Skocz do zawartości
Pi0trek121

Dziwne spalanie na FIS-ie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po wymianie liczników z 3B0920809 na 3B0920949A + zmiana tarcz i wrzucenie eepromu z 849 Wszystko pięknie działa, jednak pojawia się problem ze spalaniem przy małych prędkościach tzn. gdy podjeżdżam do skrzyżowania już na luzie i prędkość będzie już około 5km/h to wskaźnik spalania zaczyna mi świrować, bo wraz z utratą prędkości spalanie wzrasta :D (pedał gazu oczywiście puszczony) wzrasta nawet do 40l/100km :P nie wiem czy to jest wina brakującego jakiegoś przewodu, czy coś trzeba przekodować w VAG-u... przy większych prędkościach nie ma takiego problemu, po puszczeniu gazu na biegu fis pokazuje 0l/100km. Kodowanie licznika mam 05125, can-gateway mam 000004. Mam kabel VAG-COM, i VAG TACHO tak więc zmiana eepromu licznika, czy obsługa vagcoma mi nie straszna :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie tak ma być. Oczywiste jest, że jadąc coraz wolniej wskazania rosną bo na luzie silnik spala pewną ilość paliwa, ale spada prędkość, wiec zanim osiągniesz to 100km dystansu będzie długo pracował na luzie więc więcej spali. Im wolniej tym dłużej pracuje na luzie zanim osiągniesz ten teoretyczny cel. Przy niskiej prędkości powinna zmienić się jednostka na l/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm no niby prawda... a Ty jak masz z tym spalaniem? też pokazują się takie dziwaczne wyniki? i czy da się zrobić tak, aby przełączało się szybciej na te l/h? bo przełącza się dopiero przy prędkości prawie równej zeru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

popełniłem zmianę licznika z *806 na *927 i również występuje tego typu .... ciekawostka. W zasadzie nie wypływa ona na nic poza sztucznym zwiększeniem średniego spalania na wyświetlaczu przy częstym dojeżdżaniu na luzie.

 

Wydaje mi sie, ze należny uśmiechnąć sie w kierunku kogoś, kto ma seryjnie zamontowany licznik z fis'em (najlepiej z silnikiem 1.8T), aby sprawdził tę... ciekawostkę :)

 

Ja już sie przyzwyczaiłem. Poza tym jeśli średnie spalanie wzrośnie powyżej 11 l /100 km to masz wymówkę, że licznik zawyża :jupi

Edytowane przez kevin27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest i to jest normalne, tak jak kolega dartroom wczeniej pisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja już sie przyzwyczaiłem. Poza tym jeśli średnie spalanie wzrośnie powyżej 11 l /100 km to masz wymówkę, że licznik zawyża

 

Wzrośnie powyżej 11l? :D mi przy wciśnięciu gazu rośnie do 20 :D aby było poniżej 10 muszę lekko dotykać gazu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wzrośnie powyżej 11l? :D mi przy wciśnięciu gazu rośnie do 20 :D aby było poniżej 10 muszę lekko dotykać gazu :P

 

Na pewno mówisz o średnim spalaniu, a nie momentowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pewno mówisz o średnim spalaniu, a nie momentowym?

:wstyd mój błąd :P oczywiście chodzi o chwilowe :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak momentowe to wszystko jest okej. ;) Również z tym, że dojeżdżając do świateł nagle zaczyna ono rosnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem plan wymienić zegary, i zrobić porządek z instalacją gazową, bo cały czas wywala za ubogą mieszankę.. po wymianie zegarów okazało się, że spalanie jest jakieś z kosmosu, po Waszych komentarzach wyszło na to, że muszę się przyzwyczaić, ale po świętach przyszedł kabelek do mojego sterownika LPG, podłączyłem go i okazało się, że jest tam taka masakra, że dziwie się, że auto jechało normalnie, wtrysk benzyny trzymał się na poziomie 5ms (na jałowym) i był ustawiony jako silnik wolnossący, po ustawieniu nowej mapy nagle na zegarach pojawiło się spalanie 0.7l/h (wtrysk benzyny na poziomie 3ms) przy wyłączonych wszystkich odbiornikach!! ponad to dostał masakrycznego kopa, no i zniknął ciągle powtarzający się problem ubogiej mieszanki, jadąc ze stałymi obrotami 90km/h spalanie jest na poziomie 8l/100km.

Wnioskując... jeżeli macie LPG i nie zakładaliście jej sami podjedzcie do jakiegoś gazownika nawet jak auto dobrze chodzi, bo w moim wypadku uboga mieszanka przeradzała się na ciepło, czyli wypalanie gniazd zaworowych, swoją drogą ciekaw jestem czemu wywalało ubogą jak paliło po 12 litrów gazu :P

Edytowane przez Pi0trek121

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

popełniłem zmianę licznika z *806 na *927 i również występuje tego typu .... ciekawostka. W zasadzie nie wypływa ona na nic poza sztucznym zwiększeniem średniego spalania na wyświetlaczu przy częstym dojeżdżaniu na luzie.

 

Wydaje mi sie, ze należny uśmiechnąć sie w kierunku kogoś, kto ma seryjnie zamontowany licznik z fis'em (najlepiej z silnikiem 1.8T), aby sprawdził tę... ciekawostkę i

 

 

Kolego ja mam dokładnie taki sam silnik automat AWT i licznik na 100 % oryginalny.

U mnie sytuacja wygląda dokładnie tak samo i właśnie miałem o to pytać na forum.

oto filmik filmiki jazdy dziś -

 

Ktoś coś się jeszcze może wypowiedzieć bo bardzo dziwnie to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeżeli fis zawyża spalanie na kompie bo z tankowania wychodzi , że samochód dużo mniej pali , da się skorygować fis ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

da sie skorygowac napewno w autach do 2000r.

pozniej na canie nie wiem ale pewnie tez

kiedys gdzies pisalem jak - poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też występuje i u mnie przy małych prędkościach spalanie chwilowe jest wysokie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że źle ustawione LPG ma duży wpływ na wyświetlane na FIS zużycie paliwa. Przy ustawiania lpg na wolny koniecznie patrzymy na któtkoterminowe korekty mają być +-5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam potrzebuję waszej pomocy posiadam B5fl 1.8t tiptronic i przy toczeniu się bez gazu spalanie 20-26l , na biegu jałowym zauważyłem spalanie 1.0-1.1-0.9 sporadycznie ostatnio wymieniłem rozrząd i przepływomierz bo mi padł. Co to może być błąd licznika czy może kąt sychronizacji źle ustawiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie taka sytuacja:

Pacjent jak w opisie, Passat B5 przed FL 2000 rok 1.6 ANA + LPG (przebieg 300 tys z czego 80 na lpg stag). Awaria niezależna od jazdy na PB czy LPG.

Sytuacja:

Wracam z pracy, trzęsie sie lewe lusterko, myślę nic strasznego odkleiła się mata. Demontuje lusterko, przyklejam matę. Idę do auta odpalam (bez lusterka) obroty skaczą do 1400 i spadają. Auto jedzie normalnie. Ale... Spalanie chwilowe zaczyna wariować, pokazuje raz 50 l/100 raz 20, przy hamowaniu silnikiem spada po jakimś czasie na 0. Wcześniej tak nie było na pewno. Poniżej filmiki jak to wygląda. Generalnie komputer pokładowy działa ospale. Pokazuje z opóźnieniem wartości. Wszystko to dotyczy ruszania/jazdy po mieście - małe prędkości. Na trasie spalanie się stabilizuje i działa dobrze. Wartości wskazywane przekładają się na realny wzrost spalania - do 30 % ale tylko w mieście, na trasie spala normalnie. Czasami po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) spalanie wzrasta o 0.1 za każdym razem - filmik pokazuje co i jak.

 

Po podłączeniu VAGA:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 906 018

Component: 1,6l/2V SIMOS3 00HS0009

Coding: 08031

Shop #: WSC 05311

5 Faults Found:

17831 - Secondary Air Injection System: Bank 1: Insufficient Flow

P1423 - 35-00 - -

16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

P0171 - 35-10 - - - Intermittent

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

P0133 - 35-10 - - - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-10 - - - Intermittent

 

Błędy katalizatora, EVAPA, i pompy powietrza wtórnego stare, są od dawna. Reszta po wymianie sondy zniknęła, sonda używka ori VW z 2006 roku.

Co już zrobiłem:

-spędziłem godziny na studiowaniu internetu

-sprawdziłem dolot ok brak dziur(nic się nie zmienia przy plakowaniu)

-przepływomierz raczej ok (wymieniony na inny bez rezultatu)

-sonda działa poprawnie - zmienia wartości od 0 do 1 V

-pompa paliwa ładnie pompuje 4 bary a po chwile 3,5 i trzyma

-cewka sprawna na 100% + nowe świece + przewody

-filtry wymienione wszystkie

-przepustnica czysta

 

Jeszcze wymienię czujnik temperatury bo dziś zgłosił błąd tylko ustalę czy na wiązce czy sam czujnik coś zaszwankował (raz był już wymieniany).

 

Proszę o pomoc:

-jakie logi zrobić jakich grup?

-czemu sytuacja dotyczy tylko małych prędkości/ruszania ?

-czy może mieć to jakiś związek z lusterkiem? Mam B5 w wersji EDITION i lusterka są na joystic ale nie ma bezpiecznika 9, po wyciągnięciu bezpiecznika grzanej szyby lusterka dalej podgrzewają, PS. Dlaczego nie zgłasza błędu lewego lusterka kiedy prawego zgłosił ?

-czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Co sprawdzić? Bo już powoli rozkładam ręce....

Auto pali sporo oleju... Ale to wygląda jakby na usterkę elektryczną?

 

 

Filmiki (trzeba dać na jakośc HD).

 

Tutaj widać jak sobie za każdym razem dodaje 0.1 czy to normalne?

 

 

Tutaj widać jak działa spalanie po ruszeniu (spokojnym-normalnym):

 

 

Tutaj po ustabilizowaniu prędkości :

 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki co jeszcze mogę sprawdzić....

Pozdrawiam

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie dziwne spalanie na fisie. Auto jak w opisie. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu jest 1l/h pozniej spada do 0,7l/ (temperatura okolo 50-60°). Jak sie silnik nagrzeje to pokazuje 0,9l/h. Nie wiem co jest grane że spalanie rośnie na rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności