Skocz do zawartości
Grubcio1836

Przygasanie auta przy włączeniu odbiorników prądu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem z swoim autem. Ostatnio mój passat B4 2.0 (AGG) odmówił płosuszeństwa.

 

Przyjechałem pod dom zgasiłem , i już nie odpaliłem.

 

Okazało się,że brakuje iskry i nie podaję paliwy podpiąłem pod Vaga, okazało się , że padł czujnik położenia wału.

Ale po wymianie nadal brak jakiej kolwiek reakcji , kręci , podaje paliwo , ale brak iskry.

 

Dałem nową masę do cewki i nową masę na silnik. Auto zaczęło odpalać ,ale pojawił się kolejny problem otóż

jak auto już chodzi obroty 950 RPM po włączniu świateł po prostu gaśnie , po włączeniu kuerunkowskazu oborty falują w rytm kierunkowskazu i auto gaśnie. Każda zmiana napięcią powoduje że passat gaśnie.

 

Wymieniłem alternator na drugi nadal to samo. Kontrolka od ładowania na zegarach gaśnie.

 

Pojawił się jeszcze jeden problem , a mianowicie , czasem po przekręceniu stacyjki na zapłon obrotomierz podnosi się na 1000 obrotów i przekażniki w skrzynce cykają.

 

Nie wiem już co może być , po prostu straciłem siłę i moc może wy coś pomożecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie na akumulatorze (na sucho, na wolnych obrotach i podczas obciążenia np. światłami) , wyczyść klemy, a najlepiej podmień na drugi akumulator (możliwe uszkodzenie wewnętrzne akumulatora). Jak to nie pomoże sprawdź kostkę stacyjki i doprowadzenia zasilania do rozrusznika. Daj znać czy coś się zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki aku kupiłem nowy, i sprawdziłem go na podmianę w drugim aucie, więc generalnie jest z nim wszystko w porządku, kostkę stacyjki mam drugą , więc mogę ją wymienić. Napięcie aku bez obciążenia na zgaszonym aucie 12.46V. Resztę sprawdzę po południu, jak pojadę do garażu.

 

Zasilanie do rozrusznika zostało wyczyszczone.

 

Pomiary napięcia bezpośrednio pomiędzy aku na zgaszonym aucie :

 

- aku a rozrusznikiem 12.46V

- aku a kablem (B+) na alternatorze 8,67V ( tego nie za bardzo rozumiem, bo ten kabel idzie od rozrusznika do aku one się łączą a jest taki spadek napięcia)

 

Schemat.jpg

Edytowane przez Grubcio1836

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki aku kupiłem nowy, i sprawdziłem go na podmianę w drugim aucie, więc generalnie jest z nim wszystko w porządku, kostkę stacyjki mam drugą , więc mogę ją wymienić. Napięcie aku bez obciążenia na zgaszonym aucie 12.46V. Resztę sprawdzę po południu, jak pojadę do garażu.

 

Zasilanie do rozrusznika zostało wyczyszczone.

 

Pomiary napięcia bezpośrednio pomiędzy aku na zgaszonym aucie :

 

- aku a rozrusznikiem 12.46V

- aku a kablem (B+) na alternatorze 8,67V ( tego nie za bardzo rozumiem, bo ten kabel idzie od rozrusznika do aku one się łączą a jest taki spadek napięcia)

 

[ATTACH=CONFIG]138558[/ATTACH]

 

Prawidłowa wartość napięcia akumulatora pracującego w instalacji elektrycznej pojazdu przy załączonym silniku jest 14,0V-14,4V (ładowanie), natomiast napięcie spoczynkowe podczas postoju (silnik wyłączony) wynosi 12,5V-12,80V.

Co pokazuje kontrolka ładowania na desce ? świeci,nie świeci ?

Sprawdź przewody idące do altka oraz kostkę połączeniową.

Popatrz tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/16555-%C5%82adowanie-alternatora ile powinno wynosić napięcie na alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na brak wzbudzenia spowodowany no właśnie czym. Skoro założony drugi alternator to albo obydwa posiadają uszkodzenia mostka prostowniczego albo usterka występuje na przewodach lub w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi to wygląda na brak wzbudzenia spowodowany no właśnie czym. Skoro założony drugi alternator to albo obydwa posiadają uszkodzenia mostka prostowniczego albo usterka występuje na przewodach lub w liczniku.

 

Obstawiam przewody ;-) Coś czuję że bez elektryka się nie obejdzie.Zobaczymy,może kolega się wypowie i już naprawił ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie jest prawie poprawne, bo wynosi 14,36V po włączeniu świateł 13.8 V kostka stacyjki wymieniona, ale nadal jest to samo.

 

Nowym tropem jest to , że na jedym z kabli masowych w węźle koło aku jest prąd , napięcie na tym przewodzie wynosi 7V , okazuje się ,ze po odłączeniu go nie ma świateł, ale nie mogę kompletnie zlokalizować miejsca gdzie ten kabel wchodzi. Dodatkowo, póki jest podłączony auto odpala , jak się go odłączy nie odpala.

 

Po odłączeniu go na chodzącym samochodzie, zegarek cyfrowy na zegarach lekko się pali, jest po prostu bardzo nie wyraźny i zapala się na zegarach kontrolka świateł "długich" i obydwa wskaźniki od kierunków palą się światłem ciągłym, chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz suchą skrzynkę bezpieczników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności