Skocz do zawartości
Felix

Passat B8 vs Audi A4 B9

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod ten temat. Jestem  na kupnie nowszego auta, do tej pory jeździłem tylko Passatami, począwszy od B4, B5(najmilej go wspominam) do B7. Interesuje mnie Passat B8 1.8 TSI w automacie oraz Audi B8 1.8 też automat, obydwa około 3-4 góra 5 lat, wentualnie bB9, ale niestety trochę się obawiam ceny :( Jestem ciekaw jak wygląda sprawa kosztów eksploatacji, ewentualnych napraw Audi. O passacie wiem sporo na ten temat, ale o audi prawie nic. Czy ceny części są wiele wyższe w Audi niż w VW, nie mam na myśli tylko oryginalnych, ale również zamienniki i sprawa serwisu w stacjach ASO. Zastanawiałem się nad wersjami amerykańskimi, ale chyba to nie jest dobry pomysł, bo nie wszystkie części aut europejskich można dopasować do wersji zza oceanu. Można by prosić więc o jakąś sugestię dlaczego ten a nie tamten, właśnie pod kątem ewentualnych napraw (odpukać). Nie mam tu na myśi ilości miejsca w kabinie czy wielości bagażnika, bo tu pasek górą ani komfortu podróżowania, tylko właśnie koszty ewentualnych drobniejszych czy poważniejszych napraw, bo wszystko może się zdarzyć....

Dziękuję za ewentualne wskazówki

Edytowane przez jacekni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro zamierzasz kupić używany to nie musisz serwisować w ASO. Poza ASO w dobrym warsztacie naprawy są zazwyczaj na wyższym poziomie a stawki godzinowe czy to VW czy passat takie same. Jeśli chodzi o części to reflektory ledowe do Audi są dwa razy droższe np. Inne części eksploatacyjne- porównywalne. Wymiana oleju , filtrów ,hamulców  przeglądy to podobne koszty  przynajmniej poza ASO.

Audi to inna bajka. Przednie zawieszenie to wielowahacz a nie blaszana pojedyńcza wydmuszka w passacie . Tylne zawieszeni zupełnie inna konstrukcja- znacznie solidniejsza. Różnice w zawieszeniu widać , słychać i czuć. Nadwozie posiada wzmocnienia w  miejscach w , których passat ich nie ma - np punkty mocowania tylnej belki. Nawet zgrzewy poszczególnych części nadwozia są w audi robione gęściej ( pisałem już gdzieś o tym). Nadwozie jest zwyczajnie sztywniejsze.  Zawieszenie silnika ma lepsze parametry tłumienia. Jest jeszcze wiele innych szczegółów konstrukcyjnych , które czynią Audi solidniejszym .Cena audi nie bierze się tylko z widzimisię producenta.

Prowadzenie audi ,( zwłaszcza quattro ) w zakrętach na nierównej nawierzchni  jest o wiele bardziej pewne i przewidywalne.

Jeśli ktoś stawia na  , asystenty, tablety , mirror linki i inne potrzebne lub niepotrzebne gadżety to może śmiało kupować passata. Działają one nie gorzej niż w audi.  Gdy żona da mi się czasem przejechać swoją A6 to czuję się jak kiedyś gdy przesiadłem się Renault 19, 12 letniego do 2 letniej mazdy 6 :):)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 B8 to już historia, generacja wcześniej niż Passat B8. Jeśli nie jesteś zatwardziałym konserwatystą motoryzacyjnym, to nawet zachowując proporcje marki premium vs. popularna, przy dzisiejszym tempie wprowadzania nowinek technologicznych (a Passat B8 w momencie debiutu był nimi naprawdę naszpikowany), jest przepaść między tymi autami.

Ja sam A4 B8 nie jeździłem, za to dużo jeździłem ostatnio A6 C7 - czyli generacyjnie bratem A4 B8 i tę przepaść odczuwałem przy każdej podróży. Audi jest cichsze i dostojniejsze, ale asystentów, LEDów, gadżetów, elektroniki i żwawości (!) mi brakowało.

Edytowane przez flankie
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za to co powiedzieliście ?, co nieco mi się rozjaśniło, ale dalej jestem w rozterce..... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A4 jest mniejsze i ciaśniejsze.Fakt z asystentami bida ale wyciszenie dużo lepsze od Passata. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wyciszenia Passata to mi dealer mówił, że zależy to od wersji samochodu i nie ma co porównywać wyciszenia TrendLine do ComfortLine itd, bo są to zupełnie inne wyciszenia zakładane na poziomie fabryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Bodek napisał:

Odnośnie wyciszenia Passata to mi dealer mówił, że zależy to od wersji samochodu i nie ma co porównywać wyciszenia TrendLine do ComfortLine itd, bo są to zupełnie inne wyciszenia zakładane na poziomie fabryki

To chyba nie wie, o czym mówi ;-) Masz tu na forum zdjęcia przed i po wyciszeniu Passata w najwyższej wersji. Przed - gołe blachy i puste przestrzenie. NIE MA wyciszenia. W niższych wersjach nie może być już gorzej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że wie co ma mówić?Ale czasami ich ściema przekracza pewne granice, chyba że chodziło mu o lepsze szyby?Ja kiedy wymieniłem bolączki typu pęknięta rączka uchwytu drzwi czy też skrzypiący zawias na garbach to Pan dealer otworzył oczy szeroko i stwierdził że jestem pierwszą osobą która to mówi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szyby też są te same domyślnie. Wielowarstwowe można domówić przy konfigurowaniu, albo wymienić już po zakupie auta (wtedy tylko te 4, które się opuszczają). Warto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności