Skocz do zawartości
wyczol

1.9 TDI BLS /ciężko odpala czujnik G40

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z odpalaniem Passata B6 1.9 TDI na początku ciężko odpalał ciepły (nie zawsze w wwiększości przypadków było ok) po jakims czasie również zimny w VCDS błąd

012295 - Camshaft Position Sensor (G40)

P3007 - 000 - No Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 196

Mileage: 223919 km

Time Indication: 0

Date: 2015.10.22

Time: 16:58:35

 

Freeze Frame:

RPM: 819 /min

Speed: 0.0 km/h

 

postanowiłem wymienić czyjnik i po jego wymianie znowu ciężko odpala trzeba trochę dłużej pokręcić zanim odpali tym razem za każdym razem czyli jest gorzej niż było. Czy to oznacza że nowy czujnik jest uszkodzony?

błąd z vcds:

 

1 Fault Found:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

P0341 - 000 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Mileage: 225394 km

Time Indication: 0

Date: 2015.11.18

Time: 16:40:50

 

Freeze Frame:

RPM: 819 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.52 V

Bin. Bits: 00001000

Idle Stabilization: 0.0°KW

(no units): 48.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli czujnik G40 jest uszkodzony silnik nie powinien odpalać. Profilaktycznie sprawdź stan świec żarowych. Być może są już słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko dlaczego po wymianie zmieniły się objawy tzn, teraz zawsze źle odpala jeśli chodzi o świece to wydaje mi się że raczej ciężko będzie odpalał tylko na zimnym silniku.

 

ps znajomy w polo miał podobne objawy (te które opisałem przed wymianą) po wymianie czujnika wszystko ustało a u mnie wręcz odwrotnie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kupiłeś nowy, z aso??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik nowy ale nie z aso i obawiam się że tu tkwi problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpenę się pod temat, mam Passata z silnikiem 1.9 BKC (bez DPF) i ten sam problem. Kręci kilka ładnych sekund, czasem nawet gaśnie. Wymieniłem ostatnio rozrząd ze wszystkim, pasek alternatora również ze wszystkim, 4 świece żarowe oraz czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrządu.

Wydałem prawie 2000zł i problem nie ustał.

Po wymianie pokazuje tylko 1 błąd 000833 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittient, wcześniej był też błąd czujnika położenia wału, a rozrządu był ten sam co u założyciela tematu. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest błąd jakiegoś czujnika i po wymianie to samo to trzeba prześwietlić wiązkę. Miałem kilka przypadków w golfie V lub skodzie gdzie zgłaszał błąd czujnika wałka lub wału, po wymianie dalej to samo, czasem odpalał dobrze czasem długo kręcił. Skodę kiedyś z trasy przywieźli i że w czasie jazdy zgasła. Podłączam kompa i błąd czujnika wału (ten po skosie w skrzyni ) ciężko ale dało się wymienić imbusem z kulką. Auto odpaliło na dotyk, chwilę pochodziło i zgasło, znów ten sam błąd i w pomiarze parametrów nie widać obrotów. Schemat i jazda, raz mam przejście z kompa na kostkę czujnika raz nie. Ruszam wiązką i znalazłem. Wiązka naprawiona (kilka następnych przewodów było blisko przetarcia) i klient zadowolony dojechał nad morze a był gdzieś tam z dołu Polski. W golfie to samo, tam jeszcze dodatkowo dwa przewody od świec żarowych się przetarły. Jedno auto było z błędem czujnika wałka rozrządu, też w tym miejscu wiązka dostała. Na pierwszy rzut oka nie widać ale jak się odegnie wiązkę to już co innego. W tych przypadkach ocierała się o gruby przewód wodny chłodnicy na dole w okolicach rozrusznika. Trzeba tam sprawdzić bo jest tam ciasno a silnik niestety drga. Ogólnie to tam gdzie wiązka czegoś dotyka lub jest do czegoś zamocowana to trzeba to sprawdzić. Nowy czujnik też może być uszkodzony, mi się to jeszcze nie przytrafiło, prędzej te zamienniki krócej działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Drodzy Forumowicze. Od niedawna mam problem z rozruchem silnika. Problem mianowicie dotyczy tego, że kiedy odpalam swojego Passka rano po nocy nie ma żadnych problemów. Pali idealnie. Natomiast każdy kolejny rozruch w ciągu dnia to już nie to samo, musi przewalić parę razy wałem zanim odpali. (Passat 1.9 TDI BLS 2008 rok - kombi) Podpowiedzcie od czego najlepiej zacząć sprawdzanie ewentualnie co według Was może być przyczyną dolegliwości mojego Passka.

Z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie, Pozdrawiam Tomi 78 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z seatem toledo 3 z motorem 1.9tdi BKC 2005r

Podczas odpalania na cieplym silniku długo kręci i odpala z szarpnięciem.

Podczas diagnostyki wywaliło świece zarowa cylindra II i błąd czujnika g40.

Czujnik wymieniony na nowy oem świece żarowe zmierzyłem multimetrem, oporność 01.0.

Po wykasowaniu błędów wywala je spowrotem. Pomocy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wcześniej pisałem o golfie V który też wywalał świece i czujnik, wymiana nic nie dała, przetarta była wiązka w okolicach rozrusznika o przewody wodne. Sprawdziłeś wiązkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może mapa się rozjechała i trzeba poprawić dawkę rozruchową na ciepłym, poczytaj w 1,9 TDi się zdarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z Passatem b6 1.9 BKC.Sprawa wygląda tak,że od tygodnia auto trzeba dłużej kręcić żeby odpalil.Czasem wywala błąd czujnika położenia wału korbowego.Po jego usunięciu błąd bardzo rzadko się pojawia.Auto jedzie normalnie.Dzisiaj mechanik sprawdził rozrząd czy się nie rozjechal ( i wyszło na to że jest ok).2 mechaników twierdzi że jakby był zepsuty czujnik wału to bym w ogóle go nie odpalil.Ma ktoś może jakiś pomysł ?Z góry dziękuję.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem z Passatem b6 1.9 BKC.Sprawa wygląda tak,że od tygodnia auto trzeba dłużej kręcić żeby odpalil.Czasem wywala błąd czujnika położenia wału korbowego.Po jego usunięciu błąd bardzo rzadko się pojawia.Auto jedzie normalnie.Dzisiaj mechanik sprawdził rozrząd czy się nie rozjechal ( i wyszło na to że jest ok).2 mechaników twierdzi że jakby był zepsuty czujnik wału to bym w ogóle go nie odpalil.Ma ktoś może jakiś pomysł ?Z góry dziękuję.Pozdrawiam

 

To ze wywala błąd czujnika to normalne jeśli trochę go kręcisz, a przyczyn nie odpalenia 1.9 od kopa jest bardzo wiele, musisz poszukac o tym w necie jest bardzo wiele informacji. Najpierw sprawdź kompem!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komp pokazuje błąd PO726.(4 razy tak miałem) Od wczoraj już nie wywala błędu ale czasem kręci idealnie a czasem trzeba czekać z 3 , 4 sekundy zanim załapie.Spalanie bardzo małe i jedzie ok...tylko czasem długo kreci.Wszystko wystąpiło po zatankowaniu w gownianej Warszawie i właśnie dotankowalem do pełna na innej stacji.Moze kurde tu jest pies pogrzebany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komp pokazuje błąd PO726.(4 razy tak miałem) Od wczoraj już nie wywala błędu ale czasem kręci idealnie a czasem trzeba czekać z 3 , 4 sekundy zanim załapie.Spalanie bardzo małe i jedzie ok...tylko czasem długo kreci.Wszystko wystąpiło po zatankowaniu w gownianej Warszawie i właśnie dotankowalem do pełna na innej stacji.Moze kurde tu jest pies pogrzebany ��

 

sprawdź ciśnienie na pompie w baku ile daje i na pompie tandemowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie.Bede walczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeci mechanik w końcu naprawił auto.Jak się okazało ,była przetarta wiązka walka rozrządu (w okolicach rozrusznika).Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeci mechanik w końcu naprawił auto.Jak się okazało ,była przetarta wiązka walka rozrządu (w okolicach rozrusznika).Pozdrawiam

 

W tych autach od tego się zaczyna sprawdzanie, nie tylko od czujnika się przetarły, chyba że tylko te ci poprawili a resztę zostawili. Odpowiedź miałeś kilka postów wyżej, kilka chwil roboty i samemu byś dał rade to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeci mechanik w końcu naprawił auto.Jak się okazało ,była przetarta wiązka walka rozrządu (w okolicach rozrusznika).Pozdrawiam

 

Jak w przysłowiu Do trzech razy sztuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ☺ Ale teraz nowy problem...Coś mi hałasuje z przodu (jakby plastik o plastik).Próbowałem to namierzyć ale za cholera nie wiem co Myślałem że coś w zawieszeniu (byłem na stacji diagnostycznej) i grama luzu.I teraz czytam że to może przekładnia kierownicza.Zaczyna mnie już to auto wkur....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności