KrakAn Zgłoś #641 Napisano 17 Sierpnia 2017 Wyjazd do Chorwacji w 5 osób + dużo bagażu. Spokojna jazda drogami lokalnymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #642 Napisano 17 Sierpnia 2017 6 L w trasie spokojnie zrobisz ale na krajowkach. Ja w 2.0 tsi po wyjeździe z salonu bez problemu zrobiłem 6.8L na krajowce. Ale 6 L na autostradzie to tylko z prędkościami niższymi niż autostradowe. Ja wyjeżdżam na autostradę po to aby szybko pokonać dany odcinek więc jadę z prędkością dozwolona na autostradzie ewentualnie + 10 km/h. Jeśli miałbym jechać 120 na autostradzie to wolę pojechać krajową bo te 110 spokojnie można lecieć i będzie niewiele dłużej a taniej. Więc te oszczędności przy tsi są pozorne bo po prostu musisz jechać wolniej niż dieslem. nie wiem czy az jest tak jak mowisz. bo roznica w spakaniu miedzy predkoscia 120 a 140 jest znaczna. przynajmniej w TDI. co najmniej 1-1.5l a porownujac do skroconego czasu dojazdu to jest dosc niska oczednisc czasowa. jezeli jade 60km trasy, to roznica to z 3-5minut - - - - - aktualizacja - - - - - [emoji1305] widze ze wycinasz z kontekstu jak TVPInfo. dla Twojej imformacji fragment o nie jezdzeniu jak pizda tyczyl sie jazdy w miescie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #643 Napisano 18 Sierpnia 2017 PS Zawsze mnie ciekawiło, jak sprawę ogrzewania i chłodzenia rozwiązano w samochodach elektrycznych, ale nigdy do tego stopnia, by zapytać o to googla. Grzałka elektryczna oczywiście. W elektryku tez są grzejące się elementy - baterie i silnik ale nie w takim stopniu jak silnik spalinowy. Sprawia to, ze w zimę zasięg elektryka kurczy się jeszcze bardziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #644 Napisano 18 Sierpnia 2017 Nagrzewnica jest też w naszych spalinowych B8 Dlatego w zimie ciepłe powietrze wieje praktycznie po 2 minutach.BTW ja często ustawiam 25-26oC jak na zewnątrz jest ponad 30oC. Klima wtedy nie dmucha mocno bardzo zimnym powietrzem, tylko powoli dostosowuje temperaturę wewnątrz, jak osiągnie, to wtedy znowu o stopień w dół i tak do 22 Ale po to wprowadzili 2/3/4 strefowe klimy żeby każdy miał jak chce bo różne są upodobania 22 stopnie jako default - jest po to bo to jest temperatura przy ktorej cialo ludzkie dobrze sie czuje - oczywiscie sa odchylenia kobiety, mezczyni, rasy itp. ale to nie zmienia faktu ze 22 stopnie jest temp referencyjną celowo. jazda w 25 stopni to chyba tylko u chudych sie sprawdza - bo normalnie to juz jest cieplo przy tej temperaturze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #645 Napisano 18 Sierpnia 2017 ja też wybieram mniejsze zło, bo jak na zewnątrz jest 30+ stopni to zawsze ustawiam ok. 5stopni mniej w aucie nawet jeśli to ma być 25stopni. Z takiej prozaicznej przyczyny że zaraz mam katar albo przeziębienie jak wchodzę z gorącego w miejsce gdzie mocno i zimno dmucha. Moją metodą na rozgrzane wnętrze auta jest włączenie "AC MAX" i zaczekanie 2-3 minuty poza autem (wiem że policja może za to karać [stanie z włączonym silnikiem], ale olewam to), później wchodzę i ustawiam te -5; 6 stopni poniżej temp. zewnętrznej, po to żeby jak wysiądę nie mieć znowu szoku termicznego, no i nie lubię jak wiater hula po kabinie Dodatkowo jeśli ustawisz nawet 27 stopni a czujnik wykrywa temperaturę wyższą, to nie będzie grzał - ale chłodził tylko z mniejszą intensywnością. Ale ile nas tutaj na forum tyle sposobów używanie klimy - mój polecam osobom z niską odpornością i często się przeziębiającym Pięknie uzupełniają też AC wentylowane stołki, one oczywiście wieją powietrzem z kabiny nie z AC, ale dzięki temu człowiek nie przykleja się do siedzenia w upalny dzień ale dobra, koniec OT:offtopic: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #646 Napisano 18 Sierpnia 2017 Klima powinna być ustawiona na kilka stopni mniej niż temp. na zewnątrz. Przy zewnętrznej temp. + 30 st. C może to być np. 25-27 stopni C i później ewentualnie lekkie obniżenie temperatur. Przy + 25st. C na zewnątrz można ustawiać klimę w okolicach +20-22 st. C. Nie powinno ustawiać się za dużych różnic temperatur (wewn / zewn). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #647 Napisano 18 Sierpnia 2017 ale gdzie jest napisane że 22stopnie jest temperaturą docelową? Ja użyłem tej wartości, bo dla mnie akurat jest to najbardziej komfortowa temperatura, ale przy założeniu że na zewnątrz nie jest więcej niż ok. 27oC. Badań medycznych akurat było sporo na ten temat i jak wpiszesz w google to wszyscy "lekarze" doradzą ostrożne obchodzenie się z klimatyzacją i unikanie wysokiej amplitudy. Klimatyzacja automatyczna różni się tym od manualnej, że możesz zadać jej konkretną temperaturę do osiągnięcia w kabinie, którą jest w stanie utrzymać ciągle, bez konieczności Twojej ingerencji w ustawienia temperatury. Automat sam zarządza siłą i temperaturą nawiewu. W Manualu ustawisz sobie 3 kreski na niebieskim polu i wieje Ci ze stałą temperaturą, ale po pewnym czasie musisz podnieść temperaturę na pozycję między czerwono a niebiesko (+ - kreska w którąś stronę) właśnie po to żeby za bardzo nie obniżyć tej temperatury. Natomiast regulacja temperatury o której tutaj piszemy o stopień czy 2 zależy tylko i wyłącznie od preferencji danego użytkownika i temperatury jaką chce odczuwać. (KROPKA) Lekarze udowadniają natomiast, że z medycznego punktu widzenia nie zdrowe jest narażanie organizmu na duże różnice temperatur, łatwo wtedy o przeziębienie, anginę itp. Szczególnie w czasie upałów kiedy układ immunologiczny jest i tak osłabiony. Ale jak już pisałem każdy jest inny i ma inny układ immunologiczny oraz komfort termiczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #648 Napisano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Posługuję się wiedzą medyczną (ogólne wskazania lekarskie w tym zakresie) oraz własnym doświadczeniem z wieloletniego używania klimatyzacji automatycznej. Nie ma pojęcia "domyślne ustawienie temperatury w samochodzie". Człowiek nastawia temperaturę zgodnie z własnymi potrzebami i własnym rozumem. Ustaw sobie twoją domyślną temperaturę +22 st. C w 35-38 stopniowym upale. I daj znać jak to przeżyłeś wsiadając i wysiadając i kolejny raz .... Może masz bardzo odporny organizm. Klima nie ma dmuchać zimnym powietrzem aby kogoś mogło przewiać. Klimatyzacja ma zapewnić komfort a nie +22 st. C. Żeby nie było że temp. ustawiana w klimatyzacji jest tematem to ustawienie temperatury wpływa na zużycie paliwa. Edytowane 18 Sierpnia 2017 przez d7d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #649 Napisano 18 Sierpnia 2017 (edytowane) Posługuję się wiedzą medyczną (ogólne wskazania lekarskie w tym zakresie) oraz własnym doświadczeniem z wieloletniego używania klimatyzacji automatycznej.Nie ma pojęcia "domyślne ustawienie temperatury w samochodzie". Człowiek nastawia temperaturę zgodnie z własnymi potrzebami i własnym rozumem. Ustaw sobie twoją domyślną temperaturę +22 st. C w 35-38 stopniowym upale. I daj znać jak to przeżyłeś wsiadając i wysiadając i kolejny raz .... Może masz bardzo odporny organizm. Klima nie ma dmuchać zimnym powietrzem aby kogoś mogło przewiać. Klimatyzacja ma zapewnić komfort a nie +22 st. C. Żeby nie było że temp. ustawiana w klimatyzacji jest tematem to ustawienie temperatury wpływa na zużycie paliwa. a) domyslna temperature Climatronic w VW to 22 stopnie REPLIKACJA: 1. dajesz LO lub HI na jednej lub 2 stronach 2. naciskasz AUTO 3. climatronic wraca do domyslnej temperatury 22 stopnie b) jezeli bedzie na zewnatrz 40 stopni, dalej bedziesz twierdzil ze 35 stopni w aucie to przyjemna temperatura? gwarantuje Ci ze bedziesz spocony jak swina w aucie - i nie pomoze Ci te 5 stopni roznicy. klima nie dmucha zimnym powietrzem - tylko powietrzem o okreslonej temperaturze, to ze jest Ci zimno - to jest tylko wrażenie - jezeli przebywales wczesniej na zewn z o wiele wyzsza temperaturą. co nie zmienia faktu - ze Twoja teoria jest lekko nie-naukowa - bo zapominasz o tym ze - to nie wrazenie temperatury powoduje uczucie pocenia, tylko okreslona temperatura vs temperatura ciala. wiec zapewniam Cie ze jest jeszcze cos takiego jak: - temperatura scinana bialka (czlowiek to tez białko) - jest stała to tyle w temacie. mozesz sobie ustawiac temperatury jak tam chcesz, nic mi do tego. ja tylko posluguje sie faktami a Ty zaslyszanymi bajkami Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez tjord Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #650 Napisano 18 Sierpnia 2017 Pomiar spalania świeżego silnika 2.0 tsi 220 KM. 300 km to spokojna jazda krajowka + kilka dynamicznych wyprzedzen. Reszta to krótkie odcinki miejskie po 2-3 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #651 Napisano 19 Sierpnia 2017 Ja sie zastanawiam jak Wy jeździcie skoro potraficie zejść ze zużyciem w tdi poniżej 5l. Teoretycznie silnik jaki mam powinien być jednym z bardziej ekonomicznych ale jaka to dla mnie przyjemność jechać na drodze jak niedzielny kierowca. Chyba że sobie jakieś testy urządzacie Ja mam średnie zużycie (długookresowe) na poziomie 6,5l i jestem zdania że przy automacie to i tak mega wynik. W poprzednim aucie (Mazda6) z silnikiem deasla i manulną skrzynią miałem 7,6 L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #652 Napisano 20 Sierpnia 2017 Na A1 stała prędkość 140-150 /h - spalanie średnie 7.1 , 3 osoby + bagaże ,pół baku. Przy 70-90/h po szosie średnie wychodzi zawsze 4,7-4,8 /h . Opony 235. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #653 Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Na A1 stała prędkość 140-150 /h - spalanie średnie 7.1. U mnie stała prędkość 160 km/h, autostrada A2 (na pokładzie 4 osoby+ bagaże). Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez anton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #654 Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Panowie to nie temat do dyskusji o klimatyzacji itp, tylko przypominam tytuł "Passat B8 Pomiar spalania". Wracamy do tematu, każdy post nie związany z tematem nagradzany będzie ostrzeżeniem. Niektórzy koledzy się zagalopowali, radzę przypomnieć sobie podstawowe zasady netykiety i regulaminu forum, gdyż przy kolejnej kresce automatycznie wskakuje . P.S. Jak już macie takie ciśnienie, sprzeczajcie się i ubliżajcie sobie poprzez prywatne wiadomości, bądź inne środki komunikacji, bo u Nas takie zachowanie jest niedopuszczalne i będzie karane. Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xellio Zgłoś #655 Napisano 24 Sierpnia 2017 Spalanie w moim Passacie 2.0 TDI 150KM DSG. Auto odebrane w pod koniec kwietnia 2017 obecny przebieg prawie 16tkm koła 18 cali. Spalanie długookresowe oceniam jako bardzo dobre jak na tego typu auto. Ostatnie spalanie z 221km to 170km w trasie reszta dojazdy po warszawie poza godzinami szczytu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #656 Napisano 30 Sierpnia 2017 Pochwalę się tegorocznym wynikiem spalania z wakacji bo aż mnie zaskoczył...3 osoby plus bagaż jak auto zatankowane w Gorzyczkach na bipi...doleciało na jednym baku do ...Rimini 1200km przy bardzo ciekawej średniej jazdy mówie może to zaleta super paliwa ultimate, więc na włoskim zwykłym paliwie z powrotem wyszło tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multisync Zgłoś #657 Napisano 30 Sierpnia 2017 Widzę, że chyba wszyscy jeżdżący TDI 150KM mają jakąś wspólną misję pogoni za niskim spalaniem Dobrze, że zamówiłem TSI 220KM to takie zjawisko mnie ominie Jestem raczej jak Jeremy Clarkson - auto ma rozpalać emocje i dawać frajdę z jazdy a przy tym grzmieć wysokimi obrotami :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #658 Napisano 30 Sierpnia 2017 Widzę, że chyba wszyscy jeżdżący TDI 150KM mają jakąś wspólną misję pogoni za niskim spalaniem Dobrze, że zamówiłem TSI 220KM to takie zjawisko mnie ominie Jestem raczej jak Jeremy Clarkson - auto ma rozpalać emocje i dawać frajdę z jazdy a przy tym grzmieć wysokimi obrotami :-) zero pogoni za spalaniem, po prostu taka jazda i fajny wynik, faktycznie silnik TDI 150KM to wół roboczy na trasy a nie auto do zachwycania się osiągami... chociaż mega tragedii nie ma (232km/h na niemieckiej:) autostradzie, może nowy wątek ile kto poleciał swoim paskiem:) zamiast spalania) zaletą jest rzadkie tankowanie a przy przebiegach ok 45tys rocznie ma to swoją zaletę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #659 Napisano 30 Sierpnia 2017 zacznijmy od tego że zawieszenie i układ kierowniczy nie predysponuje passata do rozpalania wyobrażni. co z tego że wsadzimy silnik 300km skoro to auto nadaje się tylko do szybkiej jazdy na autostradzie. w piątek żona pojechała do stronia śląskiego z konina wyszła jej średnia 4,5 po drodze obwodnica ostrowa od oleśnicy do kobierzyc ok 130 kmh a do stronia przez złoty stok[łukami na których zginoł bubel] w niedziele wracalismy przez szczeliniec wałbrzych. ja kierowałem na 2pasmówkach to tak pod 150 kmh reszta do 100kmh średnia mi wyszła 5,2 przy czym odcinek stronie -książ to raczej jazda na 2-3-4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multisync Zgłoś #660 Napisano 30 Sierpnia 2017 (edytowane) zacznijmy od tego że zawieszenie i układ kierowniczy nie predysponuje passata do rozpalania wyobrażni.co z tego że wsadzimy silnik 300km skoro to auto nadaje się tylko do szybkiej jazdy na autostradzie... na 2pasmówkach to tak pod 150 kmh reszta do 100kmh ... Każdemu co innego Ja raczej preferuję dynamiczny styl jazdy i aktualnie mając 2.0 TDI 140KM "nie udaje mi się" zejść ze średnim spalaniem poniżej 7 l/100km - bo po co? Odczuwam większą frajdę z szybszej jazdy niż to, że po podróży średnie spalanie wyniesie 4,5 l/100km - zresztą nigdy nie sprawdzam tego :-) - - - - - aktualizacja - - - - - ... może nowy wątek ile kto poleciał swoim paskiem:) zamiast spalania... To może być bardziej interesujący temat :-) Edytowane 30 Sierpnia 2017 przez multisync Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach