Skocz do zawartości
przemek1975

Śrubka od sprzęgła kompresora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może mi ktoś powiedzieć czy ta śrubka (co na fotce) od sprzęgła kompresora mogła się sama odkręcić?

Kompresor to prawdopodobnie delphi 5n0 820 803.

20151215_162458.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne żeby sama się odkreciła. Widocznie ktoś wcześniej już coś robił przy tym kole pasowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sądzę że całkiem możliwe, mi w poprzednim samochodzie Passat B6 1.9 dwa razy się poluzowała i objawem tego było brak klimatyzacji, po prostu sprzęgło kompresora nie działało sprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już w dwóch firmowych autach dokręcałem tą śrubkę, na pewno nikt wcześnie przy nich nie grzebał. VW Caddy i Skoda Octvia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie klimatyzacja nie działa wymieniłem czujnik w kompresorze i nabiałem klime i niestety brak zimnego powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz tam nawet syf zrdzawy.

Zdejmij nadkole i zobacz , na 99% nie kreci się wałek kompresora, bo koło siedzi na łozysku na obudowie i przez tę śrube przenosi napęd na wałek

ale wałek w kompresorze Denso jest chyba na wielowypuscie

Zobacz od strony nadkola czy pokrecisz wałkiem kompresora , bo mógł się zatrzec i poleciała śruba

 

 

kompresor SANDE-a miałem, zcią się wielowypust, a koła tak gówniane na rynku ze nowe za 150-200zł chodizło raptem rok. nie szło nic droższego kupic

w DENSo nie spotkałem jeszcze tego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za pomoc jak będzie cieplej na dworze to zobaczę jak z tym wałkiem w kompresorze. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj próbowałem dokręcić tą śrubkę i nie da się jej dokręcić bo kreci cały wałek jak to można odkręcić lub dokręcić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak oś się obraca razem ze śrubką a koło stoi to chyba już po frezie. Z tego co pamiętam to trzymając za koło dokręcałem śrubkę. Śrubka jest po to by docisnąć koło do osi ale oprócz tego koło i oś ma frez. Widziałem już podjechane frezy na ośce, nowe koła z nowym frezem jak wchodziły na zużyty frez ośki to już miały luzy i ścinało je po krótkim czasie mimo przykręcenia śrubką na klej. Są jeszcze koła ze sprzęgłem gumowym. Musisz odkręcić żeby zobaczyć co tam się stało. Kluczem udarowym może by poszło.

Edytowane przez BociekCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo - wystająca śrubka, która nie daje się wkręcić (bo wałek się obraca) i rdzawy pył. Do tego odgłosy przycierania/skrzypienia z okolic koła klimy. Taki prezent na święta :kwasny

kolo_klimy.thumb.jpg.13c08452b66e4aa09405e9120b0d36a0.jpg

Ponoć to typowy przypadek w kompresorach firmy DELPHI 6 CVC 140, VW PN: 5N0820803E

Nawet nie zauważyłem, jak przestała mi pracować klima - we wrześniu było jeszcze dobrze.

Po zdjęciu tarczy sprzęgła, wielowypust na wałku wygląda na ocalały natomiast na sprzęgle jest gładko.

walek.jpg.3f3243ff0cb4383d12a1e90f177f199d.jpg

sprzeglo.thumb.jpg.15c3e23f7b043fe2cb7d5fb3d3d2f459.jpg

 

Cena sprzęgła w zamienniku to około 70zł - zobaczymy ile pojeździ.

 

Edytowane przez nTomek
Pomyłka w marce kompresora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w oryginale ile takie sprzęgło koszuje? Chyba wszystkie sprężarki montowane są firmy denso. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę tej części w oryginale. W ASO pewnie cały kompresor, a w sklepach widziałem koła pasowe ze sprzęgłem ale cena w okolicach 250..300zł.

Patrząc w etkę nie ma tam zestawu naprawczego, a jeśli chodzi o producenta to przewijają się trzy marki: DENSO, SANDEN, DELPHI.

Kolega @przemek1975 - autor tematu, odpisał mi, że u niego wymiana tego sprzęgła nie wystarczyła, bo po założeniu okazało się, że kompresor "rzęzi" i zakończył sprawę jego wymianą na nowy/używany.

Na jednej angielskiej stronie piszą, że wada ta dotyczy sprężarek o numerach: 5N0820803, 5N0820803A, 5N0820803E, 5K0820803A i wymiana sprzęgła rozwiązuje problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie muszę sprawdzić numer swojej sprężarki. Wiem tylko, że mam denso. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło wymienione. Klima, póki co, działa prawidłowo. Jest to zamiennik firmy THERMOTEC, numer katalogowy: KTT020030

klima_s.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam problem wymieniłem sprzęgło w klimie problem zerwany wieloklin. Ale to moje sprzęgło niby pasuje wszystko średnica rozstaw śrub, a jednak te sprężynki są bardzo wygięte. Klima i wszytko pracuje. Części już nie wymienię, bo zamontowałem, nie było większych problemów z montażem. Spotkał się ktoś z czymś takim?  Jaka wasz rada jeździć z takim czy wymienić od razu i poszukać takiego gdzie piasta będzie miała mniejsze odsadzenie. W teorii ewentualnie zerwie się szybciej i większych szkód nie powinno wywołać.

 

image.thumb.png.64f7fbcdad04be0ba066c3db248e3767.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz pewnie sprężarkę Delphi a kupiłeś sprzęgło do Sanden'a. Niby podobne ale się jednak różnią. Rozstaw śrub jest ten sam, ale wymiary samego wielowypustu już nie. Początkowo tak samo jak ty kupiłem złe sprzęgło. Sprawdzałem wymiary suwmiarką i nie pasowało mi. Za duży luz na wielowypuście i zbyt duże odsadzenie - co widać na twoim zdjęciu. Na szczęście zorientowałem się przed montażem i udało mi się wymienić na właściwe.

Nie chciałbym "krakać" ale może ci to długo nie wytrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat luzu na wielowypuście nie było, pasował idealnie, stąd wziąłem się za montaż dalej (może mam i wielowypust na sprężarce uszkodzony i dlatego obyło się bez luzu). Po konsultacji ze znajomymi mechanikami zostawiam to. Także jak się tylko ulegnie awarii od razu dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat, mam ten sam problem śruba od kompresora się poluzowala, próbowałem ja dokrecic ale kręci się w kółko. Auto odstawilem do mechanika, po sprawdzeniu stwierdził że kompresor stanął i jest do wymiany. Pytanie czy faktycznie trzeba wymieniać cały kompresor, może jakaś regeneracja? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bieniu napisał:

próbowałem ja dokrecic ale kręci się w kółko

Skoro kręci się śrubka to ośka kompresora też się chyba kręci - czyli nie jest zablokowany?

Co do wymiany czy regeneracji to owszem można go regenerować i robi się to ale i tak trzeba go wymontować, a bez kompresora jeździć się nie da bo jest na wspólnym pasku napędowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2019 o 11:55, nTomek napisał:

Skoro kręci się śrubka to ośka kompresora też się chyba kręci - czyli nie jest zablokowany?

Z tego co się orientuję to kompresor stanął, gwint na tej srubce się zerwał dlatego się kręci tak przynajmniej zrozumiałem tłumaczenie mechanika. Tak czy inaczej jak kompresor stanął to jest już do wymiany, czy może się ewentualnie okazać że tylko jakieś sprzegielko wystarczy wymienić. Zastanawiam się nad kupnem nowego, Valeo za 850zl znalazłem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności