przemek1975 Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2015 Witam Może mi ktoś powiedzieć czy ta śrubka (co na fotce) od sprzęgła kompresora mogła się sama odkręcić? Kompresor to prawdopodobnie delphi 5n0 820 803. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 15 Grudnia 2015 Raczej mało prawdopodobne żeby sama się odkreciła. Widocznie ktoś wcześniej już coś robił przy tym kole pasowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommi Zgłoś #3 Napisano 15 Grudnia 2015 A ja sądzę że całkiem możliwe, mi w poprzednim samochodzie Passat B6 1.9 dwa razy się poluzowała i objawem tego było brak klimatyzacji, po prostu sprzęgło kompresora nie działało sprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinba0502 Zgłoś #4 Napisano 15 Grudnia 2015 Już w dwóch firmowych autach dokręcałem tą śrubkę, na pewno nikt wcześnie przy nich nie grzebał. VW Caddy i Skoda Octvia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #5 Napisano 16 Grudnia 2015 No właśnie klimatyzacja nie działa wymieniłem czujnik w kompresorze i nabiałem klime i niestety brak zimnego powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 16 Grudnia 2015 masz tam nawet syf zrdzawy. Zdejmij nadkole i zobacz , na 99% nie kreci się wałek kompresora, bo koło siedzi na łozysku na obudowie i przez tę śrube przenosi napęd na wałek ale wałek w kompresorze Denso jest chyba na wielowypuscie Zobacz od strony nadkola czy pokrecisz wałkiem kompresora , bo mógł się zatrzec i poleciała śruba kompresor SANDE-a miałem, zcią się wielowypust, a koła tak gówniane na rynku ze nowe za 150-200zł chodizło raptem rok. nie szło nic droższego kupic w DENSo nie spotkałem jeszcze tego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2015 ok dzięki za pomoc jak będzie cieplej na dworze to zobaczę jak z tym wałkiem w kompresorze. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2015 dzisiaj próbowałem dokręcić tą śrubkę i nie da się jej dokręcić bo kreci cały wałek jak to można odkręcić lub dokręcić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #9 Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) No to jak oś się obraca razem ze śrubką a koło stoi to chyba już po frezie. Z tego co pamiętam to trzymając za koło dokręcałem śrubkę. Śrubka jest po to by docisnąć koło do osi ale oprócz tego koło i oś ma frez. Widziałem już podjechane frezy na ośce, nowe koła z nowym frezem jak wchodziły na zużyty frez ośki to już miały luzy i ścinało je po krótkim czasie mimo przykręcenia śrubką na klej. Są jeszcze koła ze sprzęgłem gumowym. Musisz odkręcić żeby zobaczyć co tam się stało. Kluczem udarowym może by poszło. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez BociekCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #10 Napisano 23 Grudnia 2017 (edytowane) U mnie to samo - wystająca śrubka, która nie daje się wkręcić (bo wałek się obraca) i rdzawy pył. Do tego odgłosy przycierania/skrzypienia z okolic koła klimy. Taki prezent na święta Ponoć to typowy przypadek w kompresorach firmy DELPHI 6 CVC 140, VW PN: 5N0820803E Nawet nie zauważyłem, jak przestała mi pracować klima - we wrześniu było jeszcze dobrze. Po zdjęciu tarczy sprzęgła, wielowypust na wałku wygląda na ocalały natomiast na sprzęgle jest gładko. Cena sprzęgła w zamienniku to około 70zł - zobaczymy ile pojeździ. Edytowane 8 Stycznia 2018 przez nTomek Pomyłka w marce kompresora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #11 Napisano 25 Grudnia 2017 A w oryginale ile takie sprzęgło koszuje? Chyba wszystkie sprężarki montowane są firmy denso. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #12 Napisano 26 Grudnia 2017 Nie widzę tej części w oryginale. W ASO pewnie cały kompresor, a w sklepach widziałem koła pasowe ze sprzęgłem ale cena w okolicach 250..300zł. Patrząc w etkę nie ma tam zestawu naprawczego, a jeśli chodzi o producenta to przewijają się trzy marki: DENSO, SANDEN, DELPHI. Kolega @przemek1975 - autor tematu, odpisał mi, że u niego wymiana tego sprzęgła nie wystarczyła, bo po założeniu okazało się, że kompresor "rzęzi" i zakończył sprawę jego wymianą na nowy/używany. Na jednej angielskiej stronie piszą, że wada ta dotyczy sprężarek o numerach: 5N0820803, 5N0820803A, 5N0820803E, 5K0820803A i wymiana sprzęgła rozwiązuje problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 26 Grudnia 2017 W takim razie muszę sprawdzić numer swojej sprężarki. Wiem tylko, że mam denso. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2018 Sprzęgło wymienione. Klima, póki co, działa prawidłowo. Jest to zamiennik firmy THERMOTEC, numer katalogowy: KTT020030 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sopel1989 Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2018 Witam Mam problem wymieniłem sprzęgło w klimie problem zerwany wieloklin. Ale to moje sprzęgło niby pasuje wszystko średnica rozstaw śrub, a jednak te sprężynki są bardzo wygięte. Klima i wszytko pracuje. Części już nie wymienię, bo zamontowałem, nie było większych problemów z montażem. Spotkał się ktoś z czymś takim? Jaka wasz rada jeździć z takim czy wymienić od razu i poszukać takiego gdzie piasta będzie miała mniejsze odsadzenie. W teorii ewentualnie zerwie się szybciej i większych szkód nie powinno wywołać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #16 Napisano 25 Kwietnia 2018 Masz pewnie sprężarkę Delphi a kupiłeś sprzęgło do Sanden'a. Niby podobne ale się jednak różnią. Rozstaw śrub jest ten sam, ale wymiary samego wielowypustu już nie. Początkowo tak samo jak ty kupiłem złe sprzęgło. Sprawdzałem wymiary suwmiarką i nie pasowało mi. Za duży luz na wielowypuście i zbyt duże odsadzenie - co widać na twoim zdjęciu. Na szczęście zorientowałem się przed montażem i udało mi się wymienić na właściwe. Nie chciałbym "krakać" ale może ci to długo nie wytrzymać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sopel1989 Zgłoś #17 Napisano 26 Kwietnia 2018 Akurat luzu na wielowypuście nie było, pasował idealnie, stąd wziąłem się za montaż dalej (może mam i wielowypust na sprężarce uszkodzony i dlatego obyło się bez luzu). Po konsultacji ze znajomymi mechanikami zostawiam to. Także jak się tylko ulegnie awarii od razu dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bieniu Zgłoś #18 Napisano 27 Kwietnia 2019 Podepne się pod temat, mam ten sam problem śruba od kompresora się poluzowala, próbowałem ja dokrecic ale kręci się w kółko. Auto odstawilem do mechanika, po sprawdzeniu stwierdził że kompresor stanął i jest do wymiany. Pytanie czy faktycznie trzeba wymieniać cały kompresor, może jakaś regeneracja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 27 Kwietnia 2019 Godzinę temu, Bieniu napisał: próbowałem ja dokrecic ale kręci się w kółko Skoro kręci się śrubka to ośka kompresora też się chyba kręci - czyli nie jest zablokowany? Co do wymiany czy regeneracji to owszem można go regenerować i robi się to ale i tak trzeba go wymontować, a bez kompresora jeździć się nie da bo jest na wspólnym pasku napędowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bieniu Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2019 Dnia 27.04.2019 o 11:55, nTomek napisał: Skoro kręci się śrubka to ośka kompresora też się chyba kręci - czyli nie jest zablokowany? Z tego co się orientuję to kompresor stanął, gwint na tej srubce się zerwał dlatego się kręci tak przynajmniej zrozumiałem tłumaczenie mechanika. Tak czy inaczej jak kompresor stanął to jest już do wymiany, czy może się ewentualnie okazać że tylko jakieś sprzegielko wystarczy wymienić. Zastanawiam się nad kupnem nowego, Valeo za 850zl znalazłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach