tłumaczyć co tobie sprawia przyjemność. Zresztą kupując jedną z najsłabszych wersji silnikowych nie powinieneś nawet oczekiwać, że auto zapewni ci jakiekolwiek wrażenia z jazdy.

 

Stwierdzenie, że zawieszenia passata dyskwalifikuje go do dynamicznej i bezpiecznej jazdy to gruba przesada (po co kupiłeś takie auto??). W trybie sport dcc fajnie usztywnia zawieszenie i kiere i da się dynamicznie pokonywać zakręty, nie ma z tym problemu. W comfort rzeczywiście trochę buja, ale też nie ma dramatu. Nie wiem jakie masz zawieszenie w twoim prawie nic nie palącym tdi, ale moje daje radę. Zresztą obiektywnie patrząc zawieszenie jest porównywalne do innych aut tej klasy. Być może mondeo trochę lepiej się sprawuje. Miałem poprzednio focusa, który jeśli chodzi o prowadzenie jest stawiany za wzór i nie czuję aby passat był o wiele gorszy. Zresztą passat to typowe auto do przemieszczania a nie sportowej jazdy, nie wiem więc skąd te wybujałe oczekiwania odnośnie dynamicznej jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....ja tylko chciałem się pochwalić wakacyjnym wyjazdem :oops: ....a tu taka burza :lol przepraszam za to niskie sapalanie...hehe już więcej się to nie powtórzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, spoko. O to chodzi w tym wątku. Ale czasami mógłbyś dać popić tdi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pogoni za wspólną misją najniższego spalania w 2.0 TDI 150KM:lol Przedstawiam ostatni wynik z trasy Radzyń podlaski-Biała Podlaska Tryb: Normal, jazda spokojna prędkość nie przekraczała 110km/h. Wynik potwierdzony przy dystrybutorze:695::695::695: 20170821_114255.jpg

Wiadomo nie jeżdżę tak na codzień ale moim zdaniem na auto o takich gabarytach wynik super:688:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy można wykalibrować jakoś wskazania komputera vs to co dystrybutor tzn u mnie przekłamuje do 0,4 litra ? To normalne ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie czy można wykalibrować jakoś wskazania komputera vs to co dystrybutor tzn u mnie przekłamuje do 0,4 litra ? To normalne ? :)
VCDS i tam można skorygować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daro1978 a powiesz gdzie dokładnie to zrobić ? i jak to zrobić? :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

@daro1978 chldzi mi o instrukcje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pogoni za wspólną misją najniższego spalania w 2.0 TDI 150KM Przedstawiam ostatni wynik z trasy Radzyń podlaski-Biała Podlaska Tryb: Normal, jazda spokojna prędkość nie przekraczała 110km/h. Wynik potwierdzony przy dystrybutorze Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 20170821_114255.jpg Wyświetleń: 45 Rozmiar: 41.1 KB ID: 154826

Wiadomo nie jeżdżę tak na codzień ale moim zdaniem na auto o takich gabarytach wynik super

 

no nieźle, jak na automat tym bardziej, a bałem się wziąść bo myślałem, że będzie palił dużo więcej. Gdyby jeszcze nie było DPF to jeszcze mniej..Octavia I mi paliła 3.8 na takiej trasie i przy 70-90/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wziąść

 

Wziąć :P nawet słownik podpowiada jak to napisać:P

Sorry czepiam się ale dbajmy o nasz język:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o spalanie i podjety temat to 260 km/h na niemieckiej autostradzie - wg mnie jest tam ograniczenie. Niestety nie sprawdzilem ile to daje na GPS ale mam 19" takze nie powinno byc duzego przeklamania. Dodatkowo gdy zalalem w niemcowni paliwo 102 Ultimate wydawalo mi sie za auto mniej spalilo, ale moze to byc jedynie autosugestia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 260 zatrzymuje się wskazanie na liczniku. Niestety nie miałem GPSa, żeby sprawdzić, ile to daje w rzeczywistości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli chodzi o spalanie i podjety temat to 260 km/h na niemieckiej autostradzie ...

 

Przy 260 zatrzymuje się wskazanie na liczniku ...

 

Takie klimaty lubię :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetne porównanie. Pokazane są różne aspekty użytkowania TSI i TDI. Mam pytanie do użytkowników TDI. Skąd w tym porównaniu wyszło tak duże spalanie TDI? Ja podobne spalanie uzyskałem jadąc stałą prędkością na autostradzie na ACC 160 km/h, zimą z boxem na dachu, 4 osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem (czyli ok. 9.3 l/100 km i to było moje największe spalanie w TDI). Nie sądzę, że to np. wypalanie DPF tak zwiększyło spalanie.

Ja porównując 1.8 TSI i 2.0 TDI 150 KM w podobnych warunkach i przy moim stylu jazdy uzyskałem różnice w spalaniu ok. 3 l/100km.

 

EB6ryYRP04Ddi9ETPm8-5hmfSKuOLFhwDobL_RiZbnVw7q9ihcvzMLlIF3PwWrSm9p2Rhe2ozTli_he7mMJGWRYg_Q8FivlU.jpg

A tu poniżej spalanie zimą, krótkie 3-4 km odcinki, 100% miasto (8.7 l/100 km).

20170117_075359.jpg

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to średnie spalanie w TDI wynika z krótkiego odcinka trasy a na nim: korek, test elastyczności, test głośności na postoju. To wszystko jest w stanie wygenerować taki wynik.

 

Aktualnie jeżdżę 2.0 TDI 140KM i poranna jazda do biura (W-wa) daje podobne spalanie jak w tym teście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności