kriss555 Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2006 czy ktos się orientuje czy przy wymianie rozrządu w silniku 1.8 T , zalecana jest tez wymiana pompy wody??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mol8 Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2006 pompa wody znajduje sie w ukladzie rozrzadu kto wie co moze sie stac przez nastepne tysiace kilometrow(w najlepszym przypadku tylko pocieknie i jak zauwazysz to wymienisz - koszt pompy +koszt robocizny jak za wymiane rozrzadu , w najgorszym przypadku to zatrze sie pompa- wirnik stanie w miejscu i koszt usuniecia usterki moze byc znaczny) ja bym wymienil wraz z rozrzadem pompe wody ale decyzja nalezy do ciebie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarekch1 Zgłoś #3 Napisano 25 Czerwca 2006 Witajcie przymierzam się do wymiany rozrządu mój pasek to 1,9 TDI 90 kucyków 1998r 160tys. przebiegu. doradżcie gdzie w wawie dobrze robią i niedrogo i jeszcze jedna sprawa, pytałem mechaniora o wymianę pompy radził, żę w tym silniku nie jest konieczna wymiana pompy. co radzicie? z góry dziękuję. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dariusz Sawicki Zgłoś #4 Napisano 28 Czerwca 2006 pompa wody znajduje sie w ukladzie rozrzadu kto wie co moze sie stac przez nastepne tysiace kilometrow(w najlepszym przypadku tylko pocieknie i jak zauwazysz to wymienisz - koszt pompy +koszt robocizny jak za wymiane rozrzadu , w najgorszym przypadku to zatrze sie pompa- wirnik stanie w miejscu i koszt usuniecia usterki moze byc znaczny)ja bym wymienil wraz z rozrzadem pompe wody ale decyzja nalezy do ciebie pozdrawiam I tu sie kolega troche myli,bowiem pompa plynu chlodzacego jest paskiem klinowym polonczona ze wspomaganiem i niema nic wspolnego z paskiem zebatym rozrzadu,a wspomaganie jest polonczone paskiem zebrowym z wentylatorem chlodnicy i kolem pasowym walu. A skoro musisz juz wymienic ten rozrzad to przy okazji dodatkowo te pozostale paski (klinowy, zebrowany) do tego wszystkie rolki napinajace (Lubia miec luzy osiowe) Ktos moze powiedziec ze to sa niby duperele no i niepotrzebnie wymieniac, ale wymiane rozrzadu robi sie raz na 120tys. km I moim zdaniem WARTO. A co to pompy to nalezy sprawdzic wyglad zewnetrzny(pod wzgledem niszczelnosci) luzy na lozyskach( czy pracuje lekko i cicho) To wszystko co moge doradzic.W moim Passi jeszcze tylko 70 000 i bede juz trzeci raz w/w elementy wymienial !!! Tak,tak panowie moja maszyna ma 289 000 na tacho i przyznaje ze chodzi Suuuuuuuuuper :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2007 pompa wody znajduje sie w ukladzie rozrzadu kto wie co moze sie stac przez nastepne tysiace kilometrow(w najlepszym przypadku tylko pocieknie i jak zauwazysz to wymienisz - koszt pompy +koszt robocizny jak za wymiane rozrzadu , w najgorszym przypadku to zatrze sie pompa- wirnik stanie w miejscu i koszt usuniecia usterki moze byc znaczny)ja bym wymienil wraz z rozrzadem pompe wody ale decyzja nalezy do ciebie pozdrawiam I tu sie kolega troche myli,bowiem pompa plynu chlodzacego jest paskiem klinowym polonczona ze wspomaganiem i niema nic wspolnego z paskiem zebatym rozrzadu,a wspomaganie jest polonczone paskiem zebrowym z wentylatorem chlodnicy i kolem pasowym walu. A skoro musisz juz wymienic ten rozrzad to przy okazji dodatkowo te pozostale paski (klinowy, zebrowany) do tego wszystkie rolki napinajace (Lubia miec luzy osiowe) Ktos moze powiedziec ze to sa niby duperele no i niepotrzebnie wymieniac, ale wymiane rozrzadu robi sie raz na 120tys. km I moim zdaniem WARTO. A co to pompy to nalezy sprawdzic wyglad zewnetrzny(pod wzgledem niszczelnosci) luzy na lozyskach( czy pracuje lekko i cicho) To wszystko co moge doradzic.W moim Passi jeszcze tylko 70 000 i bede juz trzeci raz w/w elementy wymienial !!! Tak,tak panowie moja maszyna ma 289 000 na tacho i przyznaje ze chodzi Suuuuuuuuuper :643: W 100% zgadzam sie i na dowód załączam zdjęcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariusz_ASS Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2007 Ja tam wymieniłem pompe wody, chociaż nie było to konieczne. Pompa nie jest droga w KTD 76z, a potem jezeli ci pocieknie, trzeba zaplacic za robocizne jak przy rozrządzie. ( ja zaplacilem 350zł ) . Taniej wiec wyjdzie od razu wymienic, i potem sie nie martwic. Ale wybór należy do Ciebie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin07 Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2007 ja tez sie kiedys posluchalem mechanika i nie wymienilem pompy wody miesiac pozniej jechalem do angli i w belgi pompa sie rossypala spendzilem tam 2 dni kosztowalo mnie to 600 euro razem z hotelem naszczescie to byla astra a nie passat bo koszta bylyby napewno wysze i teraz choc bym mial nowa pompe a musial bym wymienic rozrzad to pompe tez bym wymienil decyzja nalezy do Ciebie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2007 W silniku AWT pompa wody jest na pasku rozrządu. Z zewnątrz ciężko stwierdzić w jakim jest stanie. Też zastanawiałem się czy wymieniać (kumple odradzali , ale się uparłem), po wyjęciu pompy okazało się że dwie łopatki wirnika (wirnik był plastikowy) są wykruszone. Reasumując nie żałuję, że wymieniłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2007 Jaki miałeś wtedy przebieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #10 Napisano 23 Lutego 2007 89600 - czyli pierwsza wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #11 Napisano 23 Lutego 2007 Pytam bo nie dopilnowałem przy pierwszej wymianie. Przy jednym aucie już się dałem raz tak zrobić i musiałem wymieniać rozrząd + pompa. I teraz znowu... Wraz z wymianą pompy należy też wymienić jakieś inne elementy? Również demontuje się przód auta (silnik AEB)? Ktoś wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #12 Napisano 23 Lutego 2007 marky, bodaj we wszystkich passatach B5 demontuje się cały przód (w 1,8T na pewno) tylko i wyłącznie z uwagi na łatwiejszy dostęp do pasków, napinaczy, rolek i pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #13 Napisano 23 Lutego 2007 Dzięki suchy. W niektórych autach przy takiej okazji wymienia się jeszcze jakieś elementy np paski itp. Czy przy wymianie samej pompy w 1.8T też tak się robi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #14 Napisano 23 Lutego 2007 Trzeba sprawdzić w jakim stanie są paski wielorowkowy i od klimy. Kiedyś, gdzieś przeczytałem, że jeśli zdejmiesz pasek rozrządu (a trzeba go zdjąć przy wymianie pompy wody w AWT) to powinieneś założyć już nowy, ale nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #15 Napisano 23 Lutego 2007 Można zakładać i napinać pasek rozrządu jeśli nie przelatał wiecej niż 30,000km. Jeśli zbliża się do tej granicy to i tak bym go wymienił. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #16 Napisano 23 Lutego 2007 No to pięknie. Jak mi przyjdzie za jakiś czas wymieniać rozrząd i pompę W sumie nie ma co się martwić na zapas, ale ciekawe jaki jest średni przebieg takiej pompy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #17 Napisano 25 Kwietnia 2007 oddaję dziś autko do roboty (rozrząd + cały osprzęt). Padło oczywiście na jedyną słuszną firmę. Jutro opiszę co i jak po wymianie (z podsumowaniem kosztów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2007 18T AWT ma pompę napędzaną paskiem rozrządu, tak dla wyjaśnienia zagadniwenia. Niektóre modele mają tak a niektóre inaczej dlatego samo oznaczenie 18T nie jest tu całkowitą odpowiedzią, należy kierować się oznaczeniami silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość huba10 Zgłoś #19 Napisano 9 Czerwca 2007 kupiłem passata tydzień temu 18T kombi rocznik 1988 ma 79 tysięcy przebiegu wiem że to jest śmieszny przebieg ale kupiony od teścia i za wiele nim nie jeździł taki niedzielny kierowca nie wiem co zrobi z wymianą rozrządu proszę o radę będę bardzo zobowiązany dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #20 Napisano 9 Czerwca 2007 wymienić, producent zaleca wymianę w zależności od przebiegu albo co 5 lat, tu juz mineło 9 czyli prawie 2 razy tyle. Pasek jest z gumy, a guma po pewnym czasie parcieje. Ja bym dla świetego spokoju wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach