Jump to content
Guest kris4motion

Zapas czy zestaw naprawczy

Recommended Posts

Guest kris4motion

Witam,

 

wkrótce będę zamawiał Passata i nie wiem co wybrać, czy normalny zapas czy zestaw naprawczy?Jakie są wasze ewentualne doświadczenia z tym zestawem i generalnie co u siebie wybraliście?

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Kris4motion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapas. Jak rozerwiesz oponę lub skrzywisz felgę to jak dojedziesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zapas. Jak rozerwiesz oponę lub skrzywisz felgę to jak dojedziesz?

 

dokladnie, dla mnie tez te zestawy naprawdcze sa jakies takie nie do konca przekonywujace :/

ja woze u siebie dojazdowke i jest ok ;)

jednak decyzja jest indywidualna kazdego z nas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
co wybrać, czy normalny zapas czy zestaw naprawczy?

Ty masz jeszcze wybór ale większość nowych, ekskluzywnych aut posiada tylko zestaw naprawczy. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest pełnowymiarowa opona ( no chyba że zakładasz gaz w koło ) lub dojazdówka.

Jak rozerwiesz oponę lub skrzywisz felgę to jak dojedziesz?

Ano tak że zapewne go ubezpieczy na maxa a wtedy tylko telefon i holują Cię do najbliższego zakładu lub do domu.

 

 

BTW - wulkanizatorzy nie lubią naprawiać opon po sprayach

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Thommas

Ja wożę pełnowymiarowy zapas - do zestawu nie mam przekonania, a do dojazdówki zaufania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też bym szedł w pełnowymiarowy zapas. Wymiana koła, jak się człowiek spręży, to parę minut i można jechać dalej. A tak trzeba zarzucać wszystkie plany na cały dzień bo priorytetem staje się poszukiwanie wulkanizatora i stracony w związku z tym czas.

Mając zapas można pojechać do wulkanizatora w dogodnym momencie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszty "naprawy" takiej "naprawionej na biegu" opony mogą wyjść więcej niż nowa opona, więc też warto się nad tym zastanowić.

 

Z drugiej jednak strony nick Kris4motion sugeruje, że mamy do czynienia z autem 4x4, więc posiadacz takiego autka musi mieć na uwadze fakt, żeby zapas był identyczny obwodem jak koła, na których jeździ (pod żadnym pozorem dojazdówki) - torsen nie lubić rozbieżności tego typu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mks

Wożę ze soba pelnowymiarowke, jak napisali moi przedmowcy jak juz cos sie stanie nie ma problemu na caly dzien ,a bagaznik to studnia wiec powiekszanie go jeszcze o wneke na kolo zapasowe jest niepotrzebne. :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapytaj oponiarza ile cie skasuje za latanie po samonaprawie ,o ile wogole bedzie chcial to robic,pelno wymiarowka,lub dojazdowka, :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kris4motion

Dzięki za info, biorę pełnowymiarówkę, przekonaliście mnie:), a tak przy okazji spytam czy ktoś ma, albo miał doświadczenia z automatycznym poziomowaniem tylnego zawieszenia, bo też chyba to wezmę. Podobno znacznie lepiej się prowadzi gdy jest bardzo obciązony. Zamawiam "na dniach" wszelkie uwagi i rady mile widziane :]

 

Pozdrawiam

Kris4motion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

stary temat.

Ja także jestem zwolennikiem zapasu i kupiłem alu Monza (do tego zakładam letnią 215/55/16).

 

Pytanie natomiast jest takie: lewarek dawali standardowo (Trendline)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Trendline nie mam pojecia, ale w Comfortline jest (pewnie ktoś dołożył jako opcja)

Tak czytam na stronie VW i z tego chyba wynika, że podnośnik jest opcją dodatkową tak jak koło pełnowymiarowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc u mnie w Trendline w styropianowej wytłoczce pod podłogą w bagażniku jest lewarek, hak holowniczy, klucz do kół, śrubokręt, klucz płaski, zakrzywiony drucik do wyciągania nakładek na śruby oraz ciśnieniowy zestaw do naprawy kół. Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites
No więc u mnie w Trendline w styropianowej wytłoczce pod podłogą w bagażniku jest lewarek, hak holowniczy, klucz do kół, śrubokręt, klucz płaski, zakrzywiony drucik do wyciągania nakładek na śruby oraz ciśnieniowy zestaw do naprawy kół. Amen

 

U mnie co prawda nie ma haka ale mam dodatkowo przejściówkę na klucz na śruby z zabezpieczeniem :).

 

Tez ostatnio się wkurzyłem, bo w Sylwestra o 2:00 w nocy musiałem zmieniać koło a oczywiście nie miałem zapasu tylko ten śmieszny zestaw, do którego raczej sie nie przekonam. Ostatni raz złapałem gumę chyba z 10 lat temu. Dobrze, że do domu było blisko to podskoczyłem i przywiozłem koło letnie. I tu mam taką radę, jeżeli zamierzacie dokupić koło zapasowe, to lepiej założyć na nie oponę zimową. W lato bez problemu się na niej pojedzie, za to w zimę mając ma jednej osi jak w moim przypadku opony zimową - 215/55/16 i letnią już mocno zużytą 235/45/17 jazda jest fajna :). Wczoraj wieczorem jeszcze spadło trochę śniegu więc było fajne uczucie przy hamowaniu jak czujesz, że ABS włącza się bardzo wcześnie i dokładnie czuć w którym kole :).

 

Już zamówiłem oryginalna felgę 16" Catalunya i do niej asymetryczną oponę zimową Nokiana WR G2. Za uchwyt do mocowania koła zapasowego w ASO zapłaciłem 28 pln. Wszystko zamówiłem 2 tyg. temu i myślałem, że zdążę skompletować zestaw przed pierwszą awarią, a jednak się nie udało :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie co prawda nie ma haka ale mam dodatkowo przejściówkę na klucz na śruby z zabezpieczeniem :).

 

I tu mam taką radę, jeżeli zamierzacie dokupić koło zapasowe, to lepiej założyć na nie oponę zimową. W lato bez problemu się na niej pojedzie, za to w zimę mając ma jednej osi jak w moim przypadku opony zimową - 215/55/16 i letnią już mocno zużytą 235/45/17 jazda jest fajna :). Wczoraj wieczorem jeszcze spadło trochę śniegu więc było fajne uczucie przy hamowaniu jak czujesz, że ABS włącza się bardzo wcześnie i dokładnie czuć w którym kole :).

 

A gumę złapałeś na przodzie? Jeśli tak, to nie lepiej było przełożyć na przód sprawną zimówkę, a na tył letnią? Chyba, że tak miałeś - to fatalnie :-/

 

Za uchwyt do mocowania koła zapasowego w ASO zapłaciłem 28 pln.

Jak się mocuje koło przy pomocy tego uchwytu? Przykręca się do podłogi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A gumę złapałeś na przodzie? Jeśli tak, to nie lepiej było przełożyć na przód sprawną zimówkę, a na tył letnią? Chyba, że tak miałeś - to fatalnie :-/

Złapałem na lewym przodzie. Powinienem zrobić jak piszesz, ale o 2-giej w nocy raczej nie chce się kombinować i przekładać kół zwłaszcza jak się jest w garniturze :). Do domu miałem tylko 10km.

 

Jak się mocuje koło przy pomocy tego uchwytu? Przykręca się do podłogi?

Tak, uchwyt mocowany jest do podłogi na zatrzask a felgę dokręca się nakrętką do tego uchwytu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, uchwyt mocowany jest do podłogi na zatrzask a felgę dokręca się nakrętką do tego uchwytu.

 

Czyli na dobra sprawę dekielek do felgi będzie tylko przeszkadzał? Pytam, bo chciałem dokupić sobie dekielek do zapasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czyli na dobra sprawę dekielek do felgi będzie tylko przeszkadzał? Pytam, bo chciałem dokupić sobie dekielek do zapasu.

Dekielek też mam - owinięty szmatką leży obok koła :), ale jak masz specjalnie dokupować, to nie ma sensu jeżeli masz ten sam typ felgi w zapasie co na aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za uchwyt do mocowania koła zapasowego w ASO zapłaciłem 28 pln.

 

BTW u mnie w ASO uchwyt kosztował 17 zł - 3C0 803 899

Share this post


Link to post
Share on other sites
3C0 803 899

 

Właśnie tego numeru szukałem...

 

Chciałem załatwić sobie stalkę na zapas, ale jakoś długie ruchy wyszły.

 

Teraz wbijam na lato ori 17, więc jedna zimówka wędruje do bagaja.

 

A latać oczywiście nie może :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy