Jump to content
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Recommended Posts

W moich trzech samochodach to kodowałem (Audi 2014, Passat 2015, Q2 2017) i nigdy takiego komunikatu nie miałem. Rejestrowałeś akumulator po wymianie? Był zmieniony na taki sam, jak wcześniej? 

Edited by mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zakodowany poprawnie, komunikat był też na starym aku. Także niewiem czemu ten komunikat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wyłączyłeś S/S  tweakiem napięciowym to auto cały czas uważa że ma za duży pobór energii i blokuje S/S, stąd ten komunikat - to normalne, chyba że wrócisz do starej wartości i S/S znów będzie działać.

W obu paskach z mojego profilu jest ten komunikat jak wejdę w status pojazdu, w obu znika po zakodowaniu oryginalnej wartości napięcia.

 

Edited by saper_wroc
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdzę od dwóch lat na dezaktywowanym S/S poprzez zmianę progu napięcia na 12V. Cały czas wyświetla komunikat: duże zapotrzebowanie na energię.

 Tak się tylko zastanawiam, czy w dłuższej perspektywie czasu może mieć to wpływ negatywny na np ładowanie akumulatora? 

Tak pytam, bo niektórzy w Golfach czy pochodnych idą na żywioł i odpinają jakiś czujnik przy akumulatotrze i to napewno ma negatywny wpływ na akumulator, bo sterownik nie wie w jakiej jest kondycji.

Taki paradoks: ludzie boją start/stopu, bo niszczy akumulator niby a dokonują modyfikacji, które jeszcze bardziej go niszczą😄

Ps. kolega miał firmową Insignie z 2015 z S/S i po 200tys km nic się  nie działo, mimo że nigdy tego systemu nie wyłączał🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że start stop niszczy aku to chyba nikt nie ma wątpliwości. Aku 300-400 zł raz na 5 lat to nie jest wielki problem.

Najbardziej to niszczy nerwy kierowcy chcącego szybko ruszyć ze skrzyżowania, a tu akurat zgaśnie i znowu trzeba czekać na jakąś przerwę w ruchu aby się wcisnąć.

 

Niszczy wiele elementów pojazdu silnik, dwu masę, poduszki silnika i skrzyni, rozrusznik, wtryski, egr, dpf, i jeszcze pewnie by się wiele rzeczy znalazło, które dostają po dupie przez to badziewie. Nie wspomnę o paskach rozrządu i klinowych, sprzęgiełko alternatora.

Edited by ktry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady- szybciej niszczy auto nieumiejętna jazda i zaniedbania niż S/S. Czy szybciej padają rozruszniki lub akumulatory? Nie słychać o tym. Ale sposoby kombinacji, żeby go obejść niekiedy mrożą krew w żyłach. TO JEST SYSTEM DOBRZE ZAPROJEKTOWANY: od strony maechaniki i programu. zasadnicze pytanie czy potrzebny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli pisząc "Ale sposoby kombinacji, żeby go obejść niekiedy mrożą krew w żyłach."?

Ja mam wstawioną elektronikę która naciska ten przycisk wirtualnie po każdym odpaleniu, więc SS u mnie przestał istnieć, tak samo i problem z gaśnięciem akurat w momencie jak chcę włączyć się z podporządkowanej. I to nie jest system dobrze zaprojektowany, gdy silnik jest zimny, wyjeżdżam z garażu podziemnego i już próbując wyjechać na osiedlową uliczkę zimny silnik gaśnie! Diesel! Co za jełop tak zaprojektował system, by gasił on zimny ledwo co odpalony silnik? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej nie passat ale tiguan 2016 r chce wylaczyc to badziewie ale komp nie przyjmuje odwrocenia dzialania przycusku, zwiekszenia wartosci na 12v i podwyzszenia temp na 50 nie wiem co mozna jeszcze wymyslić....auto to tig 2016r 2.0TDI 190KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o to co najbardziej niszczy S/ S to turbinę. Ciągle jest wyłączana  niemal na pełniej prędkość. 

A co do wyłączania S/S to bardzo tanio i w prosty sposób można to zrobić jak pisał twinsen. Wystarczy za kilkadziesiąt zł kupić  przekaźnik bistabilnyb z wyłączeniem czasiwym.  Przy zamówieniu trzeba tylko podać żeby czasu wyłączeniem był 1 lub 2 sekundy.

Po pojawieniu się napicia po stacyjce przekaźnik poda na sekundę mase lub plus (w zależności czym jest sterowany włącznik S/S.

Czyli zasymuluje wyłączeni S/S przyciskiem przez kierowcę.  

Przekaźnik bistabilny czasowy (ON-OFF): 4TSP firmy ASF kosz koło 40zł

 

Albo jeszcze taniej samemu sobie zaprogramować do tej funkcji Klon Arduino NANO za 15zł

 

Lub kupić taki gotowy moduł 

https://allegro.pl/oferta/przekaznik-12v-ukladem-czasowym-1s-100s-1s-15minut-9526768020?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Edited by Kucharp

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, IgnisDriver napisał:

ja wiem, że drożej ale za to "plug and play":

https://pl.aliexpress.com/item/1005001700207520.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56f35c0f2901Ta

Sprawdziłem, działa. Zero jakichkolwiek komunikatów.

a dowiedziałem się o tym stąd: 

 

Mam pytanie, czy przy przełączaniu trybu jazdy (np. z indyvidual na Eco) również start/stop pozostaje w Twoim passacie nieaktywny? Pytam ponieważ mając nastawiony tryb jazdy indyvidual i mając wyłączony start/stop  - to przy przełączeniu na profil jazdy Eco start/stop zostaje niestety ponownie włączony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też jeżdżę na Indyvidual. Po przejściu na Eco, dosłownie na sekundę włącza się start-stop i ten chiński kabel ewidentnie podaje sygnał i mam info na zegarach że start-stop wyłączony. 

Zauważyłem to na światłach jak włączyłem tryb Eco, silnik zgasł i od razu się uruchomił. Czyli kabel klika przycisk za nas. I o to mi chodziło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chińczyki wszystko zerżną. Mój moduł sprzed 5 lat....

 

DSC_0383.JPG

DSC_0432.JPG

Edited by ryger
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy