airajti Zgłoś #1 Napisano 20 Listopada 2015 Cześć. Mam pytanko: w jaki sposób użytkownik jest informowany o automatycznym zamknięciu obiegu powietrza? Ostatnio odkryłem z ojcem, że jego auto ma czujni jakości powietrza, ale VCDS pokazywał jego uszkodzenie. Wymieniliśmy- błędu nie ma. I teraz tak- w mojej AR159 jak czujnik jakości powietrza wykryje smrodek to zamyka automatycznie obieg i zapala się lampka. Jak jest w Passacie B6? Tam na przycisku od zamykania obiegu są dwie diody: jedna tylko ze strzalka (po lewej) i ze strzałką z literą A (po prawej). Wiem, żeby aktywować automatykę należy zapalić lampkę po prawej stronie (tam gdzie jest A). Czy jeśli czujnik jakości powietrza wykryje smrodek to powinna się zapalić druga lampka... i to by było oznaką zamknięcia obiegu? Jak to jest? A pytam, bo nie jestem pewien czy wszystko działa jak należy. Panel jest taki jak na zdjęciu poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #2 Napisano 21 Listopada 2015 Nie pokazuje kiedy zadziała... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #3 Napisano 21 Listopada 2015 Dzięki To teraz jeszcze bonusowe pytanie: czy jeśli automatyka przestanie całkowicie działać (ze względu na warunki z instrukcji), to czy lampka gaśnie (ta prawa z "A")?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #4 Napisano 21 Listopada 2015 Tryb pracy włączasz sam i tylko sam go wyłączasz. Jak miałem B6 to miałem tryb auto włączony przez 5 lat i smrodku nie poczułem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #5 Napisano 23 Listopada 2015 Są warunki, kiedy automatyka nie zamyka obiegu. Skąd mam wiedzieć, że automatyka nie działa? Chcę wiedzieć, bo czasem nie wiadomo czy automatyka zadziała... czy trzeba samemu się "ratować" przed smrodem... a przecież nie będę się za każdym razem zastanawiał ile jest stopni, czy wycieraczki są włączone itd... Nie jest tak, że ta ikonka powinna zgasnąć kiedy automatyka nie może zadziałać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #6 Napisano 23 Listopada 2015 Bo to jest czujnik działający tak naprawdę na zasadzie różnicy ciśnień. Powietrze wymieszane ze spalinami ma mniejszą gęstość a co za tym idzie wywiera mniejsze parcie na membranę czujnika co jest sygnałem do zamknięcia obiegu. Ot cała filozofia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hultai Zgłoś #7 Napisano 23 Listopada 2015 (edytowane) No OK ale przeciez samemu mozna dac obieg wewnetrzny Edytowane 23 Listopada 2015 przez hultai Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2015 Oczywiście, że można dać samemu obieg wewnętrzny. Ale skąd będziesz wiedział, że automatyka nie działa i trzeba to właśnie samemu zrobić? Ktoś to wie? Póki co mogę wywnioskować, że niedziałająca automatyka zamykania obiegu nie daje żadnego znaku i twardo pokazuje zapaloną lampkę z literką "A"... co poniekąd jest oszustwem... no ale właściciele VW chyba już się przyzwyczaili, że są oszukiwani przez ukochaną markę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2015 Bo to jest czujnik działający tak naprawdę na zasadzie różnicy ciśnień. Powietrze wymieszane ze spalinami ma mniejszą gęstość a co za tym idzie wywiera mniejsze parcie na membranę czujnika co jest sygnałem do zamknięcia obiegu. Ot cała filozofia Niemożliwe. Czujnik działa na podobnej zasadzie ogniwa elektrochemicznego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2015 Andrzej nie będę się kłócił. Info zassane z forum A4, może to trochę rozjaśni Czujnik jakości powietrza rozpoznaje szkodliwe substancje w otaczającym powietrzu (przeważnie spaliny silnika benzynowego lub wysokoprężnego) i nakazuje jednostce obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , aby przełączyła układ klimatyzacji w âtryb zamkniętego obiegu powietrzaâ.Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic po sygnale z czujnika jakości powietrza rozpoznaje rodzaj i stężenie zanieczyszczenia powietrza. W zależności od temperatury zewnętrznej i stężenia zanieczyszczeń jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic decyduje: â Przy temperaturze zewnętrznej powyżej + 2 °C następuje przełączenie w tryb obiegu zamkniętego już przy nieznacznym wzroście koncentracji szkodliwych substancji â Przy temperaturze zewnętrznej pomiędzy ok. + 2 °C i ok. - 8 °C przełączenie w tryb obiegu zamkniętego następuje dopiero przy znacznym wzroście koncentracji szkodliwych substancji w powietrzu, przy tym jednocześnie zostaje włączona sprężarka. â Przy temperaturze mniejszej niż ok. -8 °C przełączenie następuje również dopiero przy silniejszym wzroście koncentracji szkodliwych substancji i tylko na ok. 15 s (sprężarka nie włącza się). â Kiedy koncentracja spadnie, układ klimatyzacji zostanie ponownie przełączony w âtryb świeżego powietrzaâ. Funkcja âAutomatycznego zamkniętego obiegu powietrzaâ może zostać wyłączona w każdym momencie. Jeśli funkcja jest aktywna, przy poleceniu włączenia âautomatycznego zamkniętego obiegu powietrzaâ sprężarka jest włączana również przy temperaturach zewnętrznych poniższej + 2 °C. Przy temperaturze poniżej ok. -8 °C praca sprężarki nawet w tym przypadku nie jest już możliwa. W samochodach z âautomatycznym zamkniętym obiegiem powietrzaâ sprężarka może być włączona do temperatury ok. - 8 °C także przy ręcznie włączonym zamkniętym obiegu powietrza (przycisk âzamkniętego obiegu powietrzaâ). Aby w obszarach z równomiernie wysokim zanieczyszczeniem powietrza układ klimatyzacji nie pracował stale w trybie obiegu zamkniętego, czujnik jakości powietrza sam się przystosowuje (dopasowuje czułość do zanieczyszczenia środowiska). Jeżeli zanieczyszczenie szkodliwymi substancjami powietrza na zewnątrz pozostaje przez dłuższy czas na względnie wysokim poziomie, czujnik jakości powietrza rozpoczyna poprzez program nauki proces przystosowywania do zmienionych warunków środowiska, tak aby polecenie obiegu zamkniętego w przypadku równomiernie zanieczyszczonego powietrza trwało z reguły krócej niż 12 minut. Jeśli występuje kolejno kilka szczytów zanieczyszczenia powietrza, układ klimatyzacji może pracować także przez dłuższy czas w trybie zamkniętego obiegu powietrza. Przestawienie klap układu klimatyzacji zajmuje trochę czasu. Aby przy nagłym wzroście ilości szkodliwych substancji (np. podczas przejazdu przez obłok spalin silnika wysokoprężnego) do wnętrza samochodu nie przedostały się szkodliwe substancje w stanie lotnym, zassane przed zamknięciem klap świeżego powietrza razem ze świeżym powietrzem, zamontowany jest filtr przeciwpyłkowy z warstwą aktywnego węgla. Filtr, który jest nasycony szkodliwymi substancjami nie może już wykonać tego zadania i musi zostać wymieniony na nowy. Aby uniknąć częstego przełączania âklap zamkniętego obieg powietrza / świeżego powietrzaâ, przy małym wzroście stężenia substancji szkodliwych w powietrzu przełączenie nie następuje od razu (czujnik jakości powietrza nie wysyła polecenia do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic ). W takim przypadku wystarcza działanie filtra przeciwpyłkowego z wkładem z aktywnego węgla . W celu uniknięcia zbyt częstego przełączania âklap obiegu zamkniętego / świeżego powietrzaâ wysłane przez czujnik jakości powietrza włączenia âautomatycznego trybu obiegu zamkniętegoâ utrzymuje się co najmniej 25 sek. (minimalny czas utrzymywania), nawet gdy koncentracja szkodliwych substancji obniży się na tyle, że już nie byłby konieczny tryb obiegu zamkniętego. Jeżeli sprężarka jest wyłączona (np. w trybie pracy âEconâ), maksymalny czas trwania âautomatycznego trybu obiegu zamkniętegoâ jest ograniczony przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic do ok. 15 sek., aby nie doszło do zaparowania szyb. Aby zaparowane szyby zostały możliwie szybko oczyszczone, jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic w trybie pracy âRozmrażanieâ nie dopuszcza trybu obiegu zamkniętego. Czujnik jakości powietrza potrzebuje ok. 30 sek., aby być gotowym do pracy (czas nagrzewania). W tym czasie nie następuje żadne polecenie włączenia âautomatycznego obiegu zamkniętegoâ z czujnika jakości powietrza -G238- do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic . Czujnik jakości powietrza jest bardzo czułym podzespołem elektronicznym , który w wyniku bezpośredniego kontaktu z rozpuszczalnikami, paliwami i określonymi związkami chemicznymi może ulec zniszczeniu. Dlatego nie montować czujników jakości powietrza , które miały kontakt z tymi substancjami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
airajti Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2015 Nic z tego tekstu nie wynika, oprócz tego co się dzieje po wykryciu smrodku. Ja tam nie wiem jak to działa, ale różnica ciśnień to trochę naciągany temat. Podczas jazdy samochód opływany jest powietrzem, a tam gdzie jest opływ zmienia się ciśnienie. Wynika z tego, że jeżeli opływ by się zmienił (np boczny wiatr) to wystąpi różnica ciśnień... i co, z powodu wiatru zamknie się obieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadus Zgłoś #12 Napisano 24 Listopada 2015 Posiadam Passata jak w opisie wersja trendline i często po wrzuceniu wstecznego biegu słyszę przestawiającą się klapkę. Czy to też świadczy o włączeniu obiegu zamkniętego? Posiadam klimę manualną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #13 Napisano 24 Listopada 2015 Tak, przy cofaniu autem włącza się obieg zamknięty. Nawet jak już wbijesz bieg bez ruszania. Ja tak właśnie u siebie mam. Mam też ten przycisk od automatycznego czujnika obiegu zamkniętego ale nigdy nie korzystałem. Widziałem go obok kratki pod podszybiem na którą montowałem siatkę którą zakładamy latem na okna aby rano nie zadrapać się na amen . Swoją drogą to chory pomysł pozbywania się filtra pyłkowego z podszybia. Wentylator wciąga teraz co popadnie i dopiero wrzuca to na filtr. Mam nadzieję że teraz z siatką będzie już trochę lepiej ( mniej liści itp). W B5 wciągał już czyste i nie był taki zasyfiony przez co starczał pewnie na dłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2018 Z wątku zrozumiałem,że VCDSem można sprawdzić ew.usterki czujnika,czy tak? A czy wobec tego można go potraktować jakimś dymem smrodem,żeby go przetestować?Jakim dymem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2018 VCDS pokaże Tobie błąd tego czujnika, jeśli jest uszkodzony-u mnie wywalił błąd, to go wymieniłem :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach