Skocz do zawartości
nicqo

Wypalanie DPF proces regeneracji

Rekomendowane odpowiedzi

w 2005 roku nie było dpf-ów więc i u ciebie go nie ma

No to musisz się dokształcić kolego, bo silniki z 2005r. BMP mają Euro4 dzięki filtrowi czasteczek stalych

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem podczas wymuszonej procedury wypalania dpf. Podczas włączenia sie kontrolki dpf za samochodem jest chmura dymu ktora znika po 2 sekundach silnik zachowuje się prawidłowo ma wyższe obroty skrzynia automatyczna włącza samoczynnie niższe biegi by utrzymać wysokie obroty silnika. Zabrudzenie filtra 98% samochód jeździ tylko długie trasy. Jest to Passat b6 2006 r 289 tys. km 2.0 140km DSG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien czujnik ciśnień przy zapełnieniu 98% nie dałoby się jezdzić, coś jest nie tak

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik cisnienia wymieniony i dalej to samo komputer pokazuje 98% zanieczyszczenia zachowuje się to dziwnie że coś odcina dalsze wypalanie silnik pracuje jak przy normalnym wypalaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a resetowałeś dfp w nastawach ?

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem ponieważ nie mam pojęcia jak to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prędzej czy póżniej i tak powycinamy te DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu na stacjach diagnostycznych podczas przeglądu sprawdzają w Dieslach, czy DPF na pewno jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie. Stacje zostały wyposażone przez Prezydenta w odpowiedni miernik cząstek stałych. Mają nakazane sprawdzanie normy spalin przy odpowiednich obrotach silnikach. Odpowiednio długo trwa pomiar i powtarzają dwa razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to niedługo nastanie znow era samochodow benzynowych. Dobrze ze UK 100 lat za murzynami, ostatnio na przegladzie wogole koles spalin nie sprawdzal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kraków ponoć też zakupił urządzenia do pomiaru spalin diesla tyle, że chyba nie dla diagnostów tylko dla drogówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 dni temu przeglad techniczny i można zapomnieć żeby sprawdzali spaliny (Szczecin).

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od zakupu Passata pokonałem już prawie 10tkm... dzisiaj pierwszy raz zauważyłem wypalanie dpf-może dlatego, że auto w zasadzie cały czas lata w trasie.

W CR ten proces łagodniej zachodzi niż w PD. Ale podczas jazdy później zmienia biegi na wyższy w dsg, spalanie wzrasta na postoju i obroty do 900, ale nie słychać tego buczenia, które było dla mnie charakterystyczne w PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzyny też mają być wyposażone od przyszłego roku w DPF-y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Benzyny też mają być wyposażone od przyszłego roku w DPF-y

no no A świstak siedzi i zawija w sreberka

benzyny od lat są wyposażone w takie coś jak katalizator, w silnikach diesla stosowany jest filtr cząsteczek stałych który pochłania sadzę, w benzynie podczas spalania nie wydziela się sadza więc po co tam filtr cząsteczek stałych???

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok powiem że jestem w szoku ale jak coś to nie dpf-a a gpf-a

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik benzynowy spala też olej, a spalony olej daje już sadzę. Z tym że w benzyniaku może chodzić o niespalone paliwo... je może wyłapać taki GPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy w benzynach też zainstalują specjalne oprogramowanie? :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności