Skocz do zawartości
nicqo

Wypalanie DPF proces regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od niedawna jestem szczęśliwy posiadaczem Paska B7 2.0 TDI CFFB 140 km rok produkcji 2013 modelowo 2014. Jak było ciepło nie miałem problemu z rozpoznaniem kiedy wypala się DPF bo zawsze włączały się wentylatory i obroty oczywiście wyższe na luzie. Teraz zrobiło się trochę chłodniej na dworze no i moje pytanie. Odpalam auto na zimnym silniku po nocy. Jak tylko ruszam i za chwilkę staję na światłach obroty są na poziomie prawie 1000 tak jak przy wypalaniu DPF przy czym silnik zimny ( taka sytuacja ma miejsce do temperatury silnika 65-70 stopni). Czy to naprawdę wypalanie DPF (wentylatory nie działają) czy może ślinik ma wyższe obroty w celu szybszego rozgrzania, czy może jakąś elektryczną grzałkę wstawili gdzieś na płynie chłodniczym która potrzebuje więcej prądu? W golfie 4 miałem 3 świece żarowe wpięte w układ chłodzenia które podgrzewały płyn (może tu też coś wymyślili?) Zaobserwował ktoś takie zjawisko?

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu forum nie czytasz ?

 

Jak niskie temperatury zawsze tak bedzie. Jutro wylacz na swiatlach nawiew na off, dodaj gazu i zobaczysz czary mary i 800 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie myślę że to chodzi o dogrzanie silnika ale to tylko przypuszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dogrzewa elektrycznie specjalna grzalka ktora nie ma nic wspolnego z obrotami, a te sa wysokie bo komp tak steruje. I alternator sie nie męczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czemu forum nie czytasz ?

 

Jak niskie temperatury zawsze tak bedzie. Jutro wylacz na swiatlach nawiew na off, dodaj gazu i zobaczysz czary mary i 800 obrotów.

 

Bardzo dziękuję za odpowiedz. Może i ja kiedyś pomogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już moze stosował czyszczenie dpf poprzez wlanie specjalnego płynu ktory rozpuszcza sadze, potem kilkanaście km na autobahnie z duza siwa chmura za soba zeby przeczyscic, wypalic dpf?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja stosowałem raz. jak sam napisałeś, rozpuszcza sądzę czyli to samo co samoistne wypalanie, popiołu się nie pozbędziesz a to jest problem i przyczyną częstych wypalen. raz zastosowałem i przejechałem się z kompem, fakt sądzą szybko zmalała ale po czasie powróciła i częstotliwość wypalen było jak wcześnie. czyli ogólnie nic to nie dało poza minus 60zl i 0.5h aby wykręcić sondę. nie polecam. ostatecznie wywaliłem chwasta i od roku święty spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów! W poprzednią sobotę wypalałem dpf (uruchomiłem sobie kontrolkę kompem)

 

Teraz po podpięciu vcds blok 68 pierwsze okienko 0% drugie 72.0 trzecie 0%

 

Nasuwają mi się na język pewne pytania :

czy warto kupić jakiś dpf cliner k2

czy od razu zbierać kasę na wycięcie i dpf off

czy jeździć i raz w miesiącu wypalić sobie na obwodnicy jak tydzien temu około 25km

 

Auto dwa tyg temu sam przyprowadziłem z DE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 nie warto, moge ci dac za free dwie buteleczki(dodatek do paliwa)

2 twoja wola

3 nie wiem czy raz w miesiącu wystarczy, raczej nie, chyba ze jeździsz tylko w niedziele, by byc niewolnikiem swojego wozidła i robić dodatkowe i kazdorazowe jak mówisz 25km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziennie robię 20 km w jedną stronę do pracy żadnego miasta trzy razy skręcam ale głównie latam koło stówki przez całą tą drogę mogę też robić taką akcje dwa razy w miesiącu bo robię taką trasę przy okazji zakupów tylko czy przy takich parametrach ja wyżej wymieniłem nic się nie będzie działo typu paliwo w oleju itd 2.0 tdi bmp PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim trybie jazdy, jak opisujesz, to powinieneś w zasadzie zapomnieć o dpfie. Wyłącz tą kontrolkę i ciesz się z jazdy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Korzystając z tematu, chciałbym zapytać czy ktoś próbował wyciągnąć jakąś sygnalizację odnośnie próby wypalania dpf przez komputer? Jeżdżę głównie po mieście i to bardzo małe trasy, pomyślałem, że takowa sygnalizacja znacznie ułatwiłaby mi wypalanie filtra. Wyszukiwarka nic nie pokazała, na googlach znalazłem teki temat, ktoś montował taką sygnalizację w Insigni. Czy jest ktoś w stanie pomóc?

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj w wiekszości aut jest tak że aby silnik uzyskał wieksza temp potrzebną do wypalania, potrzebne jest większe obciążenie, co za tym idzię właczane są różne odbiorniki prądu, np tylna szyba przednia może też , grzane lusterka , , taborety nie bo w lecie by komuś tyłek zagotowało ale napewno coś jeszcze i tu bym szukał aby jakąs diode dołożyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki za te kilkukrotne pytanie, myślałem, że nie mogę załączyć odpowiedzi. Być może jest tak jak piszesz, dziękuję za odpowiedź. Czy jest ktoś może w stanie udzielić mi więcej informacji? Passata mam krótko, a już zdążyłęm płacić za wypalanie serwisowe. Próby odnalezienia 100% sygnału mogą być dla mnie trudne bądź skończyć się na ponownej wizycie w serwisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrząc po tym gdzie ty jeździsz i rocznik auta bo o przebieg sie nie pytam , skłaniał bym sie bardziej na kupnem nowego dpf albo usunięciem go w cholere, chyba wyjdzie cię to taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorki za te kilkukrotne pytanie, myślałem, że nie mogę załączyć odpowiedzi. Być może jest tak jak piszesz, dziękuję za odpowiedź. Czy jest ktoś może w stanie udzielić mi więcej informacji? Passata mam krótko, a już zdążyłęm płacić za wypalanie serwisowe. Próby odnalezienia 100% sygnału mogą być dla mnie trudne bądź skończyć się na ponownej wizycie w serwisie

 

z tego co się orientuje to takowego chyba raczej nie ma. U mnie przejawia się to podniesieniem obrotów 2100-2000rpm predkość 70km/h 4ty bieg i biała chmura z tyłu :D ostatnio nawet mi ktos mrygał światłami bo chyba myślał, że się pale :D conajlepsze wypalanie mam w 90% przypadkach w mieście :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też ogólnie u siebie w małym miasteczku lekko nie mam, do pracy 3 km i z powrotem, jeszcze po pracy kilka km po mieście. Raz na dwa tygodnie traska z 600km. Jak startuję w trasę to po ok 20 km zawsze się zatrzymuję w pewnym miejscu i czasem się zdarzy że po zgaszeniu wentylatory chodzą... myślę wtedy sobie że znowu nie spojrzałem przed gaszeniem na spalanie chwilowe bo już bym wiedział że wypala, jak pamiętam i spojrzę to nie wypala, jak zapomnę zerknąć to akurat wypala.. ech. Przydała by się informacja komunikatem lub jakąś kontrolką że zaczął wypalać. Ogólnie to auto samo próbuje wypalać ale jak mu się przerwie kilka razy to powiadamia nas kontrolką DPF i silnika że masz mu "pomóc" bo sam nie może ogarnąć. Powinno się wtedy wyjechać na małą trasę, trzymać odpowiednie obroty i prędkość i po kilku/nastu minutach takiej jazdy kontrolki powinny zgasnąć. Czyli jakieś tam ostateczne zabezpieczenie mamy ale przydał by się komunikat podczas normalnego wypalania prawda??? Myślę że większość nie lubi jak się im przerywa. Zawsze można mieć w gnieździe diagnostycznym ELMa a w telefonie program do dpfu i sprawdzać sobie na telefonie ale komu się chce.. Jak dla mnie to wielki minus dla konstruktorów we wszystkich autach z DPFem lub FAPem że nie dali takiej informacji. Na szczęście poprawiają się i w nowszych autach już takie komunikaty są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerwiesz dziadowi to po kolejnym odpaleniu znowu będzie dopalał aż mu się uda :) żadnych ubocznych efektów nie ma.

 

więc śmiało można przerywać,

 

ja to robie nagminnie :) na pewno nie bede jechal na przejażdzkę gdy dojezdzam rano zaspany do pracy :) chce zgasić a tu obroty na 1000 i widać że dopala... a ja gaszę z premedytacją.

po pracy szybko zagrzeje się przynajmniej silnik i dopali.

 

Kolega mój co ma alltracka ten to nienawidzi dpfa... mówi że raz mu dopalał pół dnia,

 

bo akurat robił trasy w mieście po pare minut z miejsca na miejsce i za każdnym razem próbował dopalić i mu nie wyszło, dopiero jak do domu wracał to się udało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przerwiesz dziadowi to po kolejnym odpaleniu znowu będzie dopalał aż mu się uda żadnych ubocznych efektów nie ma.

 

hmm ja miewam nadstan oleju :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No słyszałem o tym,

 

ale jak to jest możliwe ?

 

tak już na marginesie, mi mój mechanik - mysle ze bardzo dobry,

 

zawsze jak wymienia olej to stan daje tak 2/3 na bagnecie i mówi żeby nie było na maxa. ale nigdy nie wnikałem czemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności