Skocz do zawartości
lukas1607

[A6 C6 2.4 BDW] Szarpanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie kochani, zmieniłem swojego wysłużonego passata na audi a6, zwracam się jednak do was o pomoc. Piszę u was na forum, ponieważ na forach audi nie uzyskałem pomocy. Może wy po starej dobrej znajomości będziecie w stanie mi pomóc.

 

Mam problem, tak na biegu 3 i 4 przy obrotach silnika koło 2500 - 3000 przy utrzymywaniu stałej prędkości (pedał gazu w stałej pozycji) - silnik szarpie (tak jakby gaz puszczał i zaraz za chwilkę dodawał). Problem nie występuje podczas przyśpieszania, jak również przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu. Dodam iż cewki i świece są sprawdzone, przepustnica czyszczona, czujnik przepływu powietrza też czyszczony i niedawno wymieniony kompletny rozrząd. Aha, nieraz rano jak jest zimny, obroty potrafią przez chwilkę falować, potem się normują i jest wszystko ok.

 

Byłem u polecanego speca od diagnostyki komputerowej, jeździliśmy i jeździliśmy z podpiętym komputerem i nic. Błędów brak. Jedyne co zauważył, to że wykres pracy jednego z wariatorów w tym przedziale obrotów jest mniej płynny od drugiego (taki bardziej skokowy). Stwierdził iż może to być właśnie ten wariator, ponieważ w tym zakresie obrotów następuje dość duża regulacja faz, natomiast podczas intensywnego przyśpieszania - otwiera maksymalnie i problem szarpania nie będzie występował. Czy uważacie że wariator może być przyczyną takiego szarpania w zakresie obrotów 2500-3000? Podkreślę, VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

 

Czy to może być ten wariator, kurcze nie widzi mi się wydać 2k, tak w ciemno...

 

Co sądzicie?

 

Tak czytam różne wątki na forach dotyczące szarpania i nie doszedłem do jednoznacznej odpowiedzi. To jedni piszą że może przepływomierz, inni że może sąda lambda, jeszcze inni że zawór EGR. Na podstawie informacji z forum postanowiłem porobić trochę logów dynamicznych i statycznych, mam nadzieję że pomierzyłem odpowiednie bloki pomiarowe.

 

Proszę was o analizę moich logów pomiarowych.

 

1. Dynamicznie (obr ok 2500 - wariatory) 91,92,93 (to jak pisałem wcześniej, że jeden spec stwierdził iż tutaj może być coś nie tak)

http://vaglog.pl/log_238080.html

 

2. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 31,36,5

http://vaglog.pl/log_238081.html

 

3. Dynamicznie (4-bieg, obr. 1500-4000 - przepływomierz) 2,3,33

http://vaglog.pl/log_238078.html

 

4. Dynamicznie (obr. ok. 2500) 2,3,33

http://vaglog.pl/log_238079.html

 

5. Statycznie 30,31,33

http://vaglog.pl/log_238075.html

 

6. Statycznie 5,31,36

http://vaglog.pl/log_238076.html

 

7. Statycznie 2,3,33

http://vaglog.pl/log_238077.html

 

Serdecznie proszę o pomoc, czy w/w pomiary wskazują na coś co może powodować moje problemy z przerywaniem (szarpaniem) samochodu?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobne objawy, czy udało się wtedy rozwiązać problem?

Pozdrawiam

Jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności