Skocz do zawartości
flangernator

Benzyna 1.8T 150km AWT szarpanie silnikiem, masa błędów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem polega na tym iż po odpaleniu pojazdu (nie ma z tym problemu) na wolnych obrotach zawsze szarpie silnikiem, trzepie nim jak i całą budą (karoserią). Wydaje mi się ale zanim turbina załapie to jest lekko mułowaty (ale nie mam z czym porównać). Przyśpiesza w porządku, nie przerywa, nie szarpie. Przyczepić jeszcze mogę się do kiepskiego ogrzewania. Po przejechaniu 10km (przy temp. zewnętrznej +5) dochodzi do 70-80, włączę ogrzewanie to spada na 60-70. Dopiero na długi odcinkach dochodzi na 90 ale po włączeniu ogrzewania potrafi spaść do 80C

Wymienione: filtr paliwa, kabinowy, powietrza, cewki zapłonowe i świece (wszystkie), rozrząd (komplet) i paski klimy wieloklinowe itp. Przepustnica przeczyszczona wraz z adaptacją.

Spalanie benzyny zupełnie w normie.

Po długiej trasie (kilkaset kilometrów) wywaliło takie błędy

17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) - ten błąd ZAWSZE pokazuje się w kilka chwil po wykasowaniu błędów.

P1297 - 35-00 - -

17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit

P1355 - 35-10 - - - Intermittent

17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit: Open Circuit

P1358 - 35-10 - - - Intermittent

17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit: Open Circuit

P1361 - 35-10 - - - Intermittent

17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit: Open Circuit

P1364 - 35-10 - - - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

16686 - Cylinder 2 Misfire Detected

P0302 - 35-10 - - - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 35-00 - -

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 35-10 - - - Intermittent

 

Nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny. Co sprawdzić, skontrolować? Mogę zrobić logi.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do właściwego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też czy są jakieś nieszczelności na odcinku między turbo a przepustnicą bo ten błąd który wraca na to wskazuje że gdzieś jest dziura w dolocie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod puszką z filtrem powietrza idzie rura średnicy około 3cm. Rurka się kończy, następuje przerwa i zaraz pod nią idzie kolejna (szersza). Tak jakby jedna miała wejść w drugą ale są za krótkie i nie schodzą się razem. Połączyłem je kilka dni temu rurką ale nieszczelną, tylko nie wiem do czego owa rura służy.

 

Odnoście tego co napisał kolega Gracek, chodzi o ten wynalazek "zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej 035103245G"? Kupuje się zamiennik czy musi być oryginał?

 

Ogólnie to przydałaby mi się jakaś książka albo rysunek z objaśnieniami technicznymi co z czym się łączy i jakie ma wartości. Trochę zbyt skomplikowany silnik jak na mnie i nie rozumiem do końca jego działania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Winny był zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej 035103245G. Lepiej kupić oryginał w ASO za 45zł, zamiennik kosztuje 35zł.

Po zamontowaniu jak ręką odjął.

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności