HTN Report post #301 Posted November 22, 2020 (edited) W moich trzech samochodach to kodowałem (Audi 2014, Passat 2015, Q2 2017) i nigdy takiego komunikatu nie miałem. Rejestrowałeś akumulator po wymianie? Był zmieniony na taki sam, jak wcześniej? Edited November 22, 2020 by mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adr3k Report post #302 Posted November 22, 2020 Tak zakodowany poprawnie, komunikat był też na starym aku. Także niewiem czemu ten komunikat Quote Share this post Link to post Share on other sites
saper_wroc Report post #303 Posted November 22, 2020 (edited) Skoro wyłączyłeś S/S tweakiem napięciowym to auto cały czas uważa że ma za duży pobór energii i blokuje S/S, stąd ten komunikat - to normalne, chyba że wrócisz do starej wartości i S/S znów będzie działać. W obu paskach z mojego profilu jest ten komunikat jak wejdę w status pojazdu, w obu znika po zakodowaniu oryginalnej wartości napięcia. Edited November 22, 2020 by saper_wroc 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adr3k Report post #304 Posted November 22, 2020 I o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję Quote Share this post Link to post Share on other sites
perzu126 Report post #305 Posted November 30, 2020 Jeżdzę od dwóch lat na dezaktywowanym S/S poprzez zmianę progu napięcia na 12V. Cały czas wyświetla komunikat: duże zapotrzebowanie na energię. Tak się tylko zastanawiam, czy w dłuższej perspektywie czasu może mieć to wpływ negatywny na np ładowanie akumulatora? Tak pytam, bo niektórzy w Golfach czy pochodnych idą na żywioł i odpinają jakiś czujnik przy akumulatotrze i to napewno ma negatywny wpływ na akumulator, bo sterownik nie wie w jakiej jest kondycji. Taki paradoks: ludzie boją start/stopu, bo niszczy akumulator niby a dokonują modyfikacji, które jeszcze bardziej go niszczą😄 Ps. kolega miał firmową Insignie z 2015 z S/S i po 200tys km nic się nie działo, mimo że nigdy tego systemu nie wyłączał🙂 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ktry Report post #306 Posted November 30, 2020 (edited) To że start stop niszczy aku to chyba nikt nie ma wątpliwości. Aku 300-400 zł raz na 5 lat to nie jest wielki problem. Najbardziej to niszczy nerwy kierowcy chcącego szybko ruszyć ze skrzyżowania, a tu akurat zgaśnie i znowu trzeba czekać na jakąś przerwę w ruchu aby się wcisnąć. Niszczy wiele elementów pojazdu silnik, dwu masę, poduszki silnika i skrzyni, rozrusznik, wtryski, egr, dpf, i jeszcze pewnie by się wiele rzeczy znalazło, które dostają po dupie przez to badziewie. Nie wspomnę o paskach rozrządu i klinowych, sprzęgiełko alternatora. Edited November 30, 2020 by ktry Quote Share this post Link to post Share on other sites
perzu126 Report post #307 Posted December 6, 2020 Bez przesady- szybciej niszczy auto nieumiejętna jazda i zaniedbania niż S/S. Czy szybciej padają rozruszniki lub akumulatory? Nie słychać o tym. Ale sposoby kombinacji, żeby go obejść niekiedy mrożą krew w żyłach. TO JEST SYSTEM DOBRZE ZAPROJEKTOWANY: od strony maechaniki i programu. zasadnicze pytanie czy potrzebny? Quote Share this post Link to post Share on other sites
twinsen Report post #308 Posted December 15, 2020 Co masz na myśli pisząc "Ale sposoby kombinacji, żeby go obejść niekiedy mrożą krew w żyłach."? Ja mam wstawioną elektronikę która naciska ten przycisk wirtualnie po każdym odpaleniu, więc SS u mnie przestał istnieć, tak samo i problem z gaśnięciem akurat w momencie jak chcę włączyć się z podporządkowanej. I to nie jest system dobrze zaprojektowany, gdy silnik jest zimny, wyjeżdżam z garażu podziemnego i już próbując wyjechać na osiedlową uliczkę zimny silnik gaśnie! Diesel! Co za jełop tak zaprojektował system, by gasił on zimny ledwo co odpalony silnik? Quote Share this post Link to post Share on other sites
WhiteTiguan Report post #309 Posted February 20 Hej nie passat ale tiguan 2016 r chce wylaczyc to badziewie ale komp nie przyjmuje odwrocenia dzialania przycusku, zwiekszenia wartosci na 12v i podwyzszenia temp na 50 nie wiem co mozna jeszcze wymyslić....auto to tig 2016r 2.0TDI 190KM Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kucharp Report post #310 Posted Sunday at 07:28 AM (edited) Jeśli chodzi o to co najbardziej niszczy S/ S to turbinę. Ciągle jest wyłączana niemal na pełniej prędkość. A co do wyłączania S/S to bardzo tanio i w prosty sposób można to zrobić jak pisał twinsen. Wystarczy za kilkadziesiąt zł kupić przekaźnik bistabilnyb z wyłączeniem czasiwym. Przy zamówieniu trzeba tylko podać żeby czasu wyłączeniem był 1 lub 2 sekundy. Po pojawieniu się napicia po stacyjce przekaźnik poda na sekundę mase lub plus (w zależności czym jest sterowany włącznik S/S. Czyli zasymuluje wyłączeni S/S przyciskiem przez kierowcę. Przekaźnik bistabilny czasowy (ON-OFF): 4TSP firmy ASF kosz koło 40zł Albo jeszcze taniej samemu sobie zaprogramować do tej funkcji Klon Arduino NANO za 15zł Lub kupić taki gotowy moduł https://allegro.pl/oferta/przekaznik-12v-ukladem-czasowym-1s-100s-1s-15minut-9526768020?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Edited Sunday at 08:22 AM by Kucharp Quote Share this post Link to post Share on other sites
IgnisDriver Report post #311 Posted Monday at 07:06 PM ja wiem, że drożej ale za to "plug and play": https://pl.aliexpress.com/item/1005001700207520.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56f35c0f2901Ta Sprawdziłem, działa. Zero jakichkolwiek komunikatów. a dowiedziałem się o tym stąd: Quote Share this post Link to post Share on other sites
qba1986 Report post #312 Posted Tuesday at 09:54 AM 14 godzin temu, IgnisDriver napisał: ja wiem, że drożej ale za to "plug and play": https://pl.aliexpress.com/item/1005001700207520.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56f35c0f2901Ta Sprawdziłem, działa. Zero jakichkolwiek komunikatów. a dowiedziałem się o tym stąd: Mam pytanie, czy przy przełączaniu trybu jazdy (np. z indyvidual na Eco) również start/stop pozostaje w Twoim passacie nieaktywny? Pytam ponieważ mając nastawiony tryb jazdy indyvidual i mając wyłączony start/stop - to przy przełączeniu na profil jazdy Eco start/stop zostaje niestety ponownie włączony. Quote Share this post Link to post Share on other sites
IgnisDriver Report post #313 Posted Tuesday at 10:58 AM Ja też jeżdżę na Indyvidual. Po przejściu na Eco, dosłownie na sekundę włącza się start-stop i ten chiński kabel ewidentnie podaje sygnał i mam info na zegarach że start-stop wyłączony. Zauważyłem to na światłach jak włączyłem tryb Eco, silnik zgasł i od razu się uruchomił. Czyli kabel klika przycisk za nas. I o to mi chodziło. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ryger Report post #314 Posted Wednesday at 08:37 AM (edited) Chińczyki wszystko zerżną. Mój moduł sprzed 5 lat.... Edited Wednesday at 08:38 AM by ryger 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
IgnisDriver Report post #315 Posted Wednesday at 09:05 AM Mam go w B7 - wciąż działa tak, jak powinien. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites