Skocz do zawartości
Sia&Cin_SRZ

Ocieranie, Szarpanie przy przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tak, wszedł na obroty jak wcisnąłem sprzęgło, czyli to nie była blokada turbiny. Nie było tak że obroty rosną tylko odczucie jakby opór, ale wystarczy wcisnąć sprzęgło lub, ewentualnie przestać dawać gazu na chwile i znów ododać i jest ok.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Panowie proszę o szybką podpowiedz. Dziś po odpaleniu 1.9 bkc zgasł. Podjechałem do mechanika i sprawdził dawki pompowtrysków i tak na 1 cylindrze 22, drugim 24, trzecim 9, czwartym 20. Mechanik powiedział że pompowtrysk do wymiany. Czy ma rację. Dodam że lekko faluje na wolnych obrotach, i dziś kopcił na niebiesko. Kazał w poniedizłąek przyjechać bo dziś nie ma czasu. Co sądzicie. Ja jestem laikiem w tych sprawach

 

Rozumiem żę podajesz czasy odpowiedzi wtryskiwaczy, bo te mieszczą się w przedziałach od -100 / + 100 , chyba że chodziło o korekcje dawek, co powinny być w przedziale -2,8 / +2,8, a Ty zle zapisałeś wyniki może w powinno być 0.22;0.24; 0.09; 0.20. Reasumująć pierwszy pomiar masz ok, drugi jak źle zapisałeś też jest ok. Sprawdź kody błędów, jakie zgłasza silnik, może jakiś czujnik nie działa tylko, podejedź do kokoś z VCDS i wyślij mi logi na prv to może pomogę. A tak na boku to nie jest wątek na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie tak, wszedł na obroty jak wcisnąłem sprzęgło, czyli to nie była blokada turbiny. Nie było tak że obroty rosną tylko odczucie jakby opór, ale wystarczy wcisnąć sprzęgło lub, ewentualnie przestać dawać gazu na chwile i znów ododać i jest ok.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Rozumiem żę podajesz czasy odpowiedzi wtryskiwaczy, bo te mieszczą się w przedziałach od -100 / + 100 , chyba że chodziło o korekcje dawek, co powinny być w przedziale -2,8 / +2,8, a Ty zle zapisałeś wyniki może w powinno być 0.22;0.24; 0.09; 0.20. Reasumująć pierwszy pomiar masz ok, drugi jak źle zapisałeś też jest ok. Sprawdź kody błędów, jakie zgłasza silnik, może jakiś czujnik nie działa tylko, podejedź do kokoś z VCDS i wyślij mi logi na prv to może pomogę. A tak na boku to nie jest wątek na ten temat.

 

tak chodzi o korekcję dawek. taki był odczyt. Nie ma żadnych usterek bo sprawdzał mechanik. Powiedział też , że spróbuje w poniedziałek przełożyć pomopwtrysk na czwarty. Dodam że od kilku dni po odpaleniu z zimnego silnika przez 2-3 sekundy chodził tak jakoś nie równo. Ale świece są ok. Czy to wina tego wtrysku?

Edytowane przez lecce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak chodzi o korekcję dawek. taki był odczyt. Nie ma żadnych usterek bo sprawdzał mechanik. Powiedział też , że spróbuje w poniedziałek przełożyć pomopwtrysk na czwarty. Dodam że od kilku dni po odpaleniu z zimnego silnika przez 2-3 sekundy chodził tak jakoś nie równo. Ale świece są ok. Czy to wina tego wtrysku?

 

To jak korekcja dawek to w przedzieale od -2,8 do +2,8, więc jak nie zapisałęś "0." i czywiście znaku + lub - to jest ok.

Tu masz filmik z VCDS i zobacz jak to wygląda :

, czyli jak takie wychodzą żę jest to 0 przed to pompki masz ok. Poszukaj kogoś z VCDS w okolicy za max 50 zł da ci błędy bo już mi jeden mechanik chciał coś za grubą kasę bo tak mu komp pokazał, a zrobiłem sam za grosze.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tak chodzi o korekcję dawek. taki był odczyt. Nie ma żadnych usterek bo sprawdzał mechanik. Powiedział też , że spróbuje w poniedziałek przełożyć pomopwtrysk na czwarty. Dodam że od kilku dni po odpaleniu z zimnego silnika przez 2-3 sekundy chodził tak jakoś nie równo. Ale świece są ok. Czy to wina tego wtrysku?

 

A wogóle masz cały czas czy np przez jakies 15 minut. Bo może mieć to związek z układem paliwowamym, ale np jest nieszczelny i zapowietrza go. może pompa VACUM. Spr węże przy filtrze paliwa czy coś nie puszcza lub nie jest lekko pęknięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zgasł mi pierwszy raz - nigdy wcześniej tak nie było. te delikatne szarpanie czy "kołysanie" na biegu jałowym jak sobie przypomnę to tak od dawna mam. sprawdzę węże czy są szczelne. zobaczymy co będzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu, wymieniłem wczoraj przegub wewnętrzny, ustały drgania przy przyspieszaniu jednak, ocieranie pozostało. Teraz zostało zaglądnąć do sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój B7 miał takie objawy - okazało się, że sprzęgło tarło o obudowę sprzęgła - wymiana sprzęgła i obudowy przez ASO za friko - podobno znana wada fabryczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja bym myślę, że coś się poluzowało, bo było normalnie i nagle się pojawiło, jutro umówię mechanika, i zobaczymy co tam słychać w tym sprzęgle, myślę że albo tarcza albo docisk pójdzie do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził, że to nie wina sprzęgła, ani raczej nie skrzyni, najlepiej czekać aż się nasili. Posprawdzane już prawie wszystko. Zrobiłem teraz logi dynamiczne elementów turbiny: bloki 003, 011. Troszkę mi się te wyniki nie podobają. Proszę o analizę i wnioski kogoś bardziej doświadczonego.

BLOK 003: http://vaglog.pl/log_240509.html

BLOK 011: http://vaglog.pl/log_240507.html

Dodatkowo logi statyczne w grupie 011, też jest spory odchyleni 100 mbar.

BLOK 003: http://vaglog.pl/log_240514.html

BLOK 011: http://vaglog.pl/log_240513.html

 

W bloku 003 z tego co mi wiadomo. kolumuny dotyczące ciśnienie powinny mieć zbliżoną wartość a jest sporo odchylenie. Natomiast w bloku 011 kolumny dotyczące ciśnienia także powinny mieć zbliżone wartości a wraz ze wzrostem obrotów raz jedna jest większa przez pewien czas potem druga. Czekam na profesjonalną analizę.

Edytowane przez Sia&Cin_SRZ
Dodatkowe informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie występuje coś podobnego przy prędkości obrotowej ok 2000 obr/min przy spokojnym przyśpieszaniu, tak jakby coś ocierało i szarpie w tym momencie. Natomiast przy dynamicznym przyśpieszeniu brak jakichkolwiek odgłosów.

Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - poniżej dla potomnych zostawiam rozwiązanie.

Miałem wyciek z turbiny, więc turbina została oddana do regeneracji, oprócz nieszczelności uszkodzony był wirnik. Cały układ powietrzny został wyczyszczony a więc EGR, IC, węzę itp. Dodatkowo mechanik wymienił łącznik układu wydechowego ( taka duża opaska w połowie auta ), od tej pory wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat podchodzi pod mój problem, więc się dopiszę: co to za hałas? dopiero co wymieniona dwumasa ze sprzęgłem i wysprzęglikiem, i skrzynia po regeneracji (manual). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

https://youtu.be/fdptCtu8T-M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy takiego szarpania pojawiają sie najczęściej przy równomiernym przyspieszaniu, najczęściej 3 bieg i od niskich obrotów wtedy czuć delikatne szarpanie samochodem i typowe ocieranie zebatek (takie bzyt bzyt) :) walczyłem z tym ponad rok, problemem jest EGR, po jego wyprogramowaniu i zaślepieniu problem całkowicie ustał. Dodam aby było wesoło ze mój był rok wcześniej wymieniany i nie wyskakiwały żadne błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temat podchodzi pod mój problem, więc się dopiszę: co to za hałas? dopiero co wymieniona dwumasa ze sprzęgłem i wysprzęglikiem, i skrzynia po regeneracji (manual). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

https://youtu.be/fdptCtu8T-M

 

Moja sugestia to wirnik turbiny, gdzieś widziałem filmik z podobnym odgłosem, i winna była turbina. Sprawdź.

1) Pracę gruszki od zmiennej geometrii

2) Luzy na wirniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin. W między czasie podobną sugestię słyszałem od mechanika... Wydatki, wydatki, wydatki :-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że się podczepię ale podobne objawy.

 

Passat B6 TFSI 200KM 2.0 (wersja USA)

Też miałem wrażenie, że coś mi szurało przez jakiś czas na samym starcie (po dłuższym postoju, na przykład nocy) przy małej prędkości ale ustawało po parudziesięciu metrach. Byłem pare tygodni temu w serwisie i diagnostyk poza paroma innymi rzeczami wspomniał i o klapach kolektora ssącego (?). Że jest błąd na komputerze, że mogą być uszkodzone i pytał się czy miałem spadki mocy. Powiedziałem, że nie i temat zlałem.

 

Dzisiaj jade sobie na 6 biegu i chce kogoś wyprzedzić, redukuje 5, za dużo, redukuje do 4 i jade. Wyprzedziłem gościa, wracam na pas i nagle kontrolka systemu wtrysku (która pali się praktycznie od nowości!) zaczyna migać, a auto dostaje drgawek. Zjeżdżam na parking i w peirwszej chwili patrze, że katalizator sie telepie, coś dużo dymu z niego leci. Zaglądam pod maskę i coś strasznie tłucze w silniku, aż sie cały trzęsie.

 

Jadąc do domu zauważyłem, że jak mam mniej więcej 1,5 tysiąca obrotów na trzecim biegu to tylko silnik stukocze, gdy przyspieszam gwałtownie lub trace obroty, lub zmieniam biegi to strasznie się trzęsie jakbym traktorem po polu jechał.

 

Czy te klapy mogą mieć z tym związek, a jeśli tak/nie to co się dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że uszkodzona jest pokrywa zaworów z separatorem oleju, a dokładniej ten separator w pokrywie do którego podłączone są wężyki.

Podejrzewam że jak samochód chwilę popracuje to katalizator robi się czerwony, tak więc uwaga podczas diagnozowania na uszkodzenie katalizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możliwe że uszkodzona jest pokrywa zaworów z separatorem oleju, a dokładniej ten separator w pokrywie do którego podłączone są wężyki.

Podejrzewam że jak samochód chwilę popracuje to katalizator robi się czerwony, tak więc uwaga podczas diagnozowania na uszkodzenie katalizatora.

 

Na serwis jakoś chcę dojechać, sam nie jestem w stanie tego zdiagnozować. Ale teoretycznie to tylko pare km i przy tej prędkści 40km/h na trójce trzęsawki chociaż ustają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wracając do pierwotnego tematu. Mam dokładnie taki sam problem. Przy przyspieszaniu z postoju słychać ocieranie. Przeczytałem wszystkie posty z tego tematu ale jednoznacznej odpowiedzi nie było. Więc może ktoś coś podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez występowało szuranie i na dodatek szarpało autem w przedziale 1500-2000 obr/min. przy łagodnym przyspieszaniu, przy ostrym wciśnięciu gazu problem nie występował i na dodatek działo się tak gdy temperatura otoczenia przekroczyła powyżej 10 stopni, poniżej wszystko było ok. Podpinałem kilka razy pod kompa ale każdy mechanik rozkładał ręce i nic nie widział. Po rocznej walce zdecydowałem się na wymianę turbiny(pierwotnie miała być tylko wyczyszczona ale okazało się że to jej końcówka żywota była) i od tej pory wszystko wróciło do normy, auto przyspiesza bez szurania i szarpania. Radzę omijać szerokim łukiem "mechaników" którzy chcą czyścić turbinę chemią wmawiając że to pomoże. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PODSUMUJMY TEN WĄTEK, PROBLEMEM JEST ZAWÓR EGR, JAK GO PRZYCINA WYSTĘPUJE NIERÓWNOMIERNE OTWIERANIE PRZEPUSTNICY W STOSUNKU DO ZAMYKANIA ZAWORU EGR. I WTEDY POJAWIA SIĘ TEN DŹWIĘK PRZYPOMINAJĄCY SZURANIE. JEST KILKA OPCJI

1) Wymiana EGR ( można zrobić samemu trochę gimnastyki i zwinych palców trzeba by go wymontować )

2) Próba czyszczeni ( też trzeba wymontować i rozkręcić dokładnie i wyczyścić, pamagana na jakies 1000 km )

3) Zaślepienie - tu trzeba chyba kogoś kto zmieni program. nie da się poprostu wypiąć rurki czy wstawić zaślepki. Chociaż tu bym się zastanawiał, co jakby zaślepić EGR w mieścu łączenia z chłodniczką spalin i odkręcić łopatkę przepustnicy ( bo się da ) czy to by nie wystarcztło, wtedy może sobie pracować jak chce i tak całe powietrze idzie na IC. Ktoś może próbował ? A ten fartowny EGR ma nr 03G131502

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności