Skocz do zawartości
Felix

Passat B8 vs Audi A4 B9

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe Audi A4 już do obejrzenia w salonach.

 

Złożyłem przykładową i podobną konfigurację w Passacie i w Audi z silnikiem tsi (tfsi) 150 KM. Dodałem do tego rabat (vw 9%, audi 15%). Wyszło mi, że Passat jest tańszy o 30 tys zł.

 

Czy ktoś z Was jeździł już testowo Audi A4 i ma porównanie do Passata? Co wiecie o praktycznych różnicach technicznych między tymi autami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mam nadzieję że się nie obrazisz, że to nie merytoryczna odpowiedź, ale to porównanie nigdy nie będzie na miejscu.

A4 będzie ciaśniejsze, gorzej wyposażone w standardzie, ale lepiej wyciszone, bardziej luksusowe, szlachetne... I Audi to klasa premium, a Passat to zwykły szarak, jak Mondeo czy Peugeot 508. Różnica klas między A4 i Passatem będzie zawsze. Poza tym zwróć uwagę, że w Audi masz więcej nowinek technicznych, które do Passata zwyczajnie nie mogą trafić, żeby Audi czymś się wyróżniało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to rozumiem. Natomiast to wcale nie przekreśla żadnego z tych aut (jak dla mnie). Szczególnie, że koszt posiadania obu może być zbliżony (nie jest istotna cena zakupu, ale utrata wartości, a tu do Audi dopłacimy zapewne "tylko" 10 tys zł więcej w perspektywie 5 lat).

 

Interesują mnie różnice w prowadzeniu, zestrojeniu zawieszenia, porównanie wygody foteli itd. Spróbuję odbyć jazdę Audi, to podzielę się wrażeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt posiadania podobnie wyposażonych egzemplarzy nigdy nie będzie taki sam. Sam napisałeś o różnicy 30 tyś. A im lepiej wyposażony Passat to to jego odpowiednik w A4 będzie jeszcze droższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nowe a4 z motorem 2.0 tdi 190 km plus prawie full wyszło 300 tys :padaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koszt posiadania podobnie wyposażonych egzemplarzy nigdy nie będzie taki sam. Sam napisałeś o różnicy 30 tyś. A im lepiej wyposażony Passat to to jego odpowiednik w A4 będzie jeszcze droższy.

 

Patrzysz na cenę zakupu. To jest słuszne jeżeli zamierzasz autem jeździć do jego końca.

 

Jeżeli kilka lat i sprzedaż to powinno się liczyć:

 

KOSZT AUTA po X latach = (cena zakupu - cena sprzedaży) + koszty ubezpieczenia + koszty paliwa + koszty napraw + koszty inne (np. opony)

 

I w takim przypadku mi wychodzi, że Audi jest o 10 tys zł droższe na utracie wartości w okresie 5 lat. Mówię o autach, które cennikowo po rabacie wyszły mi Passat 100 tys, Audi 130 tys zł. Jeżeli dodam do tego wyższy koszt ubezpieczenia, to wyjdzie po pięciu latach powiedzmy ekstra 3 tys zł.

 

13 tys zł to jest realna różnica w koszcie posiadania między w/w Passat a Audi. A nie 30 tys. Oczywiście im droższa specyfikacja, tym różnica będzie wyższa. Ale nadal nie wg cen, a utraty wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie to ciekawe porownanie, tym bardziej jesli na Audi mozna wytargowac dwa razy wiekszy rabat. Auta gabarytowo sa niemal identyczne (Passat dlugosc 4,767 mm, A4 dlugosc 4,726 mm). Jasne, ze beda roznice w cenie, wykonczeniu itd. Ale to nie przekresla dyskusji i sam chetnie sie czegos dowiem, jesli ktos ma do powiedzenia wiecej niz proste wymadrzanie sie, ze to bez sensu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeśli chodzi o gabaryty to jest to dość złudne porównanie w przypadku Paska i A4. Jak dotąd przy podobnych gabarytach różnice były istotne w zakresie miejsca w środku i bagażnika. Nowego modelu jeszcze nie widziałem, ale warto mieć to na uwadze. Jako niedawny posiadacz równolegle audi a4 i paska z równoległych modeli trochę po kieszeni różnice czułem większe niż 13 tys. w skali roku. Poza tymi uwagami audi to jednak audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostanio sprzedałem audi a4 2010 r i jak dla mnie raczej nigdy nie wroce do tej marki silnik 2.0 tfsi brał olej jak zły mimo naprawy przed ASO z przebiegiem znowu zaczął coraz bardziej następnie wadliwy napinacz do tego audi sie nie przyznawało nie było akcji fabrycznej, padła mechatronika po niej sprzęgła w S tronicu do wymiany, audio B&O masakra lewe drzwi grały razem z muzyka tylna Polka cala trzeszczały tam gdzie był zamontowany sub to tak na szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałeś te a4 od nowości? Bo z tego co piszesz wnioskuję, że nabyłeś je od handlarza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa własna konfiguracja na ponad 265 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostanio sprzedałem audi a4 2010 r i jak dla mnie raczej nigdy nie wroce do tej marki silnik 2.0 tfsi brał olej jak zły mimo naprawy przed ASO z przebiegiem znowu zaczął coraz bardziej następnie wadliwy napinacz do tego audi sie nie przyznawało nie było akcji fabrycznej, padła mechatronika po niej sprzęgła w S tronicu do wymiany, audio B&O masakra lewe drzwi grały razem z muzyka tylna Polka cala trzeszczały tam gdzie był zamontowany sub to tak na szybko

 

Jaki przebieg zrobiles tym samochodem? Co z tych rzeczy zrobiles na gwarancji? Piszesz, ze duzo oleju bral silnik -- czyli ile? W ktorym salonie kupowales jesli mozna wiedziec?

 

Za 265 tys. mozna skonfigurowac piekne Audi A4 -- czy masz jakies bezposrednie porownanie do Passata, jesli nie B8, to chociaz B7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90 tys zrobiłem a salonów pare obskoczyłem w wawie jak w ASO najlepiej wszystko wymienic w kolejności bo oni nic nie wiedza za skrzynie krzyknęli 40 tys :)

b8 jeździłem 3 tyg tym 150 km diesel powiem tak lepiej jak audi mi sie jeździło i w srodku duzo wiecej miejsca wczesniej miałem b6 2.0 tdi 170 km i nie miałem problemow serwis VW tez duzo tańszy wiec ja co do marki premium sie zraziłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, z serwisem jest najlepsze to, że ten sam Pan Henio w ASO VAG przy WV pracuje wg jednej stawki, a przy audi według drugiej, często ze 25% wyższej, o częściach nie wspomnę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałeś pecha, bo trafiłeś na jeden z najbardziej awaryjnych silników ostatnich lat. każdy jeden był wadliwy, dopiero bodajże od 2012 roku były poprawione.

 

A4 B9 quattro z bdb wyposażeniem to dużo ponad 250k. trochę przegięli...

 

edit: mówię o 2.0tdi 190ps ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem ze to był zły wybór choroby wieku dziecięcego podobnie moze byc z b9 cos zawsze wyjdzie bo testerzy to użytkownicy nie ma czasu dobrze przetestować technologi bo konkurencja cos nowego wprowadza i jeden drugiego napędza... No walsnie tylko silnik 2.0 190 km i mi wyszedł koło 300 tys a co bedzie jak wejdzie 3.0 tdi akcyza itd myśle ze na wypasie bedzie z 350 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wiem ze to był zły wybór choroby wieku dziecięcego podobnie moze byc z b9 cos zawsze wyjdzie bo testerzy to użytkownicy nie ma czasu dobrze przetestować technologi bo konkurencja cos nowego wprowadza i jeden drugiego napędza... No walsnie tylko silnik 2.0 190 km i mi wyszedł koło 300 tys a co bedzie jak wejdzie 3.0 tdi akcyza itd myśle ze na wypasie bedzie z 350 tys

 

Jakie choroby wieku dziecięcego? Silnik był na rynku od 2005 roku i już rok po jego debiucie było wiadome, że jest olejożerny. Koncern VW położył na tym przysłowiową lachę i zwiększył widełki dopuszczalnego spalania oleju. A było wiadome, że ten silnik ma za słabe pierścienie uszczelniające do takiej mocy. I o ile w silnikach wolnossących wszystko było OK, o tyle w uturbionych już nie - zwyczajnie wszystko było za delikatne w tym silniku. VW ignorował to i dopiero jak te silniki zaczęły się konkretnie rozpadać (zatarcia wałków rozrządu na wskutek zbyt słabego ciśnienia oleju, czy padanie wariatorów) VW wreszcie silnik poprawił. Ale to dopiero w roku 2012. Z lat 2004 - 2012 chyba najrozsądniejszym wyborem jeśli idzie o silniki 2,0 jest silnik FSI (tylko nie pamiętam kiedy przestali go montować). On jeszcze dość dobrze znosi trudy eksploatacji i na nim nie odkłada się nagar jak w słabszym 1,6 FSI... Niestety czasy pancernych silników (choćby 1,8 znany z Audi czy VW od początku lat 80. i jego ostatnie 20 zaworowe wcielenie z wtryskiem wielopunktowym) odeszły na zawsze. Czy tego chcemy, czy nie. Teraz trzeba szukać aut z silnikami tanimi w naprawie. I tyle.

 

A co do Audi vs Passat to miałem przyjemność posiadać zarówno A4 B5 jak i Passata B5. I niby Audi cichsze i ponoć lepiej wykonane, to jednak wyposażone gorzej od Passata, z Audi z rączek tak samo guma złaziła jak z Passka, na dodatek z panelu klimatyzacji znikały piktogramy. No i Audi było ciaśniejsze i to sporo. Wręcz w wersji kombi było mega nieporęczne, bagażnik był w nim symboliczny. Miał on raptem 390 litrów. O 40 więcej niż w Golfie V... No i to nachylenie szyb bocznych. Niby ładnie wygląda. Ale wyższe osoby mają nad głową rączkę montowaną nad drzwiami w podsufitce. I to centralnie nad głową... Nie raz na zakrętach mój kumpel się w tą rączkę uderzał. I tu zależy co kto szuka. Jeśli szukasz pojemnego auta rodzinnego - Bierz Passata kombi albo A6 kombi. Jeśli szukasz prestiżu i nie zależy ci aż tak na walorach użytkowych auta - bierz Audi.

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostanio sprzedałem audi a4 2010 r i jak dla mnie raczej nigdy nie wroce do tej marki silnik 2.0 tfsi brał olej jak zły

 

Co do brania oleju to sporo o tym było w necie i w TV - więc nie ma sie co dziwic :fajny

 

A ja już prawie 3 lata jeżdzę A4, 2.0 TDI i na passata bym się nie zamienił. Do VW nie wrócę. Jakość wykonania o niebo lepsza niż w VW i zero problemow (jak na razie) w eksploatacji. a już 135 tkm na blacie z czego sam zrobiłem ponad 60 tkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek, a masz jakies porownanie jesli chodzi o wyciszenie na autostradzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W audi jest bloga cisza :-) Dopiero tak od 170 km/h wiatr mocniej huczy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności