Skocz do zawartości
daniel_maroco

Auto po odbiorze od mechanika-problem!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie logów(stan pompowtrysków) a dokładnie ich wyników. Robiłem logi pod koniec sierpnia i dzisiaj. Oto one.

 

Logi z sierpnia:

13 http://vaglog.pl/log_229946.html

23 http://vaglog.pl/log_229949.html

 

Logi z dzisiaj:

13 http://vaglog.pl/log_241229.html

23 http://vaglog.pl/log_241228.html

 

Chodzi mi o dość sporą różnice w wynikach. Zastanowiło mnie to bardzo, bo dzisiaj odebrałem auto od mechanika(co okazało się plecionka i tłumik środkowy do wymiany, wcześniej obstawiałem i mój kolega na jakiś element w silniku bo po odpaleniu było słychać dziwny dźwięk z niego. Sam mechanik od razu diagnozy nie postawił. Powiedział, że rozbierze i oceni stan poszczególnych elementów typu szklanki i itp. Jak postawił diagnozę to dodatkowo zleciłem wymianę uszczelniaczy na pompowtyskach) Przed oddaniem do mechanika chciałem sam poszukać rozwiązania i podłączyłem auto pod kompa. Miałem jeden błąd odnośnie lampki w drzwiach. Dzisiaj pod odbiorze od mechanika(twierdził, że pompki wyregulowane i zmienione uszczelniacze) auta myślę sprawdzę sobie auto dla pewności i podłączyłem go pod kompa. I co wyszło:

 

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1080

17669 - Pump-Jet Valve: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded

P1261 - 35-10 - - - Intermittent

 

Component: ABS/ESP front D36

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

Component: CLIMATRONIC D2.2

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

 

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

 

Component: Navigation BNO 0103

00854 - Radio Display Output in dash Panel insert

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Nie dawno w aucie był wymieniany rozrząd, olej, wszystkie filtry. Dodatkowo pompowtryski były czyszczone preparatem Liqui Moly Diesel Spülung(bezpośrednio pod zasilanie silnika).

 

Chodzi mi jedno po głowie, czy gość nie podmienił sobie pompowtrysków i Bóg wie tylko co jeszcze. Jak myślicie? Bo co się okazało ma ten sam silnik co ja tylko, że w kombi. Mechanik zachwalany co prawda w internecie i twierdzi, że pracował w ASO VW. Chciałbym wierzyć w jego uczciwość, ale fakty mówią co innego. Najpierw chciałem się Was zapytać, co Wy o tym sądzicie?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do wałściwego działu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skasuj te błędy i zobacz czy ponownie się pojawiają.

Pierwsze co pomyślałem jak zacząłem czytać twój post to właśnie to, że cię okradł.

Jak błędy będą występować to bierz ekipe z bejsbolami i zrób tam porządek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat błędy, które wystąpiły mogą być spowodowane pracami diagnostycznymi oraz chwilowym niskim stanem napięcia na akumulatorze. To, że się zmieniły wartości wskazywane, to tylko świadczy, że były prowadzone prace przy PD. Ewentualnie do sprawdzenia jest regulacja wtrysków i kontrola konektorów na PD i gnieździe wiązki na wejściu do głowicy.

Z tymi oskarżeniami o "kradzież" bym się wstrzymał, bo tu póki co są same domysły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też chce mieć w 100% pewność, aby oskarżyć człowieka. Z tym akumulatorem to mnie zaciekawiłeś. Bo przed naprawą padł mi kompletnie i prostownik bosch c3 nie dał rady go naładować (napięcie spadło poniżej 8V i wykrywał go jako akumulator z motoru). Wstał dopiero podładowany od innego auta przez kable. Podładowałem go jakieś 2 godziny i odstawiłem auto do mechanika. Wspomniałem mu o słabym akumulatorze. Zapewniał, że podładuje do końca. Inna rzecz. Dzisiaj jadąc do pracy po jakiś 2-ów kilometrach zapaliła mi się na desce kontrolka od abs i esp i do końca paliła się. Nic, na razie skasuje błędy(wczoraj tego nie zrobiłem, aby pokazać dla mechanika w razie czego) i zobaczymy czy wrócą. Jeśli tak, to coś będzie na rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj jadąc do pracy po jakiś 2-ów kilometrach zapaliła mi się na desce kontrolka od abs i esp i do końca paliła się.

 

to tez może wskazywać na brak ładowania/słaby akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tez może wskazywać na brak ładowania/słaby akumulator

x2. Sprawdź ładowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ładowanie i po odpaleniu wynosi 14,21V. Skasowałem błędy i po przejechaniu kilku kilometrów znów zapaliła się kontrolka od ABS i ESP. Po tym czuć, że auto topornie przyspiesza. Co jeszcze rzuciło mi się w oczy to komputer pokazuje duże spalanie jak nigdy. Do tej pory do czasu rozgrzewania auta do 90C co prawda pokazywał duże dawki ale po osiągnięciu normowało się wszystko a teraz cały czas jest na wysokim poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się teraz:

 

17669 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240): Regulation Range Exceeded

P1261 - 35-00 - -

17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded

P1270 - 35-00 - -

 

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

Dzwoniłem do mechanika. Mówił, że coś może być z wiązka zasilającą. Umówiony jestem na poniedziałek. Ewidentnie słychać było jego zdziwienie, że po odbiorze auta sprawdziłem go sobie pod VCDS i operuje słownictwem typu biby i korekcje dawek paliwa.

 

Pytanie, czy zła regulacja pompo wtryskiwaczy może tak wpłynąć na zmianę ich wartości paramentów w grupie 13 i 23 ? I czy ewentualnie od sierpnia mogły się tak pogorszyć? Dużo kilometrów nie robię a ostatnio przecież też czyściłem je. No nic zobaczymy w poniedziałek. Wydrukowałem sobie logi z sierpnia i z wczoraj i powiem mu, że przed naprawą było dużo lepiej i chcę aby tak było. Wiem też, że jestem na straconej pozycji w razie czego, bo nie udowodnię(jeśli oczywiście to zrobił a nie mam pewności w 100% i nie chcę też pochopnie oskarżać człowieka być może nie winnego) swojej racji jeśli bym chciał, bo skoro ma ten sam silnik u siebie to i takie same ma numery pompo wtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło zmienić mechanika i problem rozwiązany. Dla potomnych opiszę rozwiązanie.

 

Dodatkowo nie długo po odbiorze od mechanika pojawiły się drgania w przedziale 2-3tys podczas przyspieszania. Poprzedni mechanik obstawiał, że być może to jest dwu masa. A co się okazało, przyczyną było poprzedzierane origi na pompkach od gniazd. Widać włożył na pałe i tyle nie dbając o gniazda aby je wyszlifować aby nie miały ostrych krawędzi. Problem jak najbardziej może wrócić. Bo ta metoda naprawy nie jestem w 100% pewna. Najlepszym rozwiązaniem jest tulejowanie gniazd. Już taka przypadłość silników 1.9 że wycierają się gniazda i dziurawią origi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Drodzy forumowicze od niedawna jestem posiadaczem passata b6 o kodzie silnika BMR. Auto ma wycięty DPF i zrobiony program. Piszę ponieważ mam problem z regulacją wtryskiwaczy a co za tym idzie ze spalaniem. Gdy kupiłem auto średnie spalanie w terasie przy 140 - 150 km/h oscylowało w granicach 5,4 -5,5 l na 100 kilometrów. Auto kupiłem z błędem na 1 wtryskiwaczu, nie pamiętam kodu błędu, ale napisane było że wtryskiwacz wyregulowany jest poza zakresem i zalecane było sprawdzenie wiązki. Z autem nic się nie działo, pomimo niskiego spalania miał dużą moc. Ale że wybierałem się w daleką trasę postanowiłem zaprowadzić go do mechanika w celu sprawdzenia i obejrzenia co tam się dzieje. Pan do którego zaprowadziłem auto bez konsultacji zemną wyregulował pierwszy wtryskiwacz, ponieważ jak stwierdził był on wyregulowany inaczej niż trzy pozostałe. Od tamtej pory auto straciło moc i pali jak smok w trasie nie da się zejść poniżej siedmiu litrów, jadąc nawet jak emeryt. Ma też problem z odpaleniem gdy postoi 2 , 3 dni nieużywane, wygląda to tak jakby w nie miał paliwa i musiał je zassać, zanim zapali wał obróci się 2 , 3 razy. Byłem na reklamacji, chciałem żeby wrócił mi do poprzedniego ustawienia a baran wymienił mi filtr paliwa co oczywiście nic nie dało. Dzisiaj uświadomiłem sobie że przecież regulacja wtrysków nie polega na ich ustawieniu żeby były wyregulowane jednakowo a na wyregulowaniu ich w taki sposób aby pracowały w jak najwydajniejszy sposób, W związku z tym i opierając się na tym co powiedział mechanik - wyregulował pierwszy wtrysk źle. Wiem że jest jakaś procedura regulacji i tu moje pytanie czy jest możne ktoś z Warszawy lub okolic kto umie regulować wtryski tak jak książka pisze i mógłby mi pomóc ?  Z góry dziękuję za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności