aj27 Zgłoś #1 Napisano 26 Października 2015 Od jakiegoś czasu mam kłopot z passatem.Samochód potrafi zgasnąć podczas jazdy,ja dokładnie podczas przyspieszania.Jedyny błąd jaki zostaje zapisany to 16725 - Camshaft Position Sensor (G40) .Wystarczy go ponownie odpalić i jedzie bez problemu ale tak do około 2300 obrotów,a ponad tą granicę gaśnie.Natomiast na luzie kręci do oporu ,a i nie wpada w tryb awaryjny.Trochę poszperałem i generalnie to może gasnąć ale przy czujniku pozycji wału bodajże g28 a nie przy g40.Dodam iż w zamrożonej ramce kąt zapłonu to 5,4 a jak go mierzyłem już na postoju to miał nawet wartości do nawet 7.Z tego co pamiętam to ze 2 lata temu kąt miał około 0,5 - 1.Do książkowej wymiany rozrządu mam jeszcze około 20tyś.Może ma ktoś instrukcję zmiany kąta dla dwóch wałków rozrządu (silnik BMR). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #2 Napisano 26 Października 2015 Ja tu widzę jakiś błąd synchronizacji dlatego Ci silnik odłącza. Generalnie to G40 to czujnik położenia wałków rozrządu. Mi padł rok temu ale objaw jaki był to taki, że na ciepłym silniku nie chciał zapalić (załapywał dopiero jak z G28 - czujnik położenia wału korbowego otrzymywał odpowiednią ilość informacji (kręcenie rozrusznikiem 10-15 sekund)). Komputer po prostu nie wiedział w jakim położeniu są zawory i cylindry dlatego nie odpalał (albo raczej wiedział że w nieodpowiednim względem siebie). U Ciebie może być podobnie, tyle tylko że albo czujnik nawala w innym zakresie (choć ponoć ten czujnik jest tylko dla tzw. ciepłego startu, podczas jazdy ECU z niego nie pobiera danych) albo rzeczywiści masz jakiś rozjazd na synchronizacji. Raz rozpadło mi się łożysko rolki napinacza paska rozrządu. W związku z tym pasek rozrządu przeskakiwał o jeden ząbek co jakiś czas, aż auto zgasło wobec braku synchronizacji. Awaria nic nie uszkodziła, ECU odpowiednio wcześnie wyłączył silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach