IQM1 Zgłoś #501 Napisano 23 Kwietnia 2017 Fakt, że nagrzewanie diesli to tragedia. W swoim drugim aucie mam 3L benzyne i 90 stopni ma już po 1 km. w zimie. ,a ciepłe powietrze leci już po 200 metrach. po wyjechaniu z garażu. Piszemy o BItdi, tutaj ten problem nie występuje , nagrzewa się tak samo szybko jak benzyna - jest dogrzewanie elektryczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #502 Napisano 27 Kwietnia 2017 Tym bardziej że benzyna też ma nagrzewnicę i ciepło w środku robi się praktycznie po 2 minutach od włączenia silnika. Chyba wszystkie B8 już mają nagrzewnicę. Co do temperatury oleju silnikowego to warto sprawdzić to we wskazaniach komputera, a nie na zegarach, gdzie podana jest temperatura płynu chłodzącego, która faktycznie po 1km może dojść do 90oC, u mnie olej łapie 90oC po ok. 4km w aktualnych warunkach klimatycznych w mieście. W trasie na pewno szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
europetravel Zgłoś #503 Napisano 28 Kwietnia 2017 Piszemy o BItdi, tutaj ten problem nie występuje , nagrzewa się tak samo szybko jak benzyna - jest dogrzewanie elektryczne Silnik TDI faktycznie rozgrzewa się w miarę szybko - polecam obejrzeć test trzech aut w dużej zamrażarce przy -25 C. Test zaczyna się od ok. 14:05 min. https://player.pl/programy-online/automaniak-odcinki,139/odcinek-2,S14E02,37139.html Mi ten ich player.pl chodzi tylko w google chrome. W programie Automaniak S14E02 był TDI vs HDI vs TDCI i właśnie Passat nagrzewał się najszybciej (silnik i w środku). Rozumiem, że to dogrzewanie elektryczne jest do wnętrza? A wie ktoś czy silnik też ma jakieś wspomaganie-np. świece żarowe w układzie chłodzenia lub inny dogrzewacz płynu czy sam z siebie szybko się nagrzewa co wpływa na spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #504 Napisano 3 Maja 2017 Różnica w spalaniu pozwoli ci pewnie w kilka lat oszczędzić jakieś 10k. 2.0 tsi 220 na trasie pali bardzo mało jak na te osiągi. Krajówki to 7l, przy 200km/h pali jakieś 10l, wiec żeby te 9l osiągnąć trzeba się postarać. W mieście ciężko zrobić dużo kilometrów, a na trasie pali znośnie, więc uważam, że ten silnik jest bardzo dobry jeśli chodzi o spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #505 Napisano 3 Maja 2017 Różnica w spalaniu pozwoli ci pewnie w kilka lat oszczędzić jakieś 10k. 2.0 tsi 220 na trasie pali bardzo mało jak na te osiągi. Krajówki to 7l, przy 200km/h pali jakieś 10l, wiec żeby te 9l osiągnąć trzeba się postarać. W mieście ciężko zrobić dużo kilometrów, a na trasie pali znośnie, więc uważam, że ten silnik jest bardzo dobry jeśli chodzi o spalanie. Serio przy 200km/h pali tylko 10L? Pytam bo właśnie takie auto zamówiłem i trochę szperałem w necie na temat spalania tego auta. I chyba nawet na forum ktoś tu wrzucał spalanie z dłuższej trasy ze średnią ponad 160 km/h i wyszło o ile pamiętam ok. 14L. Wydaje mi się, ze 10L przy 200km/h jest nierealne. Z tego co wyczytałem to 10L wychodzi przy prędkościach ok. 150-160 km/h. Oczywiście jeśli to co piszesz to prawda to niezmiernie się cieszę, ale wole patrzeć na to bardziej realistycznie niż potem się rozczarować. - - - - - aktualizacja - - - - - Robię 20k przebiegu rocznie, ale 70% to są krótkie odcinki typu 10-15km, reszta okazyjne wyjazdy. Czy ktoś z was użytkuje bitdi w podobny sposób? Pytam, bo próbuje pokalkulować ekonomiczny sens kupna bitdi przy powyższych założeniach (a nie np. 220tsi). Nie testowałem jeszcze bitdi i wrażeń nie da się oczywiście porównać, ale wrażenia vs cena już tak, stąd przed jazdami chciałem zebrać jak najwięcej info. Zakładam, że mi w mieście bitdi spali 10l diesela a 220tsi 12l benzyny. W trasie zmieni się to na 7l diesela i 9l benzyny. Wydaje się zatem, że przy moim użytkowaniu auta, biorąc pod uwagę różnicę pomiędzy cenami paliw premium i ceną auta, za bitdi przemawia głównie napęd 4motion a 30k za napęd to sporo względem ceny auta. Myślę, że ekonomiczny sens to w tym wypadku miałby 2.0 tdi 190KM. Cena podobna do 2.0 tsi 220 KM, a spalanie na pewno mniejsze, więc oszczędności będą od razu odczuwalne. Przy bitdi różnicy w cenie chyba nie odrobisz przy takich przebiegach. Natomiast frajda z jazdy będzie. Jeździłem tym silnikiem w deszczowy dzień i muszę przyznać, że dzięki 4x4 nawet na mokrym asfalcie odejście ma niesamowite. Zero uślizgu kół, podczas gdy w 1.8 tsi w tych samych warunkach koła cały czas mieliły przy bardziej dynamicznym ruszaniu.Myślę, że to będzie najbardziej odczuwalna różnica przy 4x4 - jazda w mieście. Ruszanie nawet na mokrym to sama przyjemność. W trasie natomiast uważam, że już się tego tak nie odczuwa. Czy to jest warte dodatkowych 30 tys? Dla mnie nie. Jestem w stanie pogodzić się z gorszym ruszaniem w mokrych warunkach i bardziej zależy mi na dynamice przy większych prędkościach. Natomiast gdybym nie liczył się z kasą to na pewno dopłaciłbym do 4x4, bo nie ma co ukrywać że frajda jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #506 Napisano 3 Maja 2017 Serio przy 200km/h pali tylko 10L? Pytam bo właśnie takie auto zamówiłem i trochę szperałem w necie na temat spalania tego auta. I chyba nawet na forum ktoś tu wrzucał spalanie z dłuższej trasy ze średnią ponad 160 km/h i wyszło o ile pamiętam ok. 14L. Wydaje mi się, ze 10L przy 200km/h jest nierealne. Z tego co wyczytałem to 10L wychodzi przy prędkościach ok. 150-160 km/h. Oczywiście jeśli to co piszesz to prawda to niezmiernie się cieszę, ale wole patrzeć na to bardziej realistycznie niż potem się rozczarować. To trochę przesada, swojego czasu robiłem filmik Można bezpiecznie założyć 8l przy 140kmh i 10l przy 160kmh. Przy 200kmh chwilowe spalanie jest bliżej 14l. Wszystko też zależy od nachylenia terenu i wiatru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #507 Napisano 3 Maja 2017 proponuje posiadaczy tsi przejechac jakies min 20 km z predkoscia 200 km/h bo na razie opowiadanie bajek bardzo dobrze Wam wychodzi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #508 Napisano 3 Maja 2017 Prawie całą trasę Szczecin-Gorzów-Szczecin przejechałem z taką prędkością i taki miałem wynik... Opony zimowe ale pogoda była ładna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thr Zgłoś #509 Napisano 4 Maja 2017 Pytanie do silników TSI - czy po dotarciu zaobserwowaliście spadek spalania? Pierwsze 1500km chce przejechać "grzecznie". Pierwsze 600km długookresowe spalanie mam 6.5l. 40% miasto (30-50km/h) 40% trasa(krajowe 70-90km/h) 20% autostrada (130-150km/h). Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, nastawiałem się na 11l To trochę przesada, swojego czasu robiłem filmik Można bezpiecznie założyć 8l przy 140kmh i 10l przy 160kmh. Przy 200kmh chwilowe spalanie jest bliżej 14l. Wszystko też zależy od nachylenia terenu i wiatru. Wczoraj tymczasowe 7.7l przy 153km/h dla 1.8TSI. Póki co więcej nie rozpędzam, by nie przekraczać wysokich obrótow dla TSI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #510 Napisano 4 Maja 2017 Prawie całą trasę Szczecin-Gorzów-Szczecin przejechałem z taką prędkością i taki miałem wynik... Opony zimowe ale pogoda była ładna. Czyli z jaką prędkością? 200 km/h i 10L spalanie? Może do średniego spalania wliczyło się jakieś z poprzedniej wolniejszej jazdy? Przecież na filmiku szyltona wyraźnie widać, że przy prędkości 160km/h pali 10L, albo i więcej. Wiadomo, że przy takich prędkościach każde 10km/h szybciej zwiększa mocno zużycie, więc 10L jest nierealne w benzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #511 Napisano 4 Maja 2017 Może wliczyło ale byłoby to max 10% trasy. Chwilowe spalanie jest mniej realne bo każda górka i wiatr mocno na nie wpływa.. Może ja miałem farta i cały czas jechałem z wiatrem, nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #512 Napisano 4 Maja 2017 To podam przykłady z życia wzięte: 1. Trasa Warszawa - Poznań - komputer resetowany na S2/A2 w Waw, zakończenie pomiaru na ostatnich bramkach przed Poznaniem. Tylko czy jest sens patrzeć na chwilowe? Przy takiej prędkości i zmienności nachylenia terenu oraz dynamicznym ruchu (TIRy itp) to tak naprawdę hamowanie i agresywne przyspieszanie głównie podnosi średnie spalanie. Mi nigdy nie udało się przejechać odcinka 20km ze stałą prędkością 200kmh... http://forum.vw-passat.pl/threads/147358-Passat-B8-Pomiar-spalania?p=2341449&viewfull=1#post2341449 2. Pomiar optymistyczny miejski (Waw) http://forum.vw-passat.pl/threads/147358-Passat-B8-Pomiar-spalania?p=2348211&viewfull=1#post2348211 3. Ekspresówka + lokalne http://forum.vw-passat.pl/threads/147358-Passat-B8-Pomiar-spalania?p=2383749&viewfull=1#post2383749 4. Długa trasa do Genewy z obciążeniem 118km/h średniej V http://forum.vw-passat.pl/threads/147358-Passat-B8-Pomiar-spalania?p=2437905&viewfull=1#post2437905 5. Jak na razie mój rekord na dłuższej trasie drogami krajowymi Przy prędkościach średnich rzędu 65km/h udaje się zejść do okolic 6l/100kmh, Tobol chyba 5,9 kiedyś pokazał na forum, a Merci 6,2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #513 Napisano 4 Maja 2017 I to mi się podoba w tym silniku, że jak mamy czas i chcemy przyoszczędzić, to można do tych 6-6,5L zejść. Ja w trasy zazwyczaj jeżdżę z dziećmi, więc nie szaleję i myślę, że takie spalanie będzie stanowiło znaczną część moich przebiegów. Może nie 6L, ale 7-7,5L spokojnie. Przy typowych prędkościach autostradowych 140-160 też nie ma tragedii. Ja osobiście z prędkościami rzędu 200 km/h praktycznie nie jeżdżę. Nie wiem, może passat będzie prowokował do takiej jazdy ale wątpię. - - - - - aktualizacja - - - - - Osobiście nie mam B8 ale u kumpla podczas przejazdu przez Niemcy spalanie wyszło prawie 11l/100km mówił że gdzie była możliwość to jechał max. To średnia z 550km. Sent from my SM-G930F using Tapatalk Ale jaki silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #514 Napisano 4 Maja 2017 To podam przykłady z życia wzięte:1. Trasa Warszawa - Poznań - komputer resetowany na S2/A2 w Waw, zakończenie pomiaru na ostatnich bramkach przed Poznaniem. Tylko czy jest sens patrzeć na chwilowe? Przy takiej prędkości i zmienności nachylenia terenu oraz dynamicznym ruchu (TIRy itp) to tak naprawdę hamowanie i agresywne przyspieszanie głównie podnosi średnie spalanie. Mi nigdy nie udało się przejechać odcinka 20km ze stałą prędkością 200kmh... http://forum.vw-passat.pl/threads/147358-Passat-B8-Pomiar-spalania?p=2341449&viewfull=1#post2341449 Średnie spalanie 16,1 l/100 przy średniej szybkości 170 km/h jest jak najbardziej wiarygodny. Wynik 10 l/100km przy jeździe 200 km/h nie jest możliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazio1946 Zgłoś #515 Napisano 11 Maja 2017 Ja dzisiaj taki wynik wykręciłem, trasa krajówką z Grudziądza do Bydgoszczy, prędkość do 120km/h Ile spali 190konny diesel przy takich prędkościach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Johnypl Zgłoś #516 Napisano 11 Maja 2017 190TDI DSG 19" dystans 110km Identyczne spalanie uzyskałem jadąc przed nią CC 1.4TSI 160km DSG Sory ze z zegarów natomiast moja żona nie ogarnia ekranu na desce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #517 Napisano 11 Maja 2017 Ja dzisiaj taki wynik wykręciłem, trasa krajówką z Grudziądza do Bydgoszczy, prędkość do 120km/h [ATTACH=CONFIG]153097[/ATTACH] Ile spali 190konny diesel przy takich prędkościach ? Koło 5 l/100. Dla przykładu jedno z większą średnią prędkością, drugie z niższą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordjoker Zgłoś #518 Napisano 13 Maja 2017 Średnie spalanie głównie jazda po krajowych i przez miasteczka, trochę autostrada. Całkiem nieźle jak na 1.8 DSG. Ostatnio miałem przygodę gdzie zwierzątka zjadły mi kable do sondy lambda i po wymianie mam wrażenie jakby więcej palił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1978 Zgłoś #519 Napisano 13 Maja 2017 ..... ... 0 Nn., Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nok7 Zgłoś #520 Napisano 14 Maja 2017 [ATTACH=CONFIG]153118[/ATTACH] Średnie spalanie głównie jazda po krajowych i przez miasteczka, trochę autostrada. Całkiem nieźle jak na 1.8 DSG. Ostatnio miałem przygodę gdzie zwierzątka zjadły mi kable do sondy lambda i po wymianie mam wrażenie jakby więcej palił? no no, 1.8 TSI DSG daje rade - calkiem niezle to spalanie dla porownania: wynik dla 2.0TDI 150KM reczna skrzynia biegow S7 (krakow - wawa) - podobne warunki jak u lordjoker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach