Skocz do zawartości
nicqo

Wypalanie DPF proces regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

 

szukałem, ale nie znalazłem podobnego tematu, jeżeli czegoś nie zauważyłem - przepraszam.

 

W moim CFGB zauważyłem, że DPF wypala się bez podnoszenia obrotów silnika - rośnie temperatura oleju (do 98 stopni na postoju, 101 - jazda w mieście), silnik pracuje "trochę" inaczej ale nie rosną obroty, nie ruszają wentylatory.

 

DPF wypala się co 500 - 600 km (wg KTS/VCDS). Oleju nie przybyło, moc jest.

 

Diagności stwierdzili, że wszystko OK, a DPF parametry - mówią "nówka".

 

Problem pojawił się po wymianie odmy, chwilę później wjechały nowe wtryski i pompy - CR i w zbiorniku, te wymiany nic nie zmieniły.

 

Może szukam dziury w całym ale jednak sprawa jest dziwna.

 

Pytanie/ prośba - gdzie szukać, co może być problemem? Jeżeli to problem.

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję!

K.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów, od lutego posiadam passata B6 z tym DPFem , dziś zrobiłem sprawdzanie w jakim on jest stanie ale nic z tego nie rozumiem. Mogę liczyć, że mnie oświecicie. Wygląda to tak :

 

Czwartek,27,Maj,2021,15:34:48:00009
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
Wersja VCDS: AKP 21.3.0.0
Wersja danych: 20210309 DS325.0
www.vcds.pl

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik  (03L 906 022 QC)

15:34:11
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  3 mbar   Particle Filter Different. Pressure
  0 mbar   Particle Filter Offset Different. Pressure
  159 ml   Particle Filter Oil Ash Volume
  10.2   Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  0.0   Particle Filter Carbon Mass (act.)

Po tłumaczeniu w google wyszło mi to tak :

0 mbar Przesunięcie filtra cząstek stałych Różne. Nacisk
   Filtr cząstek 3 mbar Różne. Nacisk
   0 mbar Przesunięcie filtra cząstek stałych Różne. Nacisk
   159 ml Popiół z filtra cząstek stałych Objętość
   10.2 Masa węgla filtra cząstek stałych (spec.)
   0.0 Filtr cząstek stałych Masa węgla (akt.)

No i tego nie rozumiem , możecie to mi wyjaśnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kwanga napisał:

No i tego nie rozumiem

Jeździć, obserwować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za informację, a co obserwować? DPF wypala się dość często czasami nawet po przejechaniu 5 km, obecnie już wiem kiedy zaczyna się wypalanie, to go trzymam aż do końca procesu, dziwi mnie jeszcze zachowanie bieżące spalanie  bo na jałowym potrafi pokazywać nawet 22L a po kilku sekundach schodzi do 0,6L . Wdzięczny będę za informację na co mam zwracać uwagę, co będzie teraz ważne?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności