Skocz do zawartości
sivy07

AWX, pompowtryski, prosba o opinie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, proszę o opinie na temat pompek z mojego AWX.Auto po robocie głowicy, Nowy wałek, szklanki, uszczelki pompek. Tutaj auto po paru km z temperaturą widoczną( bez grupy 18 bo tam wszystko ok). http://vaglog.pl/log_247478.html

Tutaj proszę spojrzeć na sam dół na styczeń 2016, tutaj zapis przy temperaturze około 30-40 stopni http://vaglog.pl/log_247477.html

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby na drugim cylinderze była za duża dawka.

Zamień wtryskiwacze miejscami i wtedy jeszcze raz sprawdź parametry. Jeśli to kwestia wtryskiwaczy to parametry wcześniej odczytane będą się przesuwać za wtryskiwaczami, jeśli kwestia sprawności cylindra to pozostaną w tym samym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może po wymianie wałka trzeba wyregulować pompki, chociaż po wcześniejszych logach widać, że pompka na 2 cylindrze już wcześniej miała za duże korekcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra Pany, ale skoro na drugim cylindrze dawka jest na "minus" czyli sterownik obniża dawkę by wyrównać pracę silnika. Myślałem właśnie o pierwszej pompce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie z pierwszą pompką coś jest nie tak(podlewa)/ Na 2 pompce wartości są na ,,- ''- ECU za wszelką cenę ujmuje dawkę aby wyrównać podlewający 1 wtrysk. Wydaje mi się że to kwestia regulacji pompek lub niewłaściwej wymiany oringów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki osobiście wyciagalem jeszcze przed wymianą upg. Były myte na myjące ultradźwiękowej, oringi zostały założone nowe, pompki wyregulowałem i wyglądało to mniej więcej tak samo. Bo przed myciem dwie były Koło 1,5 na "+" a dwie na "-". przy wymianie upg również zostały założone nowe gumki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ile Cię to kosztowało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na szafie 258kkm. Od jakiegoś czasu auto po odpaleniu nierówno pracowało. Zauważyłem też jakby więcej dymiło ale tylko na zimnym silniku. Na trasie wszystko było ok.

W końcu rano nie odpalił. Zaholowałem do mechanika, podłączył pod kompa i pokazało, że pompowtryski nierówno pracują. Z tego co pamiętam na trzech była wartość ujemna a na jednym dodatnia. Mechanik od razu zawyrokował, że pompowtryski będą do wymiany. Ale ostatecznie chyba go to przerosło bo powiedział, że idzie na urlop i żebym poszukał innego "speca". Sami wiecie sezon urlopowy, mój drugi mechanik na urlopie, więc oddałem do innego, niby poleconego przez znajomego.

Auto stało u niego tydzień i takie oto dostałem podsumowanie przy odbiorze:

1.uszczelka dekla 40

2.zestaw naprawczy pompowtryskiwaczy 375

3.sprawdzenie wtryskiwaczy, czyszczenie styków cewek, demontaż i montaż i regulacja wtryskiwaczy + diagnostyka 700

Razem 1115pln

Auto odebrałem, niby wszystko pracuje normalnie, mam tylko wymienić olej.

Co sądzicie o tej cenie do zapłaty? Adekwatna do wykonanej roboty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.3 jak były sprawdzone na maszynie i jest do nich papier, to cena w miarę ok. Jak tylko zamontowane i ponownie zamontowane, to sporo wziął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ad.3 jak były sprawdzone na maszynie i jest do nich papier, to cena w miarę ok. Jak tylko zamontowane i ponownie zamontowane, to sporo wziął.

papieru żadnego mi nie dał, myslisz, że powinienem to teraz sprawdzić Vagiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi pompek to się zobaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrób logi pompek to się zobaczy.

wolałbym zrobić te logi bezstronnie, czyli nie u mechanika, miałbyś chwilę czasu żeby podjechać do Ciebie i to zrobić?

a może ktoś inny z Wwy lub okolic mógłby mi pomóc w temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,jestem tu nowy ale mam pytanie,ostatnio sprawdzałem na kompie moje pompowtryski i w grupie 013 było nastepująco:

grupa 013:

wielkość wtrysku-: 0,56 mg/H

wielkość wtrysku: 0,96 mg/H

wielkość wtrysku: 1,65 mg/H

wielkość wtrysku: -3,01 mg/H

grupa 023:

6.00 Deg v.OT

26.00 Deg v.OT

17.00 Deg v.OT

-39.00 Deg v.OT

 

 

 

czy jest okej z moimi pompkami czy jak?prosze o odpowiedzi;) z gory dzieki

Edytowane przez kamil9651

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,jestem tu nowy ale mam pytanie,ostatnio sprawdzałem na kompie moje pompowtryski i w grupie 013 było nastepująco:

grupa 013:

wielkość wtrysku-: 0,56 mg/H

wielkość wtrysku: 0,96 mg/H

wielkość wtrysku: 1,65 mg/H

wielkość wtrysku: -3,01 mg/H

grupa 023:

6.00 Deg v.OT

26.00 Deg v.OT

17.00 Deg v.OT

-39.00 Deg v.OT

 

 

 

czy jest okej z moimi pompkami czy jak?prosze o odpowiedzi;) z gory dzieki

 

Pompka na czwartym cylindrze poza zakresem, na trzecim też nie najlepiej. Masz jakieś błędy, coś się dzieje z autem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poradźcie coś w kwestii, która pompka do podmiany?

Silnik 1.9 tdi BLS 105PS na pompkach boscha.

 

W załączniku log - gdzie obroty są do 1500rpm wtedy korekcje są zczytywane.

Coś te korekcje nie są stabilne, cięzko mi zdecydować, która kuleje.

Biorę też pod uwagę kolejność zapłonów 1-3-4-2 bo to ma chyba znaczenie...

WG mnie wszystko psuje 3 pompka - korekcje na plus przez to kolejny cylinder czwarty musi jeszcze nadrabiać dawką.

Dobrze kombinuje, czy uważacie inaczej?

 

http://vaglog.pl/log-013_010_011_U2wO82i.html

 

KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU 1-3-4-2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil jesteś pewny że taka wartość jest na czwartym cylindrze ? Powinno wywalić błąd pompki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jestem pewny, poprostu przy przyspieszaniu telepie mi silnikiem, na kompie zero błędów, wielkość wtrysku na minusie co znaczy?

leje mi pompka? wystarczy ze zewnetrzne oringi wymienie czy cos wewnatrz pompowtrysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jestem pewny, poprostu przy przyspieszaniu telepie mi silnikiem, na kompie zero błędów, wielkość wtrysku na minusie co znaczy?

leje mi pompka? wystarczy ze zewnetrzne oringi wymienie czy cos wewnatrz pompowtrysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil masz wytarta krzywke na walku rozrzadu. Wtedy sa korekcje na pompkach. Ostatni etap to mocne rzucanie kabiną ze silnik chce wyskoczyc. Jutro wrzuce linka do strony gdzie dokladnie opisze objawy. Sam teraz wymienialem walek.

http://www.opelastrag.seonetshop.pl/passat-b6-2-0-tdi-rzuca-silnikiem-podczas-przyspieszania-duze-drgania-silnika

Edytowane przez betagoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zmieniałem uszczelke pokrywy zaworów to wałek wyglądał jak nowy zero śladu jakiegos wytarcia ani ryski nic, moze wystarczy wymienic sprezyny i sruby regulacyjne a nastepnie ustawic pompki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności