Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

Po 11 tys km mam średnie spalanie 11.2 litra. 2-3 tysiące zrobiłem po autostradzie.

Jadać szybko - czyli utrzymując 200+ km/h a po wyhamowaniu dobijając do 200 z pedałem w podłogę spalanie ze zbiornika miałem 16.2 l.

6 biegów mi nie przeszkadza - ale zbiornik mógłby mieć 90 litrów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 biegów mi nie przeszkadza - ale zbiornik mógłby mieć 90 litrów
a z Ciekawości ile litrów Ci weszło max? W TSI 220 po "wyzerowaniu" licznika km do przejechania zwykle wlewam 71-73 litry do drugiego odbicia. Z tego co czytam to w TDI potwierdza się książkowe 66l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U każdego z tym silnikiem tyle wchodzi. Z tego co kojarzę to chyba wszystkie silniki bez adblue maja większe baki bo producent nie chciał pozostawiać pustej przestrzeni po zbiorniku adblue ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powrót z Zakopanego. 4 rano, 5 osób i lekkie bagaże. Zakopianka bez korków, A4 do Wrocławia 140kmh, potem kawałek do Świdnicy. Ja tam jestem super zadowolony129e7258e684754f2367c53de1aa04c4.jpg

 

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wypowiedzi Tobol-a dodam - z moich obserwacji - samochody z napędem 4x4 też mają mniejszą pojemność, zbliżoną do tej z katalogu. pozostałe mają "gratis".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... zwykle wlewam 71-73 litry do drugiego odbicia

 

Jak dla mnie to sama korzyść - zwłaszcza kiedy tankuje się przed urlopem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej :) chociaż dziwi mnie to, że w żadnych materiałach technicznych VW nie pojawia się prawdziwa pojemność baku w 2.0 TSI, tylko wszędzie 66l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak najbardziej :) chociaż dziwi mnie to, że w żadnych materiałach technicznych VW nie pojawia się prawdziwa pojemność baku w 2.0 TSI, tylko wszędzie 66l

 

A nie jest tak, że prawdziwa , ta homologowana pojemność jest właśnie 66 litrów a można wlać więcej bo:

- są rury przelewowe, odpowietrzniki itp..?

- zbiornik nie powinno się wypełnieć do 100% fizycznej pojemności? np. powinna zostać przestrzeń nie zalana paliwem (na rozszerzalność lub coś innego) ?

- podaje się bo do ciężaru samochodu liczy się zbiornik wypełniony w 80% a teraz walczy się z "nadwagą" nie podają fizycznej pojemności zbiornika bo to się nie opłaca ? I dlatego nigdzie tej wyższej nie ma ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się z tym. Z tym że ja nie przelewam baku tylko do pierwszego drugiego odbicia leje. Koledzy z TDI jak jeden mąż potwierdzają że nie udało im się wlać ponad 66l. W TSI (przynajmniej 2.0) wiele osób potwierdzalo wyniki w okolicach 70l

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim forum koledzy piszą, że do tdi 150 wlewali nawet do 69 litrów, pozd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no możliwe, ale na pewno "coś" w tym jest że na prawdę bez wysiłku te 71-73 się wlewa na legalu, a bałbym się wyjeżdżać paliwo do końca więc zalewam w ostateczności jak pozostaje 10-20km rzadko mi pokaże 0... Z pewnością można jeszcze pokonać kilkadziesiąt km po komunikacie o braku paliwa (sporo testów było w tym temacie)

Na moje oko bak może mieć i te 75l (pewnie wliczając już te przewody i inne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a z Ciekawości ile litrów Ci weszło max? W TSI 220 po "wyzerowaniu" licznika km do przejechania zwykle wlewam 71-73 litry do drugiego odbicia. Z tego co czytam to w TDI potwierdza się książkowe 66l

 

Jako że nie dopuszczam raczej do rezerwy to najwięcej zatankowałem zaraz po zakupie auta 63,3 l.

 

A to moje najmniejsze spalanie w moim aucie.

IMG_3420.jpg

Edytowane przez RysiekOchucki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10-11 220 4-motion , przy mocny deptaniu 15 jak nic ,,,, chyba nieżle

 

Czy ja wiem. Miałem B6 1.8TSI w manualu i palił bardzo mało, w mieście mieściłem się w 8l. Trasa 5-6(!) w prędkościach 110-120, max 9 na autostradzie badzo szybko.

Obecny B8 pali zdecydowanie więcej. Ale 15-ie przy deptaniu to już bardzo dużo. Wyniki które wrzucają posiadacze 280-tek też są wysokie. Mam samochód z silnikiem V8, dużo szybszy i mocniejszy od 280-tki, pojemność silnika ponad trzy razy większa. Spalanie po mieście 18l. W trasie 10-12. Automat klasyczny, czyli niby ten paliwożerny, koła 20". Brak S&S.

280-tka ma niby wszystko co powinno slużym małemu spalaniu, relatywnie mały silnik, napęd 4x4 w haldexie, niska masa. Jak i cała konstrukcja B8 jest taka bardziej papierowa nawet od starszych B6/B7.

 

Ktoś tu kiedyś pisał że zamawia na zamówienie 280-tke w manualu, jestem ciekaw jak mu się sprawuje. Mam wrażenie że DSG w benzyniakach podnosi wyraźnie spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy bardzo szybko na autostradzie?, bo wedlug testow tego samochodu przy 180 km/h pali dokladnie 15.6 litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest w końcu z ta 280 tką benzyna 98 czy 95 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

98, mozna wlac 95, ale bedzie slabsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak niektórzy mawiają, 98 ma na pewno 95 oktan...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oktany wpływają na spalanie stukowe, zwłaszcza w silnikach turbo i z większym stopniem sprężania, a nie na moc silnika.

Jak czytam o spalaniu kosiarek, to faktycznie baaardzo zaczynam doceniać 3.2 FSI, ale KM nie biorą się z samego powietrza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oktany wpływają na moc gdy program silnika to przewiduje ;-) a z tego co wiem tak jest w tym silniku. Wykrywa jakie paliwo i zmienia mapę odpowiednio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, Oktany zabezpieczają silnik przed spalaniem stukowym, który jest narażony, uogolniajac, bardziej przez swoje wysilenie. Jeśli teraz wleje na się benzyne o niższej liczbie oktanowej, to cofnie się zapłon, a co za tym idzie pewne parametry silnika, co spowoduje spadek mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności