Skocz do zawartości
Sia&Cin_SRZ

Ocieranie, Szarpanie przy przyspieszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Zakładam ten wątek, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moja usterkę. Postaram się jak najdokładniej opisać jak to wygląda.

Podczas przyspieszania od 0 przy około 20-30 km/h słychać odgłos podobny do ocierania koła o nadkole, albo czegoś o plastik, nazwę go "szuraniem". Zazwyczaj występują dwa, trzy szurnięcia i chwila spokoju i przy 60-70 znów to samo (ale nie zawsze) tyko lekko i pojedynczo. wyżej nie zauważyłem nic, albo już jest to nie wyczuwalne. Próbowałem rozpędzać auto na luzie z górki i nic się wtedy nie dzieje, również auto było rozpędzane na podnośniku bez obciążenia i też cisza. Czasami auto zamiast tych szurnięć dostaje drgawek całe się trzęsie, i albo odpuszczę gaz, albo wy sprzęgle w trakcie drgawek i puszcza. Wykluczyłem już poduszki silnika, przeguby zarówno wew jak i zew, nie mają luzów osłony też są całe, nigdzie też ani nadkole ani obudowa nie jest oberwana. W trakcie testów zauważyłem też ze jak jadę np na 3 i gwałtownie rozpędzam auto, i nagle odpuszczam gaz również występuję szurnięcie ale pojedyncze. Pomyślałem że może to wina amortyzacji auta, albo amorku, łożysko, sprężyna. Może ktoś miał podobny problem i wie co to może być. Bo ja już nie ma pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o dwumasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wykluczam robiony nie cale 30 tys temu. I zasnych obiawow nie daj nie tlucze sie ani nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wklej linka z nagrania tego "szukania" bo inaczej będziemy zgadywać przez kilka kolejnych stron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, to wstawiam, co prawda krótki, ale da się usłyszeć. Patrzcie na prędkościomierz 30-40 km/h około 11-12 sekundy filmu. Tu taj akurat 2 bieg, na większym ciężko nakręcić samemu.

Link do filmu: https://youtu.be/jIl4Pbwz3LM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się kolejny objaw. W trakcie przyspieszania na drugim biegu auto wpadło tak jakby w "drgawki", obroty rosły normalnie natomiast, auto bardzo powoli przyspieszało i telepało nim całym, nie odpuszczałem i auto weszło w obroty powyżej 2500 tys i przestało, potem objaw nie wystąpił. Wykluczam poduszki pod skrzynią bo były wymienione. Może to któryś z przegubów lub coś źle złożony dwumas. Co do dwumasu to zauważyłem że na zapalonym silniku na postoju jak wciskam i puszczam sprzęgło słychać stuknięcia, ale praca silnika nie zmienia się, poza tym stuknięciem, może coś z dociskiem ? Teraz mam kilka typów, albo przegub wew, coś z amortyzatorami, lub te nieszczęsne sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzwiek jak by coś przeskakiwało po zebatkach a jak na postoju lekko dodasz gazu to słychac jakies dzwieki, dodaj lekko gazu i pusc i zobacz czy obroty nie spadaja i czy autem nie trzesie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na postoju właśnie nic się nie dzieje, próbowałem również na hamulcu postojowym ruszać by stawiał opór ale nic się nie dzieje. Zauważyłem też że przy hamowaniu trzepie mi kierownicą ale nie pedałem hamulca, czyli tarcze są ok. Ten odgłos występuje także jak dodaje gazu np na 3 biegu i odpuszczam, a więc jak gwałtownie zmniejszę siłę ciągu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz poduszki pod silnikiem u brata w passacie to samo jak gazu dodał to wybita mocno byla to cos ocierało lekko, silnikiem nie rzucało ale przy jezdzie jak dodał gazu to taki czuc było stukot mały i przy puszczaniu gazu tez do przodu stuk i czuc bylo własnie wymienił poduszke koszt 560zł dziwna sprawa i teraz elegancko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie DPF już nie mam, tak samo problem pompy olejowej mnie nie dotyczy, przerobiona na 1.9 TDI. Co do poduszek, to ostatnio wymieniałem takie dwie małe okrągłe, inne są ok. Jutro przegląd to może na szarpakach coś wyjdzie, ale obstawiam przegub lub coś ze sprzęgłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie DPF już nie mam, tak samo problem pompy olejowej mnie nie dotyczy, przerobiona na 1.9 TDI. Co do poduszek, to ostatnio wymieniałem takie dwie małe okrągłe, inne są ok. Jutro przegląd to może na szarpakach coś wyjdzie, ale obstawiam przegub lub coś ze sprzęgłem.

 

Mam dokładnie to samo. Od roku. Dwóch mechaników kazało jeździć aż coś się nie zacznie dziać gorzej, w tym jeden z ASO.

Czyli standardowa odpowiedź jak się nie wie co jest grane.

 

Masz DSG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dsg, no powiem ze umnie sie pogarsza wlasnie. Kiedys szuralo tylko na 2 teraz to 3,4 i do 100 km/h. Chyba zaryzykuje i wymienie przegub wew lewy. Jak nie pomoże to bedzie trzeba zagladnac do dwumasy. Moze to docik lub tarcza. Juz nie mam na to pomyslow a irytujace jest to strasznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku coś słychać, nie są to szybkie odgłosy. Naliczyłem 3 i odpuściłeś. Miałeś gaz do dechy czy delikatnie? Piszesz że przy 70 też podobnie. Napisz czy przy danej prędkości obrotowej to występuje bo przy 70km/h też możesz mijać na obrotomierzu okolice 2000 obr. na którymś tam biegu. Chyba że ciągniesz go na 2 biegu aż dojdzie do 70 i wtedy ponownie to słychać. Może występuje to tylko w granicach danej prędkości obrotowej silnika. Czy dźwięk jest szybszy przy większej prędkości pojazdu? Oznaczało by że jest to po stronie napędowej (skrzynia, półosie, łożyska kół ). Jak dźwięk nie przyspiesza i jest podobny dla wolnej prędkości auta i szybszej to może być po stronie silnik dwumas. Ogólnie jak mi padnie dwumasa to nie wiem co kupię, tyle już tych nowych "sachsów" i "luków" się rozpadło po kilkudziesięciu tysiącach że już sam nie wiem z czego teraz to robią. Postaraj się określić z tym dźwiękiem czy jest szybszy na wyższych prędkościach pojazdu czy może występuje on od jakiejś prędkości obrotowej silnika do jakiejś prędkości obrotowej silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to jutro dokladnie. Ale chyba jest szybszy ten odglos, tak samo z obrotami okolice 2000, jutro to sprawdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sprawdziłem to i przedstawiam wnioski.

- Jak jadę na 1 lub 2 biegu odgłosy są tak słyszalne i powodują jakby delikatny opór dla auta, natomiast jak jadę na większych biegach odgłos jest cichszy, szybszy, i nie powoduje już oporu. Zrobiłem jeszcze próbę że na 3 biegu zszedłem do niższej prędkości poniżej 40, było delikatnie pod górkę, przystąpiłem do rozpędzania, dało się słyszeć delikatne "tyrkotanie" i małe drgania, potem ustało. Ale takie coś tylko na zimnym silniku.

Dodatkowo na ciepłym silniku na postoju, jak wcisnę sprzęgło i puszcze słychać stuknięcie ( tutaj filmik : https://youtu.be/mrzCoxyYtrE ) . Dla mnie pierwsze objawy to przegub drugie sprzęgło, co do przegubu wewnętrznego nie ma on jakiś luzów, ale jego osłona jest twarda tak jakby zaczynała parcieć. Chyba podejdę do wymiany przegubu zacznę od tańszej opcji. Tylko ktoś może wie jaki dokładnie. Mam silnik BMP + skrzynia manualna 6 biegowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pojawił się kolejny objaw. W trakcie przyspieszania na drugim biegu auto wpadło tak jakby w "drgawki", obroty rosły normalnie natomiast, auto bardzo powoli przyspieszało

 

To brzmi jak uślizg na sprzęgle. Wymieniałeś Dwumasę komplet ze sprzęgłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak komplet. Dwumas, sprzęgło, docisk + wysprzęglik. Zaczynam od wymiany przegubu jutro to zrobię jak nie ustąpi, oddaje na sprzęgło. Ktoś wie ile LUK daje gwarancji, mam jeszcze fakture jak coś to się wymieni bo około roku temu było to wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wszedł Ci na obroty a nie przyspieszał na zapiętym biegu to po sprzęgle. Chyba że masz wirusa i za dużo mocy, nowe sprzęgło wytrzymało przez jakiś czas i teraz powiedziało dość. Ale nawet jak masz oryginalny program to wcale się nie zdziwię że klękł komplet. Sam się zastanawiam czy sobie nie kupić na zaś jakiejś używki z aut testowych o małym przebiegu. Bo to co teraz sprzedają to wszystko chyba regenerowane, dlaczego oryginał tyle wytrzymał a niby to samo z pudełka i już problem. Ech szkoda gadać... Aż głupio człowiekowi się robi jak widzi że klient płaci bez uśmiechu taką kasę za części i robotę a później wraca po kilku miesiącach na to samo. Przykład mojego kolegi u którego wymieniliśmy komplet SACHSA w 1.9 AFN, jeździł rok czasu i sprzedał swojemu koledze z pracy, ten pojeździł pół roku i zablokował się silnik, okazało się że pękł dwumas i wysypały się sprężyny blokując wszystko. Musiał wymienić wszystko jeszcze raz. Wcześniej nigdy nie było sprzęgło wymieniane. Szkoda gadać, przykładów pewnie zna każdy kilka. Sprawdź jeszcze u siebie czy nie masz jakiegoś wycieku na dole między skrzynią a silnikiem, może coś ci tam smaruje tarcz. Co do gwarancji to różnie. Ty powinieneś dostać gwarancję na 2 lata bo jesteś zwykłym kupującym tym na samym końcu. Mi nasz sklepowy z serwisu wytłumaczył tak : Jak zakład np. jakiś serwis samochodowy kupuje jakąś część z hurtowni to dostaje na nią gwarancję na rok, ale teraz jak tą samą część sprzedaje dalej zwykłemu kowalskiemu co nie ma firmy to powinniśmy mu dać gwarancję na dwa lata. Idąc dalej... Gwarancja jest rozpatrywana jak montaż był przeprowadzany przez jakiś serwis który podbił się pod tym pieczątkami, są spisane kilometry przy zakładaniu i takie tam różne inne opisy, ogólnie jak masz papiery że jakaś firma to zakładała a nie w jakiejś szopie. I tak na końcu mogą odpisać że po takim czasie to wina kierowcy i stylu jazdy i takie tam. Przegub , półoś nie daje takich dźwięków, jest za to delirka przy mocniejszym przyspieszaniu a bardziej przy przyspieszaniu po łuku, auto wpada w delirkę jakby koło telepało. W zależności od łuku czy w prawo czy w lewo (dociążanie i odciążanie jednego z kół, przechył auta) wiemy która półoś (przegub wewnętrzny) bije. Jak znajdziesz przyczynę to napisz tutaj co było , aż ciekaw jestem. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o szybką podpowiedz. Dziś po odpaleniu 1.9 bkc zgasł. Podjechałem do mechanika i sprawdził dawki pompowtrysków i tak na 1 cylindrze 22, drugim 24, trzecim 9, czwartym 20. Mechanik powiedział że pompowtrysk do wymiany. Czy ma rację. Dodam że lekko faluje na wolnych obrotach, i dziś kopcił na niebiesko. Kazał w poniedizłąek przyjechać bo dziś nie ma czasu. Co sądzicie. Ja jestem laikiem w tych sprawach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności