polonez15 Zgłoś #1 Napisano 30 Listopada 2015 Siemka. Otóż w celu chęci poprawienia jakości hamowania mojego dupowozu naszła mnie myśl takowej zmiany... Obecnie mam heble 280mm z prowadnicami metalowymi, a chcialbym założyć zaciski z jarzmami od chociażby AWXa... 288mm z gumowymi prowadnicami. Czy jest ktoś, kto może potwierdzić, że jarzma od 288 podejdą bez problemu na zwrotnicę od 280? Pozdravwiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #2 Napisano 30 Listopada 2015 Ja moge to potwierdzic jutro albo w srode))):ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #3 Napisano 30 Listopada 2015 Gumowe i metalowe prowadnice? Co masz na myśli tak pisząc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #4 Napisano 30 Listopada 2015 nie lepiej odrazu 312mm założyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #5 Napisano 30 Listopada 2015 Lucas ma metalowe prowadnice, które pracują w gumowych tulejach, natomiast starsze 280 są z prowadnicami wsuwanymi w jarzmo:P Popatrz na necie jak to wygląda. Lisek byłbyś tak dobry i zerknął?? 312 chętnie, ale musi być alu zwrotnica chyba no i co za tym idzie większy przegub, łożysko, półosie, no i cena... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2015 Aaa to było pisać od razu, że masz Lucasa a chcesz zapodać ATE 312'ki pasują pod warunkiem, że ma się zaciski ATE i jarzma 451 Zwrotnica zostaje stara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #7 Napisano 30 Listopada 2015 A 312 to w czym bylo seryjnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaj Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2015 w 2.5 tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2015 i 2.8 V6 :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #10 Napisano 1 Grudnia 2015 Ale we wszystkich 2,5 tdi? Bo gdzies czytalem ze tylko w tych co maja 180km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2015 Rozumiem, że do takiego swapu Lucas-->ATE trzeba mieć komplet, czyli zaciski i jarzma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2015 Cześć, Tak, zaciski + jarzma + tarcze i klocki . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2015 No ale nikt póki co nie wie, czy jarzmo z systemu ATE podejdzie na zwrotnicę, która ma teraz jarzmo Lucas?... A co do 312, to zacisk z 288 do nich idzie na jarzmie 451? czy zacisk też jest inny? A co z 282,5? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2015 A co do 312, to zacisk z 288 do nich idzie na jarzmie 451? Tak, zacisk zostaje z 288. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2015 Witam 282,5 to też ATE. Swoją drogą, tak sobie kiedys liczyłem i wychodzi na to że najwieksza korzyść w skutecznośći hamowania po przejsciu z 280 na 288 to wcale nie wieksza tarcza ... tylko wiekszy tłoczek w zacisku. Wychodziło mi że moment hamujący rośnie ponad 10% po zmianie zacisków z Lucasa na ATE, a tylko kilka procent po zmianie tarcz. W sumie zmiana na + nie dobijała nawet do 20%. Z info z roznych for wynikało że zmiana 280 na 288 jest P&P bez wymiany zwrotnic. pozdrawiam pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2015 Dzięki za informację. W sumie jak tak się zastanawiam to chyba warto wziąć 312 zamiast 288? z felgami jakoś się poradzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #17 Napisano 1 Grudnia 2015 Ja zrobiłem swap z 288 na 312 i powiem tak że niby się wydaje że wszystko ładnie pięknie p&p ale jak ktoś nie ma co najmniej 16 felg to się nie ma co pakować bo koszty się robią spore. Jarzma chore ceny. Plus do tego jeszcze trzeba zapas wymienić żeby się w razie awarii nie naciąć że felga nie wejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #18 Napisano 1 Grudnia 2015 Jak już masz zmieniac to idź w 312mm. Wyraźnie większa siła i większa odporność na przegrzanie. Tarcze 288mm krzywiły się regularnie co około 3 miesiące, a po swapie na 312 jeżdżę już pół roku (20tys.km ) i póki co wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #19 Napisano 3 Grudnia 2015 No pany wlasnie wrocilem z podejscia wymiany lucasa na ate 288 i poleglem bo ate na klucz 18 i mniejsza srednica sruby a lucas na klucz 21 i wieksza srednica sruby,jedyne rozwiazanie to rozwiercic ate do sruby z lucasa ale ja wole w nastepnym podejsciu wymienic cale zwrotnice z przegubami i poloskami od 130 bo moje sa male 101 avb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #20 Napisano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Witam Pamietasz może srednice śrub ? Etka mówi że ATE ma śruby M12, i kurcze właśnie mierzyłem jarzmo od Lucasa i też wychodzi że jest M12 :padaka Rozstaw otworów był ok ? pozdrawiam EDIT: Właśnie zmieniłem 280 na 288. Wszystko pasuje. Zaciski+ jarzma wziąłem z paska 2000r 2,3vr5. Tarcze i klocki nowe. Godzinka roboty i cieszę się większymi ( większe tarcze i tłoczki ) hamulcami. pozdrawiam Edytowane 18 Maja 2017 przez herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach