Jump to content
polonez15

SWAP hamulców przód 280-288mm pytanie

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 180KM 4x4
    Rok prod: 2004

    Siemka. Otóż w celu chęci poprawienia jakości hamowania mojego dupowozu naszła mnie myśl takowej zmiany... Obecnie mam heble 280mm z prowadnicami metalowymi, a chcialbym założyć zaciski z jarzmami od chociażby AWXa... 288mm z gumowymi prowadnicami. Czy jest ktoś, kto może potwierdzić, że jarzma od 288 podejdą bez problemu na zwrotnicę od 280? Pozdravwiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Ja moge to potwierdzic jutro albo w srode))):ok

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Gumowe i metalowe prowadnice? Co masz na myśli tak pisząc?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    nie lepiej odrazu 312mm założyć?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 180KM 4x4
    Rok prod: 2004

    Lucas ma metalowe prowadnice, które pracują w gumowych tulejach, natomiast starsze 280 są z prowadnicami wsuwanymi w jarzmo:P Popatrz na necie jak to wygląda. Lisek byłbyś tak dobry i zerknął?? 312 chętnie, ale musi być alu zwrotnica chyba no i co za tym idzie większy przegub, łożysko, półosie, no i cena...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Aaa to było pisać od razu, że masz Lucasa a chcesz zapodać ATE ;)

     

    312'ki pasują pod warunkiem, że ma się zaciski ATE i jarzma 451 ;) Zwrotnica zostaje stara.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    A 312 to w czym bylo seryjnie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    w 2.5 tdi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    i 2.8 V6 :ok

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2007

    Ale we wszystkich 2,5 tdi? Bo gdzies czytalem ze tylko w tych co maja 180km

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Rozumiem, że do takiego swapu Lucas-->ATE trzeba mieć komplet, czyli zaciski i jarzma?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Cześć,

     

    Tak, zaciski + jarzma + tarcze i klocki . ;-)

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 180KM 4x4
    Rok prod: 2004

    No ale nikt póki co nie wie, czy jarzmo z systemu ATE podejdzie na zwrotnicę, która ma teraz jarzmo Lucas?... A co do 312, to zacisk z 288 do nich idzie na jarzmie 451? czy zacisk też jest inny? A co z 282,5?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998
    A co do 312, to zacisk z 288 do nich idzie na jarzmie 451?

     

    Tak, zacisk zostaje z 288.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam

     

    282,5 to też ATE.

     

    Swoją drogą, tak sobie kiedys liczyłem i wychodzi na to że najwieksza korzyść w skutecznośći hamowania po przejsciu z 280 na 288 to wcale nie wieksza tarcza ... tylko wiekszy tłoczek w zacisku. Wychodziło mi że moment hamujący rośnie ponad 10% po zmianie zacisków z Lucasa na ATE, a tylko kilka procent po zmianie tarcz. W sumie zmiana na + nie dobijała nawet do 20%.

     

    Z info z roznych for wynikało że zmiana 280 na 288 jest P&P bez wymiany zwrotnic.

     

    pozdrawiam

     

    pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 180KM 4x4
    Rok prod: 2004

    Dzięki za informację. W sumie jak tak się zastanawiam to chyba warto wziąć 312 zamiast 288? z felgami jakoś się poradzi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Ja zrobiłem swap z 288 na 312 i powiem tak że niby się wydaje że wszystko ładnie pięknie p&p ale jak ktoś nie ma co najmniej 16 felg to się nie ma co pakować bo koszty się robią spore. Jarzma chore ceny. Plus do tego jeszcze trzeba zapas wymienić żeby się w razie awarii nie naciąć że felga nie wejdzie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Jak już masz zmieniac to idź w 312mm. Wyraźnie większa siła i większa odporność na przegrzanie. Tarcze 288mm krzywiły się regularnie co około 3 miesiące, a po swapie na 312 jeżdżę już pół roku (20tys.km ) i póki co wszystko gra.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    No pany wlasnie wrocilem z podejscia wymiany lucasa na ate 288 i poleglem bo ate na klucz 18 i mniejsza srednica sruby a lucas na klucz 21 i wieksza srednica sruby,jedyne rozwiazanie to rozwiercic ate do sruby z lucasa ale ja wole w nastepnym podejsciu wymienic cale zwrotnice z przegubami i poloskami od 130 bo moje sa male 101 avb.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam

     

    Pamietasz może srednice śrub ?

     

    Etka mówi że ATE ma śruby M12, i kurcze właśnie mierzyłem jarzmo od Lucasa i też wychodzi że jest M12 :padaka

     

    Rozstaw otworów był ok ?

     

    pozdrawiam

     

    EDIT:

     

    Właśnie zmieniłem 280 na 288. Wszystko pasuje.

    Zaciski+ jarzma wziąłem z paska 2000r 2,3vr5. Tarcze i klocki nowe.

    Godzinka roboty i cieszę się większymi ( większe tarcze i tłoczki ) hamulcami.

     

    pozdrawiam

    Edited by herflik-00

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy