Skocz do zawartości
sirocco

Passat B8 Pomiar spalania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś zrobiłem foto spalania w Passacie mojej Żony po pierwszych czterech miesiącach eksploatacji 7,3l/100km. Rodzaj eksploatacji to codzienny dojazd do pracy z przystankiem przedszkole i przystankiem szkoła. Trasa podmiejsko-miejska w godzinach szczytu. Żadnej trasy. Mój 1,8 TSI przy tak krótkim odcinku spaliłby ok.9l/100km.spalanie 20170515_191909.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2800 km ze średnią 28km/h, jak ja się ciesze, że mieszkam w małym miasteczku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7,3l/100km (...) Mój 1,8 TSI przy tak krótkim odcinku spaliłby ok.9l/100km.

 

28 setek km * 2 litry oszczędności * 5zł/litr = 70zł oszczędności na miesiąc = circa 3zł za godzinę słuchania klekotu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie policzyłeś różnicy w cenie auta ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie policzyłeś różnicy w cenie auta ;-)

 

Zostawiłem jako zadanie domowe: "Oblicz, po jakim czasie zwróci się różnica w cenie".

Nie będę podpowiadał, ale 800zł rocznie piechotą nie chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chciałem tylko pokazać ew. zainteresowanym realne spalanie 1.4 (a nie od uruchomienia lub z jednej dogodnej trasy) na krótkich dystansach w ruchu miejskim. Liczyć umiem i różnica nawet kilku litrów przy zakupie nowego auta na kilka lat przy małych przebiegach to koszt śladowy. Główny koszt to różnica miedzy ceną zakupu, a sprzedaży plus ubezpieczenie. Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chciałem tylko pokazać ew. zainteresowanym realne spalanie 1.4

 

Teraz dopiero się dowiaduję, że chodziło o 1.4 TSI.

 

Wszystkie moje uwagi dotyczyły diesla, więc je niniejszym wycofuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 setek km * 2 litry oszczędności * 5zł/litr = 70zł oszczędności na miesiąc = circa 3zł za godzinę słuchania klekotu silnika.

 

Gdzieś się zgubiłem w obliczeniach po drodze ale 28*2 =56 * 5 = 280

 

A propo 280 - jechalem ostatnio ze Świdnicy do Wrocławia - 2.0 TSI 280. Trasa w trybie eco ale dynamicznie - jest możliwość to wyprzedzamy. Po 40 km srednie spalanie 8.1, nastepnie 3km to gaz do oporu, hamowanie do ronda i znowu ogień. Po tych 3 km spalanie skoczyło do 10.1 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry23, jakim cudem masz B8 z 2013 roku? (w profilu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Dziś zrobiłem foto spalania w Passacie mojej Żony po pierwszych czterech miesiącach eksploatacji 7,3l/100km. Rodzaj eksploatacji to codzienny dojazd do pracy z przystankiem przedszkole i przystankiem szkoła. Trasa podmiejsko-miejska w godzinach szczytu. Żadnej trasy. Mój 1,8 TSI przy tak krótkim odcinku spaliłby ok.9l/100km.[ATTACH=CONFIG]153152[/ATTACH]

Natomiast w Tiguanie II mojej Żony (silnik 1.4 TSI 150 KM) spalanie w podobnych warunkach, czyli miasto, krótkie odcinki, właściwie brak korków, trasa szkoła-praca-dom itd, jazda dość dynamiczna to 10.3.

attachment.jpg

 

Z tym spalaniem to chyba największe znaczenie ma jednak styl jazdy. Ja nie neguję, że 1.4 TSI w mieście spala 7.3, ale różnica 3 litrów jest znacząca. Niby ten sam silnik, podobne masy oby aut. Styl jazdy jest kluczowy dla wyników spalania.

Wydaje mi się, że jedyne miarodajne porównanie wyników spalania to podawanie raportów z odcinka około 20 km, jazda ze stałą prędkością. Tu jedynie wiatr może zafałszować wynik ( ale na poziomie do 1 litr/100 km). Wszystkie inne próby oceny spalania są bardzo zależne od kierowcy.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie, chciałem tylko pokazać ew. zainteresowanym realne spalanie 1.4 (a nie od uruchomienia lub z jednej dogodnej trasy) na krótkich dystansach w ruchu miejskim.

Ja bym doprecyzował, że realne spalanie w mieście dla silnika 1.4 TSI jest między 7.3 a 10.3 litra/100 km (w zależności od kierowcy).

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobry23, jakim cudem masz B8 z 2013 roku? (w profilu)

 

Poprzednie B7 mialem z 2013, zapomnialem zmienic. Ten mam 2017.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcialbym zapytać o TSI 1.8 z DSI i spalanie w różnych trybach ECO, NORMAL, SPORT.

Czy ktos moze jasno powiedziec ze w eco jest np. 0.3L mniej niz w normalu itp.Czy ktos ma jakies dane na ten temat?

 

jestem przed zakupem i VW życzy sobie 820zł za profil jazdy w DSG, zatem chcialbym sie dowiedziec - czy wogole te tryby powodują jakąś różnice w spalaniu - zauważalną i mierzalną?

 

pzodr

TJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy. Zależy od tego jak jeździsz. Jeśli w eco będziesz bardziej deptał i jeździł tak samo to spali tyle samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, chcialbym zapytać o TSI 1.8 z DSI i spalanie w różnych trybach ECO, NORMAL, SPORT.

Czy ktos moze jasno powiedziec ze w eco jest np. 0.3L mniej niz w normalu itp.Czy ktos ma jakies dane na ten temat?

 

jestem przed zakupem i VW życzy sobie 820zł za profil jazdy w DSG, zatem chcialbym sie dowiedziec - czy wogole te tryby powodują jakąś różnice w spalaniu - zauważalną i mierzalną?

 

pzodr

TJ

Liczyłeś to z kalkulatorem uśredniając jakieś założenia? Kiedy się zwróci różnica? Ja bym olał taki dodatek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się że deptając tak samo w Eco lub Spirt,spalanie jest takie samo.

W Eco będzie na bank mniejsze (choć i dynamika słabsza). No i Eco ma żeglowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, klima jest w eco i jakieś odbiorniki prądu wyłączone ale to jest niezauważalna różnica. To Eco polega na tym, ze zniechęca do dynamicznej jazdy. W innym trybie tez można żeglować jak się skrzynie przestawi na N albo w manualu wciśnie sprzęgło :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W innym trybie tez można żeglować jak się skrzynie przestawi na N albo w manualu wciśnie sprzęgło :-D

Chyba nie można :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba nie można :)

 

Jak na moje to tryb zeglowania robi dokladnie to samo co wcisniecie sprzegla w manualu albo wrzucenie N w DGG. Przeciez tam sa 2 cierne sprzegla z robotem zainstalowanym na nich. Nie ma innej mozliwosci rozlaczenia napedu jak rozlaczenie sprzegiel.

W hydrokinetyku to tak, na N jezdzic nie wolno.

Edytowane przez marcin232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżdzimy w trybie sport-sport:mlask

w normalu wręcz niebezpiecznie

w zużyciu paliwa nie widzę żadnej różnicy

generalnie ze spalania jesteśmy b.zadowoleni

u nas wielotysięczna średnia to 5,3

a dojazdy krajową drogą do pracy 35 km i jazda po mieście[konin]

to w okolicach 4,6-4,8 bez oszczędzania

z oszczędzasniem to spokojnie 3,6-3,9 da się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak na moje to tryb zeglowania robi dokladnie to samo co wcisniecie sprzegla w manualu albo wrzucenie N w DGG. Przeciez tam sa 2 cierne sprzegla z robotem zainstalowanym na nich. Nie ma innej mozliwosci rozlaczenia napedu jak rozlaczenie sprzegiel.

W hydrokinetyku to tak, na N jezdzic nie wolno.

Nigdy nie wciskaj pedału gazu mając skrzynię w trybie P lub N, jak również nigdy nie wrzucaj trybu N podczas jazdy lub mając wciśnięty pedał gazu. Postaraj się zupełnie zrezygnować z używania tego trybu, bowiem N tak naprawdę służy wyłącznie do holowania pojazdu przez inny. Ogólnie wszelkie przełączania trybów pracy skrzyni wykonuj delikatnie i powoli, wszelkie nagłe szarpnięcia drążkiem wpływają negatywnie na trwałość skrzyni.

http://www.jtz.pl/jak-jezdzic-z-automatyczna-skrzynia-biegow

Takie są też wytyczne VW.

Jak "żeglowanie" wykonuje DSG tego nie wiem ale wtedy to VW odpowiada za poprawność działania automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności