Skocz do zawartości
polonez15

SWAP hamulców przód 280-288mm pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Otóż w celu chęci poprawienia jakości hamowania mojego dupowozu naszła mnie myśl takowej zmiany... Obecnie mam heble 280mm z prowadnicami metalowymi, a chcialbym założyć zaciski z jarzmami od chociażby AWXa... 288mm z gumowymi prowadnicami. Czy jest ktoś, kto może potwierdzić, że jarzma od 288 podejdą bez problemu na zwrotnicę od 280? Pozdravwiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja moge to potwierdzic jutro albo w srode))):ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumowe i metalowe prowadnice? Co masz na myśli tak pisząc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej odrazu 312mm założyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lucas ma metalowe prowadnice, które pracują w gumowych tulejach, natomiast starsze 280 są z prowadnicami wsuwanymi w jarzmo:P Popatrz na necie jak to wygląda. Lisek byłbyś tak dobry i zerknął?? 312 chętnie, ale musi być alu zwrotnica chyba no i co za tym idzie większy przegub, łożysko, półosie, no i cena...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaa to było pisać od razu, że masz Lucasa a chcesz zapodać ATE ;)

 

312'ki pasują pod warunkiem, że ma się zaciski ATE i jarzma 451 ;) Zwrotnica zostaje stara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 2.5 tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i 2.8 V6 :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale we wszystkich 2,5 tdi? Bo gdzies czytalem ze tylko w tych co maja 180km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że do takiego swapu Lucas-->ATE trzeba mieć komplet, czyli zaciski i jarzma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Tak, zaciski + jarzma + tarcze i klocki . ;-)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale nikt póki co nie wie, czy jarzmo z systemu ATE podejdzie na zwrotnicę, która ma teraz jarzmo Lucas?... A co do 312, to zacisk z 288 do nich idzie na jarzmie 451? czy zacisk też jest inny? A co z 282,5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do 312, to zacisk z 288 do nich idzie na jarzmie 451?

 

Tak, zacisk zostaje z 288.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

282,5 to też ATE.

 

Swoją drogą, tak sobie kiedys liczyłem i wychodzi na to że najwieksza korzyść w skutecznośći hamowania po przejsciu z 280 na 288 to wcale nie wieksza tarcza ... tylko wiekszy tłoczek w zacisku. Wychodziło mi że moment hamujący rośnie ponad 10% po zmianie zacisków z Lucasa na ATE, a tylko kilka procent po zmianie tarcz. W sumie zmiana na + nie dobijała nawet do 20%.

 

Z info z roznych for wynikało że zmiana 280 na 288 jest P&P bez wymiany zwrotnic.

 

pozdrawiam

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. W sumie jak tak się zastanawiam to chyba warto wziąć 312 zamiast 288? z felgami jakoś się poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem swap z 288 na 312 i powiem tak że niby się wydaje że wszystko ładnie pięknie p&p ale jak ktoś nie ma co najmniej 16 felg to się nie ma co pakować bo koszty się robią spore. Jarzma chore ceny. Plus do tego jeszcze trzeba zapas wymienić żeby się w razie awarii nie naciąć że felga nie wejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już masz zmieniac to idź w 312mm. Wyraźnie większa siła i większa odporność na przegrzanie. Tarcze 288mm krzywiły się regularnie co około 3 miesiące, a po swapie na 312 jeżdżę już pół roku (20tys.km ) i póki co wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pany wlasnie wrocilem z podejscia wymiany lucasa na ate 288 i poleglem bo ate na klucz 18 i mniejsza srednica sruby a lucas na klucz 21 i wieksza srednica sruby,jedyne rozwiazanie to rozwiercic ate do sruby z lucasa ale ja wole w nastepnym podejsciu wymienic cale zwrotnice z przegubami i poloskami od 130 bo moje sa male 101 avb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pamietasz może srednice śrub ?

 

Etka mówi że ATE ma śruby M12, i kurcze właśnie mierzyłem jarzmo od Lucasa i też wychodzi że jest M12 :padaka

 

Rozstaw otworów był ok ?

 

pozdrawiam

 

EDIT:

 

Właśnie zmieniłem 280 na 288. Wszystko pasuje.

Zaciski+ jarzma wziąłem z paska 2000r 2,3vr5. Tarcze i klocki nowe.

Godzinka roboty i cieszę się większymi ( większe tarcze i tłoczki ) hamulcami.

 

pozdrawiam

Edytowane przez herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności