Kukiel Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2015 (edytowane) Witam. A więc tak od roku jestem szczęśliwym posiadaczem passata b4 1.9 silnik 1z. Odkąd go posiadam nie działał ABS. VAG pokazywsł początkowo któryś z czujników tyłu ale w sumie nie było czasu na naprawę i tak odwlekło się to do zeszłego tygodnia. Zanim wymieniłem czujnik sprawdziłem na Vagu który lecz pokazał oba tylne. Zamówiłem wymieniłem i ABS dalej mi nie zadziałał ale nie miałem panelu z kontrolką ABS i Air Bag więc zdobyłem sprawną (sprawdzona w innym B4) i po podłączeniu lampka nie zgasła wiec jest błąd i podłączyłem pod VAG. Okazało się że do wymiany jest czujnik prawego przedniego koła więc następnego dnia kupiłem oraz wymieniłem. Po wymianie 3 czujników przekręcam zapłon lampka pali się chwile po czym gaśnie więc niby wszystko ok a więc jazda próbna i lampka nie świeciła przez 1km ale ABS jednak nie działał. Po podłączeniu pod kompa brak błędów, więc znowu pojechałem sprawdzić i w końcu po jakimś kawałku drogi lampka sie zapaliła. Wyskoczyły dwa błędy: 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 sygnał poza wartościami granicznymi 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 uszkodzenie mechaniczne Lecz po zgaszeniu zapłonu mimo to że błąd jest w pamięci kompa lampka gaśnie jak włącze zapłon. Straciłem już trochę kaski na te czujniki więc chciałbym uruchomić ABS a dzisiaj po przejechaniu około 150km pokazało takie błędy: 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 sygnał poza wartościami granicznymi 283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47 uszkodzenie mechaniczne 290 Czujnik liczby obrotów tylny lewy-G46 uszkodzenie mechaniczne 287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44 uszkodzenie mechaniczne Więc tak czujniki nowe poza przednim lewym a już mam dość wymiany w ciemno więc co może powodować że nowe czujniki pokazuje jako uszkodzone. Juz nawet myślałem o tym w ten sposób że czujniki w aucie były dobre lecz coś innego jest uszkodzone i ciągle je pokazuje. Wtyczki wszystkie przy pompie ABS oraz kompie ABS i kołach przemywałem, na próbę brałem z innego passata B4 przekażnik (o ile dobrze pamiętam to był 18 bo wyczytałem że to on odpowiada między innymi za ABS) Proszę o pomoc w ustaleniu usterki Edytowane 15 Listopada 2015 przez Kukiel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2015 (edytowane) Wymień koszyki na tylnych piastach. Aby sprawdzić czujniki wystarczy pomierzyć oporność na każdym. Jak wartości są zbliżone, chyba około 1.4 KOh to są sprawne. Edytowane 14 Listopada 2015 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2015 w najbliższym czasie to zrobię w sumie też miałem to na uwadze ale dlaczego pokazuje również przedni czujnik skoro podzielnica ABS czysta bez rdzy czy też uszkodzeń. Z tyłu rzeczywiście koszyki wyglądały marnie dlatego trochę je czyściłem. Myślisz że po ich wymianie uda się przywrócić sprawność ABS? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2015 U mnie kontrolka zapaliła się powyżej 170km-h, po wymianie problem znikł. Profil opon masz taki sam? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2015 wszystkie oponki 195/65/15 . W sumie to raz zapala się od razu po ruszeniu raz po kilku km ale czy się pali czy nie to ABS i tak nie działa. U Ciebie działał przed przekroczeniem opisanej prędkości zanim lampka się zapaliła?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2015 Działał aż miło. Pomierz oporności I na próbę poszukaj bezpieczniki od ABS i go wyjmij, kontrolka powinna świecić się non stop. Sprawdź masy na sterownik. W najgorszym wypadku sam sterownik nawalił. Warto znać pinologię wtyczki sterownika i na wtyczce pomierzyć oporności czujników i wartości napięć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #7 Napisano 14 Listopada 2015 Oporność czujników jutro sprawdzę w wolnym czasie a masę oraz bezpiecznik sprawdzałem niby wszystko ok po wyjęciu bezpiecznika cały czas świeci ABS a masę czyściłem. Nurtuje mnie jeszcze jedno co zaobserwowałem u mnie po zapłonie lampka tak jakby lekko mrygała około 3 razy a w innym B4 tego nie było ale w sumie u mnie też ciężko było to zauważyć. Natomiast jeśli chodzi o pinologie to niestety wielkim elektronikiem nie jestem za bardzo na takich rzeczach się nie znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2015 A błędy odczytałeś? Aby sprawdzić wtyczkę wystarczy wiedzieć co to jest plus i minus i jak przekręcić pokrętło na multimetrze aby pokazywał napięcie albo odporność . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2015 Tak błędy te co pisałem wcześniej. Miernikiem mogę sprawdzić wtyczke tylko szukałem przed chwilą co powinoo być w jakim pinie czy plus masa czy czujnik czy coś jeszcze a nie znalazłem schematu z opisem wtyczki. Jeśli wtyczka będzie ok to wyjdzie na sterownik a pewnie będzie musiał być z takimi numerami jak mój? I czy trzeba go jakos adoptować? Czujniki mają mieć coś okoł6 1200ohm i zmieniać się w trakcie obracania kół tylko czy to rośnie czy spada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #10 Napisano 14 Listopada 2015 http://vwts.ru/forum/67344.html znalazłem też taki wątek niby podobne objawy ale czy ktoś już to robił z was bo na tej rosyjskiej stronie nie wiem czy dobrze mi przetłumaczyło bo ciężko tam się połapać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2015 _tytul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #12 Napisano 16 Listopada 2015 Tytuł poprawiony. Co do abs to jeśli ktoś posiada schemat abs i pinologie od wtyczki sterownika (abs taves 04 sterownik pod kanapą z tyłu) to uprzejmie poprosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 16 Listopada 2015 pinologie od wtyczki sterownika (abs taves 04 Proszę http://personal.linkline.com/sevan/photos/teves.pdf Sama wtyczka to strona 42. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #14 Napisano 28 Grudnia 2015 Witam. Po długim czasie wymieniłem pierścienie abs na bębnach lecz abs ciągle nie działa, Pojawił sie następny błąd 532 Napięcie zasilania. Czyściłem masy plusy i sprawdzałem napięcia oraz wszystkie bezpieczniki oraz przekażniki. Więc tak zasilanie jest lecz dziwnym trafem odkąd zabrałem sie za abs to nawet zasilanie na podświetleniu panelu sterowania nadmuchem (wpięty mam tam czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej pod podświetlenie i pokazuje ładowanie akumulatora) i pokazuje mi na zapalonych światłach 11,9 a gdy zapale oprócz zwykłych świateł światła przeciwmgłowe to wyświetla 14,4 tak jak jest na aku. Czy to ma coś wspólnego z napięciem owego abs?? Lampka abs po odpaleniu auta normalnie gaśnie lecz abs nie działa a po przejechaniu czasem 1km a czasem 6 lub 10 lampka się zapala nie zależnie od napięcia wskazywanego na moim dołożonym czujniku temperatury. Nigdzie nie mogę doszukać się jak sprawdzić działanie samej pompy abs z 4 pinami na wejściu jeśli ktoś wie który to plus który minus i jak najlepiej to zrobić żeby czegoś nie uszkodzić to poproszę. Błędy od czujników i prędkości obrotowej koła które wcześniej miałem teraz też od czasu do czasu się pojawiają więc teraz moje pytanie czy to może być przez uszkodzony sterownik abs i jeśli tak to czy trzeba go jakoś adaptować, jeśli tak to poproszę o instrukcje i z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gacekk Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2016 (edytowane) coś poradziles? bo mam chyba te same objawy, włącznie ze spadkiem napięcia. kilka razy zanotowalem 11,7-11,8v A innym razem ponad 12v. mam błąd zasilania 532 i w tym momencie nie działa abs, jak załapie to oczywiście błędu brak jednego dnia potrafi ileś razy działać i nie działać. nie mogę rozszyfrować od czego to jest zależne. Edytowane 6 Stycznia 2016 przez Gacekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gacekk Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2016 dla przykładu dziś rano chciałem zawieźć syna do szkoły. kilka dni stał samochód, dość opornie kręcił aż zresetował się licznik, ale abs działał. wracam ze szkoły włączyłem zapłon i już kontrolka nie zgasła, kręcił już normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gacekk Zgłoś #17 Napisano 7 Stycznia 2016 co do pompy jak świeciła kontrolka, ręcznie zwierałem przekaźnik i chodziła, tylko nie pamiętam teraz który od czego. oba podmieniałem też na inne. mogę mieć też drugi sterownik, Ale nie sprawdzałem. nie wiem czy trzeba go jakoś kodować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach